Vauvan liikkeet

Vappu, sama homma. Oon pystyny käymään viikonsisään jopa pienillä lyllerryslenkeillä kun saa happea jopa! :)
 
Mullahan ei esikoinen koskaan laskeutunu, epäily on kova ettei tämäkään mahtuis. Just pe synnytystapa-arviossa lekurikin tuumi että on kyllä ylhäällä...
 
Mulla ei vielä maha ole ollutkaan ylhäällä tässä raskaudessa.. koko ajan on kämmenen levynen tila ollut tissien ja mahan välissä.. todella erikoista.
 
Niin täälläkin, silläköhän tässä on päässyt niin vähällä (ainakin tänne asti...)
 
Mä laitoin jouluaattona vyön tohon tissien alle ollakseni ikäänkuin nättinä. Sitä vyötä ei näkyny, koska mun maha alkaa niin ylhäältä... Kuvista vaan huomasin sit myöhemmin.. Mut eipä tartte panikoida nii paljon rintsikoiden käytöstä ku tissit ei roiku vaan lepää nätisti mahan päällä! :D
 
Mulle tuli viime viikolla närästys. Kesti ehkä neljä päivää, ja nyt on ohi ja ainakin nyt tuntuu, että vatsa ei olisi niin ylhäällä. Ylimpänä tuntui olevan supistuksen aikana tai jos vauvan pylly tunki ylös. Pääsääntöisesti siitä ei kuitenkaan ollut haittaa hengittämiselle tm.
En ole nyt liikelaskentaa tehnyt, mutta välillä tajuan että viimeisestä tuntemistani liikkeistä on tosi pitkä aika. Saan onneksi liikkeitä aikaiseksi.
Eilisen päänsäryn aikaan oli kyllä paljon liikettä.
 
Sattuuko teillä muilla mukulan liikkeet tohon virtsarakon/häpyluun tienoille? Mulla sattuu välillä niin että meinaa oikeasti itku tulla. Koko häpyluu rutisee kun neito ilmeisesti pyörittää päätään ja se kipu...se on jotain aivan järkkyä!! Sellasta hermokipua joka viiltää todella inhottavasti. Esikolta en muista tällasta olleen, esikko tosin oli esikoisten tapaan kiinnittynyt jo visusti näillä viikoilla eikä liikkunut läheskään näin paljon.

Toinen asia mikä mietityttää että meillä likka viihtyy useimmiten oikealla mun kyljessä mutta kääntää itseään myös avotarjontaan koska välillä tuntuu jalat viuhtovan tossa edessä, niin mahtaakohan kiinnittyä kuitenkin sitten oikein raivotarjontaan...onko uudelleen synnyttäjällä useinkin näin että mukulat pyörii näillä viikoilla vielä avotarjontaan? Tiedän että uudelleen synnyttäjälle on ominaista että mukula kiinnittyy kunnolla vasta synnytyksessä mutta silti huolettaa että mahtaako kiinnittyä oikein.
 
MarinaMelina, se on just näin että uudelleen synnyttäjillä vauva saattaa pyöritellä päätään vielä hetki enne ulostuloa! Niinkuin esim mulla. Kontillaan sängyllä hetki ennen pään syntymistä saatiin poijan pää kääntymään niin, ettei tullu nenä edellä vaan raivotarjonnassa. Koita siis olla huolehtimatta :Heartred
 
Okei, no minä yritän :) jospa tosiaan asettuisi sitten oikein kun sen aika on. Ja haluaisi rauhottaa tota pään pyöritystä nytkin sillä veet silmissä sitä aina saa olla :rolleyes:
 
Täällä vihlonu nyt muutaman tunnin kohdunsuulle.. Oikein hytkähtää kun sattuu niin paljon.. Ja tukea saa ottaa jos jaloillaan on..Ja vaaveli liikkunut nyt pari tuntia putkeen aika reippahasti, mitä ei ikinä oo viel tehnyt :eek: vessassa olen saannut ravata vähintään 30min välein.. Luin jostain että kaikkien vauvat ei hiljene ennen synnytystä, vaan saattaa alkaa riehumaan.. Nyt rv 39+4
 
Saa nähdä enteileekö tämä meidän pienen riehuminen lähestyvää H-hetkeä.. Aina todella liikkuvainen, mutta nyt on jotain ihan hullua! :O Jaloilla ei juurikaan ole tähän mennessä potkinut, mutta nyt kyllä, voimalla ja vauhdilla...
 
Mariel just kirjotin samaa supistus ketjuun! Siis aivan hurjaa menoa koko illan, hyörii kun viimeistä päivää. Ai kamala kun mä repeän kohta! Ollut viikon jo niin rauhassa, nyt intaantui meilläkin jopa potkimaan :O
 
Täällä on kans kolmas villi ilta. Pojalla hurja meno päällä. Tuntuu, et jalkoja, käsiä, pylly yms. tuntuu kokoajan ja jokapuolella! Argh. Repeää mahanahka, ennemmin, ku aukee paikat! :wtf:
 
Mulla koko eilisen päivän tosi hiljanen kaveri.. Nyt heräsin ja näinä yön pikku tunteina lähtee ajatukset laukkaamaan.. Entä jos kaikki ei olekkaan ok? Nyt tunnin laskenu liikkeitä.. vaivaset 5 liikettä tunsin. Vaavi oli toissa yönä päättäny taas kääntää kylkeä ja nyt on tosisti hiljanen ja mulla tuli iskiaksen oloinen kipu oikeaan jalkaan. Uskon että painaa nyt johonkin hermoon tuo vauva. Pitää aamulla lähteä käymään synnärillä jos ei enempää ala liikkua.
 
Tsemppiä jasmin_e sinne♡ jod yhtään helpottaa niin en mäkään öisin varmaan saisi tältä likalta täyteen 10 liikettä koska on tosi hissukseen nukyään yöt..toivottavasti jatkaa samalla uni linjalla ulos tullessaan! Mutta ihmeessä mene tarkistuttamaan jos ei aamun mennessä rupea touhuumaan. Ootko juonut jotain kylmää ja makeaa?
 
Sama täällä eilen illalla. Mutta sitten kahden, kolmen välillä potki isoja liikkeitä ja alhaalla tuntui käsien nippailua. Mut nytkin on mennyt todella kauan, etten ole mitään tuntenut.
Hikkakin on vähentynyt huomattavasti. Eilen kyllä oli pitkään, ja mies tunsi hikasta aiheutuvat liikkeet, ja se aina säälii pikkuista sen hikkaamisen vuoksi.

Nyt olen alkanut herätä siihen, että kyljellään ollessa mahanahka venyy sivulle ja vauva roikkuu kyljessä ja aiheuttaa aika ikävää painetta jonnekin sisälle.
 
Meilläkin poika on tosi rauhallinen öisin. Illalla ottaa sellaiset hepulit että lantio halkeaa kahtia, mutta onneks nukkumaan mentäessä rauhoittuu. Ei varmaan tuu liikelaskenta täälläkään yöllä täyteen.
 
Apua! Tää lähti nyt kyllä konttaamaan tai kaivamaan tietään ulos :-o kiesus mikä meno! Näyttää ihan sairaalta kun millon mikäkin osa yrittää tunkee nahan läpi. Kohta varmaan repee tää iho tällasesta ryskämisestä!
 
Takaisin
Top