Vauvan nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meil menee kans itkuksi, jos yritän nukuttaa muuten, kuin sylin kautta. Annan sitten lapsen nukahtaa sylin kautta. Ei ole multa pois ja vauvakin pääsee rauhallisesti yöunille. Eiköhän tuo ajan kanssa helpota. :)

vaikka täällä yöt menee hyvin niin päikkyjen kans on taistelua.. yritän pitää poikaa hereillä koko aamun ennenku menee 11 päikyille... kun heräs vasta 8.15 nii ei tulisi 11 päikyistä mitää jos antaisin sen nukkuu minipäikyt täs välis...

Me ei voida syliinkään nukuttaa, kun tyttö herää AINA siirrettäessä tai jo pieneenkin liikahdukseen. Ja siinä olis varmaan sama ongelma kuin tissille nukuttamisessa, eli se vaatis sitäkin sitten koko yön 20 min välein. :eek: Ehkä se siitä ajan kanssa oppii, ettei taaskaan hylätty, vaikka pinnasänkyyn joutuikin...

mä poltin tänään netistä tytsylle musaa.siellä oli jotain unilevyjä jonka pituus oli 1-8 tuntia,eli siitä vaan musaa soimaa yöks,oli kyllä aika unettavaa pilpatusta.saa nähä miten toimii.mä tosin poltin jotain lastenlauluja mut os ne ei auta ni sit otan sitä pilpatustakii.
http://www.youtube.com/watch?v=4_qqZS0pDEE

Muokattu viimeksi:
Heräähän se toi meidänkin poika, kun lähden kuskaan sitä sänkyyn. Mut siinä vaihees on jo niin väsyny, et sit pinniksessä pari kertaa vilkaisee luomien välistä ja nukahtaa. Silittelen päätä, annan suukon ja laitan peiton päälle ja jatkaa uniaan jotka sylissä aloitti. Eilen laitoin harvinaisen virkeänä pojan sänkyyn, samat toimet ja valot pois. Hetken se mesus siellä, alkoi kitiseen ja kun kävin silittämässä ja suukottamassa uudestaan, niin sit nukahti. Se yllätti mut täysin.. et eiköhän se siitä ajan kanssa..

vihneri,se on nukkunu jo kaks tuntia:eek:,äsken se möykkäs ja luulin et se herää mut tutti olikii tippunu.sit se jatko uniaa kun sai tutin takasi suuhun.kohta se on pakko herättää.

Meilläkin jätkä nukkuu vielä. Oon antanu nyt nukkua tunnin pidempään, kun vasta on nuo kellot siirretty. Illallakin mennään siis nukkumaan nyt tuntia myöhemmin, mikä on ihan jees, niin saan katsoa telkkaria 21-22, jolloin kaikki hyvät ohjelmat aina tulee :)

Ihku mies sulla Tinka :)

Meidän typy selvästi nauttii kun saa nukahtaa yöunille mun viereen ja mulle itsellekkin tulee siitä aina hyvä mieli kun toinen tuhisee tyytyväisenä vieressä :) Mutta sitten kun tyttö rupeaa nousemaan pystyyn, saa kyllä ihan turvallisuussyistä muuttaa omaan sänkyyn. Aion kyllä silloinkin tytön sängyn majoittaa ihan omani viereen, en varmaan osaisi itse nukkua jos tyttö ei olisi vieressä. Esikoinen nukkui mun vieressä, omassa sängyssään kylläkin,pitkään. Vähän ennen vauvan tuloa siirrettiin hänet omaan huoneeseen. Mun tarttis varmaan vieroittaa itseni noista lapsista :)

Tänään sainkin nukuttaa pikku petoa...ennen nukahtamistaan tyttö murjoi mua ihan huolella. Tuli avaria naamaan, nipistelyä, puristelua vähän liian pitkillä kynsillä ym. muuta mukavaa. Miten noin pieni ihminen osaakin olla niin kovakourainen?!?! Toivottavasti ei ota tavaksi :)

Meillä mentiin nyt 1,5h myöhemmin unten maille kuin normaalisti, ehkäpä se unirytmi pikkuhiljaa korjaantuu uuteen aikaan sopivaksi.

Eloveena, oletko kokeillut tehdä vauvan kanssa jotain muuta ennen nukkumaanmenoa ? Auttaisiko lukea vaikka kirjaa ? Se tietysti voi piristää, mutta veisi ajatuksia muualle vauvaltakin ja vasta sitten nukkumaan. Tuli tällainen mieleen :)

mä varmaan sata kertaa kävin yöllä tytön luona,syystä et annoin miehen nukkua kun sen piti mennä kolmee töihin.
tyttö sitte yöllä käänty kaks kertaa mahallee..piti käydä sitä sitte kääntämässä.pakko oli tyrmätä se 200 millillä maitoo.ja tutti oli hävyksissä biljoona kertaa..herättii sitte 20 yli 6.

Meillä Kiiran unta taisi yöllä häiritä nuo uudet opitut taidot, koska pyllyä se pystyyn siellä tunki. Kiirahan on tähän asti nukkunut varsin rauhallisesti, eikä uudet jutut ole paljon uniin vaikuttaneet. Mutta nyt sitten. Tajusin tuonkin vasta nyt aamulla, yöllä yritin vaan lopulta tissiä suuhun, eikähän se sillä rauhoittunut. Rauhoittui vasta, kun otin mahan päälle köllimään. Siihen nukahti ja sen jälkeen saatiin molemmat unta. Ensi yönä kyllä yritän muistaa ottaa sen vaikka siihen mahan päälle torkkumaan, jos päästäis tuosta yösyönnistä. Kun näyttäisi siltä, ettei neiti sitä enää tarvitse.

Poika on varmaan nyt saanut uudesta rytmistä kii kun eilen meni ilta ysiltä nukkuu ja heräs puol kasi :) Ny se huuli pyöreenä möllöttää sitteris kattoos muumeja :D ja minä juon lämmintä kahvia :)

Jätkä nukahti minipäikyille... Jee homma rupee oleen taas normaalin tuntusta! :) Pirun kellojen siirtelyt :D

Jolanda, tuotahan voisi kokeilla, että vaihtaa vähän järjestystä. Hampaidenpesussa tyttö vasta piristyykin, se on niin kivaa hommaa. Jos laittais sen jälkeen unipussiin ja lukis vielä vähän kirjaa. Tänään ajateltiin yrittää laittaa myöhemmin nukkumaan, jos ei sitten jaksaiskaan niin paljon kiukutella... Eilen meinas tulla taas epätoivo, nukutus kesti 2 h. Mutta sitten se taas nukkui aamuun asti 22-07. Aika lyhyet yöunet mun mielestä, mutta kai se sitten riittää...

Me muutettiin nyt miehen kanssa pojan huoneen lattialle patjoineen kun kyllästyttiin ramppaan siellä monta kertaa yössä. Jos se vaikka hoksais että ei oo mitään hätää vaikka nyt eri huoneessa nukkuukin.

Takaisin