Vauvan tavarat

Mä olen nyt tulevana sunnuntaina menossa hakemaan LISÄÄ vaatteita pienelle,taitettavan hoitopöydän (Siis,että voi helposti siirrellä paikasta toiseen,eikä ole tiellä..) ja sitten tämän sitterin ja mitä muuta nyt onkaan. Nämä saan siis setäni vaimolta,kun he eivät tarvitse enää vaikka pieniä lapsia heillä onkin,mutta siis..[:)] En malta odottaa..
niinkun en näitä vauvan liikkeitäkään..hoen kokoajan vatsaa silittäen,että "Polski nyt vähän..[&o]" [:D] ...hmph [&:]
 
Onko teillä hei pinniksessä petaria? Ja mimmonen patja? Kannattanee varmaan ostaa uusi, vaikka olisi vain kummipojan käytöstä tulossa? Tää alue on mulle ihan hepreaa..
Patjan ja petarin saa kai ihan Prismasta/Cittarista, mutta ei Lastentarvikkeen sivuillakaan peruspatja kallis ollut, tai petari.
 
Meillä on patja, petari, muovitettu patjasuojus ja siihen päälle normilakanat jne. Ja itse halusin ihan uudet aluset, vaikka meilläkin on kummitytön vanha pinnis. Ne onkin oikeestaan melkeimpä ainoat täysin uutena tehnyt tarvikehankinnat!
 
Lyydia~ meillä oli vähän pakko leikkauttaa semmoinen vaahtomuovipatja mittojen mukaan, kun sänky ei vastaa nykyisiä standardeja joten patjojakaan ei löytynyt sopivaa kokoa [8|] eipä se sitten maksanut kuitenkaan kun jonkun 25€, 115x65x5cm. Samanoloinen, kuin se pikkupatja äitiyspakkauksessa. Ostettiin siihen sitten vielä petauspatja lisäksi. Sekin on kyllä nykystandarien mukainen, mutta ajattelin, että jos se on vähän liian pitkä niin senhän voi päästä taittaa sen patjan alle vaikka. [:)]
 
Meillä äippä leikkas vanhasta patjasta sopivan kokosen pinnikseen. Petauspatjaa ei ole ollenkaan. Ihan aluslakanan vetäsin siihen päälle,mutta kaipa se petarikin pitäis...onko se kovin tärkeä pinnikseen? [8|]
 
Meiän petari Etolasta maksoi muistaakseni 12€ eli ei mielestäni paha. Nätti vaaleanvihreä päällinenkin siinä [:)]
 
Onneks ei ne petarit oo mitenkää kalliita! :)
Voisin käydä itsekin etolassa,jos se vielä on täälläpäin samoilla paikoilla tai ollenkaan olemassa enää [:D]
 
Eipä ole meilläkään petaria, ainakaan toistaiseksi [:)] Täytyy sit jälkikäteen hankkia jos näyttää siltä et menee pelkällä patjalla hankalaksi.

Mutta tässäpä kuva meidän pojan vaunuista. Ratasosa on kellarikomerossa säilössä, tuo kova koppa on todella tilavan oloinen et uskoisin et kevyesti niissä nukkuu vielä ensi talvenakin [:)] Kyseessä siis Firkon F7-malliset vaunut.


 
Enpä ole minäkään petaria hankkinut. Laitan vain sen muovitetun froteen patjan päälle. Patja on leikattu omasta vanhasta patjasta. Pinnis on jatkettavaa mallia, mutta en taida pidempää patjaa hommata. Saa vauva sit kasvaessaan siirtyä suoraan aikuisten kokoiseen sänkyyn.
 
Saatiin eile vaunutki :D Ne on näköjään Teutonia Rocky merkkiset yhdistelmät, beige-musta väritykseltään.. Pehmeällä kopalla ja melko tilavan oloinen. Pitää tänään vielä tutkiskella paremmin mihin kaikkeen hyökkäysvaunut kykenee ja puhdistella, kun se on varaston jäljiltä meille tuotu..

Harmi vaan, että koiralle ei jäänyt takakonttiin tilaa vaikka vaunut hyvin sopivatkin sinne, mutta kuulemma ne saa vielä pienemmäksi hajotettua joten pitää kokeilla kuinka pieneksi ne saa.. Mies oli kyllä huvittavan näköinen kun se lykkäs niitä vaunuja pihalla, testasi heti miten renkaat toimii lumihangessa ja hyvinhän tuo pääsi läpi :D Illalla oli sitten epätodellinen olo, että jossain vaiheessa on vaunuun joku laitettavakin..

