Vauvan liikkeet!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Susqi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla alkoi tuntua esikoisesta joskus rv 18 hentoisia liikkeitä ja kunnon potkuja rv 20. Istukka oli takaseinässä.

Tästä kakkosesta alkoi tuntua jo rv 14 ja päivittäin rv 18. Istukka on etuseinässä, mutta ei oo menoa tuntunut haittaavan.

Nämä on tosi yksilöllisiä juttuja.
Toiset tuntee liikkeitä vasta joskus rv 24? En siis huolestuisi. :)

Mulla on parin viikon ajan ollu jotain tuntemuksia liikkeistä ja viime viikon perjantaista asti oon ollu ihan varma niistä. Eilen illalla tuli navan kohdalle yks tosi selvä potku :) ja siis tänään 16+4. Toinen lapsi tulossa, tosin ensimmäisen syntymästä on lähes 18 vuotta.

Mulla kanssa esikoinen ja aloin tuntemaan liikkeet kuplintana, oisko ollu rv 16+3. Nyt on menossa 19+3 ja osa potkuista on todella selkeitä ja pystyy kädellä tuntemaan mahan päältä (ekan kerran tunsin kädellä 18+5). Kai sekin on ihan normaalia että potkut on jo näin aikasessa vaiheessa tunnettavissa kädellä..?

Mulle sano neuvolalääkäri ultrassa että kohtu on eteenpäin kallellaan js istukka ei oo edessä niin voi tuntea aikasin liikkeet.

Nyt kun rakenneultrassa selvisi vauvelin tarkempi sijainti tulla masussa niin sen jälkeen olen kyllä selvästi hentoisia liikkeitä tuntenut! Voi olla että jotain oli aiemminkin tuntunut mutten ollut osannut niitä tunnistaa. Nyt virallisesti 20+2, ultrien mukaan ollaan tosin 3-4 päivää tuosta jäljessä. :)

Kyllä siellä joku nyt kovasti liikuskelee, pakko olla niitä tuntemuksia kyllä :) poks poks vaan tuntuu siellä täällä välillä. Taitaa vauvaa ahistaa, kun laitoin farkut päälle, ja ne nyt tässä istuessa hiukan kiristää just alamahan kohdalta, toivottavasti nyt ei liikaa kuitenkaan :O Seistessä eivät kiristä yhtään. Täytyisi kyllä mennä kaupoille katselemaan, josko tämän kokoiselle valaalle löytyisi mammavaatetta. Ensi viikolla sitten, jos kaikki on hyvin. Omenalihava kun olen muutoinkin, niin takapuoli ja reidet eivät ole ollenkaan niin isot suhteessa keskivartaloon, se on kyllä hankalaa, kun löytää vyötäröltä sopivat housut, niin sitten on kamalat purjeet takapuolen ja reisien kohdalla :(

Tuli myös mieleen, että olisikohan tuon vauvamahan tukeminen jotenkin tarpeellista jossain vaiheessa? Jotkin housut, joissa on enemmän tukea vatsalle? Jos nyt ei ihan korsettia kumminkaan, mutta joku tuubi tms.?

^Itse olen suunnitellut hankkivani tukivyön jossain vaiheessa, kun on muutenkin ongelmaselkäinen (vaikka jooga onkin vienyt selkäkivut toistaiseksi).

Mulla on tukivyö jossain arkistossa esikoisen ajalta. Kokeilin sitä pari kertaa tuolloin, mutta oli mulle ihan turha kapine. Joskin todettava, että mulla taitaa vauva kasvaa enemmän sisäänpäin, koska maha ei ollut kovin suuri edes loppuvaiheessa.

Se on kuulkaa niin et oon 99 % varma et äsken tunsin ekaa kertaa liikkeet <3 Rv 17+6. En kerta kaikkiaan käsitä tätä! Niin uskomatonta! Ei kai nyt tosta voinut erehtyä... Ukko oli nukahtanu sohvalle ja hain sen sänkyyn nukkumaan, tokaisin samalla et ai te nukutte (kissat nukkui siel myös), me ei nukuta... "Täh" - "Niin, taisin tuntee äsken jotain"... Ukko sano et mun suolet muljahtelee, vajosi sänkyyn ja nukahti. Kiva, kiitti hei! :D

Muokattu viimeksi:
Agnés: No just joo, miehet! :D

Miten musta tuntuu, että miehet osaa tuon "pää tyynyyn -> 2 sekuntia -> sikeä uni" -jutun niin kovin hyvin :O Itsellä menee vähintään puoli tuntia pyöriessä siinä ennen kuin keho rauhottuu ja uni edes mahdollisesti tulis.

