Vauvan nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
saa nähä miten tytsyn unirytmit muuttuu nyt kun se nukkuu omassa sängyssä.jos se ois nukkunu sitterissä niin se ois nukkunu aamun ekat päikkärit 30minsaa,nyt se nukkuu omassa sängyssä jo melkein kaks tuntia.normaalisti se menis kohta jo toisille päikyille..

Sehän on hienoa, että siellä tyttö nukkuu sängyssään hyvin. :)

Meilläkin Kiira aloitti yöunet omassa sängyssä. Puolilta öin se sitten heräsi ja piti hakea viereen. En kyllä ole edes yrittänyt saada sitä jatkamaan uniaan siellä sängyssään. :D Yöllä jotenkin tulee aina se fiilis, että en varmasti toista vielä opeta omaan sänkyyn yöunia nukkumaan ja sitten päivällä tuntuukin, että voisi sitä kyllä vielä kokeilla. Mietinkin tuossa, että pitäisiköhän itsensä siirtää lastenhuoneeseen patjalle nukkumaan. Olisi lähempänä vauvaa ja silloin voisin yrittää tassutellakin sen yöllä uneen. Voisi ainakin kokeilla. Jos suht helposti oppisi nukkumaan yönsä siellä, niin olisihan se sen arvoista. Jos taas on hankalaa, niin sitten en taitaisi vielä jaksaa taistella. :D

Kaikessa on puolensa tosiaan...mä en uskalla ainakaan vielä ottaa tyttöä takas viereen edes aamulla, vaikka kovasti huvittais. Me luisuttais niihin vanhoihin tapoihin heti... Ei se kyllä enää heräile öisin, mutta tänään jouduttiin nousemaan jo klo 6:20. Se aikaistuu joka yö, kääk.
Hienosti oot Jäde saanut opetettua tytön nukkumaan päikkäreitä! Jaksaispa itekin...meil nukutaan vaan vaunuissa.

Meilläkin Kiira meinasi herätä tänään jo kuudelta, mutta sain tissillä tainnutettua sen uneen vielä reiluksi tunniksi. Ja sitten taas 7.20 ylös. Silloin jouti jo noustakin. :)

Nyt ehti koneellekkin istahtaa. Viime yö meni jo paremmin. Poika nukku vieressä, kun eilen aamulla nosti kuumeen 38,8. Edellisen yön oli itkunen ja eilen oli väsyny ja kiukkunen koko päivän. Eikä nukkunu kunnon päikkäreitäkään. Liekkö flunssaa koittanu iskee vai oisko kuitenki nuo etuhampaitten tulo nostanu kuumeen.. kun ei muita oireita oo siis nuhaa tai yskää. Tänään onki sit ollu jo normaaliin tapaan hyvätuulinen höpöttäjä. :)

meillä tyttö on vikoilla päikkäreillä,missäpä muuallakaan kun sitterissä.en ees viittiny lähtee sänkyy nukuttamaa,siinä olis menny tunti ja sit se olis nukkunu 1,5 tuntii,eli ihan liian pitkää.mitähän mä nyt sit jatkos keksin et ei tarvis sitterii nukuttaa...

Jatkan vaan Jäde sinne pinnikseen nukuttamista. Kyllä se yleensä alkaa sujua, kun ensin jaksaa asiasta vähän "kättä vääntää". Tsemppiä!

Meillä Kiiralla taitaa olla nyt aika kipeät ikenet, kun se neljäs hammas ei ole ihan vielä tullut läpi asti. :( Hyvin on kiukkuinen ollut tänään ja mielestäni itkenyt kipua. Suppoa on saanut, en tiedä, oliko siitä sanottavasti apua. Nukkunut on kyllä hyvin, mutta hereillä on sitten kiukuttu. Laitan varmaan yötä vasten taas supon, ettei hammas yöllä ainakaan kiusaisi. Ja saa nyt nähdä, minne neiti laitetaan yöunille sitten loppujen lopuksi. :D Mystisesti muuten ovat molemmat neidin purulelut nyt hävinneet! Olisin pistänyt kauppareissun ajaksi viileään, niin olisi nyt ollut mukava niitä pureksia, mutta isosisko lienee ne jemmannut jonnekin...

Pojan viime yö omassa huoneessa meni suhteellisen hyvin. Nukkui neljään asti ja sitten kävin laittaan tuttia ja yritin saada pojan takas uneen. Melkein tunti siinä meni. Kömmin omaan sänkyyn eikä uni meinannut enään tulla. Kuudelta sitten tuli herralla nälkä ja hain sen viekkuun. Kyllä me sitten vielä päälle tunti nukuttiin. Tänään ei sitten pinnasänky kelvannut enään alkuunsa. Hirvee huuto. Luulen että tuo orastava flunssa nyt vaikuttaa oloon ja nyt muksu nukkuu tuolla meidän sängyssä. Pitää kokeilla sitä omassa huoneessa nukkumista sitten uudestaan kun flunssat on sairastettu.

