Vauvan tavarat

Hei,
Ei rintapumppua tarvii ostaa kun ei tiedä omakohtaista maidoneritystä. Tuttavamme sai sairaalasta lainaksi kun heidän pieni syntyi ja heillä tilanne oli sellainen että sitä maitoa sitten alkoi alkutrenien jälkeen tulemaan.
Muutenkin olen kuullut että varsinaiseen imetykseen saattaa sitä treeni aikaa mennä kolmekin viikkoa ennen kuin toivotulla määrällä rinnat vuotaa.

Mä ainakin odotan et sairaala auttaa jos sen asian suhteen tulee jotain.
 
Me ostettiin tälläviikolla jo pinnasänky kun saatiin käytettynä halvalla, mutta se on tosi tukevan ja hyvän olonen että ainaki nyt oon ollut tyytyväinen, piti se jo laittaa makuuhuoneeseen ja laittaa reunaphemusteet ja lakanat, vielä ne pitää pestä sit keväämmäl. Meillä ei varastoon olisi enään mahtunut tuo sänky niin nytpä se jo odottaa tuolla :D

Turvakaukalo ja jalusta on hankittu kans mun kummitytön perheeltä, ja Emman yhdistelmä vaunut ostettiin uutena tuos kun rahaa oli :)

Hoitopöytä, amme, ym muut härpäkkeet lähtee sit Ikeasta jahka sinne lähdetään tuossa ensikuussa :) Tein listaa tuossa mitä puuttuu niin luulin että hyvinhän meillä on jo kaikkee ja kirjotin sitten ylös niin hupskeikkaa kaikki hoitotarvikkeet(rasvat, ym) ja sellaset puuttuu, että tuli viel ihan hyvän kokonen hankintojen lista :)
Äitiyspakkaus tuli tänään <3 :)
 
Vaippoja ei osteta vielä ollenkaan, kuulin että sairaalasta saa ne ekat kun sit tietää mitä kokoa pitää ostaa niin aateltiin sairaalassa niitä käyttää ja ottaa muutama mukaan ja ukk osit juoksee kaupasta kun kotiin tullaan, sopivan kokoiset :)
 
Laitanpa tähän kopiona tekstin miun raskaus/vauva-blogista noihin hankintoihin liittyen [:)]
 
Alkuvuodesta Ikean-reissulta ostimme isot kuormat kaikkea mahdollista: syöttötuoli + tarjotin, pussilakanoita ja aluslakanoita pinnasänkyyn, samoin patja, petari, tyyny, peitto ja patjansuojus lähti sieltä mukaan, huppupyyhe, amme, harsoja, pikkupyyhkeitä, unilelu, ruokailuastioita.... Eli aika paljon kaikenlaista!
 
Lainassa oleva pinnasänky on kummityttömme vanha. Työkaverilta saamme kehdon, jossa vauva saa ensi alkuun nukkua yönsä äitin ja isin makuuhuoneessa. Turvakaukalo (Britax Römer Baby Safe) ja sitteri (Hobby Hallin Disney-aiheinen) ostettu hyväkuntoisina käytettyinä. Hoitopöytää emme tarvinneet, sillä teimme kodinhoitohuoneen työtasolle hoitopisteen, jossa jo järjestyksessä pehmeä koira-aiheinen hoitoalusta ja korit täynnä tarpeellista tavaraa. Vaunut on hankittu käytettyinä, niihin oli tarkat kriteerit ja suosikkimallikin oli mielessä (sama kuin serkkuni tytöllä ollut käytössä, eli Herqules Raptor 3-spin). Rintareppu ostettu käytettynä (Baby Björn Aktive).
 
