Vauvan tavarat

Mä en kyllä käsitä miten Tripp Trappilla ei ole ollut hyvä asento, ellei sitä sitten ole säädetty väärin.
Siinä on niin uskomattoman paljon säätömahdollisuuksia verrattuna muihin tuoleihin.
Mutta täytyy todella säätää oikein, väärillä säädöillä on ihan sama onko tuolina aito vai mikä tahansa muu syöttötuoli.
Sen kanssa kannattaa vilkaista niitä käyttöohjeita (minkä ainakin useimmat miehet skippaa [:D]), siellä on selkeästi kerrottu miten täytyy säätää ja miksi [:)]
Ja aika paljon on myös niitä jotka puhuvat Tripp Trappina kopioista, kun luulevat että sen mallinen tuoli on nimeltään Tripp Trapp [:)]
Sen etu on nimenomaan säädettävyys, mikä taas takaa ergonomisesti oikean ja hyvän asennon jatkuvasti vauvan kasvaessa.
Anteeksi kun paasaan [:D]
Musta se vaan oikeasti on paras (mun arvoilla, vähättelemättä mitenkään sitä että muut haluaa käyttää toisenlaista tuolia).
 
Jännä juttu, että taas ollaan tässä vastakkainasettelussa: Tripp Trapp vs. muut syöttötuolit.
Jokainen hommatkoon semmoisen kun haluaa, ei oo kiva jos yritetään tehdä siitä omasta valinnasta
se oikein valinta, tai kääntää asia niin että että on typerää investoida niin suuri summa syöttötuoliin. Jokaisella on varmasti syynsä hankkia mikäkin tavara tai asia, milläkin hinnalla. Jotkut satsaa johonki muuhun. Mielipiteitä on toki monia, ja kuten KisMet sanoi, munkin mielestä tää Tripp Trapp on vaan ehdottomasti se paras, ergonomisuuden,turvallisuuden ja ulkonäönkin puolesta. Eikö tästä syöttötuoliasiasta voitais jo päästä johonki sopuun [:@][:D][:D]
 
ALKUPERÄINEN: Riinu

Jännä juttu, että taas ollaan tässä vastakkainasettelussa: Tripp Trapp vs. muut syöttötuolit. Eikö tästä syöttötuoliasiasta voitais jo päästä johonki sopuun [:@][:D][:D]


Juu sen takia itse puhuinkin kommentissani vain "tuolista", jatkaen siis kuitenkin tätä vauvan tavaroihin liittyvää keskustelua [:D]
 
Eihän mielipideasioista voi kiistellä [:)]

Ja mielipiteiden vaihteluahan nää keskustelut on, jokaisella on oma suosikkinsa ja kaikilla on niihin oikeus.
Myös meillä ketkä ollaan sen Tripp Trappin kannalla [:D]
Nimenomaan sitä mäkin sanoin, että se on meille paras vaihtoehto ja mun mielestä paras, mutta se on tosiaan meille.
Toivottavasti kukaan ei ota sitä tyrkyttämisenä tai niin että mun valinta olis kaikille paras, mut halusin tuoda toistakin näkökantaa esiin (vrt muihin jotka käy pelkästään syöttötuoliksi eikä vanhemmalle lapselle).
Edelleen jokaisen oma valinta on itselle se paras valinta [:)]
 
Minä en ainakaan jaksa loukkaantua toisten kirjoituksista.
Mielipiteitähän täällä vaihetaan ja mielipiteitä on tasan niin paljon kun meitä kirjoittajia.

Nyt on hommattuna 2 "vanhan ajan" syöttistä ja tänään isä sanoi että hankkii meille sitten tuon Tripp Trappin kun mainitsin et se kai on se "nro1" [:D]

Eli sen kummemmin kyseistä syöttistä tuntematta nyt on aika KVG kyseinen syöttis jos sellainen vaikka sitten meille tulisikin ja tuo meidän muuttaisi lainaan mummolaan [:D]
 
Jos meille joku "hullu mummo" ostaisi trip trapin niin sitten voisimme ottaa sen... [:D] Muuten ei, ei sovi meidän kukkarolle...

