Vauvan tavarat

multatassu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Toukokuu koittaa yllättävän pian, joten aika alkaa ainakin miettimään niitä välttämättömiä ja vähemmän välttämättömiä tarvikkeita!

Meillä mieskin heräsi tajuamaan kevään koittavan pian ja innostuipa jopa tavaroiden hankkimisesta. Tosin hän haluaisi kaiken olevan uutta... Ensimmäinen vierailu lastentarvikeliikkeessä taisi valottaa tilannetta, vaikka kovin ihasteli vaunujen uutuus malleja. Niitä ehkä vähemmän käytännöllisiä, mutta "miehekkäitä"... Niiden hankinnalta taidetaan välttyä, jo saadaan hyvät käytetyt.

Yksi välttämätön turhake (?) piti ostaa: Turvavyötä alemmas vetävä pidike, kolarin varalle. Epämukava ja tehokkuudesta ei tietoa, mutta mitäpä sitä ei turvallisuuden eteen tekisi!

Mihin "hölmöön" / turhaan olette haksahtaneet??
 
Meidän vauvalle on hankittu häämatkaltamme ruokalappu, sekä nyt eilen vaunut. Ensimmäinen sänky lienee sama, jossa minä nukuin ensimmäiset kuukauteni. Mieheni toivoi vanhemmiltaan itselleen syntymäpäivälahjaksi pinnasänkyä. Lupasivat hankkia; edellisestä kun on kuulemma aikaa. [:D]

Sitten mukulallallamme on yksi lelu, jonka se sai työkaveriltani joululahjaksi. Mitään muuta ei ole vielä osattu ajatella, tosin viehätyin kauheasti sellaisesta nukkumakeinusta, jonka viime lauantaina kaupassa näin. Ajattelin, että jospa tämä ratsastukseen tottunut mukula tykkäisi keinua myöhemminkin. Noh, sen näkee sitten. Voihan olla, että se vihaa keinutusliikettä!
 
Minä en ole oikein muuta vielä ajatellut hankkia. Ehkä se into tulee, kun saan äitiyspakkauksen.
 
Minä, nettishoppailun ihmenainen, en ainakaan omasta mielestäni ole mitään turhaan vielä onnistunut ostamaan :D

Matkarattaat (johon pitäisi vielä yhteensopiva turvakaukalo ostaa), hoitopöytä, vaavin vaatteita hm:ltä ja ellokselta vähän tilannut :)

En ole hirveästi viitsinyt ostaa ylimääräistä, koska olemme muuttamassa vähän vaavin syntymän jälkeen, niin sen jälkeen vois sitten alkaa tuhlaamaan :D
 
Meille on hankittu vaunut, emmaljungat vuosimallia 2005. Käytettynä ostettiin, olleet kahdella lapsella ja säilytetty sisätiloissa. Ei juurikaan käytön jälkiä huomannut [:)] Nämä siiis ostettiin jo joulukuussa kun sattuis sopivasti ilmoitus kaupan seinällä silmiin.

Hoitopöytä saatiin sukulaisilta ja odottaa nyt uutta maalikerrosta. Pinnasänky ostetaan miehen siskolta, ei köyhdytä siitä kuin 30. Miehellä on tallessa pojaltaan jäänyt sitteri. Pesen sen kangasosan ja katson et onko ehyt.

Vaatteita en oo vielä ostanut kun luultavasti saadaan niitäkin aika paljon. Mutta eiköhän tämä himoshoppaaja tässä piakkoin jotain kotiin kanna [;)]
 
Me käytiin eilen ostamassa vaunut kun oli hyvä tarjous kaupssa loppumassa niin piti hyödyntää (?ainakin uskottelen itselleni näin :D) Ostettiin Emman yhdistelmat 299 € näpäkän tuntuiset vaikka jotkut on puhun tuosta emma merkistä "halppis merkki jne", ei se sano aina etteikö hyvä vaikka edullinen, ja nuiden hintakin oikeasti oli samaa luokkaa kuin muut vaunut.
Sitten olemme ostaneet hoitoalustan ja jotakin pientä ja olemme saaneet vaatteitakin jo melko paljon :)

Olen tehnyt näistä liikkeistä hintavertailuja ja laskeskellut, että IKEAan tuo häätyy lähteä tos keväämmäl ;) 
 
Me ollaan myös sen verran onnekkaita että saadaan mun sukulaisilta melkein kaikki. Matkarattaat,turvakaukalo ja vanna tulee mun kummitädiltä, pinnasänky ja itkuhälyttimet saadaan mun sedältä ja hoitopöytä veljeltä :) eli itselle jää oikeastaan hankittavaksi vaunut.
 