Vaatetta olen ostanut itse jonkin verran ja Me & I vaatekutsuilta tuli myös tilattua kaikenlaista ;-) Ihan pieniä vaatteita sain mukaani kun kävimme pari viikkoa sitten veljenpojan ristiäisissä, kun poitsu syntyikin vähän isona niin jäi pikkuvaatteet käyttämättä! Kaikenlaista pientä pitää vielä ostaa, lähinnä ihan markettitavaraa (liivinsuojia jne). Imetysliivien hankinta myös edessä ehkä ensi kuussa. Itkuhälyttimetkin vielä puuttuvat!
 
Kiitos Vauweli vinkistä, en tullut ollenkaan ajatelleeksi, että riippuuhan se omasta maidon tulostakin!! [;)][:D]
Joten jätetään se hommaamatta ja katsellaan vauvan syntymän jälkeen mikä on tilanne!

Imetysliivejä en kyllä itse uskalla vielä ostaa! Kun kaikki kaverit ovat sanoneet, kuinka vasta laitoksella tai kotiutuessa maito nousi rintoihin, koko kasvoi vielä kovasti! Yhdet sain kaverilta, että on edes laitoksella jotkin, ne ovat nyt ihan himpan reilut joten voivat olla kyllä sitten ihan sopivat! Hänellä on semmonen b tai c-kuppi normaalisti ja kun maito nousi, oli liivit kokoa dd..(Nuo saamani liivit jäi häneltä siis oikeastaan käyttämättä kun ovat kokoa d) Että siksi en uskaltaisi vielä ostaa. [:)] Kyllä minä jollain kotia sitten sopivat liivit saan!
 
Mä kans päivittelin vauvantarvike listaa tossa aamukahveja juodessani ja totesin että aika hyvällä mallilla alkaa olemaan. Kaikki suurimmat alkaa jotakuinkin olemaan jo.

Ja pikkutarvikkeita tuli ihan mukavasti ä-pakkauksessakin: kynsisakset, rasvaa, harja, kylpy-lämpömittari, helistin ym..
Tutipulloja on 2. Tuttipulloharjankin sain jo lahjaks. Räkäimijän ja ensitutit saatiin kaupan päälle eilen vaunujen hankinnan yhteydessä, mikä oli ihan kiva juttu. Säästypä muutama euro siinäkin.

Vielä puuttuu:
-mobile sänkyyn
-otsakuumemittari
-itkuhälytin
-babysitteri
-turvaistuin ja telakka ostetaan huhtikuussa kun vaihdetaan auto ja tiedetään varmuudella et siin kans on se isofix-systeemi.

Samoin kertakäyttövaipat jäänee tuonnammaks.

Sitten enää se vauva [:D]
 
Kävin eilen kaverilla kylässä jolla 3v ja 8kk lapset.
Tulin kotiin imetystyynyn kanssa ikionnellisena. Nukuin se jalkojen välissä ja ihanasti nukuinkin.
Auttoi selkeästi yöllisiin heräämisiin ja asennonvaihdoksiin.
Lisäksi sieltä tulossa myös sitteri jossain vaiheessa.
Muutahan ei olla hankittu kun sen muutto on edelleen ens kuussa tulossa.
Pakkasin kaikki kotiin tulleet vauvan tavarat (enimmäkseen vaatteita) vietäväksi vanhempieni luo muuttoa odottamaan. äitini lupasi pestä kaikki vaatteet ennen meille tuloa...
Pinnasänky, hoitopöytä ja amme odottavat Ikeassa.
Haussa vielä kaukalo ja vaunut. Sekä muuta tarpeellista hankittavaksi...
 
