Vauvan liikkeet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Selmer
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo tääläkin näkynyt jo muutamia viikkoja. Eilen mies jutteli masulle ja sano "onko siellä ketään kotona?" Ja laitto pään mahalle niin kaveri potkas suoraan korvaan :D vähän hämmennyin taas. :D
 
Muokattu viimeksi:
Suzy, meillä kävi eilen ihan samalla tavalla :D Mies laittoi korvan mahalle niin heti tuli suoraan korvaan niin kova potku että pää tärähti ;) Hauskaa. :)
 
Meilläkin on hiukan ujo vauva. Monet kaverit on kysyneet että saako tunnustella liikkeitä, niin heti vauva lopettaa ja pitää sanoa että sanon kun se alkaa taas ilakoimaan :D mieheni kanssa sama juttu. Ollaan ihmetelty potkujen voimakkuutta ,miten ne niin kovasti vaihtelee ajasta, päivästä ja asennostani riippuen. mietin noita supistuksia vain, että voikohan osa supistuksista johtua siitä että vauva vaihtaa asentoa?! kun ne tulee niin yhtäkkiä ja välttämättä ei tarvi mitään rasitustakaan olla taustalla.
 
huhhuh mikä potkunyrkkeilymaratooni jo kolmatta päivää masussa :Heartpink Luulen, että kun olen radi diagnoosin saatuani rukannut ruokavaliota uusiksi ,niin se on vauvan aktiivisuuteenkin vaikuttanut. Viikko 27 menossa.
 
Pikkukaveri on alkanut monottaa maksaan! Välillä oikein yllättää ja meinaa mennä ilmat pihalle vaikkei kovin kovaa töytäisisi.

Runoilijatar89, mulla ainakin iltapäivästä/alkuillasta kun liikkeet on kovimmillaan myös kohtu supistelee herkästi niihin reagoiden.
 
Miulla välillä tää pikkukaveri on jotenki hassusti ku mahan yläpuolelta tietystä kohtaa välil ihan koskee. Sillo varsinki jos on kova meno ollu esim, töissä. Eilenki sit ku kävin pitkän illan jälkee nukkumaa ni siitä kohtaa mahasta oli ihan kova kohta, et ihan ku siin ois ollu sen pää tai joku. :D
 
Tähän asti joka päivä ollut ru jälkeen melskausta mahassa, mutta tänään ollut hiljaista ja heti pistää huolestuttamaan... Toivottavasti loppuiltaa kohden tapahtuis. Hei kokeneemmat, mikä on normaalia ja milloin pitäisi huolestua oikeesti? Tällä on istukka etupuolella.
 
Tähän asti joka päivä ollut ru jälkeen melskausta mahassa, mutta tänään ollut hiljaista ja heti pistää huolestuttamaan... Toivottavasti loppuiltaa kohden tapahtuis. Hei kokeneemmat, mikä on normaalia ja milloin pitäisi huolestua oikeesti? Tällä on istukka etupuolella.


Oothan kokeillut syödä sokeria? esim. tuoremehu imeytyy hyvin. Sokerilla pitäisi saada vauvaan liikettä.

Täälä on päiviä kans, kun melskettä on hurjasti, ja sit saattaa olla päiviä että vasta illalla nukkumaan mennessä kaveri antaa muutaman potkun. Monet potkut ei edes tunnu, mutta huomaa vaan kun maha heilahtaa, et kantsii mahaakin vissiin vaan tuijotella :D istukka edessä täällä kans.

Ennen rv30 liikelaskentaa ei tehä, mutta joka päivä pitäisi 25-26 vkon jälkeen tuntea jotain. Tämmösen ohjeen sain neuvolasta kun asiaa kysyin. Liikelaskennassakin on vaan 10 liikettä/per tunti, että ihan kauheesti ei sillonkaan :D

Jos huolettaa niin soita synnärille :) he ottavat tarkastukseen, jos tilanne vaatii :)
 
Muokattu viimeksi:
Täällä riehutaan niin paljon, että sekin jo vähän hirvittää. Huomattavasti liikkuvampi ja terävämpiliikkeinen baby verrattuna edeltäjäänsä. Kovaa riehuu ja potkii polvea mahanahkaa venyttäen. Ei tee vielä kipeää, mutta jännityksellä odotan kun tila mahassa vähenee :nailbiting:
 
Nyt on alkanut vauva touhuamaan yöaikaankin niin että välillä menee itsellä hetki saada unen päästä uudelleen kiinni jos sattuu heräämään.. :P Viime yönä koirilla oli ihme yö ja herättelivät useamman kerran, aina kun sain koirat rauhoittumaan uudelleen niin johan alkoi vauva pitämään sellaista jytkettä että unen tuloa saikin sitten odotella. :D
 
Mä huomaan, että jos on vilkkaampi/vilkkaampia päiviä, niin seuraavat on sitten vähän hiljaisempia :) Kunhan päivittäin jotain tunnen, olen ajatellut.
 
Hei Suzy91 - kiitos ihanasta viestistäsi!! Tuossa taisi olla vain pari rauhallisempaa päivää, kun en tuntenut liikkeitä - mutta jestas että säikäyttää.. Näin untakin että napanuora oli kiertynyt ympärille ja vauva oli sen takia pulassa ja liikkumati. Nyt tänään taas aamulla ja illalla liikehdintää, mutta jotenkin vaimeampaa kuin aiemmin rv 25+ menossa... Onneksi on kotidoppler! Sillä kuitenkin löytyi ihan normisykkeet.

Kuuluuko potkujen koventua loppua kohden? Kiitos Suzy tiedoista! Olen ihan auttamattoman pihalla liikeseurannasta yms. Perjantaina on onneks ultra, niin pääsee taas näkemään pikkuista. Mulla ei kyllä maha heilu mihinkään.
 
Kyllä ne potkut kovenee ja muuttuu loppua kohden :) kun sitten kunnolla tila vähenee vauva ei mahdu varsinaisesti potkimaan vaan ojentelee raajojaan ja loppupuolella voi olla tosi kipeitäkin iskuja :D ei mullakaan myllätä niin että maha heiluis, muutamia potkuja olen nähnyt kyllä vatsan päältäkin. Tosiaan mitään varsinaista liikelaskentaa ei näillä viikoilla tarvitsekaan tehdä.
 
Vatsan päältä näkyy jo selvästi vauvan liikkeet. Neuvola huomasi myös, mitä olin itsekin jo huomannut, että vauva hikottelee vatsassa :) keuhkoja siis treenataan kovasti.
 
Kiitos V1lhelmiina! Huh, täällä ollu tänään sellanen mulina masussa, että oksat pois! Ihanaa! Mutta liikkeet on jotenkin vaimeampia kuin viime vkolla, mutta tänään hyvin aktiivista pompottelua. Vielä mahtuu liikkumaan hyvin.
 
Mulla on taas tänään poika potkinu nii kipiästi että maha on aiva hellänä :D
 
Täällä on kanssa hikkaa useita kertoja päivässä :D vähän ärsyttävän tuntusta :D möyrii ja monottaa myös kauheesti, ja näkyy päälle päin tuo myllerrys :)
 
Olis hauska huomata toi hikka.. :D Ei o mun mielestä ainakaan viel semmosta pienellä ollu :)
 
Meinasin kirjottaa että meilläkää ei oo viä hikattu mutta justii taitaaki hikata :D esikoinen hikkas paljo, tää ei tosiaan vielä oo.
 
Takaisin
Top