Vauvan nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
aina vaan huononee...viime yönä sai taas ravata tytön luona varmaan 7 kertaa...ja nyt se sit nukku puol seittemää.en tiiä kumpi parempi,se et se nukkuu heräämättä 5.20 asti vai et nukutaa äärettömän huonosti ja noustaa ylös 6.30???

Tyyne nukahtaa illalla tissin jälkee iteksee sänkyy (onneks). Viime yönä alko unikoulu. Noin 00:40 Tyyne heräs ja huus sitte tunnin. Silittelin ja tassuttelin ja roikuin pinnasängyn yllä. Yhen pienen hörpyn suostu ottaa vettä nokkiksesta. Sit seuraavan kerran heräs neljält ja taas samaa rumbaa ja kesti 40min kunnes nukahti. Heräs sit viiden minuutin unien jälkee maha kurnien, joten hellyn ja annoin syödä toisen tissin (syö normaalisti siis molemmat kerralla) ja unia jatkettiiki puol ysii asti. Toivottavasti tää yö menis paremmin, mut eäilen että ei mene.

Näyttäs myös hampaat vaivaavan ja Tyyne on tänääki ollu tosi kiukkunen, helpotti sit hetkeks ku älyttii särkylääkettä antaa. Kattelin et olis kulmahammas seuraavaks kait tulossa.

Huh,rupee helpottamaa,toistasiks ainakii.eilen nukku kahet 1,5 - 2 tunnin päikkärit ja nukkumaa kävi illalla 9 ja heräs kuudelta aamulla.kertaakaa ei yöllä tarvinnu käydä tytön luona.
mä oon öisin antanu tytsyl maitoo jos on näyttäny siltä et se ei meinaa uudestaa nukahtaa,joskus kun se nukkuminen tuntuu olevan kiinni muutamasta millistä maitoo.

Jeiiiii! Poika nukku omassa sängyssä 22-05.30! Ihan mahtavaa! Sit meinas kömpiä ylös ja ku vesi ja viereen otto ei jätkää saanu nukahtamaa uudestaan nii annoin tissiä. Veti molemmat tyhjäks ja jatkoi viel kaks tuntia unia. Olispa joka yö ees noin helppo.. vähä se kitisi yhes vaihees mut vesi auttoi... :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meil on nyt sitä unikoulua ollu takana 4 yötä. Ja ekasta tääl jo kerroinkii. Nää 3 muuta yötä on mennyt sinällään hyvin, Tyyne ei oo huutamal huutanu tissin perään, mutta kitissy kumminki ja useammin kuin tissiä saadessa. Eli yöt on oikeestaa rikkonaisemmat ku aiemmin. Tutti on kerran pari yössä hukassa ja lisäks kitistää ku peitto on hukassa tai muuten vaan. Joka aamu oon kuuden tai seitsemänmais antanu tissiä ja unia jatkettu sit puol yheksää asti. Tosin tarkotus olis herätä aikasemmin ja niin et sen tissin jälkee noustas ylös, jotta Tyyne ymmärtäisi et se ei ole enää ollenkaan yöjuttu. No viimestää sit elokuun ekalla vikolla palataa oikeesee rytmiin ku esikolla alkaa taasen hoito.

Bettie, mitä jos et vaan antaiskaan tissiä edes silloin aamuyöstä...? Vauva ei voi yöllä tai aamulla tietää, koska on tissiaika, joten kokeilee ehkä sitten pitkin yötä, että oliskohan nyt sen aika... Me tehtiin niin, että alettiin nousta aamulla suoraan aamupuurolle, kun se oli meidän mielestä vauvalle selkeintä. Ymmärsi sitten jo parissa yössä, että yöllä ei syödä. Ja ruokaakin alkoi heti kulua enemmän päivällä.

Mä kans aion alkaa loman jälkeen nouseen ylös pojan kans ku haluaa sen aamuyön tissinsä.. ajattelin et jos sillä sen yötissin karsii pois. Nukkukoon sit aamupäiksyt tästä syystä tai mite se rytmi sit meniskään. Eli poitsul kuukausi aikaa jättää itse yötissi pois... :D

Meil on siinä sellanen pieni juttu et esikol alkaa hoito viikon päästä, ja hän syö hoidossa aamupalan. Ja Tyynen kans jos noustaa jo selkeästi aikasemmin ylös kuin isosisko ja syödään aamupala, niin esikko herää pieneenki inahdukseen ja sit alkaa sota ku ei saakaan ite syödä. Mutta täytyy miettiä ja kokeilla miten lähtee sit toimimaan hommat, kun se hoito on alkanu. Menee kaikkien rytmi siinä uusiksi. Et kyl viel tän viikon jaksan katella tätä pätkätouhua.

Viimeyönä Tyyne heräs joskus vähän ennen neljää huutamaa ja sitä sit jatku siine viiteen asti. Välil otin syliin, mut se vaan suututti lisää neitiä. Sit tassuttelin ja taputtelin ja hieroin mahaa et sain nukahtamaan uudestaan. Maha sil tais tosiaa kipeenä olla ku tuli vaipast aina välii sellai herneen hajunen löyhähdys ja lopult Tyyne tosiaan rauhottu kun mahast alko kuulua mökää eli lähti ilma kiertämään. Tyyne saiki eilen ekan kerran vähän enempi normimaitoa kuin pelkkiä pikkuhörppyjä.