Joululahjaksi saatiin vauvalle parit vaatteet ja tuttipullo yms pientä hyödyllistä ja jotain vaatteita käytiin itsekin ostamassa alennusmyynneistä. Muuten odotellaan sitä äippäpakkausta et mitä kaikkea sieltä sit löytyykään [:)] Itse olen sit ommellut jo yhdet lakanat pojalle ja neuloin sellaisen peiton mitä voi sit tarvittaessa käyttää vaunuissa tms.
 
Sorruin ostamaan hoitolaukun... (Sentään puoleen hintaan.) Tarvitseeko oikeasti juuri tähän tarkoitukseen tehdyn laukun? Ois kai siinä joku muukin mennyt...
Ja niitä vaatteita! Tulee käytettyinä sukulaisilta ja vielä pitää kaupassa niitä hypistellä...Piti jo inventaario tehdä, että näkee onko oikeasti jotain vailla!

Eurokankaasen käykin matka ja haen palan muovitettua froteeta pinnasänkyyn!

Miehelle olen kokoamassa itse tehtyä isyyspakkausta! Meille kun ei tule sitä äitiyspakkausta.
 
En ole ainakaan vielä ajatellut hankkia hoitolaukkua. Vaunuissa tuntuisi olevan aika lailla tilaa.
 
Saanko kysyä, mikset ota äitiyspakkausta?
 
Mä jätän tapani mukaan varmaan kaiken niin viime tippaan, että sitten mammaloman alkaessa saan hädissäni kasata kaikkea tarpeellista kasaan [:D] ei vaan, oikeasti odottelen sitä ihmettä, että viimeinenkin makuuhuoneemme (työhuone) saataisiin nyt viikonloppuna tapetoitua ja lattia sinne laitettua, niin että saataisiin varastona toimiva lastenhuone tyhjennettyä ja sinne roudattua mun vanhemmilta sänky, hoitopöytä ja kaappi, niin että olis jokin paikka mihin laittaakin ne kaikki ostetut tavarat!! Mulla on säkillinen vaateita kaverilta saatuna odottamassa vaatehuoneen hyllyllä läpikäyntiä ja pyykkiä, mutta en viitsi aloittaa kun nyt ne kaikki tarvis vaan laittaa takaisin säkkiin loppusijoituspaikkaansa odottamaan [:D] Mä oon varmaan näitä "hyyyviiinhän tässä vielä ehtii" -taivaanrannanmaalareita *heh*
 
Quara Kun niitä vaatteita, jota äitiyspakkauksessa lähinnä on, tulee käyteetyinä. Lähipiirissä on vasta ollut / tullut vauvoja, joten käytännössä äippäpakkaus tulee käytettynä meille. Vaatteita saadaan vielä lisääkin mikäli lapsi on tyttö.
Tein sen selvityksen, mitä jo on ja ainoa minkä olisin voinut äitiyspakkauksesta tarvita on se "pisu"-alunen sänkyyn. Siihen kankaan, isommankin, saa edullisesti eurokankaasta.
Voi kun olisi erillinen vauvanhuone! Meillä "joutuu" valtaamaan koko talon. Oman huoneen saa sitten isompana.
 
Mulla alkoi tämä äitiysvillitys tulla joulun lähettyvillä ja sille tielle olen jäänyt [:D].
Meilläkin työhuone sai uudistuksen. Tapettia ei lapsen takia olla laitettu, mutta pikkuihmiselle soveltuvia kuvatauluja ja lastenleffoista-/ohjelmista tuttuja hahmoja kuten Simba ja Nalle Puh kumppaneineen [:D].
Vaatekaappi löytyy kyseisestä huoneesta jo ennestään joten se tyhjennettiin Nyytin tavaroita ja vaatteita varten. Sänky hoitotasolla hankittiin jo kun oli aika hyvä ale heti joulun jälkeen jokusen viikon. Myös patjat ja muu sänkyyn tarvittava on hankittu.. ja vaatteita on tullut saatua ja varsinkin hankittua. Hyödynsin sen neuvolasta saadun "Vauvan odotus äidille/isälle"  oppaan sisällä olleen HenkkaMaukan alekupongin. Äitiyspakkausta odotellaan, kun nyt kesän tienoilla lähipiirissämme on niin monella tulossa vauveleita ettei mistään kierrätyksellä niitä irtoa ja toisalta onpahan sitten joku päivä toiselle lapsukaiselle säilössä omat kun nyt esikoiselle ottaa. Tytön vaatteita saataisiin myös joka suunnasta jos vaan sitten tulisi tyttö.. Saa nähdä [:D].
Ensi tutteja ja tuttipulloja olen ostanut parit. Niin.. ja tuo sänky on nyt Nyytin huoneessa odottelemassa käyttäjää.
Vaunut on tilattu ja niitä odotellaan [;)].
Pötkylän tuki-imetystyynyn hankin tuossa jokunen viikko sitten ja olen ollut tyytyväinen sen olemassa oloon. Sohvalla mukava tuki selän takana ja sängyssä pitää hyvää uniryhtiä näin ensi alkuun [;)].
 
