Vauvan tavarat

Kiitos Rauha! Tuo pöytä oli löytö mistä noi bongasin. Nainen vasta laitteli vaatteita esille, kun puolet oli jo hävinnyt, hirmu kuhina mammoista ympärillä! [:D] Tuo paikka on sellanen uusi lastentarvikekirppari ja nyt ilmeisesti saanut paljon puskaradiolla julkisuutta, pöytiä tulee kuulemma päivittäin uusia, mutta kaikki ihanat sieltä tuntuu heti häviävän. Kerran kyselin omistajilta sellasta nallepukua, oli kaksi sen päivän aikaan tullut ja samantien hävinneet. [&o] Minä niin tahtoisin kotiutumiseen ja muutenkin sellasen nallepuvun, jos kelit sellaista vielä vaatii toukokuussa. Uutena ei viitsisi ostaa, enkä kyllä ole nähnytkään, jos sille ei sitten tulekaan kovin käyttöä.
 
Mul on nyt tosi paljon vaatteita vauvalle. Hyvä jos kerran kerkii päällä pitää [;)]
Yks isohko laatikko täys 50 ja 56cm vaatteita ja
toinen laatikko 60 ja 62cm ja kaveri ilmoitti et heil olis vielä 62 ja 74 cm mitä heidän poikansa ei kerennyt pitää... Meillehän tulossa tyttö joten ovat varmaan semmoisia "unisex" -asuja [:D]
Lisäx löytyy jonkin verran 68cm ylöspäin vaatteita.
Olen saanut serkulta tosi paljon tyttöjen vaatteita kun ne sai tytön (Ainon) lokakuussa.
Samoin sain yhdeltä kaverilta jonka tytär 1,5v ja heille on viikkoa ennen mua tulossa poika.
Siel oli vaik mitä ihania vaatteita ja sain onneks sit annettua noita avokin poikien vaatteita sitten heillepäin.
Oon rankannut kaikki tummat siniset ym. "poikavärit" pois koska vaatteita on tosiaan ihan riittävästi.
Kunhan päästään muuttamaan niin laitan sit kuvia parhaimmista vaatteista...
 
Mä käyn tänään äipän kanssa noutamassa sedältä sitterin,hoitopöydän ja varmaan jotain muutakin saan..niin ja vaatteita lisää [;)]
 
Mä tuun kans luultavasti saamaan vielä paljon vaatteita kavereilta, kunhan nyt ensin selviää että kumpiko täältä on tulossa [:D] ihan pienelle meillä on mielestäni ihan riittävästi ensihätään noita vaatteita, että pärjätään kyllä! Ja kavereilta sit tosiaan täydennystä sukupuolen mukaan [:)]
 
Meillä on samoin, vaatteita siunautuu varmasti sitten paljon lisää kun selviää(muillekin) kumpi hän on. Tai eihän meilläkään mitään varmaa veikkausta tästä maha-asujasta ole.. En ole itsekään siis kovin uskaltanut ostella neiti-väriä.. Enkä kyllä tahdokaan, että poika on kokonaan sinisissä tai tyttö punaisissa, joten muutenkin olisi varmasti tullut katsottua pääasiassa noita neutraaleja värejä. Sukulaiset kun ainakin varmaan ostaa sitten sitä pelkkää sinistä tai punasta, onpa niiden kanssa sitten valkoista/ruskeaa! [:)]

Ostin äsken ensitutit. [:)] Voi ne on pieniä.
 
Eilen iski sitten järkytys ja nyt vähän jännittää. Oltiin lähdössä veljen vaimon ja heidän kahden lapsen kanssa (1,5v ja 1kk) Jumboon meidän autolla. Eipä riittänyt volvon takapenkin turvavöissä mitta kaukalon kiinnittämiseen! Pikkusen olin monttu auki...ei oo käynyt mielessäkään et vois tämmönenkin juttu tulla vielä eteen kun me ei olla vielä omaa sinne autoon ehditty sovitella. Meidän kaukalo on vähän pienempi mut en tiedä onko tarpeeks pieni [&:]
 
Juu, Mimmu meillä kaveripariskunta joutui ostamaan sellaisen jatkopalan vöihin, koska vyöt ei tosiaan Volvossa riittäneet kaukaloon. Sinäänsä huvittavaa kun ne on muuten isoja autoja ja mielletään oikein perheautoiksi.
Onko teillä jalusta kaukalolle? Mietin, että tarviiko jalustan kiinnitykseen vöillä niin pitkästi vöitä..
 
Ei jalustan kiinnittämiseen tartte pitkästi turvavyötä kun sen ei tartte mennä kaukalon ympäri. Siksi jalustallinen onkin näppärämpi kun ei tartte kokeilla eri vaihtoehtoja mihin kaukalomalliin turvavyö yltää ympäri..

