Vauvan liikkeet

Tälläkin tytöllä on hikka melkein joka päivä. Varsinkin iltaisin potkut on niin kovia, että kyllä maha ihan selkeästi heiluu ja mieskin sen on huomannut. Hassun näköistä. :)
 
Meillä kans hikkaillaan melkein joka pv! Hyvä niin kun sehän kehittää vauvan keuhkoja. Hikka tuntuu selkeesti mahan läpi ja mieskin tuntee sen. Liikkeet näkyy muutenkin selkeesti ilman koskettamistakin kun Pikkunen oikeen myllää. Kaveri huomas pöydän toiselta puolelta kun oltiin syömässä et taitaa vauvakin tykätä ruoasta kun noin heiluu. Koko maha hyllyy puolelta toiselle :grin
 
En tiedä onko mulla jotenkin erityisen pieni vatsa tai onko lapsivesi vähissä kun täällä näkyy aivan kaikki liike vatsan läpi todella selvästi vaikkei edes "kunnolla" myllää.. Aivan pieni asennon vaihtokin näkyy.. Ja jopa hikka näkyy ulospäin :eek: Vai onko kyse sitten siitä, ettei ennen raskautta ollut yhtään eristettä itsellä vatsan seudulla, eikä sitä raskauden myötäkään ole tullut.. Kaikki liike on näkynyt jo pitkään päällepäinkin..
 
Mä huomasin eilen kans, että hikka näky liikkeenä mahan pinnalla. Aiemmin on tuntunut vaan. Tosin nyt hikka oli siirtynyt tuolta aivan alamahasta, häpyluun tienoilta, vähän ylemmäs. Se on kyllä hauska tunne.
Välillä vaikkei liikkeitä tunnukaan, ni tuntee, et nyt on peffa parkkeerattu tohon navan kupeeseen, ku tuntuu kova kohta mahassa ja iho kireenä.
 
Täälläkin hikkaillaan melkein päivittäin. Onko muilla liikkeet lisääntyny tai vähentyny? Täällä kun tuntuu olevan nyt tosi vaisuja potkuja aiempiin verrattuna, yhtä paljon niitä tulee ja samaan kohtaan, mutta hyvin hentoja...
 
Meillä liikkeiden määrä on samaa luokkaa mutta voima on jo aikamoista :D Välillä ei tiedä itkeäkö vaiko nauraa!
 
Liikkeiden määrä varmaan samoissa, kun ennenkin, mut tuntuvat erilaisilta. Joskus vinkasee oikein ääneen, ku peppu tms viistää mahanahkaa pitkin. :grin
 
Tää muksu alkoi leikkiä piilosilla oloa. aamulla oli selkeitä liikkeitä, päivällä oon ollut pitkät tovit torkuilla, ja torkkujen lomasta hahmottelin, että olisi potkuja vasemmalla puolella kun tähän asti on lähes kaikki liikkeet ollu oikealla. Nyt kun koitan läpi tunnustella, niin en löydä peppua mistään, ja kantapää on vissiin tuossa navan yläpuolella, ja käsiäkään en tunne. Niistäkin toinen taisi viuhtaista kertaalleen alhaalla vasemmalla, vaan aattelin vielä silloin, että kokeilee vaan onko niskatukka hienosti.

Pitää vissiin alkaa herättää muksu, jotta tietää miten päin se tuolla massussa on.


Edit: no nyt sitten liikutaan, mutta yksinomaan tuolla todella alhaalla, leikitään varmaan mun rakon kanssa....
 
Eilen ultrassa vaavin pää nätisti alaspäin ja sille se on hieman tuntunutkin. Potkut tulee tohon ylös ja välillä tuntuu, et kylkiluut murtuu ja ruoka tulee ylös. :grin no elämää siis löytyy ja paljon. :p hikka on tuolla kaverilla todella usein ja se kieltämättä tuntuu ja näyttää todella hauskalle. :grin
 
Liikkeet onki ainoa positiivinen raskaus"oire". :D Hikka on täälläki usein ja kyljistä tullaan läpi. Villin näköistähän se asennon vaihtaminen on. Hassua ku töissäki ajattelee, että hoksaakohan kukaan, ku maha liikkuu niin selkeästi, kun peppu pyörii tuossa ja potkut näkyy melkoisina kohoumina tämän tästä.
 
