Vauvan liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hansunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on masussa ahkera potkuttelija. Äsken juuri taisi kantapää pullistua kunnolla ulospäin. Aamuisin ja iltaisin on aktiivisimmat hetket. Öisin saan onneksi nukkua rauhassa :)
Mies on ihmetellyt ulospäin näkyvää hytkymistä ja möngerrystä suu auki :D Onhan tää niin uutta ja ihmeellistä.
Nyt hänkin sentään pystyy näkemään liikkeet ja muutaman kerran on tuntenutkin. Aiemmin vaavi aina rauhoittui kun isi pisti käden masulle.
Ja pari kertaa mies huokaisi kuinka outoa on noiden liikkeiden näkyminen, mutta kuinka ihmeellinen onkaan nainen kun pystyy tällaiseen :)

Voi mie olen niin onnellinen. Nyt parina päivänä on tuntunut potkuja jopa kesken työpäivän ja muutenkin ollut masuasukilla ahkerampi vaihe meneillään. Vieläkään ei masun päälle näy mitään ja välillä joutuu hytkyttelemään masua, että liikkeitä taas tuntuu, mutta selkeesti on meno aktivoitunut. Rv 27+3

Onko muut huomannu, et ipana viihtyy jossain tietyssä asennossa? Musta tuntuu, et riippumatta siitä oonko pystyssä vai kyljelläni, nii mukelo on aina pystyssä. Kyljellä ollessa (oletettavasti) pää tuntuu mahan sivussa ja jos vaihtaa toiselle kyljelle, nii hetken päästä se pää on taas siinä :D

Sent from my GT-S7275R using Vau Foorumi mobile app

Täällä ainakin viihdytään enimmäkseen pää ylöspäin tai sitten maataan sivuttain, kun vielä on tilaa. Kuperkeikat ja voltit tuntuu olevan hauskaa puuhaa kun potkuja tuntuu välistä joka puolella. Saisi pikkuhiljaa totutella olemaan pää alaspäin, ettei jää perätarjontaan, mutta onneksi tässä on vielä monta viikkoa aikaa asettua oikeinpäin.

Täällä viihdytään ilmeisesti enimmäkseen pää vasemmalla ylhäällä ja pylly oikealla alhaalla. Potkut tuntuu alavatsalla melko voimakkaina. Sen verran mahtuu vielä kuitenkin kääntyileen et välillä tuntuu potkuja joka puolella :D mulle just viimeks terkka sanoi et jos ei 36. Viikkoon mennessä oo kääntynyt niin sitten lähettävät ultrattavaksi ja mahdollisesti käännettäväksi. Itse en vielä panikoi kun kuopuskin kääntyi melko myöhään viimeksi :)

Meillä majaillaan edelleen oikealla ja viime viikolla näytettiin neuvolassakin sitä parasta osaa terkkarille eli pyllyä tungettiin navan vierestä oikealta oikein urakalla terkkarin käteen. Pää kuulemma alhaalla.
Meillä ei oikein taideta potkia vaan möngerretään, taivas mikäs hulabaloo tuolla tynnyrissä välillä on. Varsinkin sen jälkeen,kun oma treenin tehtynä ja otat mukavan asennon sohvalla niin johan alkaa tynnyrissä omat treenit :grin

No leikkikööt vielä kun on tilaa, kohta sitä ei enää volttiharjoituksiin ole.:wink

Tää roikkuu pää alaspäin ja yleensä selkä mun selkää päin eli siis potkii eteenpäin. Mut voi sitä tuskaa ku mini kääntää selän vasten mun napaa :( se sattuu ja tuntuu että maha repeää sisältäpäin ;( rv nyt 29+2 siis menossa...

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app

Täällä ollaan pää alaspäin (kuulemma kunnon raivotarjonta) ja potkut tuntuu kyljissä lähellä kylkiluita. Käsistä tuntuu välillä liikkeitä ihan alavatsalla. Napakammat liikkeet tuntuu ylhäällä, joten uskon, et ne on jalat (näin neuvolassakin tuumasivat) :) Nyt rv 29+2

Paratiisitar, samalla tavalla nuo liikkeet tuntuu myös mulla :) Viime viikon ultran mukaan vauva oli raivotarjonnassa. Liikkeet tuntuu samalta kuin silloin, en usko että on kääntyny toisinpäin. Uusimpana tuntuu ajoittian myös vauvan hikka :smiley-bounce012

Täällä myös hikotellaan joka päivä ja joskus montakin kertaa!:) Mulla ei ole mitään hajua miten päin vauva milloinkin on, mutta jos liikkeitä tuntuu voimakkammin alhaalla niin varmaan silloin on perätilassa. Usein tuntuu kyllä vähän joka puolella joten taitaa pyöriä kuin väkkärä siellä!

