Vauvan liikkeet

mulla on istukka ihan kohdun pohjukassa joten vaimentaa aika hyvin iskuja ylöspäin, pallea saa varmaan olla kohtalaisen rauhassa. Rakko sen sijaan saa välillä kyytiä, auts...
 
Täällä yritetään paraikaa tunkea mun navasta läpi. Totesin möngertäjälle, että se on kuule ihan väärä suunta. Muutenkin vaavista on tullut jo sen verran vahva, että potkut on jo oikeeta jyskettä. Siihen ekaa kertaa viimeyönä heräsinkin, eikä ollut mitään toivoa saada uudelleen unen päästä kiinni kun eräällä on bileet. :blob7 Tähän asti oon saanu nukkua suht rauhassa vaikka selkää särkeekin ja nykyään tulee jo huono olo selällään makaamisesta, mutta nää öiset jumpat on kyllä ihan toista luokkaa kuin aikaisemmin.
 
Meillä innostuttiin viime yönä pitämään 4h bileet. Onkin ollut taas muutama päivä rauhallisempaa möyrintää, niin nyt sitten melskataan menemään :rolleyes: Kampaajalla aamulla istuessa meinas väkisin naurattaa, kun suojapeite heiluu toisen möngertäessä. :) Synnytysvalmennuksessa meillä on joka kerta ihan hirmunen touhu päällä, ihan kun toinen tietäisi, että siellä häntä varten ollaan :love017
 
Minnuu ei vauvan liikkuminen herätä, mut herrään monesti kun oon kääntyny selälleni. Ei miulle tuu paha olo, mut mie vaan herrään sillon.
Muuten tää pikkuinen on melkosen eläväinen tappaus. Saa mahan tanssimmaan :) Muutenkin ottaa kontaktia tälle puolen. Jos miulla nojjaa käsivarret mahhaan alkkaa potkiminen tai nyrkitys. Ja tönimisleikkii leikittään välillä eli tökkäswn mahhaa sormella ja saan takasi potkun tai nyrkin heilautuksen.
 
Alkaa pieneltä tila loppumaan kun ihan pienetkin liikkeet tuntuu selvästi ja välistä jalkaa tulee tohon mahan pintaan niin että melkein voi laskea pienet varpaat. :p Mahan läpi pystyy jo tunnustelemaan missä asennossa vaavi on kun toinen puoli mahaa on ihan pehmeä ja toisella puolella on joko iso kova möykky (mitä luultavimmin pylly) tai pienet möykyt (luultavimmin jalat kun nämä möykyt välistä potkivat). Tuleva isukki ihan ihastui näihin möykkyihin, jotka pakenee välillä käden alta ja tulevat hetken kuluttua takaisin hakemaan silityksiä.:Heartred
 
Täällä kanssa yksi painija tai nyrkkeilija masussa! Välillä tekee oikein kunnolla kipeetä kun tulee sarjatulituksena kättä ja jalkaa ja maha heiluu ja muuttaa muotoaan! :p Veikeän näköistä, vaikka tosiaan joskus sattuu tosissaan. Joskus yrittää työntää peppua/selkää masusta läpi ja napa meinaa revetä kun nahka on muutenkin niin tiukalla jo! Ihaniahan nämä myllerrykset on ja jos näitä ei tulisi, niin heti tulisi pelko, että jotain on vialla!

Saas nähdä kuinka aktiivinen hän on tällä puolen masua..:rolleyes:
 
Mä monesti illalla havahdun että "hetkonen, onkos se liikkunut tänään yhtään" ja aina heti alkaa kunnon myllerrys. Tai mönkiminen, meillä on nyt sellainen kausi menossa :) mutta sit tajuan että onhan se itseasiassa liikkunut pitkin päivää, olen vaan niin tottunut siihen etten edes tajua sitä enään. Varsinkin kun esikoinen (vajaa 2-v) pitää vauhdissa hyvin :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä ainakin myllerrykset ja potkut on niin voimakkaita ettei niitä voi olla noteeraamatta:p Välillä ihan ärsytykseksi asti, varsinkin jos potkii tuonne alas, en oikein tiedä mitä hän moukaroi siellä mutta ilkeetä tekee :confused: tai kun puskee päätä tai pyllyä kohdun yläosasta, ei niin kivaa sekään.. On kiva et liikkeet tuntuu ettei tarvi olla huolissaan mut vähempikin välillä riittäis :D
 
Täällä on aika nättiä kukertelua, paras ajankohta vaavilla on 22:30-23:00 :D voi kauhia sitä jytinää, möngerrystä, kilpajuoksua ja maha nahkojen venyttämistä :D kunnon iltavilli pienellä. :D :Heartred mieski on nauranu kun maha tehnyt kunnon ufo liikkeitä :D tuleva disco tanssija?

