Vauvan tavarat

Mä kaupassa käydessäni ostin iisalle sen purulelun niitä hampaita varten.

Syöttistäkin vois harkita jo..jos kävis kattelees lastentarvikeliikkeen nettisivuilta millasii siel on..
 
Itsekin aion sen Tripp Trappin tässä lähiaikoina lähtee ostamaan. Paljonhan siihen rahaa uppoo, mutta uskon sen olevan sen väärti. Ja tosta turvaistuimesta en oo muuten vieläkään ottanu selvää.. pitänee ruveta ihan siskolta kyselee, mimmonen se istuin on, ja käykö se meille..
 
Minä olen päätynyt Emma Easy syöttötuoliin. Se on kuin Tripp Trapp mutta minä en niin järjettömiä summia maksa jostain syöttötuolista! Eihän siinä ole kuin puuta...
Tuo toimii samalla idealla. Jos löydän käytettynä niin hyvä, mutta sen raaskin ostaa uutenakin [:D]
 
Ihan mielenkiintoista nähdä, kuinka kaikkien tuolit tulee kestämään käytössä. Että onko tuo Tripp Trapp nyt sitten lopulta nimensä veroinen vai pelkkää rahastusta koko kapine [:)] Jostain nettikeskustelusta kyllä löysin, että 7kk ikäinen lapsikin saa tuon Emma Easyn keikkaamaan taaksepäin (?). Tietysti eihän siinä mitään, jos ei aio lastaan istuttaa tuolissa vahtimatta. Jollakin oli myös vuoden käytön jälkeen tuosta Emmasta toinen jalka lähtenyt irti ja maalit rapistuneet. Mutta voipihan olla tosiaan joku satunnainen huonompi kappale.

Ihan pakko sanoa, että minä en yleensä todellakaan oo minkään tiettyjen merkkien perään niin, että kaikki lastentarvikkeet pitäisi olla jotain "hyvää" merkkiä. Siitä hyvänä esimerkkinä meidän vaunut (jotka tosin käytössä ovatkin sitten osoittautuneet hintansa veroisiksi Brio-kopioiksi).
 
Joo siis mulla on sama homma ku Yumnalla. Merkkien perään en oo yhtään, aina ensimmäinen vaihtoehto, on se halvin vaihtoehto.. mut tästä en suostu joustamaan, koska oon kuullu pelkästään hyvää Tripp Trappista.
Siinä kun lapsi voi itsensä satuttaa ja pahemman kerran, jos nurin lentää syöttötuolilla.. mut kukin tyylillään.
Kuten Yumna sanoikin, mielenkiintoista nähdä, miten kopiot pärjää [:)]
 
Me kannettiin kellarista sisään tuo perinteinen vanha syöttötuoli josta saa pöydän. Samanlaista yritän metsästää myös anopille. Haluaa ehottomasti sellaisen. Nyt jos vielä jostain mun vanhemmille löytyis kans joku syöttötuoli...
 
Mun porukoilla on just tommonen syöttötuoli ku teillä Rauha. Hyvin on sekin asiansa ajanut aiempien lapsenlapsien kans. 
 
Niinpä. Ja kun meiltä tosiaan löyty entuudesta se syöttis jo (siis miehen lapset käyttäneet) niin mitäpä sitä uutta hankkimaan. Eikä meidän porukoillekaan tartte uutta ja hienoa hankkia vaan ihan käytetty kun isovanhemmilla on kuitenkin sen verran vähemmän käytössä.
 
Meillä olis kanssa vanhemmilla semmoinen vanha, taitettava syöttötuoli... mtta pitäähän mummolassakin joku olla.
 
Meillä mummolassa on sellanen syöttöistuin, minkä saa pöytään kiinni.. Pitäs vaan kotiakin hankkia jonkinlainen syöttötuoli mutta eipä ole vielä ajankohtainen kun ei vielä istu ittekseen..onpahan sitterille käyttöä :)
 
Tulipahan tässä muuten mieleen, että kaikennäköisiä kummallisuuksia sattuu, joihin ei voi mitenkään varautua. Mun mies oli vuoden ikäisenä kaatanut vessan oven. Juu, aivan oikein, oven! [:D] Karsee rymähdys oli kuulunut ja siellä poika oli ollut oven vieressä kun se pötkötti lattialla [:D]
Meinaan vaan, että jos joku on onnistunut syöttötuolin kaatamaan... Kaikennäköistä sattuu.
 
Juu, minä oon onnistunut vauvana kaatamaan nimenomaan sellaisen taittuvan syöttötuolin josta tulee pöytä - siksi en sellaista ikinä meille kotiin huoli, vaikka olisikin varmaan kätevä! Kolme alahammasta meni silloin alahuulesta multa läpi, komea arpi on siitä muistuttamassa [&:]
 
Idea nyt oli, että kaikenlaista oikeasti sattuu joten mistä sitä tietää millaisissa olosuhteissa saa vaikka sen Tripp Trapinkin kaatumaan. Mutta ei siitä enempää. En osta sitä vaan meinaan sen halvemman kopion hommata joka tapauksessa.
 
