Vauvan tavarat

No mun mielestä mielipiteistä ei voi kiistellä.. niistä voi keskustella, mut kiistellä ei. Koska jokaisella on oma mielipiteensä, ja se on jokaiselle se oma ja oikea mielipide.. makuasioita.
Ja tosta nahistelusta, ei kai kukaan siitä itteesä otakkaan, mut mua henk.koht. ärsyttää uudelleen ja uudelleen käydä samaa keskustelua ja väittelyä siitä, miks jotain ei pitäis hommata, jos se omasta mielestä itselle paras vaihtoehto on [8|]. Ja anteeks jo nyt näin etukäteen, kun arvaan jonkun ottavan nokkiinsa tästä, mut jos joku ei koe tarpeelliseks investoida suurehkoa summaa syöttötuoliin, ei se tarkoita sitä, että kenenkään muunkaan ei pitäis[:@]. Mun osalta on tää syöttötuoliasia käsitelty [:D][:D]
 
Niinpä,
ja musta on vaan hyvä että Yumnakin pystyi kertomaan kokemuksia ja vertaamaan useampaan eri tuoliin.
Kokemuksia ja perusteluja siitä miksi joku tietty tavara hankitaan mäkin kuulisin mielelläni, vaikka se sitten jonkun mielestä menee yli kun siitä liikaa jauhetaan [:)]
Meillä edelleen se turvaistuin katsomatta, ja niitäkin tuntuu olevan ihan hirveän paljon [8|]
 
Meidän toi nykyinen turvakaukalo (Akta Graco TriLogic) käy 13kg asti. Eli vielä aika kauan ainakin painon puolesta, enkä jaksa uskoo että toi tyttö hyvin nopeeta ainakaan pituutta kasvaa, jos on yhtään äitiinsä tullut [:D][:D]

Mut se seuraava turvaistuin mikä meille tulee mun siskolta on merkiltään Be Safe Izi Comfort (http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/hts_besafe_izi_comfort_x1_2007/) .Sen saa sekä selkä- että kasvot menosuuntaan, mikä on plussaa. Kallistussysteemi löytyy, mikä on mulle aika tärkee ominaisuus (4 eri asentoa). Tässä tulee kyllä iso säästö kun tosiaan saadaan mun siskolta toi istuin.. hinta varmaan pyörii jossain 250€ tienoilla. Ja toi istuin sopii sinne 18kg asti.

Sisko vinkkas myös seuraavasta istuimesta, jota itseasiassa ei saada niiltä, kun ne tarttee ite omiaan. Britax Evolva 1-2-3 Plus -10 (http://www.britax.fi/turvaistuimet/evolva-123-plus), sopii niin kauan, kuin lapsi turvaistuinta/koroketta tarvitsee. Periaatteessa me ei tarvittais ees tota Be Safen istuinta, koska jos nyt ostettais toi Britaxin istuin, niin se käy 9kg-36kg. Istuin siis kasvaa lapsen mukana. Mut kerta saadaan ilmasiks toi Be Safen istuin, niin hommataan myöhemmin sit toi Britax [:)]
 
Hääh, Rauha, en minä vieläkää tajunnut. Taidan olla vähän urpo...? [:D]

No varmaan sen olette kaikki huomanneetkin, että minusta ainakin on kiva jakaa mielipiteitä asioista vaikka ne ei aina yhteneviä olisikaan. Ja juurikin niitä perusteluita luen aina mielenkiinnolla [:)]

Pitää nyt vielä tarttua tuohon Lyydian kommenttiin, ettei lasta pitäisi istuttaa tuolissa jos ei osaa vielä itse istua. Näinhän itsekin jo sanoin, ettei varsinainen tarkoitus toki olekaan puntata sellaista lasta tuoliin, joka ei lähimainkaan ole vielä valmis istumaan. 6kk ikä kun lähestyy, voi lasta kuitenkin "istuttaa" myös hyvässä syöttötuolissa esim. ruokailuiden ajan ja hänen fysiikkansa sen kestää. Siinä saa myös samalla harjoitella sitä tuetta istumista ja moni vauva viihtyy paremmin korkeassa tuolissa kun pääsee samalle tasolle aikuisten kanssa eikä tarvitse aina olla itsekseen lattialla.