Reilu viikko sitten tuskailin kun potkuja ei tuntunut kunnolla, mutta nyt tuntuu ettei vauva nuku koskaan... :eek: Eilen tuntui ensimmäistä kertaa että ihan sattui kun vauva myllersi mahassa niin kovasti. Eikai tästä nyt voi huolestua kun vauva ei rauhoitu ollenkaan?? :confused:

Mulla tänään 28+0 ja liikkeet tuntuu edelleen tosi heikosti ja epäsäännöllisesti. Nyt en oo taas pariin päivään tuntenu kunnolla potkuja tai muutakaan suurempaa liikehdintää. Eilen illalla piti jo miehelle vähän itkastakin, että miks tää vauva ei liiku ja potki kunnolla. Kun tuntuu että kaikkien teidän muiden vauvat on niin aktiivisia ja liikkeet tuntuu pitkin päivää. Meillä voi mennä useempikin päivä ilman mitään. Onneks on aamulla huomenna neuvola. Pakko kysyä, onks tää normaalia. Mulla on kyl istukka etuseinämässä, mutta voiko se todella näin paljon vaikuttaa?! Olen aika huolissani, että voiko vauva olla terve, kun näin rauhalliselta vaikuttaa :(

Täällä oltiin viime viikolla aktiivisia ja jumppahetket näkyi selvästi ulospäin, mutta tällä viikolla on ollut hiljaisempaa. Aika vaihtelevaa toimintaa siis. Nyt tuntuu että potkii sisäänpäin virtsarakkoa yms, joka tuntuu hieman ikävältä. RV 25+4.

Itse sain viime viikolla liikkeiden laskemisohjeet neuvolasta, kun en useampaan tuntiin tuntenut liikkeitä.

Meillä liikkeet ovat tällä viikolla muuttuneet lähinnä muljahteluiksi ja pään/pepun tarjoamiseksi. Potkut ja iskut ovat pehmentyneet. Taitaa toisella yksiö pienentyä. Neuvolassa sanottiinkin, että pian liikkeet saattavat muuttua, kun kohdussa alkaa tila vähentyä eikä siitä pidä olla huolissaan.

Nyt päivät kotona ollessa tunnen lähes poikkeuksetta kerran tunnissa, kun toisella on energiat kohdillaan. Sikiö nukkuu joka tunti 20-40 min ajan ja liikkuu 10-50 kertaa tunnissa. Eli jos nukkuu niitä pidempiä pätkiä ja liikkuu minimit, niin en itsekkään aina tunne liikkeitä, jos sattuvat osumaan istukkaan. Mies välillä tuntee liikkeitä, joita itse en tunne tai en reagoi niihin.

MaMaMehiläinen: Yksi keino millä voit saada liikkeitä aikaan, on syödä tai juoda jotain makeaa ja mennä sitten vasemmalle kyljelle makaamaan. Näin pitäisi liikkeitä tuntua. Yleensä sikiöt kuulemma reagoi makeaan... Mullakin saattaa olla joku päivä niin, etten muista tunteneeni liikettä, mutta yleensä päivittäin hän yrittää puskea itseään nahan läpi ja kädellä voi tuntea päätä, peppua tai raajoja. En kyllä itse osaa sanoa onko navan yläpuolella pää vai peppu, kun hän siitä liukenee alta pois kun hieroo ja silittää.

Autumn: Mäkin muistan sanoneeni joskus, että milloinkohan ne liikkeet lisääntyy ja nyt myös toivon, että ne vähän vähenesivät :) Kovaa mylläystä on koko ajan!

Olen samaa mieltä JN89:n kanssa. Ei tarvi olla huolissaan jos liikkeitä tuntuu useammin kuin aikaisemmin. Sehän on vain merkki että vauva saa kaiken tarvitsemansa hapen ja ravinnon. Musta tuntuu että joka viikko liikkeitä tuntuu enemmän kun tilakin käy vaaville pienemmäksi. Sitä saattaa tosiaan vaan tuntea sellasetkin liikkeet, joita ei pari viikkoa sitten vielä tuntunut kun vauvalla oli silloin tilaa enemmän.
Nyt viikolla 28+4 ainakin tuntuu siltä että ei enää tunnu ainoastaan potkut vaan selkeämmin kädet/kyynerpäät myös ja kun noi univaiheet voi kestää tosiaan vajaan tunnin niin tuntuu välillä siltä ettei mahassa levätä lainkaan.
Ennemmin huolestuisin jos liikkeitä ei tuntuisi lainkaan, etenkin nyt kun vauvalla on jo selkeät jumppausajat.

Kävin tänään neuvolassa ja neukkutäti sanoi, että miun istukka vaimentaa niin paljon, että siksi en tunne. Eilen olikin meilläkin liikkeissä aktiivisempi päivä ja tänään taas selkeästi rauhallisempi. Ei kuulemma ollenkaan tartte olla huolissaan, jos ei tunne pariin päivään kunnolla mitään. Sikiöllä on selkeästi aktiivisempia jaksoja ja unijaksoja kuulemma tässä vaiheessa. Pikkasen rauhotti omia hermoja nämä kommentit, mutta oishan se kiva jo nähdä jotain liikkeitä päällepäin tai tuntea edes jotain pientä joka päivä. Liikelaskentaa on täällä turha ees harkita, kun hädintuskin saan 10 liikettä/päivä, saatikka sitten per tunti :/

Takaisin