Vauvan tavarat

Eipä multakaan oikein maitoa näytä tulevan vielä ainakaan.
Ehkäpä sitten kun synnärille menee. [:)]
 
En mäkään oottanu että maitoa alkais tulla kun aikasintaan synnytyksen jälkeen mutta tosiaan se imetys-perhevalmennuskerta aukas täällä hanat viikolla 28. Sen jälkeen on tullu vaihdellen, varsinkii vauvan tuoksu saa tissit valumaan mutta välillä menee monta päivää etten huomaa mitään tulevan. Mutta tosiaan sen takia uskalsin ottaa noi pumput vastaan kun ainakin todennäköistä on että maitoa tulee sitten vauvallekin jos sitä tulee jo nyt. [:)]
 
Minä en tuota rintapumppua vielä osta, katsoo sit miten tuntuu että ois käyttöä, mutta jos tuntuu että ois niin sitten kyllä hommataan, ja joku halpa, käsikäyttönen. Kaveri ainakin sanoi että kannattaa se olla jos tuntuu että maitoa tulee.

Hei, mites noi vaavin vaatteet, me ollaan saatu jo 92cm kokoon asti niitä :D joka koosta on jotakin mutta vielä pitää täydentää, mietinkin tuossa että kuinkahan nuita 50 cm kokosia kannattais hankkia, kun joillain ne ei mee ees vastasyntyneenä, ja joillekkin taas menee, sitäkun ei oikein vielä tiedä :D Mutta jos kirpparilta ostais muutamia sellaisia halvalla ettei mene hukkaan sit, ja jos näyttää että pikkunen tarvii niitä enemmälti niin iki ihana anoppi vaikka asialle ;D kun tykkää muutenkin kaiken järjestää niin tehkööt senkin! Ajattelin kyllä huolella nuita tulevia mummuja käyttää siivous/ruuanlaitto apuna sitten, jos ne kerta välttämättä haluavat auttaa niin auttakoot sitten!
 
Minä myös saanut kaverilta vaatteita jo kokoon 92-100cm. [:)]

On siellä seassa niitä koon 50-80cm,mitkä menee vauvalle,eikä haittaa jos on vähän isoja pienelle,kun se siitä sitten kasvaa.
Lajittelinkin niitä saamiani vaatteita,että ne isommat menee varastoon odottamaan kasvua ja talvivaatteetkin saavat mennä sinne myös.
Muutamat tumput jätin,ettei toinen heti palellu kun sairaalasta lähdetään [:)]

vaatteita tulee vielä vissiin 3 taholta ainakin :)
en malta odottaa että pääsen niitäkin hypistelee [:D]
 
Mä sain Italiasta tuliaiasiksi ihan pienen 50cm setin, jossa on housut ja ja solmittava pusero. Aivan ihastuttavat. Niillä varmaan haen vauvan sairaalasta. Tyttö osti yhdet valkoset 50cm puolipotkarit vauvalle. Kaikki muut oon hankkinu 56cm. Menee sit suunnilleen kahden kuukauden ikään asti, jollei mikään köriläs ole.  Aikas paljon on tullu hankittua ihan hellehameita, potkareita, bodeja ja oisko 4-5 kaksosasta settiä.
62cm on kans jo jonkun verran, mut ei sit viel juur sen suurempia. Jaa no ostin mä alkuviikosta 74cm tyttövauvauvojen ruskeen mokkatakin, jossa on vaalee karvaturkis kauluksessa, helmassa ja edessä Lindexiltä. Ovh 29€ ja nyt vaa 9€. En malttanu jättää hankkimatta ku oli niin sulonen.[:)]

Lahjaks oon toivonu (ku joku on kyselly), ni 62-70 centtisiä vaatteita, ku noit pienii on jo ihan kivasti.
 
Me käytiin ostamassa äsken hoitopöytä! Kun taidetaan jättää se kylppäriremppa tosiaan alkukesään niin, että mä voin mennä muksun kanssa esim porukoille/mökille ja isäntä tekee sit jollain viikolla sen rempan.
Kympillä haettiin tosta kymmenen kilsan päästä sellanen ihan perus karsittu malli Ikean Sniglar käytettynä(maksaa uutenakin vaan 25e). Ajanee asian siihen saakka kun saan sen kodinhoitotason uudistettuun kylppäriin! Sit sen voi viedä vaikka mökille. Siinä on alataso mihin laitan koreihin tarpeellisuuksia.
 
Mä lähden huomenna äipän kanssa etsiskelemään pinnasänkyä ja jos löytyy jotain muuta mukavaa :)
Mies kun tänään taas lähti takasin palvelukseen.
Jos löytyisi sopiva patjakin siihen sänkyyn. Eikös ne yleensä ole 60x120cm? [:)]

Kuitenkin..en malta odotella :)
 
Me käytiin viikonloppuna ostamassa kylpyamme kylpyankkojen kera ja kantoliina sekä si sitä öljyä ynnä muuta pientä tarpeellista. Vaipat ja äidinmaidonkorvike(varmuuden vuoksi) sekä kaukalo vielä kaupassa. Haetaan kaukalo tossa enskuussa [:)].
Ihanaa kun alkaa alkutaipaleelle hankinnat olla melko valmiina.
Sitten sitämukaa syntymän jälkeen lisää jotain kun huomaa että jotain tärkeetä tarvitaan.
 
