Vauvan tavarat

Meillä on kirppikseltä löytyny ihana normisyöttötuoli, vaaleanvihreä :), sellainen joka kääntyy myös pöydäksi ja tuoliksi. Rakastuin siihen <3. Henkilökohtasesti itte en ymmärrä, miksi jotku laittaa syöttötuoliin parikin sataa euroa. Toki suon kaikille sen ilon, ihmisethän satsaavat eri asioihin, mutta en kyllä maksais itte :).
 
Tiia Kannattaa katellu huuto.net:istä jos stokken tuolin meinaat. Voi hyväänkin hintaan saada siisti kuntosen. Me ostettiin http://www.vaunula.fi/syotto_haberkorn.htm Toi on vähän saman tyylinen kun stokken tuoli
 
Me myös ajateltiin satsata tuohon TrippTrappiin. Niin monelta olen kuullut, että on hintansa arvoinen ja tosi tukeva. Siinähän voi istua vaikka aikuinen. On varmasti kätevä sitten myöhemminkin, kun lapsi haluaa pöydän ääressä askarrella/piirrellä. Kelpaa mainiosti myös "työtuoliksi" sitten kun menee kouluun. Tykkään muutenkin sellaisista ajattomista tarvikkeista, ja tämä on ehdottomasti yksi niistä! [:)]
 
kyllä mä uskon että noi kopiotkin kestää siinä missä trip trappikin.. toi ainakin mikä meillä on tosi tukevan tuntunen ja samaa periaatettahan tuo on että muokkautuu lapsen mukana
 
ALKUPERÄINEN: Inxu

Tiia Kannattaa katellu huuto.net:istä jos stokken tuolin meinaat. Voi hyväänkin hintaan saada siisti kuntosen. Me ostettiin http://www.vaunula.fi/syotto_haberkorn.htm Toi on vähän saman tyylinen kun stokken tuoli


Taisit sekoittaa minut Paulaan [:D]

Mä en tiiä meijän syöttötuolista vielä...kun ei sitä vielä tarvii,mutta eilen taisin miehelle sanoa,että pitäis varmaan alkaa kattomaan. Lastentarvike liikkeestä täältä päin lähtee halvin vissii 50-70€. Mutta täytyy kyllä käydä lastentavarakirppiksellä,sieltä löytyy vaatteita ja kaikkii tavaroita,sängyistä,kaukaloihin,ja varmaan syöttötuolejakin...
 
silmät harottanu aika pahasti.. siis Riinuhan sitä tuolia oli ostamassa.. luinkohan nyt oikein :D
 
Mä vannon TrippTrappin nimeen [:D]
Myin Stokken tarvikkeita edellisessä työpaikassa, ja on ne oikeasti aika eri luokkaa kun kopiot joita niitäkin löytyy joka lähtöön.
Suurin ero kopioihin on tukevuus, TrippTrappia ei saa kaatumaan millään vaikka miten keikkuis.
Ja on tosiaan melkein ikuinen hankinta, kestää aikuisenkin ja mitoitukset on tehty niin että pienikin pystyy istumaan ilman että reidet puutuu.
Kopiot näyttää ihan samalta, mutta mitoitukset on eri ainakin niissä mitä mä olen katsonut, ja säädöt ei ole niin monipuoliset.
Ja ideahan siinä tosiaan on että reidet ei puudu, eli istuinosa loppuu juuri oikeaan paikkaan.
Puutuminen on suurin syy miksi syöttötuolissa ollaan usein levottomia, vaihdetaan asentoa ja pyöritään.
Ainoa huono puoli on pehmusteet, kannattaa katsoa tarkkaan missä lämpötilassa voi pestä.
Osa kestää ainoastaan 30 astetta ja sillä ei kyllä ruokatahrat lähde irti.
Sisko osti muksuilleen kopiot ja ovat kyllä käyttöikänsä päässä heidän käyttönsä jälkeen, ei mene enää seuraavalle.

