Vauvan tavarat

Täällä ei ole maitohanat vielä auennu, mikäli muutamaa todella harvakseltaan tullutta tippaa öisin ei lasketa..Hyvä vaan, vähän arveluttaa olla koulussa jos vuotamista on odotettavissa jo tässä vaiheessa kun niitä liivinsuojuksia ei ole tullu hankittua vielä.

Eiköhän se ole hyppykiikku, mitä Tiiaa tarkotat. Se on kyllä hauska vekotin, vaikka ite en olekkaan saanu koskaan kokeilla :)

Mietin vkonloppuna olisko aika hakea hoitopöytä, kun noita vauvan vaatteita alkaa olla jo. Olis kyllä kiva laittaa jo laatikoihin valmiiksi, kun muuten ne lojuu pahvilaatikossa ja muovipusseissa. Mutta sitte olis pitäny alkaa muuttamaan huonekalujen järjestystä asunnossa joten jätettiin hoitopöytä hakematta :)
 
Äitiyspakkaus saapui vihdoin ja viimein...sitäkin on vasta reilu kuukausi odoteltu malttamattomana [;)] Oli kyllä kaikenlaisia söpöjä vaatteita yms. Tarpeeseen tulee kaikki. En vaan tiedä pitäisikö ensisänkynä käyttää pojalle tuota äitiyspakkauksen laatikkoa vai sitten vaunujen kovaa koppaa...jos käyttäisi koppaa niin tottuisi sit siihen ja vois mummolassa käyttää "matkasänkynä"...saa nähdä.
 
Sain myös Vau-kirjan tervetuloapaketin tänään. Ihana se täytettävä kirja! [:)]
 
Eiköhän se ole hyppykiikku, mitä Tiiaa tarkotat. Se on kyllä hauska vekotin, vaikka ite en olekkaan saanu koskaan kokeilla :)


Minä sain tutustua moiseen kapistukseen ollessani hoidossa lapsena. Heillä oli silloin kaksi lasta, toinen kolme vuotta minua nuorempi ja sitten ihan vauva. Musta se hyppykiikku oli hauska ja minä annoin vauvalle vähän vauhtia - kuten nyt keinuissa yleensä on tapana. Sillä seurauksella että vauva meni päin seinää [:o][:D] Muuta en tuosta muista mutta nykyään tuo jaksaa naurattaa [:D][:D] Saattaapi johtua juuri tuosta, että itse en ole ajatellut moisen kapistuksen hankkimista lainkaan [:D]
 
Joo siis sitä vekotinta tarkotin [:D]
Meijän äiskä halus välttämättä ostaa sen,kun ei se maksan kirppiksellä kun 7 € ja on muutenkin aika uusi,ei oltu vissiin paljoa käytetty. [:)] Tosi hyvässä kunnossa.
Ei se munkaan mielestä paha ostos ollut :)
 
Tässä meidän pampulan vaatelipasto. [:)] Äsken ajankulukseni laittelin niitä.
Vaippoja löytyy muutamat kappaleet (Niitä sitten myöhemmin lisää!) ja puhdistuspyyhkeet samassa. Sukkia,sukkahousuja,bodeja,potkareita,puolipotkareita,paitoja,pipoja (Puuvilla,kesävauva kun tulossa niin ei paksua.) housuja..yms. Kaikenlaista kivaa ja ihanaa.[:)]


 
Mimmu86
Samoilla linjoilla mennään eli eilen tuli äitiyspakkaus ja Vau-kirjan tervetulopaketti!
Äitiyspakkaus edelleen vuoden 2009 mallia ja tosi kiva.
Äitin kanssa ihmeteltiin kestovaippoja kunnes nähtiin siihen kuuluvat vaippahousut.
Sitten nekin kävivät jo järkeen [:D]
 
Se Vau-kirjakerhon "täytettävä" Kirja minusta oli todella kiva. En malta odottaa että pääsis jo täyttämään... :)
 
 
 
Tsiisus Tiiaa [:D][:D][:D] mun pitää pitää huoli ettei mun mies nää tuota sun vauvanvaatemäärää...
 
Näyttää ihanalta Tiiaa toi teidän masukin vaatekaappi [:D] mulla on kans jo aika paljon vaatteita, ja oon niitä kyllä koon mukaan jaotellut ja 50 ja 60 senttiset jättänyt käyttöön (tuumasin että voin sitten hihoja ja lahkeita käännellä kun/ jos on hieman isot alkuun nuo suuremmat vaatteet [:)] varmaan äippäloman alettua kierrän itsekin jonkin verran kirppareita kun sieltä kuitenkin löytyy aina tosi priimaa tavaraa hurjan halvalla! Vielä ei ole kaupassa mitään ihan "pakko-saada-toi-just-nyt-heti" -vaatetta tullut vastaan että olis pakko ollut ostaa! Tosin alennusmyynnistä ostin joulun jälkeen ihanan pienen valkoisen potkarin jonka hupussa on pupun korvat [:D] kavereiltakin vielä tulee vaatteita, ja sit voi itekin ostaa toukokuun jälkeen enemmän kun tietää ostaako hellehameita vaiko shortseja [:D] Ihanaa päästä ihan oikeasti järkkäämään pienen tuloa pikkuhiljaa!!!
 