Iltaisin sänkyyn mentyä tuntuu liikkeitä olevan aika vähän. Nyt tälleen päivisin töissä istuessa siellä taas tuntuu olevan kauheat bileet välillä :O Siihen malliin poksuttelee, välillä todella lyhyinkin väliajoin. Välillä tuntuu siltä, kuin vauva potkisi alas päin, kun tuntemuksia seurailen välillä. Ihan kuin tuntuisi kohdun alaosassa ne potkut. Kai sekin on mahdollista? Tätä on siis varsinkin istuessa, kun vauvalla on ilmeisesti pystysuunnassa jotenkin vähemmän tilaa tavallaan. Mutta on tämä kivaa, kun tuntee sen liikkeet jo :)

Kaipa se vauva voi tässä vaiheessa olla vielä miten päin vaan. Ainakin ultrassa näytti siltä, että tilaa on yllin kyllin pyöriä siellä. Mua jotenkin harmittaa kun en erota potkuja, tunnen vaan että joku liikkuu siellä. Toivon, ettei tuo edessä oleva istukka vie multa kaikkea iloa vauvan liikkeistä. Nyt tuntuu lähinnä siltä, että mahassa asuis kala :hilarious:

Kaari, Mulla juuri tuota kuvailemaasi että potkut tuntuu tuolla alhaalla. Esikoinen oli koko raskauden perätilassa ja siellä ne liikkeet tuntui silloinkin. Ultrassa tää kaveri oli pää alas päin ja silloin potkut tuntui navan kohilla. Kätilö sanoikin että vielä kerkii siellä pyöriä ja vaihtaa asentoa moneen otteeseen! :)

Oon kans ihmetellyt tuota miesten nukkuma politiikkaa kun uni tulee minuuteissa!
Mä en oo koskaan nukahtanut tollail vaan aina menee enempi tai vähempi aikaa. Vähintään joku 20-30min. Joskus enemmänkin.
Olin jo kuulemma pienenä työläs nukuttaa. :grinMeidän esikoinen on varmaan tullut muhun kun ei millään simahda!

Juu, kyllä se vauva siellä varmasti pyöriikin ties miten päin, kun välillä tuntuu muljahduksia, just sellaisia kuin voisi kuvitella vauvan pyörähtämisestä tulevan. Ei siis tunnu semmoiselta napakalta tömäykseltä.

Nousin äsken seisomaan työpöydän ääreen, kun on korkeussäädettävä pöytä, rauhoittui vauvan liikkeet nyt kokonaan, tai sitten en seistessä tunne niitä samalla tavalla. Kävin kyllä kävelemässä vähän matkaa, oliskohan se sitten rauhoittunut paikoilleen. Sitten kun istuin taas alas ja jatkoin töitä, ne tumpsaukset jatkui taas.

Tämä on vaan niin jännää, kun ensimmäistä kertaa eläissään tämmöisiä kokee.

Joo sellaiset molskahdukset, kuin vedessä. Tuntuu selkeästi että nyt meni kuperkeikkaa!

Nää pienethän monesti nukahtaa liikkeessä ja taas äidin ollessa levossa alkavat möyrytä. :)

Voi :) ihanalta kuulostaa nuo liikuskelut. Täällä vielä odotellaan. Pari kertaa olen kuvitellut jotain tuntevani mutta tainnut olla luuloa vaan :) istukka etuseinässä joten voipi olla että saan vielä jonkun aikaa odotella että tunnen liikkeet.

Vauvahan voi kääntyä vielä ihan viime päivinäkin kohdussa. Silloin se kyllä taitaa olla jo aikamoista möyrimistä :)

Esikoinen oli viikkotolkulla pää alaspäin loppuun saakka, hassua ettei mene veri päähän :D

Meillä ultrassa vauva oli jalat alaspäin ja potkuttelut on tuntuneetkin selkeesti ihan alamahalla. Tänään ilmeisesti kääntynyt jotenkin kun nyt tuntuu ihan erilaiselta ja pitänyt oikein jäädä kuulostelemaan välillä että sattuuko vai miltä tuntuu..

Esikoinen oli niin kiltti ja hellävarainen lapsi mahassa, potkut kyllä tuntui mutta ei ikinä sattunut. Jännittää että mitenhän tämän veijarin kanssa käy :)

Joo siis noi mun miehen unenlahjat on jotain käsittämätöntä, ei voi kuin toivoa että lapsi perii isältään. Itse kun oon nukahtamisvaikeuksista lapsesta saakka kärsinyt. Sit vielä kun se kuorsaa :shifty: Silloin ei auta kuin töniä, että sais itsekin nukuttua...

Takaisin