Vauvan liikkeet

Keskustelun 'Laskettu aika heinäkuussa 2017' aloitti Pilvilinna, 1 tammi 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. siksy Sukkela juttelija Heinämammat 2017

Oi ihanaa, mä niin odotan että tuntis ulkoapäinkin! Parin viikon sisään on tuntunut ihmeellistä muljuntaa, että kyllä ne liikkeitä on, mutta ei ihan jokapäiväisiä.. Nyt 18+1. Kaks kertaa kuulunut sydänäänet oikealta puolelta vatsaa ja neuvolasta sanottiin että ehkä se tykkää majailla siellä, kun tuntuu että liikkeetkin on lähes aina oikealla..
    • Tykkään Tykkään x 2
  2. Liinukainen Puuhakas puhuja

Voiko olla vauvan liikkeitä kun tuntuu välissä kutitus, niinku höyhenellä ( tai sulalla tai haituvalla :') )
    sivaltais ? :D
    • Tykkään Tykkään x 1
  3. Miuku88 Asioista perillä oleva Heinämammat 2017

Mulla ne tuntuu just semmosilta, Liinukainen! :joyful:
    • Tykkään Tykkään x 1
  4. Liinukainen Puuhakas puhuja

Oi :Heartred no sitte määki voin sanoa tuntevani niitä!
    • Tykkään Tykkään x 3
  5. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Just niiltä :)
  6. Talvenlapsi Piirimestaruustason postaaja Heinämammat 2017

Höyhen jos tuntuu navan alla, jos potkii rakkoa on kunnon tärähys :D Ei oo päivittäistä tuntemista, mutta kaikki ok dopplerin mukaan :Heartred 18+2
    • Tykkään Tykkään x 1
  7. Esper Näppärä viestien naputtelija

No niin, eilen illalla mieskin tunsi liikkeet ekaa kertaa.
    makasin selälläni ja noin 5-6 kertaa tuo asukki töytäisi mahaa niin, että sen saattoi kädellä tuntea.
    17+2 eli ilmeisesti istukka takana, ekassa neuvolassa istukka oli oikealla sivulla ja saattoi kääntyä siitä siis taakse, nämä liikkeet tunnettiin vaemmalla puolella mahaa.
    En tiedä voiko hoikkuuteni myös edesauttaa tuota tuntemista kädellä. Jäännää oli etenkin miehellä, selkeästi konkretisoitui taas kerran. :)
    • Tykkään Tykkään x 8
  8. Penni Päivystävä dosentti Tammiäidit 2020 Helmiäidit 2020 Heinämammat 2017

Viime päivinä en oo juurikaan tuntenut, mutta äsken kutitteli monta kertaa :Heartred 17+6
    • Tykkään Tykkään x 4
  9. Esper Näppärä viestien naputtelija

Kaverilta saatu vinkki.
    Syö jotain makeaa esim karkki, jäätelö tms oikeasti sokerista ja sen jälkeen, kun käy maaten ja tunnustelee rauhassa niin sokeri voi saada aikaan pienessä liikettä.
    • Tykkään Tykkään x 1
  10. jupa- Asioista perillä oleva

Mun ei tarvii syödä ku ruisleipä banaanilla nii on hyvä mylläys aaamulla...
    • Tykkään Tykkään x 3
  11. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Täällä tunnettu jo koht viikko kunnon potkuja. Eile ja toissa päivänä tuntunu jo pitkin päivää kunnon monot. Illalla on aina bileet :)
    • Tykkään Tykkään x 5
  12. siksy Sukkela juttelija Heinämammat 2017

Mies lauleskeli eilen mahalle, ja väittää että olis jonkin liikkeen tuntenut jo ulkopuolelta.. Mä en kyllä tuntenut mitään, että onkohan näin. Tosin ihan oikein jos vähän potkaisee sen hölmöille rallatuksille :D
    • Tykkään Tykkään x 2
  13. Mamma72017 Tietävä tietäjä Tammiäidit 2020 Heinämammat 2017

Mulla on nii hirvee stressi kun Mulla murtu varvas ja jäin nyt loppuviikoks saikulle ja könttäsin tällä kipeällä jalalla itseni ihan kipeäksi 7-14 välisenä aikana, yhtään ei sympatiaa herunut pomolta kun sanoin jääväni saikulle.. :sad001
    Mulla oli jo eilen ja tänään rytmihäiriöitä ja nyt tuo pikkuinen on ihan villinä tuolla ja on harkkasuppareitakin.. :/
    • Sympatiaa Sympatiaa x 8
  14. Tuna Silmät suurina ihmettelijä

Mitään liikkeitä en ole vielä osannut tunnistaa, rv 18+1 ensimmäinen raskaus. jotenkin kokoajan hieman epävarma olo kun ei vielä oikein mahaakaan näy (mitä nyt sellainen mukava "liikaa herkkuja" maha on ilmestynyt) odotan vaan niin että maha pulpahtaa ja liikkeet alkaa tuntumaan, niin ei tarvitsis kokoajan miettiä että onko siellä kaikki hyvin! ultraankin on vielä melkein 2 viikkoa.
    • Sympatiaa Sympatiaa x 2
  15. Balacenia Seurustelun sensei Helmikuunmammat 2016 Heinämammat 2017

Mulla nyt 17+3 ja toinen raskaus ja kaksoset, hyvin vähän tuntuu mitään mitä uskaltaisi arvailla liikkeiksi. Esikoisesta tunsin ekat liikkeet vasta 20+3.
  16. Meridiaani Hyväntuulinen höpöttäjä

Tuna, minä tunsin ekassa raskaudessa liikkeet varmuudella vasta n. viikolla 25. Se on todella yksilöllistä. Jotain pieniä satunnaisia tuntemuksia, joita liikkeiksi kuvittelin, oli sitäkin ennen, mutta ei tosiaan sellaisia, että niitä olisi voinut kuulostella ja aina vakuuttua niistä että kaikki on hyvin. Istukka oli vielä edessä vaimentamassa. Nyt odotan kolmatta enkä voi kyllä tästäkään sanoa, että tuntisin vieläkään liikkeitä! Samalla tavalla välillä joku kuplahtelu tuntuu, mutta ei mitään varmempaa. Toisaalta, onhan se sikiö vielä näillä viikoilla sen verran pieni, että ei niissä potkuissa kovin paljon voimaa olekaan vielä.
  17. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Tohon kokoon ei oikein voi sanoo mitään, kun jotkut tuntee ja jotku ei. Se varmasti johtuu vauvan aktiivisuudesta, istukan sijainnista, kohdun kaltevuudesta, raskaudesta ja monesta muusta tekijästä.

Itse oon 16+ lopulla tuntenut ihan potkuja, ne kovimmat. Ja esikoisesta tunsin 20+ jotai.

Meillä oli tämä jo 11+ ikäänsä nähden todella liikkuvaista sorttia kuulemma :)
  18. Esper Näppärä viestien naputtelija

Itellä tosiaan tuntuu aika aktiivisestikin liikkeitä, nyt 18+1. Tänään selkeästi hiljaisempi päivä niin kyllähän sitä joutuu itselleen sanomaan, että kaikki on silti hyvin.
  19. PullanMuru Satasella mukana keskusteluissa

Täällä ajoittain tuntuu jotain nyt 17+2. Istukka on edessä niin en saa itse sykkeitä edes löydettyä... :sad001 toivottavasti pian vahvistuu!
  20. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Kyllä ne vahvistuu ei varmasti kauaa mene! :)