Pitäs hiivatti ensin mennä puukeskukseen sahauttaan muutama uusi hyllylevy tuonne meidän makkarin kaappeihin, niin saisi niitä vauvan tavaroita sinne sitten. Joku ingenjööri on keksinyt meille laittaa 4 rekkikaappia kuudesta makkarin kaapista, joten pitää ostella vähän hyllyjä että saapi vaavin vaatteita sinne.
Mutta kyllä sulla Tiiaa on hirrrrvittävä vauvanvaatekokoelma [:D] Ihana loota, voi vitsi kun meillekin mahtuisi tuollainen vauvanvaatelaatikosto [:)]
 
Tirri tuli tuosta "pakko-saada-just-heti-nyt" vaatteesta mieleen, näin viime viikolla kaupassa yhden aivan ihanan bodyn jossa luki "Daddy´s little monkey" [:D] Se olis ollu valtavan suloinen mut niitä oli vain yksi hirveesti hypistelty (täynnä sormenjälkiä ja venymiä) jäljellä niin jätin sen sit pitkin hampain sinne. Totesin et en sellaisesta maksa 11e! Mut se oli vaan niin hellyyttävä! [:D]
 
Minä löysin kirpparilta 62 kokosen bodyn missä lukee "little monster" ja sit siinä on jotain "monsteri" kuvia. [:D] Pakko oli ottaa kun oli vielä ruskea-valkonen, jotta käy värikin, tuli kumpi tuli.
 
Tiiaalla hurjasti vaatteita! [:)] Ja ihanasti jo paikallaan. Onko noi ihan pieniä kaikki, vai onko tossa isompaakin kokoa jo?
 
Musta tuntu pestäessä, että vaatteita on kovasti, mutta kaapissa näyttää tosi vähäiselle se määrä..
 
Minä löysin yhdet must-housut vauvalle H&M:lta. Semmoiset vaaleanruskeat lappusammarit, joissa on henkselit ja ne aukeaa neppareilla haaroista. Ihanat! Eikä ollut kalliitkaan, mutta ne jäi nyt toistaiseksi vielä kaupan hyllyyn, kun en ihan tiennyt, minkä kokoiset olisin ostanut. Ostan sitten vähän myöhemmin.
 
starletti
Sun täytyy sitten olla näyttämättä miehellestota kuvaa,ettei maailma järky! [:D]
Eihän tossa ees ole paljoa vaatetta vaikka noi laatikot pursuskii melkein yli :D

Tirri
Joo siis tossahan ei ole kaikki vielä. Taidan saada vielä lisää vaatetta,mutta niistä voin sitten katsoa että mitä pidän ja mitä en,mutta tosiaan tuo näyttää että olisi paljon,mutta tuo lipasto ei ole oikeesti tuon kokonen. Liitin jokaisesta laatikosta kuvat yhteen ja siitä tuli tuommoinen että se näyttäis isolta,mutta että ne vaatteet ja tavarat näkyy hyvin siellä.[:D][:)]

miiuhoo
Niin tosiaan tossa ei ole niin paljon miltä näyttää [:D] Se lipasto on oikeesti tosi pieni,täytyy oikee harkita pari kertaa että pitäiskö paikkaa vaihtaa että mahtuu [:D] Lisää varmasti tulossa..

Lyydia~
Joo siis tossa on pieniä kokoja. Sain kaverilta hirveesti vaatteita,pienistä isoihin ja ne isot menevät varastoon vielä toviksi. Kokoja noilla 50-92cm. Kun jotkut 90sentin vaatteet näyttää tosi pieniltä,että ne menee sitten pikkusellekin [:-][:)]  Niin ja mustakin tuntuu pestäessä,että niitä on älyttömästi,mutta ei noitakaan ollut kun pieni pahvilaatikollinen ja kaksi pientä pussia. :)


Tänään äippä tuo sen pinniksen! [:)] Ootan sitä niin innnnnoisssaaan! [:D]
Kyllä ukko yllättyy kun kotiin pe tulee,että makkarissa on pinnasänky. Vaikka varottelinkii sitä jo ennenkuu lähti palveluksee takas [:D]
 
Tiiaa riippuu tietysti minkä laskee pikkuseksi.. [;)] Kummipoika reilu 1,5 vuotta, painaa kuitenkin jo jonkun 16 kiloa, käyttää muistaakseni kokoa 90? Ehkä.. [:D] Ei ainakaan kaukana tuosta. Tai 86.. No kuitenkin. Sähän pärjäät noilla sit pitkään!
 
