Vauvan liikkeet

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Selmer
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vauva on ihan mahdoton myllääjä! Ihan ihmetyttää että miten paljon voikin liikkua ja potkia. :D Tänään työpaikan pikkujoulut, ajattelin että olisin nukkunut ainakin seitsemään että illalla jaksaisi olla vähän pidempään hereillä mutta eikös vauva herättänyt potkuillaan viideltä minkä jälkeen en ole sitten nukkunut silmäystäkään.... Nyt viikot 25+6.
 
Ei meilläkään tätä usein tapahdu. :D Mut oon huomannut, että meidän vauva liikkuu paljon aamuisin ja iltaisin (ja jos oon kuorotreeneissä, taitaa tykätä musiikista [emoji173] ).
 
Mitäs ihmettä! Äske täs löhöillessä tuntu kunnon liikehdintää navan alla, laitoin sit käden siihe ja kokeilin et miten se siel möyrii. siis tuntu semmone pyörien tuntune pallura ja se muljahti sivulle ku vähä hellästi painoin siitä! Oliks se pää vai mikä, vai voiko vielä tuntee ruumiin osia mahan läpi? :D Nyt viikolla 26+0
 
Kai sen voi jo tuntea, missä mikäkin ruumiinosa on, ehkä.. Oon yrittänyt tunnustella, mut en saa selvää. Joissain kohdissa tuntuu kovempi kohta välillä, en tiedä onko pää vai peppu. Tänään on ollut kova potkuttelupäivä, kääntyilee kovasti kun tuntuu joka puolella vähän väliä. Mulla on istukka ylhäällä edessä ja tänään tuntui ekaa kertaa potkut tosi korkealla.
 
Jännää :) miulla tuntuu potkut tosi usein oikealla puolella, ihan sivulla. Vasemmalla puolella harvemmin. Ylhäällä vielä ei oo tuntunut
 
Onkos teillä tuntunu vauva hikkailevan mahassa? Miulla on nyt toisinaan tuntunu ihan alavatsalla semmosta tasaista "nykimistä". Mahan päältä sitä ei tunne mut tunnen sisäisesti et joku siel hytkyy :D ajattelin et olisko se hikkaa kun on niin rytmikästä ja korkeintaan muutaman minuutin kestää? Ja voiko se vauva olla jo pää alaspäin kun nyt siis on rv 26+1.
 
Voi olla alaspäin :) meillä ollu viime ultrasta rv24 pääalaspäin. Nyt mennään 28+1, toki voi vielä kääntyillä miten haluaa.. Maanantaina lääkärin tutkimuksessa oli edelleen ja tosi alhaalla jo.. Siks särkeekin kävellessä paikkoja myös.. Kaikki kovemmat liikkeet eli varmaan potkut tulee navan yläpuolelle tai jommallekummalle kyljelle tällä hetkellä, ja pienempiä tönäsyjä alavatsalla.. Vilkkaina päivinä vaihtaa selkäänsä puolelta toiselle :D viihtyy tossa oikealla kuitenkin eniten:D Hikkaa en oo vielä bongannu. Vauvalla ollu nyt taas pari hiljasta päivää, mutta sokerilla virkoo, et kai se vaan kasvaa :)
 
Muokattu viimeksi:
Miulla tuntuu välillä kuin sydämen tykytystä tuossa vatsan kohdalla. Välillä vauva heiluu ihan tunteella, välillä monottaa yhtä ja samaa paikkaa tosi kauan. Eilen tuntui oikein kunnon lapsivesipaine, kun tyyppi heilautti kahta raajaansa vauhdikkaasti niin että lapsivedet oikein työntyi vatsanahkaa vasten. Taitaa olla meille kasvamassa varsin vahva ja liikkuva lapsi. Nyt on viikkoja 28+6
 
Johonkin kirjoittelinkin jo, että täällä hikka tuntuu ja todella usein. Hassu kun masu nykii tasaisesti :). Liikkeet on todella selviä ja näkyy jo vatsan päältä selvästi.
 
Muksu liikuskelee yöllä helpommin kun nukkuu oikealla kyljellä. vasemmalla kyljellä ollessani ei niinkään. Suht. rauhallinen kumminkin öisin. Neuvolassa sanottiin ,että paremmin alkaa lapsi ulkoapäin tuntumaan viikon 30 tienoilla, siis että miten päin on ja mikä ruumiinosa milloinkin kyseessä.
 
Meillä on taas ollu rauhallinen useamman päivän, onneks tiistaina on ultra. Potkut tuntuu navan vieres ja yläpuolella ja kyljis, ihan häpyluun päällä tuntuu hikkaa välillä. Ehkä meilläki vaan kasvetaan ku sitte ku potkuja tulee nii tuntuu ku poika tulis mahasta läpi, oikeen työntää kaikin voimin jaloilla mahaa. :D nyt 27+6 jos oon perillä viikoista.
 
Täällä on taas pari päivää ollut liikkeet paljon vaisumpia ja itsellä heti kova huoli... Lauleskelemalla oon saanu vähän jotain liikettä asukkiin mutta kaipaan niitä napakoita potkuja :sorry: Liikelaskentaa tein vähän eilen illalla ja sain kyl sen 6 kpl jo 15 minuutissa mutta silti vauva tuntuu epätyypillisen liikkumattomalta. En usko että ne huolii kättärillekään tarkistukseen jos ei liikkeet jää alle 10/tunti.
 
Voi ei :( Tuo on tosi raskasta kun itsellä huoli herää onko masussa kaikki hyvin.. Toivotaan että lapsi alkaa nyt paremmin siellä taas ilmottamaan itsestään :) Voimia ! Voihan se olla että hän on kääntynyt just selkään päin eikä iso osa potkuista tunnu. Jos olen oikein ymmärtänyt niin tuo 10liikettä per tunti laskenta alkaa vasta viikolta 30, koska lapsi on ennen sitä vielä niin pieni ja just voi olla miten päin vaan. Mutta ymmärrän ettei varmaan huolta helpota vaikka mitä sanois. Voimia vielä ja ilmottele miten asia etenee <3
 
Tunteeko joku noin paljon liikkeitä :O hyvällä tuurilla tuntee sen 10 päivässä vaikka kuinka tunnustelis ja koittais herätellö
 
Meillä vauva liikkuu illalla/alkuyöstä ja potkuja saattaa tunnin aikana tulla yli parikymmentä. Tykkää jysäyttää tuohon navan viereen niin liikkeet sekä tuntuu että näkyy. 28+4 mennään täällä.
 
Täällä kans tuntuu ja näkyy. Yöllä heräilen siihen ku on nii hurja potkuttelu menossa. Parhaillaan saa äidin kylkiluut kyytiä :D
29+0
 
Takaisin
Top