Meidän autoon onneksi testattiin kesällä kaksosten kaukaloita ja ne meni just ja just ympäri ja kiinni. Oli siis tiedossa että pitää varautua, että joutuu istuinta mallaamaan takapenkille...Mutta saatiin kuitenni sitte halvalla telakallinen, joten ei ole tarvinnu edes koetestata tuota meidän kaukaloa.

Minä jotenkin kammoksun vaaleanpunaisia ja -sinisiä vaatteita vauvalla.. ne on niin tylsän värisiä. Onneksi yhdellä tutulla on melko samanlainen maku ja oli omalle pojalleen ostanu värikkäitä vaatteita, ja saatiin halvalla ostettua heiltä sitte pieneksi käyneitä vaatteita.
 
Olin joo aika järkyttynyt kun ei menny ympäri...aikamoinen "källi" perheauton suunnittelijoilta! [:D] No mut hyvä tietää et sellaisia jatkopaloja saa ettei sentään autoo tarvii sen takia vaihtaa. [:)]

Ei ole meillä jalustaa, saatiin tuo kaukalo mun kummitädiltä, ollut niiden kahdella muksulla käytössä niin enpä tiedä oliko sillon edes jalustallisia malleja kun tuo on ostettu. [:D] Silloinen testivoittaja ja todella hyvin hoidettu mut tosiaan ikää on varmaan 8vuotta.

Meistäkään ei kumpikaan oikein tuosta sinisestä niin perusta. Niimpä meillä kaikki vaatteet sun muut mitä ollaan itse valittu on vihreitä, käy sit tulevaisuudessa tytöllekin jos sellainen siunaantuu joskus [:)]
 
Kyllä sininen minun mielestäni käy ihan yhtä hyvin tytölle, kuin pojallekin. Eilenkin kun v.sinistä lankaa ostin ja nappeja niin oletettiin että poika tulossa. Minä sanoin että ei ole tietoa vielä, mutta minä itse pidän sinisestä. Minullakin oli pienenä aika paljon sinisiä vaatteita eikä minusta tämän huonompi "tyttö" ole kasvanut [:D]. Aika paljon meidän vauvan tavaroista löytyy vaaleansinistä. Se on kaunis, rauhallinen väri [:)] Ja tosiaan, koska on minun lempivärini niin sen värisiin vaatteisiin ja tavaroihin silmät aina ekana kiinnittyy. Nyt olen huomannut, että keväinen vaaleanvihreä on myös aivan ihana väri! Ja ruskeaa on myös vauvan tavaroissa jonkun verran. Itse pidän niistä joten näillä mennään. Jos tyttö tulee, saatanhan minä jonkun tyttömäisemmän värisenkin vaatteen ostaa, kunhan niissä ei ole röyhelöitä tai mitään muuta yhtä mautonta [:)] Anteeksi, tiedän että jotkut tykkäävät röyhelöistä yms ja suotakoon se heille. Mutta minä en välitä [8|]
 
Näinhän se on et oman maun mukaan kukin [:)] Mä taas olin pienenä niin rinsessa (serkussarjan ensimmäinen tyttö neljän pojan jälkeen) et sieltä jäänyt varmaan toi erottelu [:D] Toisaalta taas hassua et en siitä vaaleensinisestä tai sinisestä niin välitä mut voisin käyttää sit taas pelkästään vaikka turkoosia [:D] Merelliset sävyt on aivan ihania...tuntuu melkein ku olis ulkomailla ku näkee pirteitä turkooseja tms [:D]
 
Juu, meillä on hirmusesti limenvihreää vaatteissa ja tavaroissa. Käy mun mielestä kanssa molemmille ja muutenkin itsekin tykkään väristä kovin! Turkoosista tykkään myös, muutama vaate kummipojalta on turkoosina, varmasti tulee käytettyä jos tämä neiti on.. Tummanruskeaa on myös aika paljon, kotonakin... [:D] Sen kanssa käy sitten ihan mikä vain, räikeä pinkki, lime, turkoosi, oranssi jne.. Jos tämä neiti on, en halua mitään sellasta perus pliisua vaalenapunaista vaan oikein sellasta aniliinin(?) pinkkiä vähäsen.. Ja kuten miiuhoo, täällä inhotaan kanssa röyhelöitä. Maastohousut tulee oli poika tai tyttö, niissä minäkin kuljen.. [:D] Ja poikien tallin pääkallologolla painatettu huppari on jo odottamassa.
 
Limenvihreitä vaatteita voisikin katsella... Sopisivat tytöllekin. Itse olen tykästynyt vaaleaan liilaan. Sellaiseen möhköfantin-väriseen! Sitäkään ei ole vaatteissa, vielä. Ainut on iso pehmomöhkö.

Turvaistuin taitaa ehtiä jäädä edellisellä käyttäjällä pieneksi, joten sitä ei ole tarvinnut etsiä.

