Vauvan liikkeet

Pilvilinna

Kunnioitettu kommentaattori
Tänne millon tuntuu ekat vauvan liikkeet :)

Esikoisesta tunsin rv14 ja nyt tuntenut jo viikon. Nyt menossa 11+5

Molemmissa tapauksissa on ollut istukka takaseinämässä mikä mahdollistaa liikkeiden tuntemisen ajoissa.
 
Ekasta rv 18+, kun istukka oli etuseinämässä. Tokasta noin rv 16, jolloin oli eteisistukka viime metreille asti ja oli puhetta jo sektiosta, mutta istukka pelästys ja väistyi viime hetkellä =)

Nyt istukka on vihdoin takana ja liikkeet tuntu jo rv 11+5 [emoji7]
 
Mä tunsin esikoisesta rv 14 ja tästä uudesta 11+ tuntui jo hipsuttelua, mutta 12+0 tuntui niin selvästi, että uskoin sen itsekin olevan vauva :) Ihanaa että muillakin tuntuu jo!

Viimeksi istukka oli takana, nyt en vielä tiedä. Mutta luultavasti ei ainakaan edessä kerta liikkeitä tuntuu.
 
Millasta noi liikkeet on olleet teillä, jotka ootte hyvin aikaisin niitä tunteneet? :happy7 Mul on nyt 12+2 ja oon normaalipainoinen ensari, mut välil tuntuu jotain hytinää..? Huomen nt-uä! Jännittää hulluna!
 
Miuku mulla tuntui esikoisesta kuplimista, mutta nyt on tuntunut semmosta hipsuttelua/kutittelua :) Erottaa hyvin jos makaa tai istuu paikoillaan.
 
Voihan se Miuku olla, et ultran jälkeen erotat ne liikkeet paremmin kun näet miten vauva samalla liikkuu :)
 
Apua onkohan mullaki sit ollu jo vauvan liikkeitä kun oon miettinyt et miten noin "kuplii" mahassa? :D ei siis sillain miten esim ilmavaivojen aikaan saattaa kuplia vaan sillain niinku siellä ois yks iso kupla joka kuplii :') pitääpä alkaa tarkastella! Nyt rv 12+2. Nii ja ensimmäinen raskaus kyseessä eli ei aiemmin kokemusta liikkeistä/tuntemuksista :D
 
Oon ollu tosi hämmingistä siitä, että liikkeitä alkoi nyt toka kerralla tuntua jo 10+ rv. Esikoisesta joskus 16 rv erotin hipaisuja. Joulun tienoilla autossa istuessa tuntui ihan kunnon läimäisyä ja voltteja. Nyt ollut pari päivää rauhallisempaa, et ei jaksa koko ajan riehua pieni. :)
 
ekasta vasta 20+3, istukka oli takaseinässä. En tunnistanu niitä pieniä hipaisuja/kuplintaa.
Tässä oon ehkä välillä tuntenu jtn pientä liikehdintää, mut en oo varma. nyt 11+4. :)
 
Itse en ole tuntenut vielä liikettä. Jotain kuplimisen tyyppistä kylläkin. Eka raskaus niin ei sitä oikein osaa vielä tunnistaa et siellä joku liikkuu tai voisi liikkua...
 
Musta tuntuu, et olen jotain parina päivänä tuntenut!? Nt-ultrassa hoitaja piti kyllä erittäin epätodennäköisenä, et niitä oli..silloin just pv ennen tunsin ekaa krt.. rv 13+6 nyt.. ja apua luulin, et helpottais ultran jälkeen, mut ei. Ruskeaa vuotoa tulee tai se on ruskeaa valkovuotoa ja täysin normaalia, mut silti pelottaa onko nyt sit kaikki ok..neuvolaa ja sydänäänten kuuntelua odottelen..enää vk siihen
 
Meille kätilö tänään kertoi, et istukkaa on kohdussa ympäriinsä vielä tässä vaiheessa, ettei siitä kuulemma vielä voi sanoa, missä istukka on. Että vasta kun kohtu kasvaa kunnolla, ni istukan paikka selkiytyy.
 
No meillä kätilö sano, että mulla takana :D Sehän vissii vaa kasvaa?Lopussaha se on n. 20cm halkaisija, että tarkoittikoha sitä kasvua, että voi kasvaa alkuperäisestä paikasta jonnekin päin mut ei sentään hypätä toiselle puolelle ?
 
Rupesin tota just miettimään, että oisko epäselvä tapaus just jos on johki sivulle kiinnittyny, että voi kasvaa siitä joko taa tai eteen? Kiinnostaa!
 
Mulla on istukka takana, niin se kätilö sanoi ultrassa mut mä en en kuullut koko asiaa, onneks isäntä oli enemmän hereillä [emoji23] Se vaan eilen sano et sulla on istukka takana kun rupesin vauvan liikkeistä sille puhuu että en oo varma tunnenko sen liikkeet..
 
No multa itse kysy, että oonko tuntenut liikkeitä, että hyvinkin mahdollista on, että tunnen, kun takana istukka. :)
 
Takaisin
Top