Mulla on vauvalle kaks 50 cm potkupukuu ja yks body, loput on sit isompaa. Itseasiassa noita 50 cm vaatteita ei kovin paljoo oo tarjollakaan kaupoissa. Mies on toppuutellu että ei nyt osteta mitään kun vauvakaan vielä syntyny. Esittelin sille kuitenkin pienet ruskeet housut, nukattomat, siistit ja makso 20 senttiä kirpputorilla. Ei se sit pahastunu. Mut mun sisko sano, että on se hyvä olla niitä ihan pieniikin vaatteita ettei tarvi koko ajan olla pesemässä. No mää ajattelin, että jos nuo pienimmät vaatteet ei riitä niin mies saa sit kipasta kauppaan hankkimaan uusia...rangaistukseksi [:)] Mun siskontyttö oli syntyessään 45 cm pitkä, tais olla 50 cm vaatteetkin isoja [&:]
 
Ja Lindexillä! Siellä on jopa ihan kokoa 44 jotain perus valkosta kietasubodyä! Mutta 50 löytyy sit jo kaikki bodyt mitä myynnissä on. Ja housut. Ainakin täällä.
Meillä on tota 50 kokoa neljä tai viisi bodyä ja kahdet housut(osa on kirppikseltä). Uskon muksun alkuun mahtuvan noihin hyvin, jollei nyt jotain tajutonta tule! [:D] Ja kun minä olen ollut 3160g ja isäntäkin hyvin vajaa 4kg niin hyvät mahdollisuudet olisi tohon kokoon sopivaan vauvaan! [:)] Enkä halua käännellä hihoja ja lahkeita 56:sta pienelle, jos 50 on sopiva.
 
Hei muuten te joilla jo kokemusta.. Millaisia kokemuksia noista vaipoista, Libero vai Pampers. Niissä tuntuu olevan makuasioita, niissäkin. Joku sanoo, että toinen on kovempi ja joku toinen taas jotain muuta.. Ostanko minä esim molempia paketin ja katson kumpi merkki tälle käy paremmin vai onko niissä loppuunsa niin suuria eroja, etteikö jommalla kummalla ihan alusta asti pärjäis kokeilematta toista merkkiä?
 
Varmaan vasta kokeilemalla huomaa mistä ite tykkää. Tytöllä käytin lähestulkoon vallan liberoa. Tykkäsin siitä enemmän kun Pamperssista. Mut nekin on varmaan niin paljon muuttunut vuosien saatossa, et ostan varmaan paketin kumpaakin ja katon sit kumpi pare. Joku sano et ne halpisvaipatkin on niin hyviks muuttunu ettei välttämättä kantsi ostaa kalliita. Yhtä hyvin imee ja pitää yötkin vauvan kuivana. Niitäkin siis aion kokeilla jossain vaiheessa.
Eka kuitenkin paketti liberoa meille. [;)]
 
Minä huomasin tuossa aamusella paitani etumuksessa peukalonpään kokoisen, kuivuneen läntin. Joko sitä maitoa alkaa tulla [:D]
 
Lidlin vaippoja on tutkimuksissa kehuttu kauheasti ja kaverit on myös kehuneet. Vanhana työntekijänä ovat tulleet mulle kyllä tutuksi ja niitä ostettiin paaaaljon! Oon aatellut itse ostaa myös niitä, muutenkin ostetaan halvinta mitä löytyy, ne on kuitenkin jotain minkä päälle pissitään ja sonnitaan, niin että en tippaakaan ylimääräistä viitsi niistä maksaa, kun ovat kerran hyväksi todettuja [:D]
 
Niin, paitsi että ihan ihan pienille niitä ei taida olla kooltaan sopivia, että täytyy ostaa jotain muun merkkisiä pari ensimmäistä kuukautta!
 
Tirri onneksi oon yksin kotona, itekseni nauroin tuolle "niiden päälle pissitään ja sonnitaan!" [:D][:D]
Juu noista Lidlin vaipoista minäkin olen kuullut hyvää..
 
Siskon kanssa just puhuttiin vaipoista. Se sano että sillon muinoin Libero tais aiheuttaa ihottumaa hänen lapsilleen, Pampers ei. Eli vauva tulee päättämään, mitä merkkiä käytetään. Itse ajattelin kokeilla Nature-vaippoja, samanhintaisia ovat kuin muutkin.
 
Käytiin tänään äipän kanssa ettimissä pinnasänkyä 3 eri kirppikseltä,mutta ei vaan löytynyt! [&o] Mutta muutamat bodyt ja puolipotkarit lähti mukaan <3 [:)]
Sitten semmoinen ovensuuhun asetettava (En tiedä miksi sitä sanotaan!) mutta mihin sen lapsen voi sitten vähän isompana laittaa istumaan ja se voi ottaa lattiasta vauhtia ja pomppia siinä semmosen metallisen joustosysteemin varassa. [&:][:D] vaikeeta selittää. Mulla oli itselläni pienenä semmoinen. Pompin siinä ja hoin kuulema "Päijä päijä!" [:D] ja vilkutin.

No sitten löytyi myös pinnasänkyyn reunapehmuste.semmoinen vaaleanpunainen missä oli jotain pientä kuvioo :)
Äitillä onneksi varasuunnitelma sängyn suhteen. Kaupan seinällä oli ilmoitus valkoisesta pinniksestä,jossa voi laskea sivuja ja nostaa ja laskea pohjaa,jonka tarvitsenkin :) ja siinä tulee mukana sitten se patja ja lakanoita ja peittoa :)

Äippä tuo sen mulle huomenna,kun käy noutamassa tältä aijemmalta omistajalta sen :) pääsen laittelee sänkyä jo vähän valmiiksi [:)]
 
Takaisin
Top