Vauvan liikkeet

Täällä myös vauva on hereillä päivisin kun oon itsekin liikkeellä, ja nukkuu öisin, thank God! :smiley-angelic001 Toivottavasti sama rytmi säilyisi syntymän jälkeenkin. :rolleyes: Liikkeet muuttui kyllä selkeästi viiime viikolla eli rv 34 paikkeilla, enää ei niitä teräviä potkuja tule paljoa, vaan vauva ennemminkin muljauttelee ja ojentelee itseään. Yksiö taitaa käydä jo ahtaaksi!
 
Täällä on myös sellaista, ettei liikkeet tunnu mitenkään selkeinä potkuina, vaan enimmäkseen tosiaan sellaista möyrimistä :D
 
Meillä on äitiinsä tullut omapäisyydessään ja takuulla möyrii juuri silloin, kun olisin itse rauhoittumassa tai muuten vaan paikoillaan - kaikkein parhaat hetket riehumiselle ovat tietysti minun yrittäessä nukahtaa ja yöllisen vessareissun jälkeen :grin. Silloin on taasen hyvä nukkua, kun olen jalkeilla, esimerkiksi lenkillä ollessa ei yleensä tunnu ainoatakaan merkkiä liikehdinnästä.
 
Täällä kans ollaan siinä leirissä, että iltaisin ja öisin on hauskinta mujuta ja riehua. Tosin päivällä yleensä klo 13 - 14 on myös muljuamishetki :D Aktiivinen jäbä. Nyt 32+3 (olihan ?) Hehe
 
Musta tuntuu että meidän vaavi on kääntyny nyt jotenkin ihan hassuun suuntaan. On ollu tähän adti koko ajan pää alaspäin peppu vasemmalla puolella ja raajoilla jyskyttänyt oikeelle puolelle. Mutta nyt on pari päivää ollu ihan kummallista eloa. Pelkkää hentoista möyrintää, ei kunnon potkuja. Ja sitten ne potkut mitkä tänä aamuna taas vihdoin tunsin, tuntu ihan kummallisissa paikoissa ja joku laakee pyöree on masun oikeella kylellä. Hitto kun on niin sika pitkä aika viime neuvolasta ja kaikista tutkimuksista. Onneks to pääsee neuvolaan, niin saa tietää, että kaikki on varmasti kunnossa.
 
Tänään ollut tosi hiljainen päivä, nyt äsken kyllä muljus koko maha kunnolla! Eli kaikki taitaa olla hyvin :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
On se jännä miten välillä tuo myllää tuolla mahassa niin että toivois hetken rauhaa, mutta sitten kun havahtuukin että ei oo tuntunu mitään hetkeen niin huolestuu. :rolleyes: Ikinä ei näköjään oo hyvä.

Nyt on selkeästi tila käymässä ahtaaksi kun liikkeet tuntuu tuntuvan ihan joka puolella yhtäaikaa. Lisäksi selvästi maha-asukki tullut vahvemmaksi kun välillä ihan hieman sattuukin kun johonkin kohtaan oikein monottaa. :confused:
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ollut tänään muutama tosi ilkeän tuntuinen vihlasu tuolla jossain lantiossa. Siellä se varmaan kairaa tietä alaspäin :D no niillä hetkillä ei kyllä oo naurattanut... Onneks ne on vähäisiä ja nopeasti ohi!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä kanssa havaittavissa muljauttelua ja venyttelyä, ei ehkä niinkään enää teräviä potkuja. Nyrkiniskut alkaa kanssa pikkuhiljaa tuntumaan enemmän. Ja tuo on just niinkuin riSa sanoi. Välillä tuntuu jännälle, kun on niin paljon liikehdintää ja toivoisi pientä rauhaa, mutta sitten jos liikkeitä ei kuulukkaan, huolestun välittömästi. :sad001
 
Meillä nykyään valvotaan kaikki yöt vähintään kolmeen asti (se on juniorin mielestä parasta jumppaaikaa), sitten kyllä nukutaan puoleen päivään, mutta vauva on selkeesti yöeläjä.

Selkeesti tuntuu jo kädet, ihan pienet sipaisutkin ja kovin yrittää vielä potkia tilanpuutteesta huolimatta (nää tekee jo kipeetä kun osuvat yleensä kylkiluihin). Eniten kuitenkin on möyryämistä ja myllerrystä ja peppua tungetaan navan päältä pintaan niin että siinä näkyy selkeä muhkura. Koita siinä sitten levätä ja nukkua.
 