BTW, eikös mielipiteet ole sellaisia, että niistä nimenomaan voi vaan kiistellä, koska ihmiset ovat erimieltä [;)]
 
No jatkanpa nyt minäkin kuitenkin vielä aiheesta hieman [:D]

Ihan pakko sanoa, kun eilen Stokkan lastenhoitohuoneessa syötettiin tyttöä sellaisessa Brion tuolissa, joka näyttää hieman samalta kuin Tripp Trapp ja siinä on myös ilmeisesti ideana tuo, että saa säädettyä istujalle sopivaksi. Noh, eipä ollut todellakaan yhtä hyvä kuin Tripp Trapp.

Ainakin juuri tuosta mitoituksesta löytyi sellainen vika, että selkänoja oli muutaman sentin liian korkea niin, että tytön takaraivo paukutti siihen jos vähänkään asento heilui eteen-taakse. Ja toinen juttu just tuo asennon heiluminen, mitä tulikin sitten paljon verrattuna Tripp Trappiin. Se taas johtui siitä, etteivät jalat ylettyneet jalkatukeen. Ja kun katselin sen tuolin säätömahdollisuuksia, niin ei sitä mun mielestä olisi ainakaan edes saanut säädettyä meidän tytölle sopivaksi tällä hetkellä. Ja käsitykseni mukaan tuokin tuoli on kuitenkin hinnaltaan lähemmäs kahden sadan tuoli. Eli ei se tosiaan se hinta oo, mikä hyvän tuolin tekee, kun sellainen käsitys ainakin Miiuhoolle tullut (viittaan siis kommenttiin "tripp trapp ei autuaaksi tee vaikka kallis onkin").

Samoin sitten, istuttiin Stokkan ravintolassa ihan vaan sellaisessa normi-syöttötuolissa ja sehän taas ei onnistunut niinkään hyvin. Piti tunkea miehen hupparia tytön selän taakse, jotta pysyi edes jotenkin pystyssä kaatumatta.

Niin, ja ymmärrän kyllä ettei syöttötuolin varsinainen tarkoitus ole se, että lapsi joka ei vielä osaa istua tuetta, pystyisi istumaan syöttötuolissa. Mutta se kyllä kertoo jotakin juuri tuolin mitoituksesta, jos lapsen on vaikea tavoittaa oikeanlaista istuma-asentoa.
 
Juuri näin Yumna, Brion tuolit oli myös meillä silloin myynnissä, ja niitä en olis suostunut ostamaan.
Ja hinta kutakuinkin sama, joten näissä se ei todella tarkoita että kallein on paras [:)]
Ne erot tulee juuri niin pienistä asioista, ei tarvitse olla kun parin sentin erot säädöissä ja ei enää toimi.

Ja Miiuhoo se on vanha sanonta "mielipideasioista ei voi kiistellä" [:D]
Eli nimenomaan keskustelua ja ajatustenvaihtoa, mutta kiistellä ei voi koska mielipiteet on aina omia mielipiteitä ja kenenkään ei ole oikea kaikille vaan jokaisen on oikea itselle [:)]
 
Sitä juuri tarkoitin, että asioista voi kyllä keskustella, ja sehän se idea näissä palstoissa onki, että keskustellaan.. mut mun mielestä tää menee enemmänki kiistelyn puolelle, kuin mielipiteiden vaihtamiseen.
Mun mielipide on vaan tää.
 
Mun mielestä tää on menny vähän molempiin suuntaan yli tää syöttötuoli paasaaminen.. [:D] Tai Tripp Trapp vastaan muut. Ja jos jollain on huonoja kokemuksia kuultuna ni se ei sit muka voi olla mahdollista.. [:-] No joo, en enempää soppaan jaksa lusikkaani työntää.  Ehkä siks, etten mä esim ymmärrä lapsen laittamista syöttötuoliin jollei se osaa kunnolla siinä istua ilman et pitää tumpata kaikella mahdollisella et lapsi pysyy siinä... [:-] Et pitäs olla kaikenmaailman tuet ja säädöt et lapsi osaa istua tuolissa.. Mulla nyt tulis mieleen pohtia et onko sillon lapsi valmis istumaan tuolissa? Älkää kukaan suuttuko! Meillä ei olla vielä mietittykkään miehen kans koko syöttötuolia koska tyttö ei osaa yksin istua kunnolla!! Sit vasta kokeiltas koko syöttötuolia!
 