Mutta mies innostui sitten niistä vaunuista!! (teknisiä vempeleitä kun ovat) En olisi uskonut vaunujen oston olevan verrattavissa auton etsintään ja ostoon! Netissä tuntitolkulla vertailee ja etsii. Liikkeessä tutkii jousitukset ja "kuluvat" osat.
Yllätys, yllätys...nyt ei sitten kelpaisi kuin jotkut Saksalaiset Filuut, joita saa vain nettikaupan kautta. Käytetythän ne ei voi olla... Perusteluissa en ole pysynyt mukana... Ilmeisesti runko ei saa olla kiinalasten tekemä, takuu pitempi....
Niin ja hänen mukaansa meille ei tule kuin yksi lapsi, eli sen takia ei tarvitsisi olla kalliit! Pikkuveljensäkin odottaa yllätysvauvaa ettei sinnekään voi antaa meiltä...
Yritin kyllä varoitella, että sitä rahan tarvetta tulee olemaan muutenkin... Saa nähdä kuinka käy... Kohtahan ne olisi hankittava.
Vaikka onhan se kiva, kun mieskin on innoissaan vauvan tulosta!
 
Mä kävin ny sit ostaas ekan vaippapaketin. [:D] Pamperssin new born 2-5kg. Aattelin et kyl se siihen haarukkaan menee. Jos syntyy aiemmin, ni on jo kuitenkin nyt yli kaks kilonen, eikä siitä kuitenkaan viiskilosta oo tulossa, ainakaan tietääkseni [;)].

Tuntu ihan oudolta kattella niitä vaippapaketteja ja vertailla mitä ostais. Vauvan kosteuspyyhkeitä otin kans paketillisen sekä niitä liivisuojuksia. Melkein jännitti niitä nostella siihen liukuhihnalle. Tuntu jotenkin niin ihmeelliseltä, et täs sitä ny ostellaan vauvan tarvikkeita jo.. [:)]

Miehelle esittelin sit ylpeenä hankinnat ku tuli töistä ja se tokas (ihan ystävälliseen sävyyn kylläkin) et eiks me aletakkaan kestovaippoileen?? Olin positiivisesti yllättyny et oikeest on sillä kannalla. Kyllä mä aion kestoillakin, mut tarvii noita tavallisiakin varmuudeksi olla. Mulla ei montaa kestovaippaa oo vielä hankittuna ja eräältä lastentarvike myyjältä kun kysyin vaipoista, ni meinas kans et kantsii eka kokeilla et tykkääkö ja haluuko jatkaa, ettei kauheesti investoi niihin aluksi ja sit huomaakin ettei se ookkaan oma juttu..[8|] Tai ettei kyseinen vaippamalli sovi omalle muksulle. Niissä kun riittää niin kauheesti vaihtoehtoja. Kyl siin kumminkin jonkun kympin säästäis kuukaudessa jos edes sillon tällön käyttäis kestovaippoja. Mut katotaan ny miten lähtee luistamaan, kuhan saadaan vauvakin eka ulos. [:D]
 
vauveli mulla oli samat fiilikset kun kävin ostamassa, ihan ihmeellistä ja outoa ottaa kärryihin vauvan tarpeita. Ja mä kävin ostamassa viikolla 30 kun tuli se raha äitiyspakkauksen sijaan eikä mun mahakaan näkynyt toppatakin alta ni oli olo sellanen, että kaikki pitää mua ihan pimeenä. [:D]

Ja meillä ei mies kyllä syttynyt yhtään ajatukselle kestoilusta. Tosin en minäkään kokonaan, vaan osana olisi kiva kokeilla. Kirppareilla noita on aika paljon ollut, joten ehkäpä kun pääsee siihen vauva-arkeen sisälle niin sitten tulisi kokeiltuakin tuota. Esim päivisin kotona.
 
Minä olen nyt sitten ostanut yhden valikoimani kestovaipan vauvaa varten. Yhden siksi, että testaillaan sitten että tykätäänkö meillä ja sopiiko se. Mutta vaikutti tosi kivalta ja ennenkaikkea edulliselta. Värikin oli söpö "mansikkaraita"
https://ssl.neutech.fi/vauvauva.fi/product_details.php?p=63
 
Mä en ole vielä vaippoja ostanut vaikka niitä sillä silmällä olenkin katellut..viime viikolla,kun kävin herkkuostoksilla,niin ostin kaksi 200ml Nan-merkkistä äidinmaidonvastiketta,että on sitäkin sitten...onneksi kestävät pitkään :) Ostan niitä kyllä lisää aina vähän kerrallaan,ja vaippaostoksille kanssa sitten vähän myöhemmin.
 
Tässä meidän lainavaunut ja turvakaukalo.
Vaunut ovat merkkiä Filuu ja kaukalo Craco.Täytyy sitten palauttaa nuo,kun ei enää tarvitse. Mutta kivat on :)


 
Onks toi Graco se autobaby vai logico s? minkä merkkinen auto teillä on? käytiin tänää tota logico s kattomassa kaupasta ja siinä ei ollu meijän auton merkkiä, niin pitää varmaan vauvaliikkessä käydä kokeiluttamassa meneekö se meitin autoon [8|]
 
Takaisin
Top