Vauvan tavarat

Ei minunkaan mielestä siinä mitään ihmeellistä ole Starletti! [:)] Tosiaan, kaikilla ei ole ymärillä lapsiperheitä niin, että tavaraa liikenisi! Meillekään ei tule mitään isompia ostoksia käytettynä, paitsi pinnis. Suurinosa lapseutuneista kavereista tarvitsee vielä vaunuja, kaukaloa jne itse! Vaatteita sit liikenee vähän, mutta aika vähän niitäkin loppuunsa. No, muutamalla kaverilla on käymättä, ketkä on puhuneet et heiltä liikenee.
Suvussa meillä ei ole kyllä kun yksi serkku vasta lisääntynyt, hänkin asuu Jenkeissä, joten.. Ei apua suvusta. [:)]
 
Hihhheeii![:D] sain tänään uuden pyykinpesukoneen ja pääsen pesee vaavin vaatteita vihdoinkin! [:)]

Äippäkin kävi tossa äsken ja sanoi,että oli nähnyt halvan ja vissii hyvän pinnasängyn kirppiksellä :)
Sovittiin,että mennään joku päivä jostain kattomaan sänkyä niin saa senkin paikoilleen.
<3
 
Nyt on sitten ostettu se ihanaakin ihanampi syvänsininen vauvan kylpyamme Ikeasta! Sitä olen himoinnut jo syksystä alkaen!
 
Miuhoo
 
se Ikean amme tulossa meillekin jossain vaiheessa... samoin sieltä se kokoontaitettava hoitopöytä ja pinnasänky... En vaan voi /viitsi hankkia niitä ennen kuin olemme muuttanut sinne miehen asuntoon...
Mut kävimme miehen kanssa katsomassa tavarat ns. valmiiksi... [:D] 
samoin sieltä lähtee mukaan muutama Malm-lipastokin ja uusi sänkykin...
 
 
Jep, meille tulossa se sama amme kanssa. [:)] Ei ole hinnalla pilattu.

Me saatiin eilen vaunut tilaukseen! Mahtavaa, ei tartte stressata enää niistä. Tilalle tulikin kyllä pieni stressi taas.. [:D] Saimme luvan taloyhtiöltä(haluan sen vaan vielä kirjallisena), että saamme tehdä kylppärin uudelleen laatoituksen vanhojen päälle. Joten se homma pitäisi hoitaa ja sitten sinne saan sen kodinhoitotason mistä tulee hoitopiste.
 
Mä kävin ny viimeinkin katsomassa paikkakunnan lastenratastarjontaa. Yhdistelmärattaita esiteltiin mutta hurja kun ne oli isot...ja minä niin pieni. Mää sanoin miehelle että mitäs jos kuitenkin mietittäs vielä...tykästyin matkarattaisiin kun niitä pystyin hallitsemaan jotenkuten. Ne mahtus taitettuna mun autoonkin. Mää en oo muutenkaan kovin innokas käveleskeleen täällä pitkin teitä ja vähemmän rattaiden kanssa enkä ulkonukutuksestakaan tiedä. Köllikööt vauva viltin päällä maassa, kun kaivelen kukkapenkkiä. Onneks mies oli samaa mieltä [8|] 
 
Yhdistelmät on kyllä isot. Itsekin yllätyin kuinka isot kun vihdoin saatiin meidän vaunut kotiin vaik olinkin tietoinen et on ne isot [:D] No mut toisaalta me kuljetaan suurimmaks osaks kävellen kun on sen verran lyhyt matka asioille ja kovasta kantokopasta saan hyvän "matkasängyn" kun mummoloissa käydään kun oli sen verran iso. Omien tarpeiden mukaan ne kannattaakin katsoa. Nyt vaan taitavat myyjät olettaa et tottakai kaikki tahtoo ne yhdistelmät kun ne on niin suosittuja...[:)]
 
