Vauvan liikkeet

Meillä oli eilen samanlainen meno! Sattuukin jo ihan kiitettävästi näillä viikoilla:eek: Joku villitys kausi näillä mukuloilla..melskataan mahassa sen minkä pystytään eikä vahingossakaan tulla ulos.fi :rolleyes:
 
Tuntuuko teillä muilla sellasia "kohdun kasvukipuja" mitä joskus aiemmassa vaiheessa raskautta tuli enemmän. Kun vaihdan kylkeä ja maha valahtaa vauvan kanssa sivulle, niin tuntuu kuin kylki repeisi liitoksistaan. Onko tuttua vai onko vika mussa? :)
 
Tuttu tunne, kyljen kääntäminen sattuu ja ei pysty olla hetkeekään ilman tyynyä mahan alla tukemassa. Sattuu muuten ihan prkleesti.
 
Mulla tulee nyt yleensä vasta, kun on jo hetken aikaa ollut kyljellä, eli tuntuu siltä kuin vauva valahtaisi kylkeen ja venyttää myös kylkeä tai ainakin kohtua.
 
Mulla sattuu oikeestaan vaan kylkiin, ku toi potkii ne ihan tohjoksi. :confused: lenkillä välillä tuntuu, et maha repeis, ku pakkaa itseään nahkaa vasten.:confused:
 
Liikkeistä ei pääsääntöisesti aiheudu vieläkään kipuja, mutta kun koko viikonloppu oli hiljaista ja liikkeet hentoja, niin eilen oli taas normaalia liikettä. Helpottaa kyllä tämän mamman oloa kun ei ainakaan pysyvä hiljaisuus ole vatsassa.

Huomenna neuvola, sekin vähän helpottaa.
 
Heti kun nousen seisomaan niin vauva pakkautuu ihan super alas ja venyttää nahkaa. Ae sattuu.
Liikkeet täälläkin olleet nyt viikon jo ihan todella paljon rauhallisempia ja selvästi hallittuja.
 
Minlex liekö mulla tää kipu tosta samasta ilmiöstä johtuvaa. Ai hitsi kun painaa ja repii alavatsaa aina välillä aamuisin!
 
Tää oli jo välillä rauhallisempi, mut sit tää ipana saa jotain ihmeen hepulikohtauksia ja tuntuu, et tää tulee nahasta läpi. :confused: mieskin katto eilen silmät suurina, ku tää alko melskaamaan ihan tosissaan. Musta alko vaan jo tuntuu, et kohta oksennan. :dead:
 
Täällä on ollu pari päivää pelottavan rauhallista. Hiukan jotain jalkojen ja käsien heiluttelua tuntuu, mutta pahin mylläys on lakannut. Olisko nt viimein valmis tulee ulos. Jatkuvasti työtää itteensä alemmas lantiossa ja tuntuu etä lantio menee kahtia. ei kiva.:confused:
 
Oi... hiljaisuutta tännekkin.. tää oikeesti myllää niin et itku pääsee. Kylet ihan tohjona kohta.. :confused:
 
Ei meilläkään kyllä ihan liiaksi liiku. Sen verran että napakkaa potkua tulee joten oletan kaiken olevan hyvin. Mutta sit muuten hyvin rauhallista.
 
Tämä se vasta on ihanaa. ♡ Mun tirpana on kova hikkailemaan, kuten oli jo masussakin. (Siitä joskus kirjotinkin kun hikkas monta kertaa päivässä ja mä olin hermoromahduksen partaalla..) Mutta kun tää tyttö hikkaa mun sylissä, mä TUNNISTAN sen hikan. Se äänikin kuulostaa melkein tutulta, se on just sellanen ääni minkä olis voinu kuvitella kuuluvan masussa olleesta hikasta. Mä en kestä miten suloista!

Muutenkin pari kertaa oon tunnistanu pari napakkaa potkua, on tullu deja vu että ton oon tuntenu aiemminkin. Jos esimerkiks tyttö on vieressä ja potkasee kylkeen. Tällasia hetkiä on tullu etenkin jos oon ite keskittyny johonkin muuhun, ja yhtäkkiä havahtuu että hei, toi potkuhan tuli tänne ULKOPUOLELLE. ♡
 
Täälläkin sama hikkailu jatkuu nyt ulkopuolella, useimmiten söpöä ja ihanaa muttei öisin kun sitkeä hikka virkistää vauvan.. ja monet liikkeet tunnistaa myös samoiksi kuin vatsassa ollessaan :Heartred
 
Hikka kesken ruokailun on ikävää. Siis imeminen menee niim hankalaksi ja menee ilmaa vattaan turhaan. Mutta onhan se paljon söpömpää nyt kuin vatsassa!
 
Takaisin
Top