Vauvan tavarat

Minä tilasin HobbyHallista Brion Primo-kaukalon ja siihen sen jalustan. Ruskea-musta on väritykseltään. Itse asiassa en sitä ole edes vielä nähnyt, koska se meni äitini osoitteeseen koska hän saa kanta-asiakkaana ilman käsirahoja sun muita. Semmoisen halusin koska musta se oli saanut testeistä ym hyvät arvostelut ja oli silti edullinen. Ja isona plussana se Isofix-kiinnitys koska meidän autossa kerta on isofix-kiinnittimet. Ja sitten kun sen saa tarvittaessa myös ihan turvavöillä kiinni mihin tahansa muuhunkin autoon.

Eilen anopin luona tongittiin vanhoja vauvan tavaroita. Suurin osa tavaroisa oli peräisin mieheni 15v nuoremmalta veljeltä vuodelta 92 ja sen ajan vaatteet/lakanat ovat valitettavasti niin kamalan värisiä ja mallisia, että niistä ei mitään minulle kelpaavaa löytynyt. Ja mieheni ajalta 70-luvulta niitä ei juuri ollut enää tallella. Mutta yksi tosi retro yöpuku tai joku vastaava löytyi; sinikeltainen joustofroteeta ja se oli kuvien perusteella ollut miehelläni vauvana monen monituista kertaa. Se oli ihan huippu [:D]
 
Rauha meillä on Gracon Logico S(tummanruskea-lime [:D]). Varmaankin siksi siihen päädyttiin, kun monella kaverilla sellainen on, ja ovat tykänneet. Uutena ostimme, vaikka kavereilla noita onkin, mutta heidän muksut on vielä niin pieniä, että tarviivat niitä itse. Maksoi jalustan kanssa 169e(poistuva väri, muut muistaakseni 189e)
 
Lyydia
Just tuohon samaiseen turvakaukaloon ollaan miehen kanssa päätymässä... Luulisin niin.
Jätän kuitenkin miehelle viimeisen sanan kun noista teknisistä tiedoista ja kokemuksesta tietää.

Miehen 2,5 v pojalla on nyt tällä hetkellä saman sarjan turvakaukalo (ootas, lunttaan sen koko nimen uusimmasta vauva-lehdestä...)
eli tuo Graco Cosmic Comfort S joka sitten siirtyy meidän vauvalle myöhemmällä iällä.
 
Rauha vaikken tosiaan näiden kaukaloiden päälle ymmärrä, tämä näyttää tosi paljon syvemmälle kun muut kaukalot! Ja lastentervikkeen sivuilla mainitaankin, että on erittäin korkeat sivutörmäyssuojat! Tuossa tosiaan tuntuu, että muksu on hyvin "piilossa"! [:)]
Teillä onkin hyvä, kun on seuraava istuin jo tiedossa! [:)]
 
Lyydia
Ja löytyy itse asiassa siitäkin seuraava versio kun miehen 6,5 v poika istuu semmoisessa isommassa tuolissa jossa niskatuet ym. Sen merkkiä en tiedä. Hän siirtyy sitten siitä pelkkään korokkeeseen istumaan.
Onhan siinä takapenkki täys istuimia. [;)]

Se kaukalo näytti tosi hyvältä lastentarvikkeessa. Ajattelin sitä tummansinistä savyä (myös poistomalli 169€)
vaikka meille tyttö onkin tulossa mutta istuimissa ja vaunuissa ihan sama minkävärinen on...
Ja se helppo kiinnitysmekanismi! En tod. halua ruveta joka kerta turvavöitä köyttämään kaukaloon vaan se helppo klix sopii just mulle! [:D]
 
Meille tulee tuosta Gracosta se turvakaukalo, koska ostimme minun työkaverilta Gracon matkarattaat ja tuo turvakaukalo menee nuihin rattaisiin :) Meilläkin on seuraava turvaistuin jo varauksessa, ukkoni siskolta saadaan, kun on jäänyt hänen lapsilleen jo pieneksi.
 
On hyvä fiilis kun tietää että nuo seuraavat vaiheet istuimia on jo olemassa. Mies osti ne n. 2 vuotta sitten erotessaan. Eli ovat vielä suhteellisen uusia.

