Vauvan liikkeet!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Susqi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihana pieni on ollut taas kovin aktiivinen. Äsken tunsin kun sipsutti selvästi kylkeä <3
Eilen katseltiin miehen kanssa kun liikkeet näkyi masun läpikin ja peppu pystyssä punkes. :D

Niinpä, mä yritän täällä tunnustella. Eilen ehkä tunsin jotain, mutta en oo ihan varma kun oli aika pientä ja ekaa odotan ni ei oo kokemusta näiltä viikoilta ennestään. Nyt siis 14+1.

En ole minäkään vielä tuntenut kai mitään, ehkä tässä pitää vaan malttaa odotella vielä muutama viikko. Ylipainoa kun on, niin tuntuu, että sisäinen rasvakerros estää tuntemuksia jotenkin, en tiedä.

Mulla huomenna 17+0. Kysyin neuvolassa että milloin pitäisi tuntua etten turhaan huolehdi niin sanoi että kun mulla istukka edessä niin viikolta 20+0 eteenpäin pitäis alkaa tuntua. Eli yritän olla huolehtimatta :)

Ihanaa kun mulla tuntuu nyt päivittäin niitä liikkeitä, että kyllä se pikkuinen vaan vahvistuu. Olisin kuvitellut, että edessä oleva istukka vaimentaisi niitä liikkeitä pitempään mutta ei näköjään :happy:

Mäkin oon nyt viikon ajan sillon tällön varsinkin iltasin sohvalla löhötessä tuntenut liikkeitä<3 ultrissa ei oo vielä mitään sanottu istukan paikasta mutta neuvolassa epäiltiin että olisi takana kun niin selkeesti kuulu kaikki äänet. Tänään 15+6

Tällä viikolla oon pohtinut, onko ne liikkeitä mitä tunnen vai jotain muita mahan murinoita. Tänään aamupalan jälkeen mahaa ikään kun kutitti hassusti ja kun rapsutin, niin näin kun mahassa oikein heilahti. Tais pieni säikähtää [emoji16]

Täällä ei kunnon liikkeitä oo vieläkään tuntunu vaikka on toinen raskaus ja istukkakin on takana... Eli tuntemuksia odotellessa mennään :D

Määkään en odottanut tuntevani liikkeitä vielä kun esikoisesta tuntu kunnolla vasta jotain 19+. Hauska yllätys siis :)

Yöllä huomasin, kun nukuin kädet vatsan päällä et vihdoinkin liikkeet tuntuu ulospäin ja näkyy. Äsken katselin ni koko masu heiluu, kun toinen mekastaa <3 Ja muutenkin liikkeistä on tullut jokapäiväisiä, onhan ylihuomenna jo puoliväli :)

Meilläkin näkyy liikkeet jo ulos päin ja voi vitsit mitkä jumpat pieni tänään veti kun lenkiltä kotiuduin. <3
Oli siinä kyllä katselemista. :happy:

Voi miten ihanalta kuulostaa, kun liikkeet näkyy jo ulospäinkin :)

Minulla ei vielä mitään ja 19+0 tänään, istukka on edessä, joten se vaimentanee osan, mutta mutta..

Vauvelin liikkeet on ollut about viikon verran jokapäiväisiä. Koko ajan vaan tuntuu tiuhempaan pumpsauksia. :) Tänään 19+0. Mahan päältä ei liikkeitä tosin vielä tunne, sen verran tuota fyllinkiä välissä.

Täälläkään ei vielä ole havaintoa vauvan liikkeistä. Sisäinen ja ulkoinen rasvakerros tosiaan varmaan mullakin vaikuttaa asiaan. Edelleen siis odotellaan vaan :) Dopplerilla kyllä kuuluu kaikenlaisia liikkumisen ääniä, että kai siellä joku ötökkä sitten kovasti liikuskelee... ainakin tulkitsen ne vauvan liikeääniksi, koska en osaa ajatella, että pelkkä oma kehoni voisi semmoisia ääniä tuottaa :wideyed:

Mulla tuntu liikkeet tässä raskaudessa eka kerran noin 14-15 viikolla. Nyt tuntuu aina makuulleen mennessä, kun pieni siellä kippuroi. Hentoja, mutta selkeitä liikkeitä. :) uskon, että kun on neljäs raskaus niin siks noin aikaisin tunnen. Edellisestä tunsin viikolla 15 ja tokasta viikolla 17 ja ekasta viikolla 18. Aina vaan aikaistunut tuo liikkeiden tunteminen. Mulla ei oo kyllä massaa tuossa mahassa niin varmaan sekin vaikuttaa. :)

Takaisin