Vauvan liikkeet

Oi ihanaa, mä niin odotan että tuntis ulkoapäinkin! Parin viikon sisään on tuntunut ihmeellistä muljuntaa, että kyllä ne liikkeitä on, mutta ei ihan jokapäiväisiä.. Nyt 18+1. Kaks kertaa kuulunut sydänäänet oikealta puolelta vatsaa ja neuvolasta sanottiin että ehkä se tykkää majailla siellä, kun tuntuu että liikkeetkin on lähes aina oikealla..
 
Höyhen jos tuntuu navan alla, jos potkii rakkoa on kunnon tärähys :D Ei oo päivittäistä tuntemista, mutta kaikki ok dopplerin mukaan :Heartred 18+2
 
No niin, eilen illalla mieskin tunsi liikkeet ekaa kertaa.
makasin selälläni ja noin 5-6 kertaa tuo asukki töytäisi mahaa niin, että sen saattoi kädellä tuntea.
17+2 eli ilmeisesti istukka takana, ekassa neuvolassa istukka oli oikealla sivulla ja saattoi kääntyä siitä siis taakse, nämä liikkeet tunnettiin vaemmalla puolella mahaa.
En tiedä voiko hoikkuuteni myös edesauttaa tuota tuntemista kädellä. Jäännää oli etenkin miehellä, selkeästi konkretisoitui taas kerran. :)
 
Kaverilta saatu vinkki.
Syö jotain makeaa esim karkki, jäätelö tms oikeasti sokerista ja sen jälkeen, kun käy maaten ja tunnustelee rauhassa niin sokeri voi saada aikaan pienessä liikettä.
 
Mies lauleskeli eilen mahalle, ja väittää että olis jonkin liikkeen tuntenut jo ulkopuolelta.. Mä en kyllä tuntenut mitään, että onkohan näin. Tosin ihan oikein jos vähän potkaisee sen hölmöille rallatuksille :D
 
Mulla on nii hirvee stressi kun Mulla murtu varvas ja jäin nyt loppuviikoks saikulle ja könttäsin tällä kipeällä jalalla itseni ihan kipeäksi 7-14 välisenä aikana, yhtään ei sympatiaa herunut pomolta kun sanoin jääväni saikulle.. :sad001
Mulla oli jo eilen ja tänään rytmihäiriöitä ja nyt tuo pikkuinen on ihan villinä tuolla ja on harkkasuppareitakin.. :/
 
Mitään liikkeitä en ole vielä osannut tunnistaa, rv 18+1 ensimmäinen raskaus. jotenkin kokoajan hieman epävarma olo kun ei vielä oikein mahaakaan näy (mitä nyt sellainen mukava "liikaa herkkuja" maha on ilmestynyt) odotan vaan niin että maha pulpahtaa ja liikkeet alkaa tuntumaan, niin ei tarvitsis kokoajan miettiä että onko siellä kaikki hyvin! ultraankin on vielä melkein 2 viikkoa.
 
Mulla nyt 17+3 ja toinen raskaus ja kaksoset, hyvin vähän tuntuu mitään mitä uskaltaisi arvailla liikkeiksi. Esikoisesta tunsin ekat liikkeet vasta 20+3.
 
Tuna, minä tunsin ekassa raskaudessa liikkeet varmuudella vasta n. viikolla 25. Se on todella yksilöllistä. Jotain pieniä satunnaisia tuntemuksia, joita liikkeiksi kuvittelin, oli sitäkin ennen, mutta ei tosiaan sellaisia, että niitä olisi voinut kuulostella ja aina vakuuttua niistä että kaikki on hyvin. Istukka oli vielä edessä vaimentamassa. Nyt odotan kolmatta enkä voi kyllä tästäkään sanoa, että tuntisin vieläkään liikkeitä! Samalla tavalla välillä joku kuplahtelu tuntuu, mutta ei mitään varmempaa. Toisaalta, onhan se sikiö vielä näillä viikoilla sen verran pieni, että ei niissä potkuissa kovin paljon voimaa olekaan vielä.
 
Tohon kokoon ei oikein voi sanoo mitään, kun jotkut tuntee ja jotku ei. Se varmasti johtuu vauvan aktiivisuudesta, istukan sijainnista, kohdun kaltevuudesta, raskaudesta ja monesta muusta tekijästä.

Itse oon 16+ lopulla tuntenut ihan potkuja, ne kovimmat. Ja esikoisesta tunsin 20+ jotai.

Meillä oli tämä jo 11+ ikäänsä nähden todella liikkuvaista sorttia kuulemma :)
 
Itellä tosiaan tuntuu aika aktiivisestikin liikkeitä, nyt 18+1. Tänään selkeästi hiljaisempi päivä niin kyllähän sitä joutuu itselleen sanomaan, että kaikki on silti hyvin.
 
Täällä ajoittain tuntuu jotain nyt 17+2. Istukka on edessä niin en saa itse sykkeitä edes löydettyä... :sad001 toivottavasti pian vahvistuu!
 
Takaisin
Top