Olis niin kova hinku päästä muuttamaan et pääsis laittelemaan vauvan kamat kondikseen...
 
Meillä ois kanssa tarkotus hankkia sitten ne Gracon matkarattaat, että saa kaukalon kiinni. Ei tartte isoja vaunuja lähteä kaupunkiin roudaamaan autossa, ja jos muksu nukkuu niin saapahan häiriöttämästi sen "siirrettyä" rattaisiin.
 
Meilläkin on gracon kaukalo, käytettynä ostin asiakkaan äidiltä pari vuotta vanhan mallin.

Anoppi oli viikonloppuna kaivanut naftaliinista mun miehen aikaisen äippäpakkauksen vuodelta 77!! Ihania retro-froteepotkareita sieltä löytyi ja muutama kaunis valkoinen villanuttu, mitä nappasin mukaani. Osa vaatteista oli niin isoja etten vielä niitä ottanut mukaani mutta täytyy sit myöhemmin käydä siellä tarkastamassa taas mitä löytyy [:)]
 
Tirri, olikos mieheltäsi säilynyt se ruskea nallekuvioinen makuupussi? Sehän valittiin kauneimmaksi kautta aikojen. Meillä sitä käytettiin välillä koiran nukkuma-alusena että ei ole enää hengissä [&:]
 
starletti, sellaista ei siellä joukossa näkynyt, voi olla että miehen serkku on sen aikanaan otaanut käyttöön ja löytyisi hänen varastoistaan! Täytyykin kysäistä [:D]
 
Meillä on ne vaunut edelleen hankkimatta ja nyt kun olin äidin kanssa ideaparkin enfantissa shoppaamassa havahduin asiaan jota en ollut hoksannutkaan ottaa huomioon - vaunujen kokoeroihin, siis lapsen kannalta! En ollut ollenkaan tullut ajatelleeksi, että makuukopat eivät todellakaan ole kaikki saman kokoisia!! Esim. niissä vaunuissa joita me olimme katselleet makuuosa on vain 70cm pitkä - tosi lyhytikäiset siis!! Nyt siis olemmekin ostamassa netistä noita hauckin chicago air-yhdistelmiä, (http://www.lauranlastentarvike.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/23072008-84852/Products/1261) joissa on paitsi 90cm mittainen makuuosa myös korkeussäädettävä työntöaisa! Tosi hyvä että emme vielä olleet tilanneet niitä toisia vaunuja, olis ollut aikamoinen pettymys kun tuon olisi hoksannut vasta jälkeenpäin!!! Tykkään muutenkin oikeastaan noista hauckin vaunuista ihan ulkonäöltään enemmän, samoin mieskin nyt loppujen lopuksi - ne erillisjousitetut 30cm:n ilmakumipyörät kiinnosti tosin varmaan miestä enemmän kuin ulkonäkö noin muuten [:D] mites te muut jotka vielä painitte vaunuvaihtohtojen kanssa, ootteko jo tehneet päätöksiä?
 
Tirri oliko siellä Enfantissa noita Hauckin vaunuja kun kävitte? Me meinaan käytiin siellä katsomassa ja petyin kyllä niihin.. Lähinnä siihen kantokoppaan. Mietittiin ihan samoja vaunuja meinaan ennen, kun ulkonäöllisesti minäkin niistä tykkäsin netin kuvan perusteella(vielä sama värikin [:)])! Mutta joo, tosiaan ei oo kaikissa saman kokonen se koppa! Emmaljungalla kai on tosi isot kovan kopan mitat, sit on joissain just tuota 70cm pitkää. Tuntuis ettei tosiaan riitä! Ja leveydessäkin on eroja. Noissa pehmeissä kantokopissa, mikä Hauckissakin on, on pääsääntöisesti isompi, tai ainakin pidempi, se makuutila, näin ainakin olin huomaavinani. Sillä minäkin noita pehmeitä kattelin, ja kun Emmaljungia en tahtonut! [:)]
 
