Vauvan liikkeet

Mua taas ärsyttää se kun tiputan jonkun tavaran vahingossa, niin aina se osuu mahaan ja kimpoaa siitä jonnekin kolmen metrin päähän lipaston alle tms.
 
Onko muilla sellaisia päiviä että illalla vasta miettii että onko sitä liikehdintää tuntenut ollenkaan? Päivät tuntuu olevan niin aktiivisia että illalla vasta asian huomaa ja sitten alkaa se odotus. onneks toveri on sellainen että alkaa jumpata joskus klo 23 jälkeen jolloin mää jo haluaisin nukkua :wink
 
Ei mulla ainakaan vielä. Koko tän viikon on mahassa möyritty ihan hirveästi jatkuvasti ja miettinytkin eikö se vois nukkua välillä? Nyt en oo kyllä öisin enää herännyt muilimiseen. Enkä niin paljon pissallekkaan...tosin mähän nukahdan nykyään vasta 2-3n välissä..
 
Tää napero on viihtynyt jo monta viikkoa raivotarjonnassa. On kuitenkin vielä sen verran ylhäällä välillä, että takapuoli tuntuu heti kylkiluiden alapuolella ja painaa kipeästi. Enimmäkseen on kuitenkin vähän alempana ja rummuttaa jaloillaan kylkiluihin. Auts. Toivottavasti tajuaa pysyäkin oikein päin, vaikka selvästi on vielä tilaa liikkua.
 
Täällä havahdun usein että ei oo liikkunut koko päivänä niin että olisin huomannut. Mutta kyllä sitten kun keskittyy siihen liikelaskentaan ja herättelee niin nopeasti tulee 10 liikettä.
 
Tässä kuulostelen ja tunnustelen vauvan liikkeitä. Emn osaa sanoo et mihinpäin potkut tulee kun koko maha "möyryää" ja muljahtelee. Mistä erottaa pepun ja pään? Viimeks lääkäri ultras 3 viikkoo sitten (rv30) ja oltiin raivotarjonnassa ja hyvinkin alhaalla. Nyt en oo enää varma missä se pää on. Voisko se pää olla jo niin alhaalla etten enää tunne käsillä päältäpäin? En kyllä edes uskalla kovin kovaa painella ja tunnustella..
 
Mulla on ollut jo useamman viikon vaavin pää niin alhaalla/takana (taaksepäin kallistunut kohtu), ettei neuvolatätitkään oikein päässeet kunnolla päätä tuntemaan ja niinpä mulla lukee äitiyskortissa edelleen että "rt?". Mutta nyt tunnen itse potkut ja erityisesti polvella annetut iskut tuossa navan yläpuolella, että kyllä se pylly on nyt kohti kattoa.
 
Täällä kans vilkas kaveri, mutta joskus illalla mietin et onko liikkunut, usein sit tunteekin heti jonkun potkun. Esikoinen oli kyl todella rauhallinen, liikkeitä piti todella kuulostella.
 
Mulla välillä sellasia päiviä et vauva liikkuu vähemmän, kuitenki aina sitten kun alan laskemaan että tuleehan se 10 per tunti, niin tulee. Pääosin on kuitenkin sen verran liikkuvainen ettei tarvitse laskemalla laskea vaan liikkeitä tulee pitkin päivää hyvin! Neuvola terkka sanoi että normaalia, keräilisi kuulemma voimia hiljaisimpina päivinä, en sit tiiä onko vaan sellasessa asennossa että liikkeitä tuntuu jonneki tonne selän puolelle ja siks tuntuu hiljasemmalta :)
 
Kun edellisellä rv:llä havaitsin hikan ekan kerran, niin nyt onkin parin päivän ajan hikkailtu mahassa useita kertoja päivässä. Pallea jumppaa... :) Ja jotain seilausta tyyppi myös harrastaa, kun toisessa hetkessä meinaa jo iskeä paniikki kun tuntuu etten saa hengitettyä, niin pian henki kulkeekin, mutta alapää tuntuu halkeevan. Ja ihmeellisesti kaivelee nivusia, sitä en muksta esikoisen tehneen.
 
Täällä hikka tuntunut jo pari kuukautta ja ihan kolmekin krt päivässä :D kova poika hikottelemaan ❤️
 
Mun pieni riehuja on hikotellut n. 5vk. Tekee sitä vähintään kerran päivässä. Hassun tuntuista ku pikkuinen nikottelee :Heartred
 
Täällä kans hikkailee useamman kerran päivässä, sitä kai se pääalaspäin teettää :angel4 Ja koko maha nuljuu ja muljuu kun typy duunailee jotain. Välillä yhtä aikaa alapäässä ja yläpäässä :smiley-bounce022
 
Pellefantti, mulla taas semmoinen olo että mahanahkaa raavitaan kynsin. :D
Hikottelua en ole sitten rv 31 jälkeen tuntenut, ehkä hän tekee sitä vain öisin kun nukun tai pää on selkää päin.
Vielä heittää hurjia kuperkeikkoja ja potkii hurjasti. Kirjoitinkin jonnekin jo että tulee oikein paha olo siitä. :hungover:
Mies on alkanut heräileen öisin kun kääntää kylkeä mun mahaa päin ja kysyy että "painaako mahaa?" Ihana :Heartpink
 
Vaikka mie johonki kirjotin, että en enää pelkää tämän lapsen puolesta. Niin kyllä sitä aina aamulla ensimmäisenä ajattelee ennen ensimmäisiä potkuja sitä pahinta. Mutta nyt mies on ruvennut kuuntelemaan korva vatsalla ja kuulee vauvan sykkeen. Tähän ei mitää dopplereita enää tarvii. Voin pyytää vaa miestä että kuuntelee vauvan sydäntä :) :Heartred harmi ku ite ei taivu kuuntelemaan.
 
Miullakii on alkanu olemaan noita nipistelyjä ja raapimisia. On muute häjyn tuntusia.
 
Vauva on viime yöstä potkinu minun rakkoa niin että saa jatkuvasti juosta vessassa. Välillä käy ihan kipeää ja tuntuu samalle, kun ois pissatulehdus :sad001 lisäksi potkii vielä kohdunsuulle. Yöllä tuntui tosi ikävältä. Ihan kuin se ois työntämässä itseään pois sieltä! :O
Vois kääntyä pää alaspäin :D tosin sitten varmaan päällä painaa rakkoa :D
 
Takaisin
Top