Meillä ei oo mitään rytmiä, saattaa alkaa peuhaa ihan randomiin ja sitten illalla lojuessa on ihan hiiren hiljaista. Tällä on nyt useaan tullu hiljasia jaksoja, et 2-5pv ihan tosi vaisua ja meikä paniikissa ja sit yks-kaks päivää monoa niin et tulee vähän huono olo. Nyt oli just varmaan viides tollanen hiljainen jakso, heti huolettaa. Mut äsken kun uni loppui ja heräsin nälkään niin aamiaishedelmät sai babynki hereille. Tuntuu et se on jotenki ehkä vähän poikittain kun musta kans tuntuu että nukun välillä sen jalkojen päällä. Ilmeisestk nyrkit antaa johonki tohon vasemman lantioluun alle vihlasevia iskuja, liekö kusirakkoon vai mihin pistää. Samoin kylkiluiden alle on inhaa mut aika rauhaisa kaveri ilmeisesti kun kerran viikkoon on vaan partyt
 
Alkaa yöt oleen mielenkiintoisia! Meillä on remontin takia esikoisenikin (Aatu 4v) sänky meidän makkarissa. Eka heräilin joku 3 krt vessaan pissille, sitte heräs Aatu vessaan ja samalla tuli sillä itkut kun ei saanu yökkärin housuja takas jalkaan ja piti vielä peitellä ja sitten tuli vielä jano. Sitte pääsin takasin sänkyyn niin vauvalla alkaa hikka ja sit hän vielä heräs siihen ja kauhee potkiminen alko masussa.. mä siinä vaiheessa jo huokasin syvään ja mietin et jos tän vauvan vaan vois ottaa masusta ulos, ottaa tissille ja pukea enempi päälle ja laittaa omaan sänkyyn nukkumaan ja sit mä voisin lösähtää sänkyyn MAHALLENI nukkuun... :D
 
Tänään tunsin ensimmäistä kertaa kämmeneeni, kun toinen hitaasti venytteli jalkaansa. Kyljestä masu venyi epätavallisen korkealle ja kun laitoin käden vatsalle, niin pieni jalka vetäytyi nopeasti pois. Nyt sitä oikeasti alkaa tajuamaan, että tuolla kohdussa kasvatetaan oikeaa ihmislasta.
 
Mä oon muutaman kerran tuntenut pienen kantapään vatsan läpi :love7 pylly myös seilaa puolelta toiselle. Täälläkin on selkeästi välillä rauhallisempaa ja toisena päivänä taas ihan hirveä myllerrys.
 
Selvästikkään tämä tapaus ei tykkää kun makoilen oikealla kyljellä kun alkaa sellanen mylläys että tuntuu että koko sänkykin heiluu. Justiinsa veti tuolla semmoisen kuperkeikan että ihan rupesin ääneen nauramaan.

Oon silleen vertaillu vähän alun ja tän hetken liikkeitä ja jossain vaiheessa se on siirtyny siitä alkupuolen "rauhallinen kun liikun ja liikkuu kun itse rentoudun" tänhetkiseen lähes jatkuvaan liikehdintään. Jopa kävellessä tuntuu ja näkyy. En kyllä kiinnittänyt huomiota että missä vaiheessa tuo siirtymä tapahtui.
 
Mie tunnen parraimmillaan monta kerttaa päivässä, kun pieni kantapää piirtää ylävatsalle kaaren. Joskus oon hetken saanu pittää kättäkin kantapään kohalla. On se ihan pikkiriikkiinen ja hellyttävä :Heartred Muutenkin on vilkkaan olonen ja porraillee päätä alakerttaan. Vähä vällii saa vessassa käyvä, kun painnaa rakkoo.
 
Minä oon huomannu tuon kylkiluihin ja palleaan potkimisen/jalkojen ojentelun alkavan silloin, kun syön vähän enemmän kerralla. Liekö sitten kuviteltua vai todellista, mutta joka tapauksessa huvittaa, kun saan palautetta ruokailustani :grin. Meidän romanttinen ravintolaillallinenkin jäi puoleen väliin minun annoksen osalta neidin ollessa sitä mieltä, että masussa alkaa olla jo ihan tarpeeksi ahdasta :wink.
 
Täällä ollaan kotiuduttu äidin 50 vee juhlista. Vaavi kyllä selkeästi kuuntelee ulkomaailmaa tarkasti. Juhlissa ja sukulaisten luona pieni oli ihan hiljaa kun oltiin vieraiden äänien ympäröimänä. Eihän silloin uskalla potkia paljoa kun ei tiedä mitä tuleman pitää. :scared001 Outoja käsiäkin oli kokeilemassa aina kun innostui potkaisemaan tai kääntämään kylkeä. :eek: Laulaminen ja musiikki oli kyllä pienestä kivaa, silloin vain on pakko alkaa tanssimaan. Sen verran rankat bileet oli, että vauvakin nukkui koko yön rauhallisesti ja antoi mammansakin nukkua kokonaista 7 tuntia ilman häiriöitä.
Vasta sitten kun sunnuntaina palattiin oman kodin rauhaan ja hiljaisuuteen, vaavi uskaltautui jumppailemaan kunnolla ja sitä jumppausta kestikin monta tuntia.
 
Mä taas oon huomannut että jos on paljon "meteliä" eli puheensorinaa, musiikkia yms. ääniä niin vauvakin innostuu liikkumaan enemmän. Sitten kun möllötetään kotona kaksistaan eikä ole hirveästi äksöniä niin masussakin on rauhallisempaa. Taitaa meille olla tulossa oikein show-mies! :grin
 
Takaisin
Top