Lyydia~ ei ollut enfantissa hauckin vaunuja. Tosi heikko valikoima siellä loppujen lopuksi oli vaikka näyttääkin jotenkin isolta kaupalta! Kuolasin siellä hetken sellaisia kolmipyöräisiä yhdistelmiä (merkkiä en muista) mutta ollaan nyt kallistuttu kuitenkin ihan perinteisten nelipyöräisten kannalle! Onneksi kyselin vaunujen saatavuutta tuolta Lauran lastentarvikeliikkeestä sähköpostitse aamulla, niillä oli vain yksi pari näitä "vanhan mallin" musta-lime -värisiä varastossa, sain ne siten varattua meille [:D] ostetaan ne sitten vasta pääsiäisen jälkeen, kun nyt saa tässä kuussa maksettua ensin nämä aikaisemmatkin ostokset pois [8|] 
 
Tirri juu mäkin kerkesin spostitse kysellä niistä kaikkea ja tosi nopeaan tuli aina vastaus! Se yllätti kyllä tosi positiivisesti!
 
Tirri: Sanoit tuolla yhdessä ketjussa (raskauden toinen kolmannes), että olet löytänyt vaunut, INFANTasticin yhdistelmävaunut. Joko olet hommannut ne? Ittekki tässä harkitten niitä, niin jonkulaista kokemusta kaipailis :).
 
Lme: juu, me meinattiin niitä infantasticin vaunuja alkuun tilata. Sitten tajusin, että niissä onkin se makuuosa tosiaan vain 70cm pitkä, eli sehän on samantien melki pieni!! Nyt on meille varattu sitten hauckin chicago air- yhdistelmät, joissa mm makuuosakin 90cm. Noi hauckit ei oo kamalasti kalliimmat, me saatiin tosiaan vielä viimeinen kappale "vanhaa" värimallia niin maksoi 269,-, uudet värit maksaa 289,- lauran lastentarvikkeen nettikaupassa!
 
^ Ok, kiitos tiedosta! Pittääpä itteki yrittää kiinnittää huomiota tuommosiin seikkoihin, jos tässä nyt vaunuostokset etteen tullee.
 
http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10052_13051_182555_13789_13788_13608_-11_0__43617465676f7279446973706
c61793f696e6465783d3026706172656e745f63617465676f72795f726e3d313337383826746f70
5f63617465676f72793d31333630382673746f726549643d313030353226616c6c3d266f7264657
242793d26636174616c6f6749643d31333035312663617465676f727949643d313337383926766
965775461736b4e616d653d43617465676f7279446973706c617956696577__

Mitä mieltä porukka on näistä vaunuista? Sori, pitkä linkki :)
 
Lme noissa näyttää olevan Brion pehmeä "koppa". Itse kun kävin liikkeessä jossa Brioa täällä myyvät, se myyjä näytti mulle tota Brion pehmeeta "koppaa" ja siitä sai ihan tajuttoman ison lämpöpussin! Koko koppa siis on sitten lämpöpussinakin, vahvikkeet kun vaan ottaa pois. Meillä tulee Gessleinit puolikovalla kopalla ja siitä kun esim päätykovikkeen ottaa pois, ei jää kangasta siihen kohti sit enää. En osaa selittää.. [8|] Mä ainakin tykästyin siihen Brion koppaan.. [:)] Muuten en osaa noista itse vaunuista sanoa.
 
Nyt taas on tavaramäärä hieman lisääntynyt; äipän kanssa kävimme Etolassa leikkauttamassa pinnasänkyyn patjan mittojen mukaan. Se kun ei mene mihinkään nykyiseen standardiin tuo 26v vanha minun oma pinnasänkyni. Mitta on 65x115cm joten nyt on patjakin siihen. Ostimme sitten samalla siihen sijauspatjan vauvaa varten. Patjan päälle teen itse jonkinlaisen suojakankaan, joka on helppo pestä. Sitten tuleva mummo sai nyt ensimmäisen vauvaneuleen valmiiksi. Aivan ihana, pieni huppari [:)]
Sitten ostimme myös pienen vauvapyyhkeen. Olen nyt aivan ihastunut vaaleanvihreään väriin, vaikka yleensä pidän sinisestä. [:D]




 
Takaisin
Top