Ennätys! Poika meni nukkuun vähän ennen klo 22.00. 22.35 juotin sille vettä, ku itketti. Sit nukkua posotti ja nous ylös 5.50. Täs annoin tissiä ja otin viereen nukkunaan ja nukuttiin puol ysiin.. mä heräsin kyl ennen kasia mut leikin kännyllä siin sit iha rauhassa. Olipa makiata nukkua pitkästä aikaa pidempää yöunta! :) ♡

meilläkii oli vähän huono yö,vatsavaivoja taas.en tosin tiiä mistä ne tuli ku ei syöny eikä juonu mitää uutta.
tänä aamuna heräs ihan normaalii aikaa 6.20 ja meni jo ekoille päikyille 8 ja nukku ysii asti...o_O vähän hirvitti et miten menee ne toiset päikyt mut onneks sit sinniteltii 13.30 ja nukkukii sit 15.30 asti.nyt varmaa jaksaa peuhata iltaa asti.

Viime yönä klo 4.00 tyyppi itki tissiä, mut en antanu ku vettä pullosta ja sit mies rauhoitteli jäbän unille. Nostin tyypin takas omaan sänkyyn ja unille. 7.20 sit tyyppi heräs ja siin vaihees annoin tissiä ku en jaksanut nousta ja nukuttiin ysiin... hiphei! Näinköhän sen yötissin sais lomalla pois... eli eka yö viime yö ku jäbä oli ilman tissimaitoa. :)

Tyyne kans heräs neljän aikoihin viimeyönä itkemään. Otsaa silittelemällä sain nukahtaa uudelleen ja siinä meni 40min. Saa nähä tuleeko jokaöiseks tavaks herätä just tohon aikaan. Ens maanantaina, ku esikol alkaa hoito, niin aion kyl kokeilla tehä niin (joka tapaukses joudutaa nousee aiemmin ylös) niin et antasin aamupalan jo siinä 6-7 välis, ja jättäsin sen aamutissin pois. Eloveena tätä ehdottiki ja aattelin et on se kokeiltava.

Meillä on nyt tyttö nukkunut täysiä lähes poikkeuksetta siitä saakka kun muutti omaan sänkyyn. Jos hän yöllä herää, olen kyllä heltynyt ja ottanut tytön viereen. Mä niin itse tykkään kun toinen nukkuu ja tuhisee vieressä :)

Ny ei passaa enää hehkua.. Viime yönä poika ei kitissy kertaakaan, vaan ponkas pystyyn aamulla puol seiska... Itse en ollut valmis nousemaan, joten lykkäsin tissin suuhun ja jäimme nukkumaan vielä kahdeksi tunniksi. Kunhan arki koittaa, nii sit nousen ylös aina ja aamupalan jälkeen saa vasta tissimaidon. Hmm... nyt vaa jänskättää, et nukkuuks poika sit kotonakin näin hyvin vai pitääks mun muuttaa pojan kans tänne poriin appivanhempien luokse.. hahhaa! :D Mut kyllähän se alkoi jo kotonakin ennen tätä reissua nukkua pitempiä pätkiä, joten eiköhän tää tästä. :) Toivottavasti ei tuu takapakkia näis unijutuissa enää.. Ihanaa, kun saa nukkua pitempää pätkää ja auttoi suunnattomasti sekin, et aloitin uudestaan korvatulppien käytön.. en herää enää jokaiseen pieneen nenän tuhaukseen tms..

Nii ja pakko olla samaa mieltä orvokin kanssa... ihanaa, kun pieni tuhisija nukkuu välillä vieressä.. sitä ei kauan välttämättä kestä, joten täytyy nauttia. Ja epäilenpä, et minä en oo valmis luopumaan vauvastani vielä... et kiva vaan, jos aamulla vielä hetken nukkuu viekussa tai päikkäreitä kainalossa.

Meillä ei oo nukahdettu viereen enää ties kuinka pitkään aikaan! :sad010Ja no, empä mäkään pystyis nukkumaan, jos Santtu nukkuis vieressä. Ainakin näillä helteillä!

Meilläkin nukutaan pidempään mummolassa, eikä huolita päivätissiä ollenkaan, kun ei malta. Parempi nukkuminen voi myös johtua pimennysverhosta, jota kotona ei oo. Ens viikolla paluu arkeen.

Noh.. turha oli pelkoni. Hyvin nukkui poika viime yön.. ekan kahden tunnin aikana annoin kaksi kertaa vettä ja sit nukkua posotti 8 tuntia putkeen. Sit kuudelta otin viereen ja annoin tissimaitoa ja nukuttiin kasiin.. Saa nähdä, miten ens viikolla, sillä asutaan pari viikkoa asuntovaunussa... :D

Nyt on menty ilman aamun tissimaitoakaan. Eilen poika nukkui puol ysiin ja nytkin nukkuu. Sanoin sille eilen et huomaatko rakas mussuni, että hyvin pysyt yön yli hengissä ilman tissiäkin! :D

Takaisin