KisMet tiedän kyllä sanonnat. Mutta minun mielestä on parempi sanonta, että mielipiteistä voi vain kiistellä koska jos kaksi ihmistä on täysin eri mieltä asioista niin se helposti menee kiistelyksi ja koska siinä ei voida päästä yhteisymmärrykseen, kun kummatkin on oman mielipiteensä kannalla niin siksi niistä voi vain kiistellä.[;)]
Mileipideasia tämäkin mutta eipäs nyt takerruta siihenkin sen enempää [8|]
 
Enhän mä Lyydia sanonut ettei se ole mahdollista että jollain on huonoja kokemuksia, vaan että en ymmärrä miten siinä on voinut saada aikaan huonon asennon ellei säädöt ole väärät.
Ja tämä ihan sillä että mulla todella on kokemusta niistä tuoleista, eikä vain kuulopuheita.
Enkä mä toisaalta käsitä miten tää on yli mennyt, vai onko se niin että kun ihmisillä on vahvoja mielipiteitä asioista, niin niitä ei saa sanoa tai menee yli?
Kukaan ei kai ole loukkaantunut siitä että mä olen kertonut tietyn tuolin hyvistä ominaisuuksista?
Kuvittelin että jollekin siitä voisi olla omissa valinnoissa jopa apua.
Sehän ei mulle kuulu ollenkaan mihin kukakin sitten lopulta päätyy.
Enkä ole missään vaiheessa sanonut että kukaan olisi sen huonompi jos ei sitä mun suosimaa tuolia hanki, vaan ihan päinvastoin.
Taisi täällä olla ainakin yksi joka ei ollut tullut ollenkaan ajatelleeksi että tuoli menee aikuiseksi asti eikä ole vain syöttötuoli, joten ehkä niistä ominaisuuksista kertomisesta on tosiaan hyötyäkin ollut [;)]
Toisekseen kopiot on todella ihan saman näköisiä, ja olisin itsekin voinut ajatella että ajavat saman asian, ellen olis siskoni kopiota tarkkaan aikoinaan tutkinut (ihan sen vuoksi että silloin myin aitoja).

Tämä on nyt taas vaan mun mielipide, mutta musta on ainakin tosi kiva jos joku jaksaa jakaa tietämystään sellaisista asioista mihin mä en ole ollenkaan perehtynyt, mua ei haittaa sitten yhtään jos joku vaikka kehuu täällä maasta taivaisiin jonkun turvaistuimen kun en ole ehtinyt yhtään niihin perehtyä.
Helpottaa paljon jos joku jo on vertaillut ja kertoo miksi se oma valinta on tosi hyvä.
En väitä että välttämättä juoksen samantien sellaisen hankkimaan, mutta tiedän ainakin plussat edes yhdestä istuimesta (tietysti ne jonkun toisen plussat ei välttämättä ole mulle plussia).

Ei siis mene mun järkeen miksi siitä loukkaannutaan että muutamat täällä ylistää tiettyä tuolia kun kukaan meistä ei ole sitä ainoana oikeana vaihtoehtona kaikille tyrkyttänyt.
Mielelläni mä lukisin edelleen toisten suosikkeja tarvikkeista, ilman että kenenkään tarvii loukkaantua siitä ettei itse just sitä halua hankkia.

Ja tuohon syöttötuolissa istuttamiseen, lapset kehittyy eri tahtia ja toiset pystyy jo hyvinkin tuolissa istumaan.
Mutta niinkun tässä on puhuttu, tuoleja on erilaisia ja kyllä pieni ihminen monissa "perus" syöttötuoleissa tarvitsee jotain selän taakse että pystyy istumaan, tuoli kun on väärän kokoinen (eihän se sama tuoli voi olla oikean kokoinen sekä 6kk ikäiselle että reilun vuoden ikäiselle).
Ja tässä se ero edelleen tulee, kun sen yhden tietyn tuolin istuin osaa saa liikutettua ylös ja alas sekä eteen ja taakse.
Kun laitat ihan pienelle istuin osan ylös ja taakse, selkänoja on lähempänä ja siihen pystyy jopa nojaamaan, ja silti istuin ei mene niin pitkälle että jalkojen pitää olla suorana kun ei pääse taittumaan alas polvitaipeiden kohdalta.
Nostat jalkatukea ylöspäin, niin että jalkapohjat saa tukea vasten eikä jalat heilu vapaina, jolloin reidet puutuu.
Kun vauva kasvaa, pienellä hienosäädöllä tuoli kasvaa koko ajan mukana.
Perinteisessä syöttötuolissa selkänojaa ei saa lähemmäksi vaan sinne pitää laittaa jotain pehmustetta että on jotain mihin tukea selkää, tai sitten vetää vauva niin taakse istumaan että yltää nojaamaan, mutta silloin jalat jää suoraksi.
Ja vaikka mä osaan jo istua, haluaisin mäkin selän taakse tukea jos joutuisin jättiläistuolissa istumaan etten yletä nojaamaan [;)]