Meil on vissii nuo jonkinlaiset yhdistelmät, Emmaljungat 2005 mallia. Sain siskolta. Niissä ei ole koppaa,mut ostettii käytettynä sellai "pehmeä", mis on sit tietty vaneri+pehmuste pohjassa. Mutta toimivat sitten rattaina 3v asti suunnilleen. Isothan nuo on,mut meil ei onneks ole kauheast tarvetta kuskata niit autos, kun täällä pääsee kävellen asioille ja sit jos mummulaan mennään maalle niin siel on olemas pienelle oma sänky (mun vanha) ja toiset yhdistelmät, jotka on nekin siskon lasten peruja ja sama kantopussi sopii niihinkin. Meille tää tuntu parhaalta ratkasulta. Mut täytyy sanoa,että ollaan kyl siinä mieles onnellises asemas, et kun siskon lapset on nii pieniä, 2 ja 4v, niin heiltä saa lähes kaikki mitä tarvii, jos vaan vastaa omia tarpeita. Turvakaukalon kerkisivät myymään..ja 2 viikkoa sen jälkeen sain tietää omasta raskaudesta! No, aina ei voi voittaa... [:)]
 
No onneksi Hylene noin päin, että kaukalon joudutte hommaamaan, se on paljon pienempi menoerä kun vaunut! [:)]
Starletti mitäs niitä yhdistelmiä ostamaan, jos ei omat tarpeet niitä edellytä! Ihan fiksua varmasti juuri jos asutte kaupungissa eikä hiekkateitä tule juuri käveltyä ja ulkonukutus ei vain ole sinun homma! Matkarattaisiin kun saa nykyään niin helposti kaukalon kii, että pystyy niitä käyttämään jo ihan vastasyntyneenä!
Kyllä meillekin ehkä tulee matkarattaat kaupunki/kaupparattaiksi. Yhdistelmät tulee kyllä muutenkin, mutta niin paljon olen saanut vinkitystä noista matkarattaista.
 
Mulla siskon lapset on jo isoja, nuorin täyttää 7 huhtikuussa! Mutta on me sieltä jotain vaatteita saatu ja leluja paljon, ja ihana triptrap-syöttötuoli, siitä oon ikionnellinen!! [:D] se on niin hyvä mutta niin sikakallis, että ei ikinä olis tullut itse hankittua semmoista!!
 
Me ostetaan kyllä yhdistelmät, mutta todennäköisesti ostetaan myös matkarattaat ettei tarvi väkisin yrittää sitten autoon tunkea niitä isoja rattaita! Jos koko perhe lähdetään reissuun niin on mentävä meidän mazdalla, joka on ihan porrasperäinen eli sinne ei mitään isoja rattaita matkaan tungeta! Mun auto on farkku, mutta se on "pakettiauto" ja siinä on vain etupenkit, niin että sillä ei koko perhe yhdessä lähde minnekään [:D] Ja matkarattaat nyt ei onneksi iso menoerä ole!
 
Mä tein tänään oikeen "löytöjä" [:D]. Kävästiin neidin kaa Porin lasten kirppiksellä, ja löydettiin just sitä mitä haluttiinkin. Kuis ollakkaan joku lastentarvikeliike oli just lopettanut ja myi nyt sitten ihan uusia tarvikkeita vauvoille pilkkahintaan.

Ostin siis:
  • verhokatostelineen pinnasänkyyn= 12€
  • tuttipullon jossa lukee I <3 mama= 3,50€
  • tuttiketjun pehmoeläimellä= 4€
  • NB kestovaipan AIO= 18€
  • vaunuihin söpön vaaleenpunaisen nalle helistinketjun= 8€
  • rintarepun 15€
Kaikki yhteensä 60,50€. Normihinnoilla en ois saanut edes rintareppua vielä tolla hinnalla. Ne tukevat mallit, joihin voi laittaa jo vastasyntyneen, ku makso pitkälti toista sataa Muksu Massissa.

Olin niiiin mielissäni. Sit käytiin vielä kattoos vaunut ja turvakaukalo-mallit ja sovittiin et huomenna haetaan ne miehen kaa ku pääsee töistä. Oon yhtä hymyä [:D]. Ihanaa ku saa kaiken tarpeellisen vihdoin hankittua.