Olihan myyntipuhe [:D]
Mihin sitä seepra raidoistaan pääsee mammalomallakaan [:D]
 
Me ostettiin ehkä paras syöttötuoli mitä voi olla eli se IKEA:n sikahalpa muovinen jossa on tarjotin (yht alta kaks kybää). Kaikki lapsiperheet on sen kehuneet maasta taivaisiin: on tukeva, helppo putsata kun on muovia ja sitten se tarjotin jossa on reunat on tosi kätevä jos/kun juomat kaatuu. Muutama kerta ollaan neuvolan luvalla sitä jo nyt tällä viikolla käytetty, ja hyvä on [:)]
 
Tripp Trappia meinasin aluksi, mutta sitten tuli järki käteen... En todellakaan törsää yli kahtasataa johonkin syöttötuoliin. Veli perheineen osti ko tuolin kaikkine tykötarpeineen ja tuli maksamaan 269 euroa. Siis aivan KÄSITTÄMÄTÖNTÄ?!?!
 
EevaLiisa sehän siinä on ettei se ole vain syöttötuoli, vaan menee kouluikäisenä vielä työtuolina ja sen jälkeen vaikka porrasjakkarana.
On siis tosiaan keittiöjakkaranakin parempi kun mitkään porrasjakkarat kun ei kaadu millään.
Saahan niihin erilaisiin tuoleihin aina iän mukaan törsättyä tuon summan aika nopeastikin [:)]
Ja toisekseen ei tarvii olla koko ajan ostamassa uutta kun edellinen jää pieneksi.
Syöttötuoli menee vain tietyn ajan jonka jälkeen yleensä siirrytään aikuisten tuoliin joka taas on liian matalalla ja istuinosa on liian syvä.
Eli selkä ei saa tukea, reidet puutuu ja aika hankalahan se on syödä kun ruoka on rinnan kohdalla.
TrippTrappia taas vaan säädetään kun lapsi kasvaa ja muksu istuu siinä vaikka vielä kouluiässäkin ruokapöydässä.
Mä olen myös sillä kannalla että ostan mieluummin ajattomia tarvikkeita kun hankin koko ajan uutta kasvun mukaan, ja onhan se niinkin että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa [;)]
Liian monta kertaa on tullut todettua että rahaa menikin moninkertaisesti kun jos olis kerralla ostanut sen kunnollisen.
Mutta jokainen arvottaa asiat eri tavalla, musta on jotenkin silti hullua että esim. sänky saa maksaa reilusti alle tonnin vaikka siinä vietetään kolmasosa elämästä, ja sitten ajetaan monenkymmenen tuhannen mersulla.
Sama vauvoilla, vaatteisiin laitetaan rahaa vaikka kuinka paljon, ja patja sänkyyn ostetaan halvimpana mahdollisena.
Meillä sänky maksoi enemmän kun mun auto, mutta on jo alkanut maksaa itseään takaisin lihasjumien vähenemisellä, siitä seuraavalla hierojalla käyntien vähenemisellä ja kunnollisilla yöunilla.
Ergonomia tulee olemaan muksunkin kanssa tärkein mitä mietitään ennen hintaa.
 
KisMet tuo on kyllä totta, enpä asiaa tuolta kantilta ajatellutkaan! Että siis menee vuosikausia kun taas tavallinen syöttötuoli paljon pienemmän ajan... Hyvä pointti.
 
Lisäksi jälleenmyyntiarvo on aika hyvä [:)]
Mutta jos mä nyt lakkaisin myymästä [:D]
 
Mä olen kanssa tuon TripTrapin kannalla...tosin se onko se sitten kopio vai aito on vielä harkinnassa kun en noista kopioistakaan ole kuullut mitään huonoa sanottavaa. Elättelen toiveita että veljen lapsien tuoliin löytyy kaikki osat ja saatais se...aito versio ja 5v ikää ja ollut muuten TODELLA kovissa käsissä [:D] ja siihen nähden erinomaisessa kunnossa. Tosin kellarin kätköissä jossain kaikki lisäosat ja eri asia suostuuko kummityttöni siitä luopumaan [:)]
 
