Vauvan tavarat

Mä hankin sen takia just ettei se kolhaise päätä ja kun se vispaa niitä käsiä ja jalkoja,ettei ne sitten mene väliin,eikä muutenkaan sattuisi. [:)]
 
Olin eilen äidin kanssa ostoksilla ideaparkissa, tähtäimessä oli mm löytää hoitolaukku ja sinne täytettä [:)] Enfantissa oli sopivasti reippaat alennusmyynnit ja lähtihän sieltä tavaraa mukaan [:D]
  • pinnikseen ihanat reunapehmusteet jossa oli nalle ja pupu kavereina vierekkäin
  • aivan mainio hoitolaukku, joka tarvittaessa toimii myös aikuisten tuoliin kiinnitettävänä syöttötuolina
  • tuttipullo
  • vaipanvaihtoalustan päälle semmoinen kangaspäällinen, turkoosi ja siinäkin nalle [:)]
  • sisustustarroja huonekaluihin kiinnitettäväksi
  • tutteja ja "tuttinauha"
  • vaatteita pienelle
  • muumisukat [:D]

vähän ootan viikonloppua kun mies lähtee pilkille ja mä pääsen rauhassa hypistelemään ja pesemään noita kaikkia vaatteita ja järkkäilemään tavaroita!! Kuolasin siellä yksiä kolmipyöräisiä yhdistelmävaunuja kun niiden kanssa olis niin ihana lähtee ihan juoksulenkillekin ja muutenkin olisivat näppärät, mutta alennettunakin liian kalliit...[>:]
 
Voi että minä odotan että saadaan lähdettyä Ikeaan ja ostamaan se leksvik hoitopöytä, toivottavasti se nyt kelpaa mulle sit, niin pääsee sen jälkeen pesemään ja laittelemaan paikoilleen nuita vaaviloisen tavaroita :)
Ja innostuin tuosta peruna painannasta kyllä niin että sama ikean valkoinen reunapehmuste lähtee mukaan ja tekstiilivärit pitää sitten vielä hommata! :) Vaikka meillä jo hobbyhallin panda reunapehmuste onkin mutta pakko tehdä toinenkin, oli niin söpö tuo itse kuvitettu! :)
 
Meil on nyt pinnasänky varattuna serkun kaverilta. Antiikkipetsattu Brion pinnasänky.
Sitten se Ikean kokoontaitettava hoitopöytä on huudettu Huuto.netistä (vai mikä se nyt oli)
Saadaan ihan melkein käyttämätön halvemmalla kuin ostaisi Ikeasta (muutamat kympitkin merkkaa tässä konkurssissa...)

Suurimmat hankinnat vielä puuttuu eli vaunut ja turvakaukalo...
Vaatteet ja äitiyspakkaus ovat mun äidin luona joka meinaa pestä vaatteet ja silittää ennenkuin tuoda meille uuteen asuntoon. Fine by me...
 
Mä oon hankkinu pehmusteen edellä mainittujen syiden lisäksi ihan vauvan turvallisuuden tunteen takia. Luin et vauva pelkää isoa tilaa, kun on mahassa ollu ahtaassa tilassa. Jos sen laittaa isoon sänkyyn sillä on yhtä orpo ja turvaton olo, kuin ite nukkuis jossain jalkapallostadionilla (näin kärjistetysti).

Mut mitä pienempi sänky alkuvaiheissa niin sen turvallisempi. Keskosillekin laitetaan tyynyjä ym. ympärille et olis tutun turvallista. [;)]
 
Tuon vauvelin mainitseman asian unohdin myös. Meillä kun muksu tulee nukkumaan pinniksessä heti alusta lähtien, ajattelin kyllä ehkä just jotain tyynyjä tai peittoa tms virittää siihen reunoille, ettei siitä tunnu juuri tuolta jalkapallokentällä nukkumiseltä. Kun on tottunut olemaan kohdussa pienessä tilassa niin varmasti tuntuu turvattomalta tai hurjalta se suuri tila siinä ympärillä. 
 
Mä ajattelin kanssa siihen pinnasänkyyn "tuunata" semmoisen reunusteen jonka vois niinku täyttää et siit tulis semmoinen isompi, tyynymäisempi.
Meil on kyl semmoinen perinteinen jo, mut näin kaveril kun sillä semmoinen täytetty ja siinä silloin vauvalle jäi semmoinen pienempi soppi nukkumiseen. Kehu et vauva tykkää.
 
Rauha tuo idea kiinnosti heti. [:)] Siis vaan paksumpi reunapehmuste vai? Kuinka paljon se pienensi nukkumistilaa? Oliko hän ommellut sen itse?
 