Mun piti puol kahden aikaan hyssytellä poikaa ja kun ei meinannu rauhoittua, nii työnsin tissin suuhun. Muutama kulaus ja sain nostaa pojan takaisin nukkumaan. Puol ysi meni unille. Nyt sitten äsken heräsi, annoin aamutissiä ja nyt se touhuaa tuossa lattialla. Puol kasilta sitten aamupuuroa pojalle. :) Pari kertaa mä sen yhden hyssyttelyn lisäksi hyppäsin pinniksellä silittämässä päätä ja laittamassa tuttia suuhun.. aika hyvin meni. :)

Meillä on mennyt yöt ihan säädöksi sen jälkeen kun lopetin imettämisen ja pinniksen pohja laskettiin alas.
Poika herää öisin nykyään paljon herkemmin kuikuileen sängyssään ja joka yö on nyt varmaan viikon ajan saanut ihan kauheen itku kohtauksen kun ekan kerran herää.
Siinä sitten juoksen kauheeta ravia lämmittämään maitoa ja sillä välin onkin varmaan herätetty jo koko taloyhtiö.
Voi kun se oli niin helppoa vielä hetki sitten kun voin vaan nostaa pojan tissille hiljaa ja sit jatkettiin unia.

En tiedä mitä voisin tehdä toisin, jotta poika saisi paremmat yöt. Illalla olen yrittänyt tankata puuroa ja maitoa sille, jotta ei ainakaan nälkäänsä heräis, mutta silti kuitenkin herää nykyään pariinkin otteeseen syömään yöllä ja syö kummallakin kerralla n. 150ml maitoa.

En pysty olla ottamatta itkevää lasta sängystä kun se nousee polviensa varaan pinnoja vasten ja huutaa siinä. Olen yrittänyt laskea takaisin makuu asenton ja tutti suuhun, mutt se vaan pahentaa.
Neuvolasta varmaan sanovat, että unikoulu nyt kehiin, koska sanoi sillon viimeksikin, mutta en vaan pysty :sad001

Aika yö takana.. poika nukku tosi levottomasti ja sain ite nukuttu joskus puolen yön jälkeen.. ja aamulla 6 herätys... Onkohan pojalle tulos hampaita lisää... vähä aavistaisin jottai tälläst..

Se unikoulu on kyllä rankkaa...mutta voi olla joskus kaikkien kannalta parempi, jos sen vaan kestää. En mä parin syötön takia varmaan olis viitsinyt, tai varsinkaan jos vaan kerran yössä olis syönyt. Ilman itkuja ei taida päästä, jos haluaa että vauva ns. "luopuu saavutetuista eduistaan". Tai en tiedä miten vähemmän temperamenttisen vauvan kanssa onnistuisi...meillä on erittäin vahvan temperamentin omaava tyttö. :/
Meillä on ehkä nyt vähän takapakkia, mutta se saattaa johtua myös nuhasta, joka tyttöä häiritsee öisin. Pari yötä on ollut tosi levotonta, mutta kyllä se silti 8 tuntia putkeen on nukkunut. Tänään heräskin sitten viideltä itkemään, eikä saatu enää nukahtamaan...joten aamu alkoi tänään klo 6. Toivotaan että unet pitenee, kunhan tuo tauti on selätetty...

Tsemppiä kaikille päivään! Onneks aurinko paistaa! :)

Voi kun saisi edes yhtäjaksoista unta sekä vauvalle, että itselle edes vähän enemmän kuin 3tuntia kerrallaan. Joka on siis nykyään maksimi... osaiskohan sitä nukkuakaan enää edes normaalisti montaa tuntia putkeen :rolleyes:

Meillä en viime yönä edes laittanut vauvaa pinnikseen. Sen verran itkuinen neiti oli. Suppokin laitettiin, jos yhtään auttaisi. Sitä neljättä hammasta siis pukkasi. Herätti useamman kerran yöllä itkulla, eikä muu kuin tissi auttanut. Siihen päälle esikoisen yöhöpöttelyt, jotka myös herättivät miut, niin en olisi aamulla ennen seitsemää jaksanut nousta ylös. Esikoisella ei sen pidempään unta riittänyt. Mutta nyt on Kiiran uusi hammas läpi, joten ensi yö on ehkä vähän rauhallisempi. Ainakin toivon. :)

Kyllähän tää vauva ajan valvominen voi vaikuttaa uniin vielä pitkään sen jälkeen kun vauva osaa jo nukkua...mä en vielä ole oppinut nukkumaan, mutta ei noita hyviä öitä ollutkaan kuin kaksi, joista toisen pilas kissat. :/
Viime yön levottomuuteen löytyi syy, tytöllä on nyt kuumetta. :(

Yöt hyvinkin samanlaisia, tyttö heräilee 2-3 tunnin välein. Levoton, ainoastaan rahoittuu, kun saa tissiä. Herää aamulla 6-7 välillä pirtiänä, kun vielä itse nukkuisin. Olen tottunut, niin kuin väsymykseen, välil vain olen sekava, ajatukset ei kulje.

Takaisin