Turvakaukalo on Cracon, pari vuotta vanhempaa mallia ja telakallinen...Kuulemma hyvin muksu mahtuu olemaan tuossa siihen saakka kun on seuraavan istuimen vuoro. Hauis kasvaa kun kaukaloa kuljettaa mukana :D

Eipä ole edes tullu mieleen petarin hankinta, patjansuojuksia on jo muutama kappale jos sattuu lirahtamaan vaipan välistä..
 
Meillä mies on bongannut jo valmiiksi recaron istuimen joka käy sitten 9kg eteenpäin [:D] miestä kutkuttaisi tilata se jo nyt, mutta yritin vähän toppuutella että jos nyt kuitenkin sit vasta kun sen aika on - pitäis tässä pääsiäisen jälkeen kuitenkin tilata ne vaunutkin ja mies oli nyt ebaystä tilannut meille itkuhälärin! Se onkin sitten sellainen pakkaus että [8|] lähetin on kukan muotoinen ja lähettää äänen lisäksi myös videokuvaa. Kamera on pimeänäkökamera niin että siitä on oikeasti jotain hyötyäkin. Ja vastaanottimessa on sitten kuulemma kahden tuuman näyttö josta voi sit nukkujaa tihrustella [:D] mut eipä maksanut ebayssä kun 60€ postikuluineen! Mies oli katellut että suomessa vastaavat maksaa yli parisataa euroa! Serkun vaimo tosin huomautti, että kannattaa tarkistaa soveltuuko se lähetin pakkasella ulkokäyttöön, ettei sitten mene rikki. Jos ei sovellu niin ostan sitten jonkin halpis-tavis-hälärin talvikäyttöön [:)]
 
Enpähän voinut taas vastustaa kiusausta, kun kuljin Prismassa. Johan olen riittävän kauan mielestäni ihaillut tuotakin vaatetta, joten nyt päätin sen ostaa. Varsinkin, kun meillä ei tuollaisia haalareita/potkupukuja ole ihan pieniä, kuin yksi. Joten sorruinpa törsäämään 8,90€ [:D]

 
No ei ollut paha hinta! [:D] ja kyllä semmosii itsekin olen ostellut,mitä ei tuolta hirveesti löydy. :) Lauantaina kyllä saan miehen siskolta vaatteita ja sunnuntaina sedän vaimolta [:D] niitä tulee aivan hirveesti [:D] Mutta nää mitkä sunnuntaina saan niin on kuulema vähän isompia vaatteita ja lauantaina saatavat on sitten kuulema ihan pieniä ;) Pääsee nypläilee [:D]
 
Nyt on taas saatu vaatetusta miehen siskolta :) Rintapumpun myös ja pikaisen neuvon sen käyttöön [:D] ja sitten sain vauvalle leikkikehän,mistä roikkuu niitä pehmulelui ja mitä vauvoille nyt on tarkotettu.
 
Miiuhoo, mä tein ihan samanlaisen neulehupparin mut beigenä! [:)]
 
Mulla ei kanssa oo vauvalla petaria mut ostin pari semmosta "muovilakanaa" (tai hienompi nimi tais olla joku "kosteussuoja pinnasänkyyn") mitkä aattelin laittaa sinne normilakanan alle. [:)] Kai se ajaa vähän saman asian. [:)]
 
Mun on pakko laittaa tänne kuva eilisistä kirpparilöydöistä.. [:)][:)] Kuvasta puuttuu vielä rintapumppu minkä sain kolmella eurolla.. En tiedä onko ihan tyhmä kysymys, mutta ekakertalainen pohtii taas...Voiko käytettyä rintapumppua käyttää vai suositellaanko aina uuden ostamista?? Toi on Ainun käsikäyttönen ja kaikki osat voi keittämällä desinfioida. Ostin sen kuitenkin, tuosta ei korkealle tipu vaikka huono olisikin..
Farkut ja pitkähihainen benettonin paita maksoi yhteensä 2e, lyhythihainen 1e ja noi ihanat töppöset 0,50e. Töppöset on tosi ihanat, menee syksyllä. Päällinen pehmeää fleeceä ja sisus tosi pehmeää pörrökarvaa. [:)]




 
Takaisin
Top