Vauvan tavarat

Juu iha mielenkiinnolla noi luin läpi. Aikaahan täsä tuntuu olevan liiaksikin näinä vikaviikkoina.. Joten miksei ottais vinkeistä vaaria.
Ostin ton meen tyynyn Prismasta. Makso muistaakseni 34€..
Et ei ny kauhee paha[:)].
 
Kertokaa mulle, miksi sitterissä on nuo vyöt, että vauvan voi köyttää istuimeen kiinni? [&:] Tai siis vissiin juuri siksi, mutta miksi vauva pitää köyttää kiinni? [&:]
 
Minä kans mietin,että miks hemmetissä pitää vöillä sitoa kiinni, ku eihän se vielä tosta mihinkään lähde. Ja sitäpaitsi noi vyöt on nyt liian löysätkin, vaikka tiukimmille sen säädinkin.
 
Mä en ole niitä vöitä vielä käyttänyt, laitan sit niillä kiinni ku alkaa kunnolla veuhtoa tai jos jätän hetkeks siihen yksin.
 
Joskus mietin vauvan pikkuhousujen tarpeellisuutta, vaan tänään lenkillä sen keksin. Kun laittaa tytölle mekon päälle, niin vaippahan siinä alkaa vilkkumaan. Pikkuhousut siis päälle, tosin yksiäkään meillä vielä ole. Olisipa hyvä sekin, jos mekontekijät muuttaisivat kaavaa bodymalliseksi. Siis bodyyn pitkä helma. Pysyis mekot paremmin ojennuksessa syli-ikäisillä. 
 
Meillä on itseasiassa yks tollanen mekko mistä Starletti puhui. On vaan vielä liian iso, joten käyttökokemusta ei ole. Mutta uskoisin sen kans olevan hyvä kun ei lähde mekko nouseen.

Sitterissä en mäkään  ole vielä laittanut tyttöä kii.
 
meillä on useampikin tuommoinen "bodyhame"ja yksi hame missä oli erilliset pikkupökät mukana. Viime päivinä en oo semmosia edes pitänyt, muuta kun jos ollaan autolla käyty jossain vauvalla todella kuuma sisälläkin [&o]

vois alkaa nää ilmat vähän viilenemään tai edes vettä sais joku päivä sataa, alkaa menemään hermot tähän koko aikaseen hikoiluun [:@]
 
kovasti puhuttiin raskausaikana et ihanaa, saat kevät/kesävauvan. Ei tartte sit hikoilla kesällä viimeisillään. Ja saat laittaa vauvalle vaan vähän vaatetta päälle...
Joo, en tiedä kumpi olis pahempi; olla raskaana näillä keleillä vai se et joudut katselemaan kun vauvalla on kans kuuma... (mieluummin ehkä itse kärsisin kun katselen toisen kärsimystä)

onnex tuolla nyt vähän ukkostaa... tulis vaan sade ja kova ukkonen!

meillä ollut vaunuissakin vaan kesämekko päällä. Isäntä laittoi helmankin niin ettei vilku vaippa naapureille... [:D]
no eihän se neidin huutaessa ja potkiessa kauan nätisti pysynyt vaan siin oli vaunuis meidän neiti haarat levällään vaippa vilkkuen [;)]
 
Rauha: Näinpä! Ei ole kiva ko toisella on niin kuuma! Meillä mentiin vaunuissa välillä pelkällä vaipalla ja siltiki herra kitisi kuumuutta.
 
Tuosta mekkoasiasta. Meillä oli eilen yksi mekko päällä, lyhyt sellainen, taitaa ehkä paremminkin olla paita mutta mekkona käytin. Niin, meillä sitten oli vaunuissa kestovaippa elikkäs päälimmäisenä oli valkoinen kuorivaippa. Ei näyttänyt yhtään huonolta vaan siltä, kuin olisi jotkut kivat röyhelölliset pögät ollut jalassa kun niissä on jalanteissä vuotosuojat ja ne ovat kivasti rypyllä [:)]
 
Meillä on tyttö ollu viimesen viikon vaan vaippa päällä. Vaunuissa varjossa nukkuessaan kans vaan vaippasiltaan ja silti on ollu ihan hikinen. Autoon kaukaloon on tietty pitäny pukee(lyhyt lahkeinen body) vöitten takia. Mua ei kyllä haittaa vaikka vaippa vilkkuis mekon alta, ja mä en siks niitä alushousuja ostas. [:)]
 
Samaa mieltä Lyydia~:n kans, en ostais pikkupöksyjä vaan sen takii, ettei vaippa vilkkuis..
 
Onko teille muille tuttu kapistus tuo uniliina, millä vauvan voi helposti kapaloida? Mä tilasin sellaisen pari päivää sitten, saas nähdätykätäänkö meillä [:)]
 
Ei ole tuttu mutta meillä on unipussi / pitkä yöpaita. Helmassa on kuminauha ja nepparit. Vauva näyttää ihan matamilta pötkönä maatessaan se päällä. Oisko tuossakin ideana se, että vauvalle tulee turvallinen olo, kun pussissa eikä jalat ole paljaina.
 
meil oli kans yx mut taitaa olla jo liian pieni. Mietin et hankkisinko isomman...
Siis unipussi.
 
Unipussi meilläkin on, ja viileämmillä keleillä oli ahkerasti käytössäkin [:)] mielenkiinnolla ootan tuota uniliinaa, että saa kokeilla pojan kapalointia [:D] mies oli vaan asiasta sitä mieltä, että "jos se ei ole rikki, älä korjaa sitä" - eli kun poika kerran nukkuu ja nukahtaa hyvin, niin miksi mennä sitä sotkemaan millään liinoilla [:D] 
 
Mimmosen syöttötuolin meinasitte hankkia/olette hankkineet?

Me ostetaan se STOKKEn Tripp Trapp. Mun siskolla on se lapsillaan, ja on muuten tosi hyvä.
Kasvaa lapsen mukana, joten ei mikään turha ostos [:)] Nyt pitää vaan bongailla, mistä sais kaikkein
edullisimmin. Meinaan alta 169e ei taida löytyä mistään. Ja siihenhän pitää se BabySet hommata sit kans..
eli varmaan parinsadan homma.
 
Me saadaa mun siskolta tuo STOKKE... Ei oo menny mikskää vaikka on ollu kolmella lapsella jo (muutamia kolhuja jaloissa, mut ei mitää näkyvää)..
 
Takaisin
Top