Huomenna pitäis sitten laittaa se verhokatos pinnasänkyyn ja silittää siihen kauniit verhot. Ooo, vielä ku saa vauvan siihen, ni kyl kelpaa.. [:)]
 
Saatiin tänään paljon hyödyllistä tavaraa vauvakutsuilla, kuten lelukaari, AIO kestovaippoja, erilaisia rasvoja, tutteja, ensilusikoita jne. Olin hyyyvin onnellinen tuleva mamma <3
 
Kannattavia tollaset kutsut [:D] ja just ku saa sellasta mitä oikeesti tarvitsee kans. Mukava päivä ollu sit molemmilla.

Lelukaari ja sänkymobile on vielä hankkimatta, nii ja se babysitteri. Sit alkaakin melkein kaikki oleen kasassa.[;)]
 
Nyt on sitten turvakaukalokin vauvaa varten vanhempieni luona sekä sen isofix-kiinnitystelakka. Brion söpö pieni ruskea kaukalo [:)]
 
Nyt on sitten vaunut ostettu. [:D] Hankittiin Emmaljungan Edge duot classic-rungolla ja värityksenä Bordeaux. Oli ne hienot. Niit on nyt sit koko ilta ihasteltu. Verhokatoksen sain laitettua pinnasänkyyn samoin ku lakanat, ni ny on sit ihan "valmiin" näköstä  makkarissa. Kyl ny kelpaa hymyillä.. [;)]
 
Mitenkäs, joko teillä on pinnasängyt ja hoitopöydät valmiusasemissa lakanoituna ja rasvoineen jossain päin asuntoa?
Meillä ei ole, pinnasänkykin on vielä 300km päässä kasaamattomana. Eipä sitä viitsi tuohon meidän pieneen makkariin tuoda yhtään ennnen toukokuuta, siitä nimittäin tulee tosi tukkoinen sen jälkeen.
 
Ei oo meilläkään, pinnasänkyyn on tosin vain 130 km ja sitä ei saada liikkeelle ennen lumien sulamista. Meillä on makkarissa ylimääräinen vuodesohva ja mä haluun sen nevadaan ennen vauvan tuloa. 
 
Meillä on vauvan huone aika lailla valmiina jo, syystä että tilaa on uudessa kodissa niin paljon että huonetta ei mihinkään muuhun käyttöön ole rempan jälkeen tarvittu [:)] hoitopöytä on paikallaan ja sinne olen jo saatuja vaatteita viikannut. Syöttötuoli odottaa nurkassa pienen kasvamista ja sitteri ja turvakaukalo odottavat lattialla pienen nyytin kotiutumista laitokselta [:D] pinnasängyn saamme heti kun isä tekee siihen uuden pohjan, eli varmaankin pikapuoliin! Rasvojen, vaippojen ym hankinnan olen ajatellut jättää kyllä mammalomalle, en viitsi niitä nyt vielä alkaa haalimaan. Täytyis muutenkin vähän noilta kavereilta kysellä mitä kaikkea mä tarvitsen, kyllähän mä nyt perusasiat osaan ostaa mutta mitä kaikkea en tule ajatelleeksi kun ei ole kokemusta!