Itsekään en ollut pohtinut koko syöttötuolin hankkimista vielä, ennen kuin fysioterapeutti sanoi tytön kontrollikäynnillä, että kohtahan voitte alkaa jo pitää hetkittäin syöttötuolissakin istumassa. Meidän tyttö ainakin esim. sylissä jatkuvasti "istuu", eli vetää itse itsensä pystyasentoon ja kannattelee selkäänsä hyvinkin. Eikä tuossa Tripp Trappissakaan mitenkään "nuoku", vaan istuu ihan oikein. Kyllä itselläni toimintaterapeuttina sentään sen verran älliä (toivottavasti) on, että jos istuminen näyttää pahalta niin sitä ei sitten tehdä. Mun mielestäni ne neuvolan "ei saa istuttaa"-puheet on kyllä vähän höpöhöpöä. Siis eihän kukaan nyt istuta lastaan silloin, jos lapsi ei oikeasti itse yhtään yritä istua ja selvästi aina selkä on tuhannella mutkalla vähänkään pystymmässä asennossa.
 
Mun mielestäni ne neuvolan "ei saa istuttaa"-puheet on kyllä vähän höpöhöpöä. Siis eihän kukaan nyt istuta lastaan silloin, jos lapsi ei oikeasti itse yhtään yritä istua ja selvästi aina selkä on tuhannella mutkalla vähänkään pystymmässä asennossa.


Niinpä. Meilläkin on tyttö jo pitkän pitkän aikaa itteesä kammennu aina istuma-asentoon sylissä ollessaan, ja sitterissäkin kun on, niin haluu pystympään. Mä oon kuullu joskus jostain, että sitten kun lapsi itse alkaa näyttämään merkkejä, että haluaa istumaan, niin silloin voi pikkuhiljaa kainaloista kannateltuna opetella istumista, lyhyitä aikoja kerrallaan. En jaksa uskoo siihen, että kukaan pakottaa lasta istuma-asentoon. Ja tuskin lapsi itsekään tavoittelee istuma-asentoa, jos se tuntuis hänestä jotenkin ikävälle.
 
ALKUPERÄINEN: Yumna

NO just joo, siis urpohan minä tosiaan olenkin. KVG, Kato Vittu Googlesta. haha


Hahaa, ihana Yumna!! [:D][:D]
 
ALKUPERÄINEN: Yumna

NO just joo, siis urpohan minä tosiaan olenkin. KVG, Kato Vittu Googlesta. haha


[:D][:D][:D][:D]
Hihii...
 
ALKUPERÄINEN: Riinu

Mun mielestäni ne neuvolan "ei saa istuttaa"-puheet on kyllä vähän höpöhöpöä. Siis eihän kukaan nyt istuta lastaan silloin, jos lapsi ei oikeasti itse yhtään yritä istua ja selvästi aina selkä on tuhannella mutkalla vähänkään pystymmässä asennossa.


Niinpä. Meilläkin on tyttö jo pitkän pitkän aikaa itteesä kammennu aina istuma-asentoon sylissä ollessaan, ja sitterissäkin kun on, niin haluu pystympään. Mä oon kuullu joskus jostain, että sitten kun lapsi itse alkaa näyttämään merkkejä, että haluaa istumaan, niin silloin voi pikkuhiljaa kainaloista kannateltuna opetella istumista, lyhyitä aikoja kerrallaan. En jaksa uskoo siihen, että kukaan pakottaa lasta istuma-asentoon. Ja tuskin lapsi itsekään tavoittelee istuma-asentoa, jos se tuntuis hänestä jotenkin ikävälle.


meille sanottiin 5kk neuvolas et hieno suora selkä ja että saa istuttaa jo hetkeksi aikaa syöttikseen.
samoin 4kk neuvolas sanoivat kun näkivät et Nelli väkisin kampee ylös et saa tuen kanssa istuttaa sylissä jne. Uskon kans siihen et kyl se Nelli ite tietäis jos istuma-asento ei olis sille hyvä.

ja tällä lailla meillä menty jo 4kk iästä asti




 
Vau!! [:)] Niin nätisti Nelli seisoo [:)] Katoi ensin, että nukke on [8|][:D][:D]
 
En mäkään tajunnu tota kun vasta nyt tuosta Yumnan tajuamisesta!! [:D] Mä ihmettelin et miks pitäis googlettaa v***u..... [:D][:D]

Meillä on tyttö kammennut istumaan sylissä reilun pari kk. Mutta itekseen ei osaa istua yhtään vaan kellahtais heti, ni en laita istumaan vielä mihkään syöttötuoliin. Mut se siitä.