Miiuhoo, ymmärsin pointin. Lähinnä huumoria oli jo tuo vika kommenttini, kun tästä tuoliasiasta nyt on jauhettu jo niin liikaa [:)]
 
Tännekin kotiutui tänään Tripp Trapp [:)]
Vauvasetti ja pehmusteet pitää vielä hakea kun ne oli loppu.
Miehen vanhemmat kävi tänään kylässä ja yritti väkisin tunkea just sellaista taitettavaa syöttötuolia josta saa pöydän ja ilmeisesti autonkin väänneltyä.
On ollut miehelläkin pienenä käytössä, mutta meillä nyt on jo yksi syöttötuoli ja me tiedettiin jo ennenkun vauvaa alettiin odottaa että tuo Tripp Trapp tullaan hankkimaan (sekä turvallisuuden, käytännöllisyyden että sen takia, että se sopii meidän sisustukseen [:D]).
Niistä olis niin kiva tuoda se meille vaikka kuinka sanotaan että ei sillä ole käyttöä kun meillä jo on, eikä me haluta sitä muuten vaan tänne toimettomana pyörimään kun mikään pienihän se ei ole.
Tyytyivät viimein siihen että pitävät sen joko itsellään tai vievät mökille.
Mä kyllä tykkään asioista jotka kulkee suvussa, ja onhan se kiva kun mieskin on sitä vauvana käyttänyt eikä sitä hävittääkään raaskis.
Mutta totta puhuen en usko että meidän tyttökään sitä enää omilla lapsillaan haluaa käyttää [:D]

Huomenna pitäis käydä tutustumassa turvaistuimiin.
Joista ollaan käyty sama keskustelu miehen vanhempien kanssa [:D]
Heillä on varastossa säilössä miehen tädin pojan vanha turvaistuin.
12 vuotta vanha.
Moneen kertaan ovat sitä tarjonneet, ja joka kerta on sanottu että kiitos, mutta kyllä me ostetaan ihan uusi kun noiden turvallisuus kehittyy huimasti jo muutamassa vuodessa, saati kahdessatoista.
Ollaan sitten luvattu ottaa se varaistuimeksi jos joskus tarvitsee kiinnittää miehen pakuun.
Mutta heitä kyllä hirveästti harmittaa kun pitää rahaa tuhlata, heiltä kun löytyisi ihan hyviä tavaroita ilmaiseksi [:D]
Miehen äiti on muutenkin sellainen ettei heitä mitään pois.
Kyllähän se mummo jo raskausaikana katseli meidän matkarattaita että aika rimpulat nää on, hänen täytyy tuoda mökiltä meille paremmat rattaat.
Taisi se ymmärtää että rimpulat niiden kuuluu ollakin kun ovat vaan shoppailuun lähinnä tarkoitettu, ulkona työntelyyn meillä on jykevät Emmaljungat, kun ei kuitenkaan ole niitä mökkirattaita tuonut.
 
Mä oisin just halunnu tytölle mun ja pikkuveljen vanhan taitettavan syöttiksen. Mut äiti oli joitain vuosia sit myynyt sen työkaverilleen.. [&o]
 
Mä tässä jännityksellä odottelen, että mies tulee salilta, koska se tuo meijän mahollisen syöttiksen mukanaan. Yhtään en tiiä millanen se on ku eihän toi äijä osannu siitä muuta sanoo, ku että veljensä on sanonu, että sellanen säädettävä se on... Että enpä tiiä olisko sit tripp Trapp taikka sen kopio... Tai sit ihan jotain muuta...
 
Kuulinpahan muuten semmostakin, että yhdessä perheessä eivät tykänneet Tripp Trapista. Ei ollut hyvä asento ja jotain muutakin. Että ei se nyt toki se Tripp Trapp nyt vissiin kuitenkaan automaattisesti mitään autuutta takaa vaikka kallis onkin [;)]
 
Meidän tyttö on kyllä aivan ihastunut tuohon tuoliinsa! Osaa istua siinä tosi hienosti ja viihtyisi pitkiäkin aikoja. Nyt olen ottanut esim. siksi aikaa kun itse teen keittiöhommia, tytön istumaan siihen viereeni jos ei suostu olemaan lattialla. Ja viihtyy huomattavasti paremmin kuin sitterissä. Tosi kätevää myös, kun ei tarvi itse vahtia tippuuko tms. vaan voi keskittyä omiin hommiin. Pöydän ääressä istuu myös aina silloin, kun itse syödään ja ihan selvästi nauttii siitä, että pääsee saman pöytään ja osalliseksi meidän keskusteluista [:)]
 
Takaisin
Top