Äiti soitti eilen päivällä ihan tohkeissaan, kun oli löytänyt kirpparilta tosi hyviä pieniä vauvanvaatteita ihan hurjan halvalla ison kassillisen [:D] hän sit pesee ja laittaa ne valmiiksi ennen kuin tuo meille! Ihanaa!!!! Ja lisää hyviä uutisia, luin juuri facebookista että ystäväni on eronnut miehestään!!Tämä on siis hyvä uutinen koska mies on väkivaltainen ja hakannut ystävääni useaan otteeseen häistä (06) lähtien. Ystäväni on paennut turvakotiinkin useaan otteeseen, mutta ei koskaan ole tehnyt rikosilmoitusta. Mies on muslimi ja häihin asti käyttäytyikin kuin täydellinen herrasmies, ihastuttaen sukulaiset ja ystävät. He järjestivät viime kesänä kohtauksen meidän häissäkin pikkutunneilla (johon nyt ei juuri kukaan kyllä kiinnittänyt huomiota koska kaikki olivat sisällä tanssimassa) kun mies yritti repiä ystävääni väkisin autoon ja hän alkoi paniikissa itkeä ettei halua lähteä miehen kanssa koska tämä taas hakkaisi häntä kuitenkin! Mies ei puhu suomea, ja minä oikeastaan ainoana koko paikalla osaan hänen kanssaan samaa kieltä joten minuthan siihen sitten tulkiksi haalittiin tanssilattialta. Ystäväni oli aivan hysteerinen eikä mies meinannut millään ottaa uskoakseen että ystäväni ei nyt lähde hänen kanssaan minnekään! Uskoi sitten loppujen lopuksi ja lähti, mutta oli taas sepittänyt sellaisen tarinan ystäväni vanhemmille että huhhuh...[8|] no, loppu hyvin kaikki hyvin sanon minä, ystäväni on vielä nuori enkä halua hänen joutuvan viettämään loppuelämänsä onnettomassa avioliitossa!!

Olipas tilitys [:D] oon vain niin onnellinen ystäväni puolesta!!! Että ihanaa ja aurinkoista torstaipäivää teille kaikille!! [:D]
 
Me laiteltiin sähköpostia Baby-Online-Shoppiin ja ei mennyt kun pari päivää niin sieltä selkeellä englannilla vastattiin että vaunumme tulevat ajallaan maaliskuun puoleen väliin. Heillä tiedoissa jo lukee että toimitus kestää 10 viikkoa joten olemme vaan odotelleet [:)].
Tuo sähkööposti vain antoi lisää toden tuntua että saamme haluamamme vaunut ja tavarat . Jeee [:D]!

Meilläkin jotain voiteita ja sun muuta on ostamatta, mutta on tässä vielä jokunen viikko niin ehditään isännän kanssa kierrellä ja laittaa valmiiksi. Meillä kun tuo isäntäkin haluaa osallistua hankintoihin mukaan ja jakaa ajatuksia ja haluaa tietää mikä on mitenkin [:D].

Kaverini tuossa kehoitti laittamaan sairaalakassia jo rv 30 jälkeen valmiustilaan. Heillä nimittäin pieni koittaa tulla kuukautta ennen La;ta ja totesi että ei ne oppaat ja lasketunajan tiedot ole 100 % varmoja. Lapsi kun saattaa tulla hyvinkin yllättävän ajoissa.
 
Ei, ei ole meilläkään vielä nuo valmiina! [:)]
Pinnis on vielä kummipojan käytössä, tulee meille sit jossain vaiheessa ennen toukokuuta. Todennäköisesti huhtikuussa. Kaipa ne sit sen roudaa meille isännän kanssa sillä aikaa kun olen laitoksella, jos tämä saapuu täältä ennen aikojaan.
Hoitopöytää ei siis tule, vaan hoitopiste tulee kodinhoitotasolle kylppäriin mikä vielä laatoitetaan uudelleen. Joten se vasta vaiheessa on. Pitäis varmaan alottaa se remppa et kerkeis kalusteetkin sit tulla ennen toukokuuta. Ja rasvat sun muut on kaupassa. Tosin taidan käydä ne ostamassa loppukuusta kun tulee se raha äippäpakkauksen sijasta. Vaatteita en enää varmaan osta ennen syntymää, suurimman osan olen löytänyt pilkkahintaan hyväkuntoisena kirpparilta. Niitä on ihan hyvin ja näkee sit mitä vaatteita siunautuu. Tuo raha menee siis noiden rasvojen sun muun ostoon, sekä vaippoja ja harsoja vähän, korviketta varulle, liivinsuojat jne.

Auttakaa tyhmää, mutta meinaako kaikki hommata rintapumpun? Että onko se siis hyvinkin tarpeellinen?
Ja Tirri, tuossa tapauksessa tuo kaverisi ero oli kyllä varmasti hyvä uutinen!
 
Takaisin
Top