Vauvan nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
meillä on oneks ne keinutassut,helpottaa kummasti nukuttamista sänkyy.muuten varmaan nukuttaisinkii vielä sitterii jos ei noita tassuja olis tullu hommattuu.

Aaa ne ollu sit hyvä hankinta ilmeisesti! :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Nyt ei kyllä voi valittaa lapsen nukkumisesta, mutta omasta... Nyt kun mies on lomalla, niin sitä jotenkin valvoo aina ihan liian myöhään, niinkun nytkin. En vaan saa unta, jos yritän mennä ajoissa nukkuun! Sitten en meinaa herätä kuudelta antaan lääkettä Santulle, mutta aamulla herään ihan virkeenä. Ääh, miten pirussa sitä pystyis taas meneen nukkuun ajoissa?? o_O

Meil tyttö on alkanut heräämään kuudelta. o_O Mutta jostain kumman syystä äiti herää neljän - viiden aikaan! Ja pari kertaa yössä pitää herätä ihmettelemään, että putooko vauva nyt sängystä...kunnes tajuan, että se on nukkunut omassa sängyssä ja huoneessa jo 3 kuukautta...!

mä en tajuuuuuuuuu,miks ihmeessä tuo tytsy nukkuu vaa noita puolen tunnin pätkiä sillon ku mä sen nukutan??sitte ku isä pistää nukkumaa ni sitte kyllä nukutaa minimissää tunnin päikkärit.

Tänään jäpikkä nukku 12-13.30 eli vaan yhdet päikkärit. Oli kyllä niin puhki iltapuurolla puoli kasin aikaan, että itkuksihan se meni ja nukahti heti sänkyyn, kun sinne laskin. Kärryihin ei vaan suostunu nukahtaan iltapäivällä, vaikka selkeesti väsytti. Istuun oli pakko ängetä ja hetken käveltyä kärryjen kans ajattelin, että ihan sama vaikka sitten leikkittäis. Mitähän huomenna on luvassa...? :think005

Nyt täytyy vähän tänne tulla hehkuttamaan...Meidän mimmi nukkui ekan kerran koko täyden yön viime yönä ja vielä omassa sängyssään! Meni yhdeksältä nukkumaan ja herättiin koko klaani kahdeksalta herätyskellon soittoon :) Meillä on selvästi yöt rauhoittuneet paljon kun en ole enää imettänyt. Tissit vielä taistelevat vastaan ja inhottava kivistys on koko ajan mutta kyllä se onneksi ajan myötä rauhoittuu. Myös aamut menevät paremmin kun tyttö syö aamupuuron hyvällä ruokahalulla. Kun vielä imetin yöllä, tyttö nirsoili joka aamu aamupalasta, eikä syömisestä tahtonut tulla mitään. Eli tämä oli meille hyvä hetki siirtää neiti omaan sänkyyn ja lopettaa imetys. Kaikki meni hienosti vaikka vähän etukäteen jännitinkin.

Hienoa! :) oliko tyttö nukkunut siis aina tähän asti teidän vieressä? Oon kuvitellut mahdottomaks tehtäväks siirtää pojan omaan sänkyyn, niin en oo ees yrittänyt ihan hetkeen. Itekin oon miettinyt, jos alkais imetystä vähentää ja lopettelee. Sit taas toisaalta oon miettinyt, et poika ei niin paljon juo mitään muuta, niin en uskalla alkaa helteiden aikaan lopettelemaan, et varmasti saa kaiken mahdollisen nesteen. Sit taas mulla niiden jälkeen alkaa koulu ja pojalla päiväkoti ja oon miettinyt, et pystyykö siihen saumaankaan lopettaa. No katellaan. Ei mulla kiire sen suhteen oo. Jouluun mennessä, jos lopettelis :)

Huh onnekkaat! Mä yritän sitkeästi mut ei millään koko yötä nuku vaik päivällä nukkus kui vähä tms. Ny ku miehel alkaa loma ni koitetaan et hän hoitaa pari yötä... saa nähdä. Kyl poika omassa sängyssä nukkuu, mut ei puhettakaa et nukahtas sinne vaa unisena on siirrettävä. Yöllä herää ja pakko ottaa syliin/viereen ja ku nukkuu ni sit siirtää omaan sänkyyn. Ja ei todellakaan onnistu, et rättipuhkipoikki tai melkein unessa siirtäs omaan sänkyyn. Sehän virkistyy heti ja bojoinnnggg.. pystyssä ja höpötys alkaa.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meillä tosiaan tyttö nukkui vielä reilu viikko sitten meidän sängyssä, mutta sitten otti ja putosi sieltä ja sen vuoksi nyt yritetään pitää tyttö omassa sängyssään ja isi nukuttaa. Muina öinä tyttö on herännyt ja otettu viereen mutta kahtena viime yönä on nukkunut kuin tukki omassa sängyssään aamuun asti. Mä olin vähän kahden vaiheilla lopetanko imetyksen samaan syssyyn, mutta tytölle sattui tulemaan sitkeä nuha ja ei pystynyt räkäisyydeltään muuta tekemään kuin puremaan. Eli se vähän helpotti päätöksen tekoa :) Mä myös mietin kun tytöllä ei vatsa kunnolla toimi ja on kuumaa että saako riittävästi nestettä, mutta tyttö on ruvennut juomaan päivisin huomattavasti enemmän. Meillä kuluu nyt reilusti vastiketta ja vesihörppyjä myös annetaan aina maidon välissä. Mulla on myös öisin vesipullo sängyn vieressä ja myös maitoa olen hakenut jos vesi ei kelpaa.