Ja Riinun "mut mua henk.koht. ärsyttää uudelleen ja uudelleen käydä samaa keskustelua ja väittelyä siitä, miks jotain ei pitäis hommata, jos se omasta mielestä itselle paras vaihtoehto on "
AAMEN, mutta myös toiseen suuntaan, miks toisen pitäis hommata jotain, jos itse koet asian omalla kohdalla oikeaksi.....

Varmaan tässä on mennyt nyt niin et tt:n puolesta puhujat on kyllästyneet siihen kun siitä yritetään "mollata"(ei ehkä paras sana mut toivottavasti tajuutte mitä ajan takaa) ja vastaavasti ketkä ei halua niin paljon syöttötuolista maksaa ovat kyllästyneet siihen (seuraava tulee liioitellusti, älkää ottako kirjaimellisesti!!) "mutta kun SE on VAIN niin hyvä!!! Muihin et saa lasta mukavasti!"

Ja mun pointti aiemmin oli et todellakin pitää vaihtaa mielipiteitään, mut jos samaa mielipidettä jankataan uudelleen ja uudelleen jos seuraava onkin erimieltä ni menee yli(ja tässä meni sekä puolesta, että vastaan niin mun mielestä)! Ihan niinkun Riinukin sanoi! [:)]
 
Lyydia~, enhän mä ole sitä kellekään tyrkyttänyt, kertonut vaan että se on sopivin syöttötuoli meille. [:)]  
 
Yleensä kaikki naispuoliset henkilöt kiljuu ja kääntää katseensa pois [:D]
Nelli tykkää kovasti kun sille taputetaan tässä tilanteessa. Oikein leveästi hymyilee.
 
Noh, vielä mainitsen, että meidän tyttö kyllä ainakin istuu tuossa tuolissaan ihan samassa asennossa kuin sylissäkin, juurikin noiden säätömahdollisuuksien vuoksi. Eli en kyllä ymmärrä, miksi olisi eri asia antaa lapsen istua sylissään kuin laittaa se istumaan oikein mitoitettuun tuoliin. Samalla tavallahan molemmissa lapsi saa halutessaan tuen selälleen, siis silloin kun tuoli todella on oikean kokoinen. Tuolissa istuessa vaan vanhempien kädet jäävät vapaaksi esim. omalle ruokailulle ja vauva viihtyy yhtä hyvin kuin sylissä, kun pääsee toisten seuraan.
 
Riinu en mä sua tarkoittanutkaan.. [:-] Sun nimen mainitsin kun olin niin samaa mieltä, mut et molempiin suuntiin.

Siks mun mielestä on eriasia istua tuolissa kun sylissä, koska meillä tilanne tytön istumisessa on sellanen! Tuemme sitä tosi paljon sylissä istuessaan, eikä taatusti mitään tuolia saa samalla lailla tukemaan! [:)] Ja sillä en siis laita tyttöä vielä tuoliin ennenkun itse osaa vähän hallita kroppaansa ja ei tartte kokoajan tukea siihen istumiseen! [:)]
Teillä voi vauvat istua paremmin jollon eroa ei ehkä ole! [:)]
 
AAMEN, mutta myös toiseen suuntaan, miks toisen pitäis hommata jotain, jos itse koet asian omalla kohdalla oikeaksi.....


Mä aattelin Lyydia~ että toi oli suoraan mulle tarkotettu [:D][:D]
 
Ok, sori jos siitä saa sen kuvan. [:)] Mä kun tarkoitin et oon sun kans niiiin samaa mieltä, mut laitoin siihen vaan yleisesti perään et sama homma myös toistepäin. [:)] Ei ollut siis kohdistettu sulle!
 
Takaisin
Top