Minä ostin tänään Prismasta pöllökuvioiset, ruskea-oranssit puolipotkuhousut. Hienot mielestäni. [:D] Puoleen hintaan, taisivat maksaa kolme euroa...
 
Kävin viime viikolla läpi esikoisen vaatevarastot vauvaiältä ja siellä tuntui olevan ihan tarpeeksi kaikkea ainakin alkuun. En silti voinut vastustaa kiusausta kun oli kanssa 50% ale niin ostin vastasyntyneelle vaate setin jossa siniruskea raidalliset puolipotkuhousut, ruskea veluuri takki ja housut, lyhyt ja pitkähihaiset bodyt sekä raidallinen hattu - kaikki tietysti sävysävyyn... euroissa 10 tais olla hintaa.

Onneksi tuli hankittua esikolle tuollaisia järkeviä sekä pojalle että tytölle sopivan värisiä vaatteita eikä vaan pelkkää vaaleanpunaista ja röyhelöjuttuja [:D] Nyt sitä kiittää itseään!

Oon vähän katsellut tuplavaunuja... kun esikoinen on vasta 2v. niin ois kiva olla sellaiset mihin mahtuu kaksi lasta jos yksin lähtee matkaan. Toisaalta voishan vauvaa kantaa mukana liinassakin ja tuo isompi sais olla rattaissa... siinäpä pohtimista.
 
Itselläni myös käytössä vyönalennin, jonka olen kokenut hyväksi.
Tosin sitä en itse ostanut, mutta olisin sen ostanut ellen olisi sitä
lainaksi saanut. Teen kyllä kaikkeni, jotta mahdolliset vaaratilanteet
voisi välttää.
Olen kuullut paljon hyvää palautetta tuosta vyönalentamisesta,
suojaa sikiötä kolari/törmäystilanteessa.

Vielä mitään "turhaa" ei ole tullut hankittua, paitsi ehkä pieni tutti,
jossa lukee "rakkaudella valmistettu", oli niin sympaattinen etten voinut
vastustaa kiusausta! [:D] ja maksoi tietysti tuplaten, mitä tavalliset tutit [:)]
 
Nikkaroitiin viime viikonloppuna isäni kanssa semmoinen hoitotaso, joka laitetaan meillä sitten pesukoneen päälle. Yksinkertainen malli, enää pitää vaan vähän hioa reunoja ja maalata se valkoiseksi.
Sitten myöskin viime viikonloppuna kiersimme äitini kanssa Ikean ja sieltä tarttui mukaan kaikennäköistä vauvarompetta. Harmi, että se ainut lakanasetti, johon ihastuin OLI LOPPU!
 
ALKUPERÄINEN: supernova
Oon vähän katsellut tuplavaunuja... kun esikoinen on vasta 2v. niin ois kiva olla sellaiset mihin mahtuu kaksi lasta jos yksin lähtee matkaan. Toisaalta voishan vauvaa kantaa mukana liinassakin ja tuo isompi sais olla rattaissa... siinäpä pohtimista.


Olisiko sisaristuin ehkä toinen vaihtoehto? tuplarattaat on joskus tosi hankalat liikuttaa, oli lapset siellä peräkkäin tai vierekkäin. Ja parivuotias kyllä pyörii jonkun verran, ja jos on vauvan vieressä, niin häiritseekö vauvaa?