Mä olen itse tosi ihmeissäni että kaikki kävi näin helposti. Kyllä tyttö parina iltana itkeskeli kun "joutui" isin kanssa makkariin, mutta nyt on jo tottunut siihenkin.

Meillä on suunnitelmissa alottaa unikoulun tapanen keskiviikkona. Nukkuu siis muuten kyl omassa sängyssään, mut nyt tarkotus saada yöimetys loppumaan. Alkaa jo itteä tympii yöherätykset ja jatkuvat pätkäunet.

Mä oon ny kaks viikkoo yrittäny kitkeä sitä yöimetystä. Se on yleensä vaan kerran, mut tos ku oli nuhassa, nii saatto neljäkin kertaa kaivata tissiä.. Mä tarjoon vettä tai maitoa pullosta yöllä, mut jos ei sillä uni jatku, nii sit tissiä.. Yksi yö tuossa meni sillain, et vasta puol kuus aamulla joi tissimaitoa ja jatkoi vielä siitä unia! Se tuntui ihan voitolta jo. Muutenhan poika nukkuu ihan hyvin, mut yksin on hankala hänen vielä näemmä nukkua.. mut mä jatkan sitkeesti. Kyl se siitä vielä! kunhan saisin sen yötissin pois.. tarvittaessa lopetan tissin kokonaan, jos ei muuten onnistu. Haluaisin antaa pojan juoda tissimaitoa tuonne lumen tuloon about omassa tahdissaan, mut yötissistä kyl ois kiva päästä... koitan ottaa rauhassa ja toivon, et ajan kanssa..

Niin sen muuten unohdin kirjoittaa, että niin hyvin meilläkään ei vielä mene että tyttö nukahtaisi suosiolla omaan sänkyynsä. Mies nukuttaa tytön syliin ja on kuulemma tän viikon aikana kehitellyt sellaisen vaiheikkaan tekniikan jolla saa ujutettua tytön omaan sänkyyn nukkumaan :goodnight

meillä taas nukutaa huonosti,viime yönä tyttö heräs itkemää puol neljältä ja sit ylös noustii taas 5.20. se on nyt varmaan viikon ajan aina heränny 5.20 ja päiväunetkii on lyhentyny 30-45 minsan pituksiks.liian kauan se vissii sit hyvin nukkukin.toivottavasti tää vaihe menee äkkiä ohi.

Meil nukutaan nykyään kans koko yö, mutta herätään yleensä ennen klo 6:30. Jostain syystä se ei enää haittaa yhtään! Ainoastaan sillon kun menee itellä myöhään, niin sitten väsyttää. Tuntuu että kaikki muut on aina myöhäisemmässä rytmissä.

Hmm... viime yö meni suht hyvin... nukkui eka kolme tuntia, sit itketti. Nostin viereen ja juotin vettä ja nukahti. Nostin taas omaan sänkyynsä. Sit mies herätti mut kolmelta, et hengittääkö poika? Mä olin ihan pöpperössä, ja kysyin, et mitä sä hakkaat mua... sehän siis vähän olkapäästä ravisti.. :D Olin iha hermona, ku vihdoin nukuin hyvin ja yks herättää.. Ois voinu itekin tarkistaa, et hengittääks se poika.. no hengittihän se.. miehen mielestä pojan yskäisy kuulosti niin voimattomalta.. :D Nyt täydellinen mieheni ois kyl iha ite saanu nousta ku kerta huolestu.. Nooooooh... poika jatkoi unia puol viiteen iha rauhassa ja hengittäen... ;) Sit taas itketti ja otin viereen. Hirveesti hamus tissiä ja yritin huijata taas vesipullolla mut ei menny läpi, joten taas tissi suuhun ja johan jätkä rauhoittu. Kaks imasua ja kääns kylkee ja jatkoi uniaan..

Oon kyl toiveikas, et kyl se siitä helpottuu tuo nukkuminen.. ny on öisin tosi kuuma, joten juokoot tissimaitoa nämä helteet läpi.. ajattelin, et mies sais unikouluttaa lomallaan, mut katotaas ny miten kuumia öitä on vielä edessä..

Takaisin