Vauvan nukkuminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kiips
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ei toimi meillä tollee et esitetää nukkuvaa,ääni vaa nousis.miten mä saan ton tytsyn nukkumaa?eilenkii se kävi nukkumaa yheksä aikaa ja silti se nukku huonosti.

Mut jos se todella tekee hampaita? Vai puhkesko ne jo? Meillä ainakin oli heti kauheen levottomia yöt ja vähän päivätkin, kun eka hammas nousi.

Se voipi olla sitäkin. :) Ja mä luinkin, et ikäänkin liittyy unijuttuja.. unen laatu tms vaihtelee ja muuttuu. Rankkaahan se on, kun ei itse saa nukuttua mut noh.. kai sitä sitten joskus. Haudassa.. :D

Jäde, tää ei kyllä lohduta eikä auta yhtään, mutta joillakin vauvoilla auttaa vaan aika. :( Toivottavasti johtuu nyt hampaista tai on vaan joku lyhyt ohimenevä vaihe, niin pääsette paremmin nukkumaan.

Meillä tänä aamuna heräsi taas pienin ensimmäisenä. Kello oli kylläkin jo 6.45 suunnilleen. Ihan hyvä aika herätä. :) Ja mie taas rakastan sitä, että on valoisaa. Ei haittaa miun nukkumista ja etenkin aamulla on miusta ihana herätä valoon. Tänään täällä paistaa (ainakin juuri nyt) aurinko! Tytötkin onneksi nukkuvat sen, mitä nukuttaa, oli sitten pimeää tai valoisaa.

ei muakaan haittaa herätä aikasii,ois vaan kiva saada yöllä nukuttua.mies oli kuulemm käyny parin tunnin aikana viis kertaa tytön luona,mä en ollu kuullu koko itkuhälytintä.

No näinhän se on. Joskus oon kyllä toivonut vauvoihin sellaista on/off-nappia, josta ne sais yks kaks nukkumaan, kun tarviis. Ikävä välillä, kun näkee, että toinen on selkeästi unen tarpeessa, mutta ei vaan voi nukahtaa. Silloin olisi kätevä, kun saisi jostain napista laittaa nukkumismoodiin. :D

Unikoulun 1. yö takana: yllättävän hyvä yö! mies oli pärjännyt hienosti tytön kanssa, tunnin oli nukuttanut alkuun ja sitten oli kai kolme herätystä, mutta ei mitään kovin pitkiä itkuja. Tulin kotiin kuuden jälkeen syöttämään aamupuuroa ja tyttö vaikutti ihan pirteältä. Itsehän en tietenkään osannut paljon nukkua ilman tyttöä kun ikävä oli niin kova. <3 Nyt tyttö on jo päikyillä, tais olla kuitenkin aika rankkaa pikkuiselle...

No en sentään :D vanhempieni luona valvoin...ehkä vois koittaa seuraavaks hotellia, jos siellä nukkuis paremmin. :)

Noniin... meillä on alkanu vihdoin yöt rauhoittumaan. Pikkuhiljaa. Eilen poika jaksoi kukkua niinkin myöhään, et kymmeneltä vasta kävi yöunille. Siitä nukkui neljään asti ja sitten vähän kitisi. Mut oli vissiin tullu vähän kylmä, kun oli potkinu peiton pois. Peittelin pienokaisen ja sinne jäi nukkumaan vielä tunniksi, kunnes maitojano yllätti. Tissille vaan ja sit unohtui pikkumies taas meidän keskelle loppuyöksi nukkumaan. Seiskalta ylös. Kyllä se siitä! Jippii! Olen varautunu siihen, et huonoja öitä varmasti tulee vielä, ehkä seuraavien hampaiden takia tms. Mut nää on hienoja aamuja, kun ei oo tarvinnu pomppia pinniksellä kun kerran. <3

Onks toi poika ny alkanu nukkuu aina pitkät aamupäikyt... viikonloppuisin tuntus nukkuvan aina puoltoista tuntia helposti. Nytkin jo puoltoista tuntia vetäny unta kupoliin.. arkisin noi kerhot on nii tyhmään aikaan, ettei poika ehdi nukkua tuollasia päikkäreitä.. ja kiva niis on kuitenkin käydä.

Meillä on myös nyt pienemmän takia ollut hankaluuksia kerhoaikatauluissa kun ovat aamupäivisin, juuri uniaikaan. Mutta sitten Simbulaattori kun nämä pikkuiset rupeavat nukkumaan vaan yhdet päikkärit keskellä päivää, kerhojen kellonajat muuttuvatkin sopiviksi! Muistaakseni vuoden ikäisenä esikoisen uniaika keikahti niin, että tarvitsi vaan yhdet pitkät päikyt :)

Meillä on mennyt yöt ihan hyvin nyt, vaikka nuhaa on vieläkin ja hammasta pukkaa. Mutta päikkärit ovat kyllä lyhentyneet ja herää yleensä itkuisena. :( Eli ei nuku tarpeeksi, ilmeisesti se hammas nyt kiusaa sen verran. Kiira on nyt tarvinnut parit sellaiset parin tunnin unet. Eilen nukkui alle tunnin aina kerrallaan. Tänään ekat päikkärit eivät taaskaan olleet tuntia pidemmät. Jospa se taas nukkuisi sitten paremmin, kun se hammas tulisi läpi.

Voi jestas, jätkä nukkuu edelleen o_O kävi 9.30 nukkuu, sippas samantien ku rattaisii nosti. Kerran inahti tuossa ja mies oli menos nostaa jo pois, mutta ku kurkkas rattaisii ni jätkä täydes sikees unessa kuorsauksen kera :grin eilen nukkuikin päivällä vähemmän, kenties nyt nukkuu eilisiäkin unia :)

Meillä unikoulu jatkui viime yönä (2. Yö), olin taas poissa yötä. Muuten meni paremmin, mutta tyttö oli huutanut 2 tuntia keskellä yötä. Lisäksi pari lyhyttä herätystä ja pullomaitoa klo 6, jonka jälkeen nukkui 7:20 asti. Ei tää niin huonosti mene kun mä oletin! Ensi yö jännittää, kun mä oon iteki paikalla, saa nähdä tuleeko kovempi huuto. Itehän en taaskaan osannut nukkua viime yönä ilman pikkusta tuhisijaa...kauheet univelat, vaikka piti nimenomaan nukkua ne velat pois. :-/

Takaisin