Sattuuko teillä muilla liikkeet niin että itku meinaa tulla? Mulla välillä sattuu niin kauheasti etten liikkeelle pääse ollenkaan kun tyttö myllää..oon miettinyt että onko mulla lapsivettä liian vähän?
 
Täällä ei ainakaan satu yhtään.. Välillä ilkeää tekee kun pieni "terävä" jalka tms pyyhkäisee vatsanahkaa tai kylkeä pitkin, mutta ei voi sanoa, että sekään niinkään sattuisi.. Pehmeää mylläystä vain tuntuu vaikka paljonkin vääntelee itseään..
 
Mä nyt päätin taas ravata SVOlla kun nää liikkeet tosiaan sattuu. Mulla on kyllä aina ollut suht korkea kipukynnys ja silti nää tuntuu niin että välillä itku meinaa päästä. Voihan se olla että mulla on toisen sikiön istukan jäliltä siellä arpikudosta tmv.. joka sitten kipuilee normaalia enemmän mutta kun en varmaa ole niin tarkistettavaksi käy tie taas. Parempi katsoa kun katua, sitähän ne on hokenu mulle tässä koko raskauden ajan..mutta kyllä rupee itselläkin usko loppuun kesken kun aina on jotakin omituista miksi pitää siellä ravata..äsken en enää päässy kaupassa liikkeelle kun sattu niin pirusti :O
 
Lapsivettä normi määrä. Kivut luultavasti johtuu lapsen laskeutumisesta, uudelleen synnyttäjyydestä ja toisen istukan arpeutumisen yhdistelmästä. Ehkä tämä tästä kun tietää että kuuluu asiaan...eikä ole hätää pienellä.
 
Mulla kans vihloo välillä tosi kovaa tuonne alas! Normi vauhtinen käveli on ollu historiaa jo jonkin aikaa! Sisälläkin kävely on välillä sellaisia neulansilmä askelia kun sattuu tuonne alas! Yhtään en pysty lysyssä istumaan kun alakertaan alkaa sattumaan heti. Toisaalta myös ihan selkä suoranakaan en pysty istumaan kun tuntuu et vauvan pää osuu sohvaan ja ei tunnu mitenkään mukavalta. Eli löhö asento paras :p
 
Vihlaisut eli liitoskivut on kyllä mullaki häijyjä. Vauvan liikkeet ei satu, vaikka välillä ei tunnukaan enää kovin mukavilta.
 
Meillä tuo neiti liikkuttaa päätään tuolla alakerrassa niin että rutina vaan käy..osa on liitoskipuja, suurin osa kuitenkin tuntuu silloin kun neito myllää. Jotkut hermot jää varmaan puristuksiin :confused:
 
Tänään tehtiin taas isompi käännösliike, tuskin pää ja peppu vaihtoivat paikkaa, mutta tuntuu kuin peppu ja selkä kiertäisivät välillä vatsalta kylkeen ja takaisin. Sitten välillä tuntuu hennompia liikkeitä eri puolilla.

Ja sitten on äkillisiä pissahätätuntemuksia. Ilmeisesti hieroo otsaansa mun rakkoon tai jotain.
 
Meillä aloitetaan nuo otsan hieromiset rakkoon aina kun lähdetään pidemmälle automatkalle :p Vaikka miten käy kotona viime tipassa vessassa ettei heti tarvitsisi pysähtyä niin ei montaa kilometriä pääse kun jo on pissahätätuntu.. Ja yöllä sama.. Kun pääsee mukavasti nukkumaan ja on nulahtamaisillaan niin eikös se pää heilu juuri ikävässä paikassa.. :rolleyes:

Tänään ollaan vatsassa painuttu niin kauas kyljen puolelle kuin vain mahdollista.. Ja vatsa on niin omituisen mallinen, että ylhäältäpäin hirvittää katsella :eek: Nähtävästi vieläpä mukavan asennon löytänyt kun ei hieromisellakaan lähde asentoa vaihtamaan..
 
Takaisin
Top