Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Selmer
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä samaa vessassa juoksemista. Vessakäynnin jälkeen unikin kummasti katoaa jonnekin.. :D Onneks on ensi viikolla ultra, niin näkee vauvan, kun ei liikkeitä vielä tunnu...

Ihan mahottomasti on liikkunu nyt viime päivinä, etenkin töissä istuessa välillä jopa pelästyy, kun mahassa muljahtelee niin voimakkaasti :)

Eilen tunsin ekaa kertaa potkut läpi vatsan! Ihanaa! <3 Mutta kaikille jotka pohtivat, tuleeko liikkeitä tarpeeksi, niin mulle ainakin torstaina ultrassa sanottiin ettei tässä vaiheessa kaikki vielä tunne yhtään mitään. :)

Samanlaista liikehdintää täällä. Masu heilahtelee ja pieni hurjastelee masussa öisin vessakeikkojen jälkeen :D Hikka olis hauska jo spotata :)
24+0

Hei kaikille. Oon hiukan myöhäisherännäinen tälle foorumille, LA 2.2.17.. :) Nyt vasta uskaltauduin tänne ja olipa hyvä päätös! Kiva lukea teidän kaikkien kokemuksia ja tuntoja. Mulla siis ensimmäinen lapsi tulossa.
Mitä tulevan poitsun potkuihin tulee, mulla tuntunut alusta saakka tosi vahvana, vatsakin ihan heiluu päällepäin kovien potkuharjoitusten aikana :D Pariksi päiväksi liikkeet katosi yllättäen ja huoli heräs mutta onneksi vauva ilmottautui uudelleen ! =)

Täällä myös yökaudet potkiskellaan, varmaan rytmi on sama syntymän jälkeen, eli aktiivisia ollaan yöllä... :happy093
Hyvähän se on että voi jo nyt henkisesti valmistautua, jos yhtään positiivinen haluaa olla :grin

Tänään 22+0. Oikeastaan vasta viime päivinä olen tuntunut pieniä helliä potkuja. Tällä viikolla mies myös tunsi ensimmäisen töytäisyn käteen <3. Välillä ehdin jo huolestua, kun muilla tuntui vauvat jo kovin potkivan. Helpotti kuitenkin, kun kuulin rakenneultrassa, että istukan asento voi vaimentaa tuntemuksia.

Täällä myös tuntuu käteen jo selkeät liikkeet. Aika usein liikkeet tuntuvat tuolta todella todella alavatsalta. Ihanaa...tämä on kyllä ehkä parasta aikaa tässä raskaudessa ollut! Nyt 21+1

Täällä poitsu on eläny hiljasemmin ultran jälkeen, huolestuttaa vaikka on ihan kai normaalia. Jos kohta olis niin iso ettei mahtus potkimaan piilossa. :)

Tänää just terkkari sano et on ihan normaalii jos ei vielä tunnu liikkeet. Vauva on vielä niin pieni niin sillä on vielä tilaa liikkua kohdussa silleen et liikkeitä ei välttämättä tunnu :)

Mullakin oli muutama hiljaisempi päivä ja en varsinaisesti huolestunut, kun tiesin se olevan normaalia, mutta eihän se kivalta silti tunnu, kun kokoajan vain miettii ja kuulostelee.

Nyt muutama päivä onkin sit tuntunu tosi selvästi ja eilen tunsin ekaa kertaa liikkeitä niin, että puuhasin muuta ja havahduin siihen, että vauva potkii <3

Mulla istukka kohdunpohjassa/edessä/oikealla, niin se selittää välillä hiljaisemmat kaudet/liikkeitä tuntenut vasta muutaman viikon (ja ainostaan vasemmalla/keskellä), jos vauva lymyilee tuolla istukan suojissa tai potkii sinne päin.

Ei vieläkään mitään tunnetta sisäisesti eikä ulkoisesti :(

En mä olis huolissaan :) Niinku monet sanoo, potkujen tunteminen on niin yksilöllistä! Ja jos vauva potkii vaikka selkärankaan päin et tunne mitään.. tai just istukan paikka voi vaimentaa paljonkin!

Sattuuko muilla liikeitä tuntuvilla potkut? Varsinkin jos potkii alavatsalle niin välillä sattuu ihan hulluna. Muutenkin kyllä tällä viikolla harjotussupistellu ja muutama kipeä myös... Huomenna onneks kontrolli ultra munuaiseen, niin saapi kysyttyä samalla mahdollista syytä näille.

Mulla sattuu välillä potkut. Tai se ei ole sellasta peruskipua, ne vaan tuntuu niin napakalle ja terävälle, välillä myös jotenkin kummassa asennossa vissiin, kun seistessä tuntuu ettei tiedä miten päin olisi, aivan kuin se survois päällä siitä keskeltä läpi...mutta siis joka päivä liikkuu nyt (tunnen) ja huomaan selkeää rytmiä. Tiettyinä aikoina aktiivisempaa ja välillä kovaakin potkiskelua, välillä vaan pientä hipsutusta ja välillä selvästi jotenkin vääntelehtii. Näkyy vatsan päältä ja jos haluaa tunnustella, pitää molemmin käsin, koska tuntuu usein yhtäaikaa kummallakin puolella. Yöllä kääntyessä ja vessassa käytyäni alkaa heiluminen vähäksi aikaa, onneksi kuitenkin muuten antaa nukkua vielä :)

Mulla nyt rv 24+3

Täällä ollu taas pari päivää vähän rauhallisempaa liikkeiden kanssa ja "iltahulinat" on jääny vähäisiksi, ja oon ollu vähän huolissaankin mutta onneks liikkeet kuitenkin tuntuu päivittäin. Tuntuu et potkut on vähän rauhoittunut, jokin aika sitten oli niin napakoita ja vauveli yritti kai tulla navasta läpi kun tuntui tosi kivuliaalta välillä potkut navan kohdalle :rolleyes: Päivän ihanin hetki on kun tulee töistä ja pääsee pötköttelemään ja laulelemaan vauvalle ja tuntemaan potkut kunnolla :joyful:

Suzy mulla sattuu välillä. Varsinkin just alavatsalle tulevat potkut. Välillä taas tuntuu et siel oikeen ladataan ja potkastaan yhesti aivan täysillä, ne on kivuliaita :D

Täälä kans sattuu jo potkut välillä, hirvittää ihan mitä ne tulee olemaan lopus! Nyt on kuitenki vasta 23+3 menos ja istukka edes. Supistuksia tulee tihiään. Esikoinen oli kans tosi vilkas ja sattui potkut mutta ei se näin vilkas ollu.

Tänään 22+0. Oikeastaan vasta viime päivinä olen tuntunut pieniä helliä potkuja. Tällä viikolla mies myös tunsi ensimmäisen töytäisyn käteen <3. Välillä ehdin jo huolestua, kun muilla tuntui vauvat jo kovin potkivan. Helpotti kuitenkin, kun kuulin rakenneultrassa, että istukan asento voi vaimentaa tuntemuksia.

Täällä aivan sama! Ru:ssaen vielä tuntenut mitään mutta nyt tunnistaa hentoista kuplintaa ja joskus vähän kovempiakin liikkeitä. Usein kun liian pitkä paussi syömisestä alkaa monotus.

Takaisin