Vauvan liikkeet

Se on kyllä jännää katseltavaa, kun peppu seilaa ees taas. Mulla on kans noita äkillisiä vessahätätuntemuksia eli hyvin siellä päätä hierotaan rakkoa vasten. Usein viihtyy lapsonen just aivan toisen kyljen puolella, kainalossa. :D Samoin teki esikoinen.
 
Hurja pyöriminen taas mahassa.
Poika ollu nyt pari viikkoa selkeesti tossa mahan vasemmassa reunassa, pylly navan korkeudella ja oikea puoli mahasta tuntu selkeesti "tyhjältä". Eilen sit linnanjuhlia katsellessa (juuri syöty maha aivan täyteen) poika alko sit vääntämään ja kääntämään itseään oikein urakalla. Nyt on vähän hakusessa, et mitenpäin siellä ollaan, ku kovia kohtia tuntuu vähä joka puolella, oikeella ja vasemmalla.
Alkaa olee vaan aika häijyn tuntusta toi pyöriminen... :confused:
Huomen on onneks neuvola ja ennen joulua pitäis olla kai neuvolalääkärikin.
 
Vauva viuhtoo jotain niin, että kuuluu aina sellanen pieni naksahdus kun muksahtaa, kuulostaa tosi häijyltä omaan korvaan :confused:
 
Muistan esikolta kun viimesillä viikolla kalvot ilmeisesti napsahteli...aina olin varma että vedet meni..mutta se olikin sit omanlaisensa tunne se. Ja jostain oon lukenu että vauvan nivelet voi napsaa kun liikkuu.
 
Aika jännä, että vielä muutama viikko sitten noi liikkeet tuntuivat paljon satunnaisempina kuin nyt. Kun käskettiin tarvittaessa tehdä liikelaskentaa, niin sepä vasta olisi huolestuttanut. Nyt saan kaverin potkimaan sillä, että menen nukkumaan puolittain vatsalleni, toki samoin oli pari viikkoa sittenkin, mutta nyt niitä liikkeitä on todella paljon ja usein.

Ja vatsa on paljon kovana, mutta ei kipeästi. Paikat silti löystyy, sen huomaa kaikesta pienestä asioiden vaikeutumisesta tai pienistä vaivoista, jotka lisääntyvät.

Aika ristiriitaista kyllä, että vaikka olen iloinen pikkuisen liikkeistä, välillä tuntuu että liikettä saisi olla vähän vähemmänkin. Toisaalta yöllä näin painajaisia ja pikkuinen reagoi niihinkin :sad001
 
Meidän Yrtsi liikkuu kyllä erittäin kiitettävästi ja se sattuu niin jumalattomasti. Mutta silti se, että liikkuu on paljon parempi kuin se, että ei liiku.
kuulostaapa hirveeltä ajatukselta että mahasta kuuluisi ääniä kun vauva liikkuu?!?! Välillä ruuansulamisen äänetkin saa pelästymään että mitä kummaa siellä tapahtuu!
 
Noi napsahdukset oli esikolta kyllä ikävän kuulosia ja säikäytti aina. Muistelisin et th sanoi kalvojen poksuvan..mutta tiiä sit. Ja noista vauvan nivelten napsamisesta oon kans kuullu/lukenu. Nyt ei oo napsumisia kuulunut, paitsi kun suolistossa ilmakupla ikäänkuin puhkeaa niin sekin saa jo luulemaan että nyt ne vedet menee :D muistan kyllä selvästi mimmonen napsahdus kuului ja tuntui kun vedet sillon oikeasti meni mutta silti säikähtelen kun voihan se olla tällä kertaa eri tuntuinen nasaus :)
 
Mulla ei esikoiselta napsahdellu, mutta olipa hyvä että tästä oli ollut täällä puhetta. Tänään nimittäin napsui useampaan otteeseen. Huh!
 
En tiedä mikä villiintyminen tuolla masussa on tapahtunut, mutta poju on ollu viime päivät vähän turhankin toimelias. Venyttelee kivasti kun työntää jalkojaan oikealle kylkiluiden alle ja ottaa käsillä vauhtia vasemmasta lonkasta. Tuntuu että maha repee ja sisuskalut nousee kurkkuun. Muutenkin on kamala möyryäminen päällä melkein koko ajan, mietinpä että eikö hän nuku enää ollenkaan kun rauhallisia hetkiä on päivässä tosi vähän.
Toisaalta on kiva kun ei tarvitse huolia, kun meillä on sitä istukan kalkkeumaa suvussa.
 