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Hei osaako kukaan vastata, voiko äidin kyykistely ja istuminen esimerkiksi kyyryssä jotenkin vahingoittaa lasta?

Olen 31 viikollq ja olen käyttänyt vielä vanhoja normaaleja farkkuja belly beltin kanssa, mutta vetoketju osa nousee jokatapauksessa vähän korkealle ja voi painaa jos istun pystyasennossa esim autoa ajaessa. Nyt kun olen ajellut autoa pidemmän aikaa tai ollut katsomassa lasten jääkiekko otteluita, on pikkunen alkanut hirveästi potkia, paljon enemmän kuin normaalisti. Minulle on tullut olo että tuleeko pienelle ahtaat oltavat?

Joudun paljon istumaan vielä luennoilla ja tenteissä ja juuri tässä "kyyryssä" istuminen laukaisee kovan potkimisen.

Pitääkö minun lopettaa turha kyyryssä istuminen, voiko sillä olla pienelle siis jtn haittaa?

T. Huolestunut äiti
 
Kyfi, Jos nuo asennot ja vaatteet eivät tunnu sinulle ahdistavilta, tuskinpa ne sitä ovat vauvallekaan - onhan hän kuitenkin kohdun suojissa lapsiveden ympäröimänä. Toki noilla viikolla alkaa tila käydä muutenkin ahtaammaksi vauvalle ja onhan hän entistä voimakkaampi, joten potkut tuntuvat siksikin paremmin. Kyllä pienelle tulee väistämättä joka tapauksessa ahtaat oltavat, mutta sehän kuuluu asiaan. Ihan maallikkona sanoisin, että on aika epätodennäköistä, että asennoista olisi pienelle haittaa tai vahingoittaisi jotenkin, jos se ei sinusta tunnu erityisen ikävältä tai kivuliaalta.

Edit. Oho, olipa yllättävää: ensimmäinen saamani "huonoa kieltä" -arvio! :eek: Kielipoliisi liikenteessä?:wink
 
Muokattu viimeksi:
Kun eilenkin istuin kauan vatsa tuntui kyllä ikävän herkältä ja kosketus aralta... täytyy alkaa välttelemään turhaa painamista vatsalle, hyvä kuullq ettei mitään vahinkoa ole kuitenkaan voinut sattua.
 
En usko kans, että olis mitään syytä huoleen. Mulla tulee melkein joka asennossa vatsa herkäksi ja kosketusaraksi, jos liian kauan oon samassa asennossa (mun tapauksessa liian pitkä aika on yli 20 min). Välistä istun kanssa kumarassa ja vaavi ilmoittaa silloin, että hänen tilaa viedään, mutta saman reaktion saa aikaan myös se, jos kädellä tunnustelee hellästi vauvan asentoa mahan päältä, joten en usko kumartelusta olevan vauvalle haittaa. Potkiminen on varmasti vauvan tapa kommunkoida koviin ääniin ja kosketukseen. Kyllä lapsivesi häntä suojaa, mutta ittellä ei aina välttämättä oo kovin hehkeä olo.
 
Äiti on vähän ilkee :p Möykky kun ei touhua niin suaattaa Äiti aiheuttaa maanjäristyksen :grin Noh, jos nyt vähän koitan herätellä kun on nähtävä "alienmaha" :Heartred
 