Nyt taas joku suuttuu kun mä taas paasaan [:D]
Älkää hyvät ihmiset ottako tällaisesta nokkiinne [;)]
 
Mä en ainakaan loukkaantunut, vaan tarkotin ettei sitä Tripp Trappia nyt ole ihan vähän täällä maasta taivaisiin kehuttu.. [;)][:D] On tottakai äärettömän suotavaa kertoa milepiteistään ja vertailuista ja se helpottaa muita, mut mulla menee maku jos sitä kokoajan jankataan ttas uudelleen ja uudelleen.. [;)]

Ja tosta istumisesta tarkotin et mun mielessä lapsi osaa istua kun osaa lattialla istua ite, jolloin luulisin et osais istua syöttötuolissakin ilman tumppauksia kun lihakset riittää pitämään ittensä pystyssä.. [8|] Kyllähän varmasti on mukavampaa jos on tukea, myös meillä aikuisilla, muttei se ole ehto istumiseen jos osaa..

Ja edit vielä, en mäkään nyt mistään tarkota sanoa pahalla. Mä oon vaan sen luontonen et jos jotain paasataan liikaa ni mulla menee maku. Enkä nyt oo ainoa joka täällä on sanonu et vähän liikaa on syöttötuoleista paasattu. [;)] Ja toi istuttaminen, jokainen tehköön niinkun hyväksi tuntuu. Mähän en voi tietenkään tietää miten toisten lapset istuu! Mä en vaan halua laittaa syöttötuoliin ennenku toi istuu lattiallakin ilman tukea. [:)]
 
Meillä on toisessa mummolassa kopio ja toisessa ihan perus syöttötuoli ja perjantaina pääsin testaamaan aitoa klinikan kahviossa. Olihan se ihan erilainen ja tukevampi kuin se kopio vaikkei säädöt ihan oikeat Joalle olleetkaan. Vielä ei olla kotiin hankittu minkäännäköistä tuolia, herra syö bumbossa istuen kun ei oikein olla osattu päättää että ostetaanko tuo TT vai otetaanko vastaan veljeltä syöttis [:)]

Nää on aina mielenkiintoisia keskusteluja kun kaikki perustellaan! Sellaset käy mua tympimään jos joku sanoo että no tää on näin ja piste.
 
ALKUPERÄINEN: Yumna

Ainiin ja piti vielä kysyä, Rauha, KVG? [:)]


Kato vXXXu googlesta [:D]
 
Nyt kun noista syöttiksistä puhutaan niin kävin ite kattoos lastentarvikeliikkeen sivulta meille sopivaa ja halpaa istuinta. Eli semmonen olis hankinnassa kun troll rosie ja siihen käy emman syöttötuolin pehmuste ja semmonen otetaan siihen,kun näyttää hyvin tukevan istumaan aloittelevan vauvan selkää,eikä maksa paljoa..10€- vissii 30€ ja tuoli 40-80€. Sitä paljon keskustelua herättänyttä tripp trappiakin katsoin,mutta liian kallis,eikä oikein muutenkaan ollut mun silmiinpistävä.
 
ALKUPERÄINEN: Lme

Minun mielestä mielipideasioista ei voi ko kiistellä :D


Aamen! Ja tuskin täällä kukaan suuttuu ja loukkaantuu jos vähän "nahistellaankin"
Tai näin ainakin toivon! [:D]
 
Takaisin
Top