Se oli tosiaan sellain itse tehty et siinä oli täytteenä käytetty vanhoja tyynyjä ja vanua. Se oli semmoinen pitkulainen ja näytti tosi hyvältä. En osaa tarkkaa määrää sanoa et paljonko pienensi mut se tila pinnasängystä oli jotakuinkin ehkä sen äitiyslaatikon kokoinen. Se oli muistaakseni vaan siinä takaseinämässä ja yläpäässä ja sitä tavallista reunustetta sitten etureunassa ja alapäässä.
 
Ei maltettu olla ostamatta pinnasänkyä... Vanhoista taidetaan tehdä portit portaisiin. Jos meijan isännälle kelpais käytetyt vaunut sitten... Sellaiset jotka menee myöhemmin rattaina (yhdistelmät..?) Pöytään kiinnitettävä syöttötuoli lähti myös mukaan, kun alessa sekin.
 
Minä ostin nyt ihan ensimmäisen tuttisetin; vaaleansinisen Marimeko unikko-tuttisetin, siinä on pikkuruinen tutti ja tuttiketju. Sitten ostin myös ekan tuttipullon, MAMin vaaleansinisen jonkun anti-colic-tuttipullon. Vaikutti kivalta [:)]
Ja nyt on mulla puuhattavana pussilakana.
 
Me saatiin nyt ostettua turvakaukalo, sellainen jalustan kans. Nyt on sit kaikki isommat olemas! [:)] Samal ostin sit harsoja ja sellaisen ripustettavan musisoivan auringon, saa kaukaloon tai vaunuihin roikkumaan. [:D]
 
miiuhoo mä kattelin kaupassa ihan samoja tuttisettii ja tuttipulloo,kun muutama viikko sitten kävin tuttiostoksilla [:)] Ostan ne kyllä vielä,mutta punasena :)
 
ALKUPERÄINEN: miiuhoo

Minä ostin nyt ihan ensimmäisen tuttisetin; vaaleansinisen Marimeko unikko-tuttisetin, siinä on pikkuruinen tutti ja tuttiketju. Sitten ostin myös ekan tuttipullon, MAMin vaaleansinisen jonkun anti-colic-tuttipullon. Vaikutti kivalta [:)]
Ja nyt on mulla puuhattavana pussilakana.


Katselin ihan samoja tutti ja tuttipullo jutskii tos muutama viikko sitten kun olin tuttiostoksilla :) Ostan nuo kyllä vielä,mutta punaisena [:)]
 
Sain tänään kasattua pinniksen tonne meidän makkariin.. Tosin pohja puuttuu vielä ku se on alakerrassa ja ukko vannotti et en saa sitä ite yläkertaan kantaa. [:D] Patja siitä puuttuu vielä ku anoppi haluaa sen pestä.

Mullaki on jo pari ihanan sulosta tuttia ostettuna ja tuttiketjuja oon katellu mut viel ei oo tullu yhtään ostettua..
 
Minun oli ihan pakko tilata sellanen "isin kulta"-tutti vaukkelille ja samassa oli myös tuttinauha (sekä ruokalappu: Up here daddy, ja nuoli ylöspäin) :D.
 
Mä kans oon miettinyt tuota että tilais jotakin nuita "isin kulta" ym systeemejä täs :)
Meillä mies on aivan söpö kun mitään en saa itse kantaa, enkä availla ovia jne, kumpa tämä "hemmottelu" jatkuis sit kun en oo enään raskaana, no on toi niin kultainen et varmasti ;) Ja ite oon kiukutellut ku mikäkin hormoonihirviö :s
Meillä pinnis kasattu, ja panda reunapehmusteet ym, anopin kanssa käydään ostamassa jotain kivaa ns vähän aikuisempaa kangasta ja hän ompelee vauvalle pussilakanoita sit, en oikeen lämpee nuista vauvan pussilakanoista.. Mutta on meillä niitäkin muutamat =)
 
Moikka

Minkälaisia turvakaukaloita teillä on? Siis mitä merkkiä?
Nyt sitten seuraavasta tilistä tulee ostettavaksi turvakaukalo.
Meilläkin on sitten isommille istuimet jo valmiina joten näillä näkymin riittää tuo ensimmäinen turvakaukalo.

Me ostettiiin tänään käytetyt Emmaljungat muutamalla satasella.
Vähän olivat haalistuneet mut muuten oikein hyväkuntoiset ikäisekseen.
Oon tosi onnellinen et nyt on vaunut... eli siis ne yhdistelmät...
 
Takaisin
Top