 
Meillä on pinnasänky kasattuna makuuhuoneessa mut ei lakanoituna koska ei haluta sitä täyteen kissankarvoja. Eli koitetaan saada se unisuoja hankittua ensin. Hoitopöytäkin on jo paikallaan ja vaatteet yms. pestyinä ja viikattuina omilla paikoillaan laatikoissa. Mutta hankinnat on aikalailla tehty, pari ensituttia löytyy, muutama tuttipullo, rasvat, muutama kestovaippa (katsotaan sit laitokselta kun kotiin tullaan et millaisia tarvitaan, mitä kokoa ja halutaanko nyt sit kestoilla vai ei [:)]) harsoja, reunapehmusteet sun muut löytyy. Lakanoita saadaan ensi viikonloppuna mukaan tulevasta mummolasta [:)] Turvakaukalo on, vaunut on ja matkarattaatkin on odottamassa jos tarve tulee [:)]
 
Meillä suurin syy siihen et kaikki on valmiina taitaa olla se et oon ollu niin paljon kotona [:D] Nyt alkaa pikkuhiljaa tympiä tämä kotona oleminen kun mieskin tekee 12h päivää...sit ei kovin pitkiä kävelyitäkään oikeen pysty tekemään kun toi lonkka on niin löysä ja autokin tottakai miehen käytössä...onneks tää viikko on kohta ohi! [:D]
 
Mies puhu siitä rintapumpusta että hommataan että hän saa sit kahvimaitoo töihin [&:] [:D] mutta yllättävän kallis se on kun kävin katsomassa. Toisaalta, sit pitäs olla niitä pakastepullojakin... Kai se pitää kuitenkin eka kattoo tuleeko sitä maitoo minkä verran...ja jos koko ajan olen kotona ni sama kai se jos imetän. Saa mies sit myöhemmin syöttää velliä vauvalle pullolla, ni sille ei tuu kade olo. 
 
Meillä suurin syy siihen et kaikki on valmiina taitaa olla se et oon ollu niin paljon kotona Nyt alkaa pikkuhiljaa tympiä tämä kotona oleminen kun mieskin tekee 12h päivää...sit ei kovin pitkiä kävelyitäkään oikeen pysty tekemään kun toi lonkka on niin löysä ja autokin tottakai miehen käytössä...onneks tää viikko on kohta ohi!


Kuulosta tutulta, saman mittaista työpäivää ja autokin toki miehellä. Siksipä ajattelinkin askarrella pinnasängyn tylsän valksoiseen laitapehmusteeseen perunapainannalla kuvia. Saanpahan mieleiseni, ronkeli kun olen [:D] Kaikenmoista sitä yrittää kehittää tähän kotona olemisen tylsyyden voittamiseen.
 
Olen käsittäny että maidon saa pakastettua esim. minigrip pusseihin.. Ja käytettyinä kojeita saa kohtuu hintaan.. Itse ostin kaverilta Aven Isis merkkisen, käsikäyttösen 15 eurolla. Saas nähdä miten imetys onnistuu, mutta toivotaan että mieskin voi syöttää vauvaa ettei muksu ole koko ajan tississä kiinni..
 
Lydia - ei se pumppu mikään välttämätön ole, mutta  meillä se oli ainakin eka ostettava asia kun kotiuduttiin. Maito ois muuten pakannut rinnat ihan liika täyteen eikä ois ollut sitten helppo vauvan saada kunnon imuotetta varsinkin kun mulla oli alussa nännit aika pienet ja littanat. Maitoa voi tietty lypsää myös ihan käsin mut ei oo niin helppoa välttämättä...
 
Ihanaa... Ensi viikon saan olla lomalla. Jos sitä ehtisi levähtää ja ehkä laitella masukille tavaroita paikoilleen. Sitten olisi vielä kuusi viikkoa töitä jäljellä, saas nähä miten jaksaa. Miehelle ehdottelin että jos haettaisiin se pinnasänky niin saisin sitä alkaa putsaileen [:)] Vaatteita on tullut pestyä jo useampi koneellinen, mutta lisää on tulossa kun ei olla vielä kaikilta saatu.

Meiltä puuttuu vielä ainakin:
     - mobile
     - kantoliina
     - rasvat jne
    
Tuota rintapumppua olen minäki miettinyt mutta eipä sitä vielä kannata hommata kun ei tiedä tuleeko sitä maitoa vai ei..
 
