Vauvan liikkeet

  • Ketjun aloittaja Selmer
  • Aloituspäivämäärä
Meilläkin vauva potkuttelee reilusti yli 10 liikettä kerralla. Jonkinlainen rytmi alkaa muodostua pikkuiselle. Toisinaan on hiljaisempia päiviä ja sitten taas myllätään senkin edestä.
 
Täälläkin kyllä tuntuu liikkeitä melkeimpä joka tunti, vaikuttaa aika aktiiviselta tyypiltä. Liikkeet näkyy masun läpikin selvästi. 26+2 nyt. Yksilöllistähän se on. :)
 
Täälläkin vaikea tehdä mitään laskentaa sinänsä. Välillä tunteja, että vähän joku siellä liikahtaa ja välillä taas jatkuvaa sätkintää, mikä ei yksittäisiä potkuja vaan koko maha "kuplii ja tärisee". Nyt tasan 29 vk.
 
Muksu on ollut yleensä rauhallisemmalla tuulella kun olen ollut liikkeellä. Nyt meinaa tuntua kunnon töytäsyjä liikkeellä ollessakin. Voisi sanoa että melkein sattuu ne. Aamuisin muksu on rauhallisempi. En vielä halua alkaa stressaamaan paljonko liikkeitä tulee tunnissa. Ehtii sittenkin kun tila vähenee ja asento vakiintuu jotenkin päin :)
 
Täälläkin intouduttu liikkumisesta vaan entistä enempi! :D Viikkoja nyt 27+0 ja välillä on ihan kipeänä maha kaikesta riehumisesta. :D
 
Kävin ultras ja poika oli kääntyny perätarjontaan, ei ihme että tuntuu kylkiluis inhottavalta ku se hinkkaa päätänsä sinne :D ja varmaan vielä kaivelee sormillaan.
Nyt 28+1.
 
Tänään on viimeinkin vaavi ottanu vähän aktiivisempaa roolia, tosin varsinaisia potkuja ei tunnu mutta semmosta aaltoliikettä. Näkyy nyt hyvin mahan pinnalta kun pieni möyrii :joyful: Enää en kyl pystyis katsomaan Aliens-leffoja, on vähän liiankin ko. leffoista tuttuja kohtauksia noi "ihonalaiset muljahdukset" :hilarious: Mutta ihanaa että tää mun pikku Alien on taas vähän villiintynyt omassa pienessä avaruusaluksessaan! :greyalien: :grin
 
Meillä kans mies kutsuu pikkukaveria Alieniks. :D Eilen pikku alieni änkeity tuohon mahan oikealle puolelle jotenkin ja maha oli oikealta puolelta kymmenen senttiä korkeammalla kuin vasemmalta. :D
 
Tuli ihan hirveä ahdistus että pitääkö ottaa yhteyttä johonkin. Vaikken liikkeitä paljoa päivässä tunne niin joka päivä jotakin. Ja jos ei muuten niin mahalleen maaten niin johan alkaa potkimaan.
Tänään ei ole tuntunut ainuttakaan liikettä, olen maannut pidemmän aikaan mahallani lattialla eikä mitään vaikka yleensä sängyssä pehmeemmälläkin jo tuntuu.
 
Gagezzz,mikä viikko sulla oli? Mulla jos on hiljaista, yleensä auttaa jos vähän liikun ja/tai käännyn kyljelleen. Jotenkin se joutuu etsimään asentoa tms ja liikahtaa vähintään vähän,jos ei muuten hereillä. Sit esim. makean mehun juominen tms. vois "herättää"..
 
Täällä kans melkoista melskettä ja mielestäni eilen oli eka hikka - sellaista nykimistä. Nyt rv 26+5. Oltiin 3-4d ultrassa js tuolloin lääkäri kertoi vauvan olevan pää alaspain ja että istukka on etuvasemmalla, joten sen vuoksi potkut tuntuu (ja joskus myös näkyy) etuoikealla. Sanoi vauvan olevan korkealla ja että ehtii moneen kertaan pyöriä ympäri. Sitten saatiin todistaa mahtavaa linkkuveitsivenyttelyä - !kuulemma tekevät sellaista paljon ja se ei äidistä tunnu missään. Joten ne joilla ei kovasti tunnu liikkeitä vielä niin vauva voi venytellä siellä. Itse havaitsen liikkeitä eniten: jos on nälkä tai liian pitkä paissi ruokailusta, illalla nukkumaan mennessä ja noin klo 2, silloin kun kuuntelen lukalla musiikkia autossa tai laulan:-) kannattaa kokeilla mussa. Ja sokeri tietty liikuttaa.
 
Meillä on varsin aktiivinen vauveli, monta kertaa päivässä pitää kunnon karkelot ja yöllä saattaa intoutua myös. Vielä ei siis ole tarvinnut liikelaskentaa tehdä kun ei ole niin rauhallisia päiviä ollut.
 
Tänään 27+0 ja yö oli ihan kauhea. En nukkunut silmäystä enempää kun koitin herätellä liikkeillä, äänillä ja sokerilla muttei mitään reaktiota
 
Voithan soittaa gagezzz neuvolaan ja kysyä pääsisitkö tsekkaamaan että onhan vauvalla kaikki hyvin. Toivotaan että kaikki OK.

Täällä pieni on kans ollut vähän hiljempaa pari päivää, mut säännöllisesti liikkuu kuitenkin. Oon vasta nyt jotenkin täysin rakastunut tähän tyyppiin :Heartred
 
Mä oon myös hyödyntänyt paljon noita avoneuvoloita ihan oman mielenrauhani takia. :) Uskon, että kaikki on hyvin, mutta kannattaa oman mielenrauhan takia mennä käymään siellä neuvolassa. [emoji173] Mäkin kävin siellä kerran siksi, että halusin vaan kuulla sydänäänet.
 
Hyvä, mene ihmeessä Gagezzz niin ei tarvitse miettiä. Toivotaan, että kaikki hyvin ja vauveli vain vähän hiljaisempana tai sellaisessa asennossa, ettei tunne itse niin helposti.
 
Vähän kuulostaa kivalta että teillä on avoneuvolat. Meillä on vaan soittoaika klo 12-13 eikä sieltä nyt mitää sen kummosempaa apua saa.. olis paljon kivempi jos täälläkin olis!
 
Käy ihmees gagezzz, ennemmin turhaan ku jättää käymättä :) itte oon ainaki hysteerinen liikkeiden suhteen heti jos niitä ei tunnu ja paristi oon neuvolas käyny siitä ultras. Esikoisesta lähdin liikehälyn takia synnärillä käymään (38+3) ja sieltä kotiuduttiinki vasta pojan kans ♡
 
Löytyhän se pieni sydän sieltä sykkimästä. Tosin todella vaimeena ja neuvolatädin mukaan tyyppi on vetäytynyt jonnekkin ihan selkärankaan kiinni ja monottelee päin istukkaa niin se saattaa selittää miksei tunnu mitään. Ja kyllähän se sieltä sit monottikin päin sitä keppiä heti kun vähän kovemmin painoi että kuulis tarkemmin :) ehkä nyt saisi taas nukuttua!
 
Takaisin
Top