Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dalinski
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ehkä se siellä asettelee itseään lähtökuoppiin. Eikös ne sano että pari päivää aiemmin vauva rauhoittuu ja alkaa valmistautua tuloonsa. Jos niikseen on rauha jatkuu niin saatat päästä jouluksi kotiin :)

Juon just Pillimehua ja aattelin sit asettua kuulastelemaan että ne 10 liikettä tulee täytteen. Koskaan aiemmin ei oo kyllä tarttenu tän neidin kohdalla edes harkita liikelaskentaa joten vähän tuppaa kyllä huolettamaan. No katsotaan nyt miten niitä liikkeitä tulee. Muistan kyllä että esikkokin rauhottu h-hetkeä kohden..

Jouduin kans tekeen sillä viikolla liikelaakentaa joka päivä ku esikko perjantaina syntyi. Tuntui pitkiltä päiviltä! Nautinnollista pillimehuhetkeä ja tarkkoja laskuja!
Minä siirryn sohvalle lukemaa hullusta johtajuudesta ja unohdan hetkeksi taas olevani raskaana. Ihan vaan että maha ei painaisi niin paljon! ;)

Mulla oli tossa pari vkoa sitten selkeesti hiljainen vaihe, tai siis Pikkuisella oli. Muutamia liikkeitä pitkin päivää. Nyt taas tuntuu että mellastaa yötä päivää sen minkä vielä mahtuu! Eilen pitelin hetken kiinni vauvan kantapäästä kun yritti potkia sitä kyljestä ulos. Oli aika :love7

Täällä oli kans nyt aamulla kuuden maista asti mitä hereillä oon ollu, niin vatsassa hyvinkin hiljaista. Äsken oli neuvola, ja kun kysy että onko liikkeitä, niin sanoin että eiköhän kohta kiukustu ja ala liikkumaan, kun en oo nyt aamulla vielä tuntenut. No tunnustelujen jälkeen alkoikin sitten tulla käden ja jalan viuhuntaa. Ei kyllä kiukulla mutta kuitenkin. Täti just varoitteli, että liikkeitä on sitten tultava koko ajan, vaikka tila vähissä onkin. Tosin nyttenkin eka liike oli sellainen, että näky vatsan päältä, mutta itse en sitä juuri tuntenut, niin kiva sitten olla välillä turhaan huolissaan. Pirskeleen etuseinäistukka!

Täällä monet yöt mennyt niin, että kun itse menee sänkyyn niin alkaa vielä tehostetumpi liikkuminen ja potkiminen mitä päivisin on ollut.. Yleensä viimeistään puolen tunnin jälkeen saa nousta ja mennä vessaan kun sitä päätä pyöritellään ei niin mukavasti siellä rakon seuduilla.. Ja tästä taas yleensä tunnin-kahden päästä.. Eilen oli liikkeissä vähän rauhallisempi päivä, edellispäivä sitten taas ihan kamala meno.. Illalla nukkumaan mennessäkään ei mitään ihmeellistä kovempaa liikettä ollut.. Yöllä heräsin ensimmäisen kerran vasta kahden aikaan kun yleensä se eka vessareissu on siinä 22.30-23 aikoihin.. :eek: Sitten alkoikin jo vähän huolestuttamaan kun sitä seuraava vessakäynti oli vasta viiden aikaan aamulla.. Ja sekin siksi, että vatsaan vain sattui.. Yleensä kun saa juosta vähintään kahden tunnin välein nykyään juuri niiden liikkeiden ja siitä johtuvan pissahädän takia.. Mutta kyllä silti aamusta alkaen jonkinlaista liikettä on tuntunut.. Ja viimein kun istui vajaa tunti sitten verinäytteenotto tuolissa niin teki mieli irvistellä pahastikin kun alkoi senpäiväinen vääntely ja kääntely ja jalat tai kädet viuhtoivat sopivasti navan kohtaan, joka on melkoisen arka paikka nykyään..

Aaaaa - melkeen pitää ääneen huutaa, kun muksu kaivaa tuolla päätään syvemmälle. Olikin lähes liian kiltisti koko päivän, niin nyt sitten jo ainakin vartin ajan lähes yhtä soittoa kiusaa äitiä. Tsot tsot lapsi, kuuletko! Siellä piti pysy vielä se puolentoista viikkoa, eli ei edetä yhtään alemmas kuin jo oot!