Missäs asennossa te naiset nukutte? Mä nukun pääsääntöisesti vasemmalla kyljellä, koska jos nukkuisin oikealla kyljellä, saisin monotusta osakseni siihen tyyliin, että siirry nainen! En tiedä tuntuuko se sitten siltä, että nukkuisin toisen jalkojen päällä, koska mun mielestä vauvan jalat ovat juurikin oikealla puolella vatsaa ja ne siellä sitten jyskyttää jos makaan oikealla kyljellä. Vatsallanikin pystyn vielä makaamaan, kunhan lantio on hiukan kääntynyt vasempaan...
Muutoin tuntuu siltä, että vauva potkisi, löisi ja myllertäisi aamusta iltaan ja yölläkin saatan havahtua pieneen myllerrykseen. Vatsa muuttaa muotoaan aina joskus, kunnon liikehdintä laittaa vatsan liikkumaan melko erikoisen näköiseksi, mieskin sitä ihmetteli :) Yhtenä päivänä olin Ikeassa ja vauva yritti punkea navan läpi KOKO reissun ajan. Jouduin koko ajan silittelemään vatsaa kävellessä Ikean ihanan pitkiä käytäviä ja katselin ihailevana muita raskaana olevia naisia, kuinka heillä tuntui olevan niin helppo olla :D Sitten kun päästiin autoon, niin eikös hän siinä sitten körötellessä nauttinut pienestä tärinästä ja ollut tyystin rauhallinen... Kaveri totesi, että joko se protestoi että mamma on shoppailemassa tai sitten hän olisi halunnut osallistua siihen mun kanssa :D
 
Mä nukun molemmilla kyljillä, selällään ja varsinkaan mahallaan on ihan mahdotonta nukkua. Nukkuminen on kyllä melkoista taiteilua, kun nukun tyyny polvien välissä, toinen vatsan alla ja kolmas kainalossa, hirveä asettelu kun alkaa paikat puutua ja herää siihen että pitäisi kääntää kylkeä! :grin

Ja vauva on kyllä jo uskomattoman voimakas! Maha heiluu puolelta toiselle ja välillä sattuu ihan kunnolla kun muru puskee ja venyttelee. Välillä työntyy jalkaa kylkiluihin, se tuntuu aika jännältä. Raskausviikot nyt 32+6.
 
Täällä vedetään puolimahakylki-asennossa ja jalkakoukussa :) Kummallakin puolella passaa nukkua ja selällää, mutta kyl välillä sellane monotus tulee patjaan nahkan läpi... että tietää vaihtaa toisen asennon. Ihan mahallaan ei kyllä oo pystyny enää piitkii aikoihin. Ihmettelen kyllä tätä puoli-asentoa, meinaan ei mulla mikään "pikkuvatsa" ole :wink Huomannu kyllä että kaipaa jalkojen väliin peiton tai miehen :p hehe!
 
Mie nukun kummallakin kylellä. Selälläni nukkuissa herrään. Mahallaan tai puoli-mahallaan ei onnistu, kun ahisttaa ja vauva potkkii hirveesti.
 
Vaavilla on yleensä pitkä iltajumppatuokio, joka hyvinkin saattaa kestää pitkälle yöhön. Yleensä odottelen että jumppaus loppuu ennen kuin edes yritän mennä nukkumaan. Ei kannata edes yrittää mennä sänkyyn kun yks myllää niin että maha heiluu. Onneksi enää ei tarvi miettiä aamuheräämisiä kun ei tartte yrittääkään töihin lähtemistä. Jos yöllä mun ei anneta nukkua, niin voin hyvin nukkua lisää päivälläkin aina kun vaavi sen mulle suo.

Yleensä nukun kyljellään tai selällään tyynyjen päällä, mikä nyt sattuu kulloinkin tuntumaan parhaimmalta. Yleensä nukkumaan mennessä rupeaa kauheasti ahdistamaan (varmaan vauva painaa keuhkoja), mutta onneksi se menee melko nopeasti ohi. Vessaan on noustava melkein joka toinen tunti tai muuten rakko tuntuu poksahtavan.
 
Meidän pikkunen on kova potkiutumaan etenkin aamuisin herätessäni ja iltaisin kun rauhoittuu esim. tv:tä katsomaan tai nukkumaan mennessä mutta myös ajoittain muulloinkin päivällä, kun istahtaa pidempää.

Mulla on ollut muutamina päivinä ns. särkyä ylävatsalla ja vaikea löytää mukavaa asentoa ettei jomota sekä hengittää syvempää. Vatsa on mun mielestä kasvanut ylöspäin, joten oon tulkinnut, että pikkunen raivaa ittelleen lisää tilaa :)

Kylkiasento etenkin vasemmalla on paras nukkua ja selällään en juurikaan pystynyt nukkumaan ainoastaan jos olis puoli-istuvassa asennossa. Kyljeltä toiselle vaihtaminen sattuu alavatsaan ja on muutenkin jotenkin kömpelöä :grin
 
Takaisin
Top