Vauvan liikkeet

Mä oon kans miettinyt et mikäköhän juttu toi oikein on kun se tuntuu enempi ylävatsassa ja se on reilusti nopeempaa kuin hikka, joka pääsääntösesti tuntuis sitten lähellä nivusia... Eli täälläkin tärisee!

Ja joo, tuo esikoinen ei kyllä mitenkään värissy tai tärissy massussa, mutta synnyttyään kun teki pissat ni värisi. Jännä juttu.
 
Tärisee. :) Mä oon kans liittänyt sen tohon pissaamiseen, kun tuo meidän ennenaikaisena syntynyt tärisi samalla tavalla vielä alkuun mahan ulkopuolellakin, kun pissasi. Kai se johtuu hermoston kehittymättömyydestä.
 
Joo, tärinä on ihan tavallista ja voi tosiaan olla myös vastasyntyneellä. Minullekin sanottu, että johtuu hermoston kehittymättömyydestä. Pissaamisesta en kyllä ollut kuullut aiemmin.
 
Mulla tärisee siinä missä vauvan keskivartalo on. Esikoinen ei enää syntymän jälkeen tärissyt.
 
Mä rupesin kuuntelemaan pitkästä aikaa bändiä nimeltä Kilpi ja tässä sängyllä iPadin ollessa mahan päällä niin tulee aika kovat rummutukset kyl vastavuoroisesti mahasta :dance008:dance018:gen014
Hyvähän se on totuttaa kunnon musiikkiin heti alkuunsa :cool01
 
Huhhuh, koko yön ja aamupäivän vauva vetänyt semmosia venyttelyjä mahassa, että kaikki paikat ihan särkee! Uusi ihana liike on ku jalat ottaa kylkiluista vauhtia ja pää painuu samaan aikaan mahdollisimman alas... :shifty: Otan kyllä osaa niille, joilla vauva on enemmänkin potkinut kylkiluihin! Ihan hirveän tuntuista. :eek:
 
Mullaki tekee tuota samaa pään puskemista tän ainaisen kylkien moukaroinnin lisäksi. 50/50 kumpaakin.
 
Täällä on taas liikkeet selkeesti vähentyneet, vielä perjantaina oli kauhea meno ja vääntö. Vainoharhaisuudessani tietty oletan, että lähdön hetki on lähellä!
 
Täälläkin liikkeet rauhoittuneet selkeästi viimeisen kolmen päivän aikana. Nyt lähinnä tuntuu selkeästi kun möyrii ja vaihtaa kylkeä muutaman kerran päivässä. Seisaaltaan tuntuu kun paine siirtyy alaspäin. Ja ne liikkeet mitä tulee on aika rauhallisia, kaikki äkkinäiset jääneet pois. Mutta eipä kai isolla jässikällä siellä enää tilaakaan oo riehua. :D
 
Tää liikkuu selkeesti enemmän iltapainotteisesti. Just ku esikoinen on lähteny nukkumaan, ni tää alottaa omat bileet! Ja jos rytmi pysyy synnyttyään samana, ni viimonenkin oma aika on mennyttä.. Olihan se kyllä jo tiedossakin mutta silti...
 
Täällä möyritään ja venytellään ihan urakalla edelleen. Tänään ollut typy kyllä rauhallisempi, ja rytmi erilainen kuin normisti. Ihan kuin olisi nukkunut enempi. Toivon mukaan kerää voimia kohti synnytystä :wink Ikävimmältä tuntuu juuri tuo pepun nostelu ja varmaan venyttelee jalkoja/selkää tms kun samaan aikaan tuntuu että pää puskee jo pihalle ja oikeassa kyljessä/kylkiluiden tuntumassa ponkii jalat.
 
Joo tekee välillä aika huonoo jo kun tuntuu että kummastakin kyljestä puskee jotain ulos...
 
Onpahan ollut aamu. Olen ollut hereillä kohta kaksi tuntia ja yhtä pitkän ajan vaavi on venytellyt vatsassa. Tuntuu tavallaan kivalta, mutta myös hieman ilkeältä ku se puskee takamusta melkein suoraan navan yläpuolelta. Puhumattakaan pään puskemisesta alaspäin.
 
Samma här. Herätty jo ennen kuutta ja pikkuinen venytellyt minkä ehtinyt. Sukkapuikkokivut oli nukkumaan yrittäessä aikamoisia, ja tänään pään puskeminen alakertaan jatkunut. :D
 
Eilen hekottelin ittekseen ku suihkun jälkeen huomasin typyn oikasevan jalkojaan niin että peppu pönkäs masua oikeelle ja jalat vasemmalle yhtaikaa. Ei se sattunu, näytti vaan hassulle :)
 
Tuo pieni pylly on kyllä yllättävän terävä kapistus, varsinkin kun se yrittää tulla nahkan läpi yleesä samasta kohtaa.... muutaman kerran olen luullut että pyllyn kohdassa mustelma kun niin kipeä ja sinertävä iho siitä kohtaa, mutta häviää heti kun paine laskee:grin
 
Tää masuasukki on muuttunu nii rauhalliseks liikkujaks, et toisinaan saa olla ihan sydän syrjällään et Vieläks tää on elossa?! Joutunu oikeesti miettii millon tää on liikkunu.. nyttenkin viidestä asti ollu ihan paikoillaan, mut nyt kun tätä skriivaan ni heräs:happy:. Ihanat liikkeet! :Heartpink
 
Mullaki vauva selkeesti nukkuu nyt pitempiä aikoja kerrallaan. Sitte puskee mun kylkiä ja rakkoa sellasella voimalla, että kipiää käy, ja kummasti se rauhoittaa omaa mieltä. :Heartred
 
Taas on ihmeen hiljanen päivä masussa. Yöllä kyllä mylläsi,mutta kovin vaimeita ovat liikkeet. Sellasta pitkää tanakkaa kivutonta supistusta ollut pitkin päivää ja tuntuis että sillon liikkeet vähenee. Onko muut huomannut samaa? Mä koen kyllä tosi hankalaksi sen että toisaalta sanotaan että liikkeet vähenee loppua kohden kun tila vähenee. Ja toisaalta taas sanotaan että liikkeitä pitäisi tuntea ihan loppuun asti ne samat. Ja sit gyne sanoi eilen että kyllä mä äitinä parhaiten tiedän koska ne liikkeet on erilaisia kuin pitäisi...! No en kyllä oo tuosta niin vakuuttunut.
 
Takaisin
Top