No meillä satsattiin siihen syöttötuoliin 25 €, että jos ostetaan jossain vaiheessa sitte varmaan sopivampi tuoli kun kasvaa, niin voihan sekin löytyä jostain halvalla :). Köyhällä ei kuitenkaan aina ole vain varaa siihen kalleimpaan vaikka kuinka haluais :). Ei sillä, että erityisesti haluaisin. Ja vois olla että päädyttäs sitte siihen kopioon kumminki :). Mutta ymmärrän kyllä sen pointin, että kasvaa lapsen mukana ja käy sitte tosiaan keittiöjakkarasta. Mutta siltikään en laittais syöttötuoliin 200 € tai enempi, enhän laita omiinkaan tuoleihini niin paljon :).
 
Meillä on tossa tollanen sukulaisilla kiertäny syöttötuoli, joka on varmaan samanlainen kun Lmen, mutta puun värinen. Se jää joko meille tai sitten menee mummalle ja me ostetaan oma. Tai mahollisesti saadaan sit miehen veljeltä niitten vanha, josta en tiiä millanen se on... Tuskin laitetaan mitään isoa summaa kuitenkaan siihen tuoliin.
 
Minä en ole noihin "kopioihin" oikein edes perehtynyt, mutta ainakin meidän vaunukokemuksen perusteella ostan tästä lähtien vaan aitoa tavaraa ainakin siinä tapauksessa jos haluan sen kestävän kunnon käyttöä [:)]

Mutta kyllä tuo Kismetin myyntipuhe minuun ainakin tehosi, uskon että mitoituksella on merkitystä. Itse oon toimintaterapeutti ammatiltani ja täytyy sanoa, että Tripp Trapp on varmaan yksi suosituimpia tuoleja, joita käytetään lasten toimintaterapiassa. Siis juurikin, kun tehdään pöydän ääressä jotain.
 
Meil on jo yx syöttötuoli olemas mut yritän löytää samanlaista kuin mitä Lme tarkoitti
 
En muista millä palstalla oli niistä turvaistuimista puhetta mutta sellainen on meille nyt hankittu. BeSafe Izi comfort Isofix-kiinnityksellä. Markkinoiden turvallisin tällä hetkellä ja on muuten tiukasti autossa kiinni. [:)] Oli se kyllä tyyriskin [&:] (459) mutta mummo ja pappa sen Joalle halusi ostaa.

Se istuin on autossa tosi korkeella kun siinä on se kaltevuudensäätö mutta näkee ainakin herra ulos ikkunasta. Pituus tulee ennen kiloja vastaan ja siinä oli tosi hyvät pääntuet mun mielestä. Niin ja se kaltevuudensäätö on tosi simppeli hoitaa vaikka kesken matkan.
 
Minä olen ilmeisesti päätynyt Cybex Pallas istuimeen. Mutta ei ole ostettu vielä eikä ole kiirekään. Täytyy varmistaa sen sopivuus autoon plus että autokin pitäisi vaihtaa..
 
Me ollaan kanssa päätymässä BeSafe Izi comforttiin isofix-kiinnityksellä, tosi kallishan se on, mutta paljon hyvää olen kuullut ko. istuimesta.
 
No nyt on meillä sitten se Tripp Trapp hankittu! Tyttö ihan mielissään, kun pääsee siihen hetkeksi istumaan niin että saa olla meidän kanssa samassa pöydässä. Toki ei vielä pitkiä aikoja saa siinä olla kerralllaan, mutta pikku hiljaa. Pysyy kuitenkin hyvin selkä suorassa, tuo vauvatuki on erityisen hyvä. Ei ostettu minkäänlaisia pehmusteita tässä vaiheessa, ajattelin että paremmin saa puhdistettua ihan pelkän tuolin vaan. Katotaan sit myöhemmin.

Hintaa tuli 179e tuolille, 45e vauvatuelle Kodin Ykkösestä. Olihan tuo investointi, mutta jospa se olisi sitten sen arvoinen.
 
Takaisin
Top