Aika monen tiedän hankkineen sisaristuimen tai seisomalaudan. Parivuotias saattaa hyvinkin haluta kävellä paljon. Itse ehkä pelkäisin näiden juttujen perusteella, että minulla olisi nopeasti "minä itse"- uhmaikäinen kävelijä ja hankalasti käänneltävät vaunut.
 
ALKUPERÄINEN: miiuhoo

Nikkaroitiin viime viikonloppuna isäni kanssa semmoinen hoitotaso, joka laitetaan meillä sitten pesukoneen päälle. Yksinkertainen malli, enää pitää vaan vähän hioa reunoja ja maalata se valkoiseksi.
Sitten myöskin viime viikonloppuna kiersimme äitini kanssa Ikean ja sieltä tarttui mukaan kaikennäköistä vauvarompetta. Harmi, että se ainut lakanasetti, johon ihastuin OLI LOPPU!

 
Ikeasta tuntuu aina olevan loppu se, mitä sieltä menee hakemaan... Meillä varmaan kanssa vaihdetaan vaippoja pyykinpesukoneen päällä. Tosin minä haaveilen kuivausrummusta, jonka myötä menee sekin "hoitopöytä".
 
Kovia energiasyöppöjä nuo kuivausrummut, siis verrattuna pesukoneisiin. Kestovaippailu vaan olisi niin paljon helpompaa, kun ei tarvitsisi odottaa vaippojen kuivumista. Vaikka kyllähän ne kuorivaipat ja erillsiet imuosat kuivuu pyykkinarullakin, mutta all-in-one- vaippojen kanssa joutuu odottelemaan.
 
Me ostettiin lauantaina kaunis senkki vauvalle, mis on kolmet noin metrin levyset laatikot. Mies sai sen kasattua ja täytin innolla laatikot edellisiltana. Siinä kun ekaa 56cm bodyä otin käteeni, purskahdin itkuun. Tuli tunteet jotensakin niin pintaan, et tää on nyt nii todellista. [:)] Vauva syntyy pian ja mä järjestelen nyytille ekaa senkkiä kuntoon. Mies oli ihana ja halas/rutisti mua kunnolla. 

Ostettiin samalla vauvantarvikeliikkeestä sellanen kylpyammeellinen hoitopöytä. Nyt on sekin kasattuna makkarissa. Elämä hymyilee. Iltapäivällä ois tarkotus lähtee Poriin tytön kaa kierteleen vähän kauppoja vielä. Jotain pientä haluisin vielä hankkia. Pussilakanoita, tutteja, verhokatoksen pinnasänkyyn ja jonkun sulosen pehmolelun, jonka asetan valmiiksi sänkyyn odottelemaan pikkuprinsessaamme. [;)]
 
Huh, tässähän alkaa ahdistamaan kun toiset on jo tavaroita urakalla haalanneet ja laittaneet vauvan huonetta valmiiksi.. Meidän vauvalle on laatikollinen käytettyjä vaatteita pestynä ja silitettynä ja pussillinen tuttipulloja odottaa pesua. Muuta ei olla hommattu...Turvakaukaloita käytiin yksi päivä katsomassa, että kuinka kalliita ne on. Mummolassa on telineellinen amme, siskolla sitteri, miehen veljellä sitte vaunut, hoitopöytä ja pinnasänky.. Ei kai sitä muuta tartte, kuhan sen kaukalon saa ostettua ja käyttötavarat (rasvat, vaipat, jne) tietty vielä.

Ei näköjään ole vielä iskeny sen "pesänrakennusvietti" päälle kun malttaa olla hankkimatta tavaroita ja sisustamatta vauvalle huonetta.. Mieskin on onneksi niin "jalat maassa" tyyppi, että sano että voihan se vauva nukkua siinä äitiyspakkauksen laatikossakin jonkin aikaa jos sattuu syntymään etuajassa :) Pitää tuo turha roina saada ensin alta pois, niin uudet tavarat mahtuu tilalle :)
 
Rolli10, meillä ei oo vauvanhuoneesta tietookaan, tai siis tieto on (tulee nykyiseen keittiöön) vaan mitään ei oo vielä tehty. Vanha pinnasänkyni käydään hakemassa mökiltä 130 km päästä, kunhan lumet sulavat, muuten ei oo vauvalle kuin muutama vaate valmiina. Luotan siihen että turvaistuimen mies hankkii viimistään minun ollessa sairaalassa, valkkaapa sitten mieleisensä ja tekniikaltaan sopivimman. 
 
Takaisin
Top