Mulla ei oo kun 68 kokoon maksimissaan nyt vaatteita. Ja 68 kokoa on vaan varmaan yhdet housut. Muut on pienempiä. Mä kerkeen sit kirppareilla ravata kun muksu syntyy(pääseepähän ihmistenilmoille [;)]) ja kavereilla on ihan pieniä nyt, joten vaatteita saa sit aina sitä mukaa ku jäävät pieneks. Kaverin puolivuotias tyttö käyttää nyt kokoa 68(Tutalta menee jopa vielä jotkut 62) joten sieltä sit varmaan liikenee lainaan jos tulokas on neiti.
 
Oikeesti kun muutamat paidat on kokoo jtn 90cm ja kun katsoo niin ihan kyllä pienikin vauva sopii siihen,että se olis iso [:D]
Mutta toki otin kyllä jotain kasvunvaralle tuonne myös :)
 
No Tutta on kyllä hyvä esimerkki noista kokojen eroista. Mäkin ostin sitä hippo-kuosia kaksi bodya, kokoa 50 muka. On samassa pinossa kun Lindexin ja HenkkaMaukan 62 kokoset! Ja sit samalla ostin kaks muuta Tutan 50 kokosta bodya, ne on taas 56 tai toinen taitaa vastata kyllä sit lähemmäks 50 kokoa.. [:-] Ja tuo kaveri jonka tyttö mahtuu joihinkin Tutan 62 potkareihin, ei mahdu kanssa kaikkiin Tutan 62:siin! Mä kun huomasin, että ne on noin eri kokosia, vertailin KAIKKI bodyt päällekkäin saman kokoset nippuihi! Saattaa muuten jäädä joku käyttämättä jos tuijottaisin vaan kokonumeroa, kun enhän mä tajua välttämättä niitä kokeilla.. [;)][:D] Miksei kaikki voi olla ihan millilleen samoilla mitotuksilla valmistettu! [&o]
 
 
 
Kiva kun joku muukin on "seonnut" näistä vaatteista. [:D] Meillä kanssa jotkut on lentäny selälleen kun on käyny mun vauvanvaatekaapilla... Siellä on nyt vaan ne pienimmät, 50-65cm mutta niitäkin on jo 7 vaatekaapinhyllyä pullollaan... Plus sitten hoitopöydän neljä laatikkoa on täynnä kestovaippoja, sukkia, harsoja ja sukkahousuja. Kaikki selkeesti tytön tai pojan vaatteet on lisäksi omissa laatikoissaan varastossa, joista sopivan sitten kaivan esille kun tiedän kumpi tulokas on. Kavereille oon antanut "lainaan" kaikki yli 74cm vaatteet ja porukoille vienyt talteen loput. Lisäks yks viikonloppu innostuin "nimikoimaan" pinot sisällön mukaan kun en aina jaksanut tutkia mitä niissä on. Eli siis nyt siellä lukee että "56cm lyhythihaiset bodyt" ja toisessa nipussa "60cm yöasut" jne. Eli siis lähtenyt totaalisesti käsistä tää touhu... [:D]
 
Lisäks yks viikonloppu innostuin "nimikoimaan" pinot sisällön mukaan kun en aina jaksanut tutkia mitä niissä on. Eli siis nyt siellä lukee että "56cm lyhythihaiset bodyt" ja toisessa nipussa "60cm yöasut" jne. Eli siis lähtenyt totaalisesti käsistä tää touhu...


ansku81
Tein itse samalla tavalla noiden omien vaatteiden kanssa [:D] En laittanut mitään nimilappuja,mutta tyyliin toisella puolella lipastoa on lyhyt hihaiset bodyt ja toisella pitkähihaiset bodyt,tällä puolella puolipotkarit ja kokopotkarit..yms. sukkahousut ja sukat samassa laatikossa [:D]
Se oli ihan kivaa. [;)] ja sitten jos tuleva isukkikin joutuu vaatteita laittamaan niin ei sitten sotke laatikoita ja voi vaan selittää että mistä ottaa mitkäkin tai sitten osaa itsekin ottaa kun selittää missä mitkäkin ovat [:D]

Olen kyllä vähän hurahtanut. Laitan teille kuvatuksen valmiista pinnasängystä sitten kun äiskä saapuu sen kanssa. [:)]
 
Miiuhoo kävin aikani kuluksi näppäämässä ihan kuvan kolmesta 50cm bodystä.. Kaikki on siis tuolta ylhäältä laitettu kohdakkain.

Alla on se Tutan body, se on paljon leveämpikin kun noi kaks. Sit on keskimmäinen ihan H&M kietasubody ja toi päällimmäinen on Lindexin kietasu. Toi päällimmäinen on kyllä ihan selkeesti pienin kaikista, liekö vaikutusta että on ostettu kirpparilta ja sitä on siis varmaan pesty hieman enemmän kun noita kahta uutta(kerran)..




 
Takaisin
Top