Meillä puuttuu vielä kaikki se pikkuhilpetööri eli rasvat, liivinsuojat, niistäjät...
Mies innostui vauvan tavaroista ja nyt pitäisi saada vaunut, istuimet ja pinnasänky uutena! Kuumemittareita ja muita teknisiä vempeleitä olisi myös hankkimassa kasa päin. [:D] Toppuutella saa, kun ei ole perillä asioista. Olisi hankkinut verenpainemittarin, kun siskollaan oli ja meinasi ettei vauva ainakaan puoleen vuoteen vaunuja tarvitse! Näinköhän minusta olisi kuitenkin kiva olla muuallakin kuin sisällä kotona...

Meillä ei vauvalle ole omaa huonetta ja vaipan "vaihtopiste" on kesken teon... Vaatetta on hankittuna, jonkin verran liinavaatettakin, vaipan vaihtoalusta...
Sänkyyn ja vaunuun on hyönteisverkot ostettu. Viritän ne niin, ettei kissat pääse etukäteen eikä myöhemminkään karvaamaan.
 
Meilläkin ehkä muuttuu suunnitelmat sen kylppärin uudelleenlaatoituksen kanssa. Mietittiin sitä järjen kanssa eilen saunassa, että fiksuin olisi hoitaa se kesällä kun me voidaan olla joku viikko muksun kanssa porukoilla/mökillä ja isäntä hoitaa sen sillä aikaa kotona. Nyt kun joutuisi siinä asumaan keskellä, eikä meillä ole esim toista vessaa jne. Niin ehkäpä sitten sinnittelen sinne kesään saakka kun saa kannettua kamatkin terassille sieltä kylppäristä!
Hoitopisteen ajattelin tuoksi maks 2kk pistää ihan päältä täytettävän koneen päälle tai sit Ikeasta ottaa jos siltä tuntuu niin sen sellasen 25e hoitopöydän. Kaveri ainakin hoiti kummipoikaa ihan helposti tollee päältätäytettävän koneen päällä. Ja kun ei tarttis sit kauaa sitäkää sinnitellä.
 
Supernova, juu ehkä se pumppu on kuitenki kätevämpi kun käsin, jos sitä maitoa niin tulee.. [:)] 
 
Multatassu meilläkin isäntä mietiskeli, et tarviiko niitä vaunuja heti. Huomasi kyllä heti mun ilmeestä, että mä en ala kotona kökkimään tai pelkästään autolla liikkumaan kaukalon kanssa.
 
Tutut mammat on kans minigrip-pusseihin sitä maitoa pakastaneet. Käsikäyttöisiä pumppuja on ollut kaikilla käytössä ja kavereilta varmaan saisi sitten käytettynäkin ostettua jos maitoa vaan tulee! Ihan hyvähän sitä olisi saada pakkaseen että saa sitten isikin pullosta syöttää [:D] itse oon aatellut hommata sen pumpun sitten kun näkee paljonko maitoa riittää, kun tosiaan tarvittaessa saa varmaan lainaksikin sairaalasta tai kavereilta!
 
Mulla niitä rintapumppuja jo kaksi saatuna... [:)] Tuli kahdelta kaverilta samaan aikaan enkä tajunnu että tuskinpa mä niitä montaa tarvin. Tai sitten tehotuotantona molemmista rinnoista samaan aikaan! [:D] Tosin jos mulla nää tissit vuotaa jo nyt niin kai sitä maitoa tulee sitten vaavillekin... [;)] Tai sitten mä vuodan nyt kuiviin eikä vauvalle jää mitään... [;)]
 
Ai tuleeko teillä maitoa jo nyt? Mulla ei oo ollu merkkiäkään siitä ja mies jo malttamattomana odottelee [:D]
 
Mulla on siis tullut jo pidemmän aikaa. Aina öisin ja nyt viikon sisään on tullut suurempiakin määriä...
 
 
 
Takaisin
Top