Multa ei kyl oo kuulunu mitään ääniä.. Onneks :) vielä olis 4 viikkoo ja 3 päivää odottelua.. Vauva venyttelee samanaikasesti jokaseen ilmansuuntaan koko ajan ja se sattuu aika pirusti välillä.. Mut pääasia et liikkuu ja se on vaa kestettävä :wink pari päivää on ollu nii kovat liitos kivut et oon melkee poruu vääntäny jos oon pitkän paikalla olon jälkeen lähteny liikkeelle.. Onneks tänään vaikuttais vähän paremmalta..
 
Kylkiluiden alla rutisee niin, että pahaa tekee.. Tähän asti ipana köllötellyt lähinnä kyljen puolella, mutta nyt jotenkin pystymmässä ja sen kyllä huomaa.. Kamalan ylhäällä tuo pylly huitelee, ei paljon ylemmäksi enää pääse.. Ja pää kuitenkin neuvolassa jossain alhaalla, ainakin toisilleen opastivat, että se pää tuntuu siellä jo tosi alhaalla.. Miten muilla, niillä joilla pää jo alempana, painuuko kylkiluut vielä kasaan kun pieni liikkuu? ☺
 
Hyvä :wink Ajattelin jos tämä selittäisi sitä pientä sf mittaa (siellä alakäyrällä tasaisesti), että jos olisi vähän tilaa kasvaa ja siitä syystä yltäisi alhaalta niin ylös niin itsellä voisi olla melko tukalaa kohtapuolin :D
 
Mulla alkaa olemaan olo jo aika tukala, vaikka äippälomaankin on vielä reilu viikko (22.12 alkaa:)). Kylkiin sattuu niin, et ei järkee. Sit tulee niitä harjoitus supistukia päivittäin ja toi potkii/liikkuu paljon. :rolleyes:
 
Viime päivinä oon ekavekaran hikkaa tuntenut useammin, josko harjoittelin keuhkojaan. Ja se punkee itseään vatsanahkaan. Navassa tuntuu ilkeältä, kun siinä kohtaa muljaa. Tulee niitä iskujakin välillä, ja äkillisiä pissahätätässänyt -oloja, jotka helpottaa hetken päästä.
Välillä pylly ja kylki tuntuu oikealla, välillä mun mielestä poikittain alhaalla ja joskus vasemmalla. Että josko kiinnittyisi sitten vaikka kolmen viikon päästä. Jooko..?
 
Perjantaina ultrassa näkyi, kun vauva teki hengitysharjoituksia ja eilen onnistuin sitten näkemään, kun maha liikkui ikäänkuin hengityksen tahtiin, vaikka itse pidättelin omaa hengitystäni. Aika jännä :)
 
Jessus, kun vauvalla on ollu tän aamun "kiusataan äitiä"- menot päällä! Siis karsee möyrintä ja potkinta, niin että on pakko välillä ihan äännähtää, kun sattuu ihan. Mut kovasti kun liikkuu, niin onkos se sit niin, ettei ois vielä kiinnittynyt..? Tänään jo 37+2 :)
 
Meidän Pikkunen on ollu melko rauhakseen super-suppari perjantain jälkeen. Pientä tönimistä kylkiin silloin tällöin ja hikka tuntuu hyvin, mutta muuten hän on vain siellä ja köllöttelee! En tajunnu pe kättärillä kysyä, että onko kiinnittyny jo. Lääkäri kyllä sano yhdessä tarkastuksessa, että uudelleen synnyttäjillä ei vauva välttämättä kiinnity kuin just ennen synnytystä.
 
Nyt on meidän neiti kanssa selvästi rauhoittunut. Liekö supparit painaneet pikkusen alas ja kiinni? Täytyy kuulastella että kuitenkin jonkun verran liikkuu tai sitten kyllä huolestun, ollut niin aktiivinen koko raskaus ajan. Vai enteileekö tämä synnytystä? Viime yön sain kyllä ihanas nukuttua vaikka herätessä huomasin kyllä että supisteli..
 
Takaisin
Top