Tää mun tyyppi hikkaa jonkun seitsemän miljoonaa kertaa päivässä (kuten esmes just nyt!) ja niin se on ollu jo noin viikosta 20 asti kun on selvästi hikan tunnistanu. Aluksi (ja okei ehkä ihan välillä vieläkin) se oli söpöä mutta nyt se pääasiassa ärsyttää. :D

Niin täälläkin :grin Nyt on onneksi alkanut vähän vähenemään.. Olisiko keuhkot jo treenattu kuntoon, että jaksaa sitten syntymän jälkeen huutaa.. :rolleyes: Eikös se hikka keuhkojen kehitykseen liity..

Mä en oo hikkaa koskaan huomannut tai sitten en vaan sitä tunnista! o_O Muuten kyl on vauva vielä kovasti liikkeessä ja potkut tuntuu niin selvästi. Nyt on närästyskin pahentunut hurjasti ja tuntuu että mitään ei voi syödä ettei närästäis ja silti ei malta olla syömättä :grin

Mä oon niin onnellinen että mua ei närästä ollenkaan. Tietysti jos on syönyt paljon rasvaista tai juonut useamman kupin jotain kofeiini pitoista niin sitten. Kovat jumpat on yötä päivää käynnissä, välillä tulee vedet silmistä kun oikein mojovasti potkaisee kylkiluihin ja venyttää nahkoja kyljestä.:confused:

Odotin ihan huolissani tuota hikkaa kun esikoinen hikkasi aina. Itse hikkaan myös paljon.. Mutta ei tuntunut vauva alkavan hikkaamaan. Tässähän olin jo ihan varma että nyt on kaikki pielessä, mutta nyt kaksi viikkoa on neiti hikkaillut mahassa niin paljon että alkaa myös jo raivostuttamaan! :)

Alkuun kun oli vielä tilaa liikkua ja hikkaaminen alkoi niin oli huvittavaakin kun jonkin aikaa hikkailtuaan tuntui pieni hermostuvan itsekin kun sellaisella ryminällä liikkui hetkittäin :grin Vieläkin vääntelee enemmän jos hikka kauan jatkuu..

Nyt täällä säikyteltiin äippää olemalla ihan hissukseen eilen... Just kun hehkutin neuvolassa että eipä ole liikelaskenta käynyt mielessäkään, on niin aktiivinen kaveri mahassa. Kyllähän ne liikkeet lopulta tuntui, mutta ilmeisesti ei vielä meinaa pihalle putkahtaa, kun muillakin ollut hiljaisempia päiviä :)

Täällä ollu toooosi hiljasia päiviä. Suklaa oli eka mikä sai herran liikkeelle, mutta eilen illalla rupes sit vähä möyryään jo itekseen.

Liitytään joukkoon. Muksu aiheuttaa välillä suurta huolta kun tuntuu, että ei ole lainkaan liikkeitä, ja sittenkun liikkuu, niin liikkeet on hyvin kevyitä. Tai ainakin itsestä tuntuu siltä, että voisivat olla kipeämpiäkin. Lähinnä taitaa jalat heilua, kädet nykyään kutittelee harvemmin, mikä sinänsä on oman rakon kannalta iloinen asia. Ja pää vissiin kiinnitty silloin joulua edeltävällä viikolla, kun sen jälkeen ei ole enää ollut samanlaisia ilkeitä tuntemuksia.

Täälläkin nyt tuntuu lähinnä potkuja, nyrkit on ilmeisesti suunnattu nyt johonkin muualle kun ei tee mieli älähtää vähän väliä :grin Mutta lohdullista, että muillakin meinaa aiheuttaa huolta nuo hiljaset hetket, etten ole itse vaan totaalisen hermoheikko kun säikyn :)

Mikään ei oo kamalampaa kun havatua siihen, että toinen ei ole liikkunut. Saman tien hirvee huoli päällä!! Täällä viikon ajan ollut paljon hiljausempaa kuin aiemmin. Mutta liikkuu kyllä, eri tavalla vaan. Pylly lähinnä vaihtaa paikkaa kyljen ja navan paikkeilla. Jalat potkii välillä vähän, mutta enemmän sellaista jalan venytys liikettä ehkä.

Takaisin