Vauvan liikkeet

Keskustelun 'Laskettu aika heinäkuussa 2017' aloitti Pilvilinna, 1 tammi 2017.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. Lemona Piirimestaruustason postaaja Heinämammat 2017

Jee, minäkin tunnen nyt liikkeet varmuudella! Rv 14+0. Tuntemuksia ollut jo muutaman viikon, mutta nyt ei voi enää erehtyä :D Varsinkin töissä istuessa, mammahousun reuna just kohdun päällä, tuntuu tosi selvästi. Ekat liikkeet huomasin, kun dopplerilla kuuntelin. Sama homma oli edellisissä raskauksissa.
    • Tykkään Tykkään x 5
  2. Pallo. Hyväntuulinen höpöttäjä

Oi kuinka aikaisin olette jo tunteneet liikkeitä! :) Vaikuttaako tuntemiseen ainoastaan istukan sijainti vai onko kohdun "kallistumisella" myös vaikutusta? Kyselen siksi että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja mietin että voiko vaikuttaa siihen että liikkeet tuntee myöhemmin. Kuulemma vatsan pitäisi pullahtaa esille myöhemmin kuin eteenpäin kallistuneilla kohduilla ainakin.
  3. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Ilmeisesti voi sekin vaikuttaa? Muistelisin, joku korjatkaa jos ei oo näin :)
  4. Naa87 Hyväntuulinen höpöttäjä

Ihanaa että olette alkaneet tuntea jo liikkeitä!:) Itselläni ei vielä tunnu, viikot 11+5. Odotan kovasti jo että alkaisivat tuntua.. Tosin esikoisella ensimmäiset liikkeet tuntui 18+ viikoilla:grin
  5. Verde Kommentoinnin ninja Heinämammat 2017

Mulla liikkeitä on tuntunut varmuudella viikon verran (nyt rv 14+4). Sitä ennen tunsin jotain mutta en voinut olla varma, onko liikettä. Useimmiten liikkeet tuntuu vähän sen jälkeen kun olen syönyt jotain. Mulla on istukka takaseinässä. Kohdun kallistumisesta en tiedä, sitä ei ole kukaan tässä raskaudessa kommentoinut.
    • Tykkään Tykkään x 2
  6. Pähkinä88 Kommentoinnin ninja Heinäkuun äidit 2019 Heinämammat 2017

Minä tunsin eilen aamulla sängyssä liikkeitä ja illalla ku istuin sohvalla ja katoin telkkaria :) mahtava tunne! Nyt rv 13+5. Mies ei millään malttais odottaa että hänki pääsis tuntemaan liikkeitä masun läpi.
    • Tykkään Tykkään x 7
  7. Kisu2 Piirimestaruustason postaaja Heinämammat 2017

Mä en tajunnut kysyä istukasta mitään. Olin vaan niin innoissaan kun vauva zumbas
    • Tykkään Tykkään x 1
  8. Gemini82 Hyväntuulinen höpöttäjä

Olen melko varma, että olen nyt pari päivää tuntenut liikuskelua. Vähän on tietty viikkoja (10+2), mutta mulla on herkkä tunto sisuakaluissa (yleensä huono asia).
    • Tykkään Tykkään x 3
  9. Kurpitsakakku Näppärä viestien naputtelija

Täällä taisi tänään tuntua ekat liikkeet, nyt 13+6. Aiemmin on ollut jotain mistä en oo ollut ihan varma, mutta nyt oli mielestäni aika selkeä tuntemus. Olipas ihanaa :) raskaus tuntuu aivan eri tavalla todelliselta kun voi tuntea sikiön liikkeet!
    • Tykkään Tykkään x 9
  10. Liinukainen Puuhakas puhuja

Voiko näillä viikoilla ( 12+5) tulla vielä harkkasuppareita?
  11. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Luin netistä, että jollaki oli tullu jo 8+ ja siit eteenpäin ! o_O Mut raskaus meni hyvin loppuun.

Mulla oli josku rv17 tullu esikoisesta. Lueskelin tos yks päivä muistelmia esikoisen odotusajasta..
  12. Liinukainen Puuhakas puhuja

Pilvilinna, ootko kirjottanu johonki vaa muistiin juttuja vai onko joku vauvakirja tms siihe odotusaikaanki olemassa?
  13. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Vaun odotusajan kirja vain missä on osio isille ja äidille niin siihen vain. Neuvolasta jakoivat tuolloin noita :)
  14. Kurpitsakakku Näppärä viestien naputtelija

Liinukainen, mullakin on tullut jo harkkasupistuksia, nyt 14+0. Kai ne voi alkaa vaikka kuinka aikaisin...
  15. Kisu2 Piirimestaruustason postaaja Heinämammat 2017

Niitä kirjoja saa nykyään apteekeista
    • Tykkään Tykkään x 1
  16. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Kuulemma. Eipä oo sen takia kehdannut mennä :) Vaikka ois kiva saada uusi.
  17. Mamma72017 Tietävä tietäjä Tammiäidit 2020 Heinämammat 2017

Mulla on se kirja ja isäntä sekä tuleva eno ovat sen jo kannesta kanteen lukeneet :D
    • Tykkään Tykkään x 3
  18. Liinukainen Puuhakas puhuja

Aijjaa! Pitääpä käydä apteekista kattelemassa :) ois kiva sellainen. Mulle ei neuvolasta annettu :/
  19. Mamma72017 Tietävä tietäjä Tammiäidit 2020 Heinämammat 2017

Kyllä niitä apteekissa varmasti ompi. Itse hain jo viikolla 6 sen kirjan... Kun hain lisäravinteet..
  20. Pilvilinna Kunnioitettu kommentaattori

Ei mullekaa oo annettu neuvolasta kuin esikoisesta vuonna 2013. Ei niit vissii nykyään neuvolassa jaeta