Vauvan liikkeet

Täälläkin alkaa vihdoin liikkeet olla sitä luokkaa että tuntuu ja esim. nukahtaminen voi venähtää siinä melskeessä. :) Onko se vauvan hikka vähän nopeampirytmistä kuin aikuisen? Kun oon miettinyt että sitäkö se tasainen nytkähtely on vai mitä..

Miehelle yritin kuvailla kun joskus kävellessä se vauvan paino jo oikeesti tuntuu tuolla alhaalla. Että miettis itse jos mahanpohjalla ois kahden kilon puntti nestepussissa, että kyllä sen vaan jo siellä tuntee ja aiheuttaa painetta alaspäin. :grin En nyt tiedä miten hyvä vertaus, kun tokihan lihakset sitä kohtua kannattelee jne. Mutta tosiaan kyllä sen vauvan painonkin vaan välillä jo tuntee, ja sitten kun se "puntti" siellä vielä myllertää ympäriinsä... :p
 
Todellakin se "puntti" tunttuu. Miulle tullee sitä painetta ihan urakalla kävellessä.

Nyt varmmaan alkkaa tila vähenemmään, kun välillä vauvan venyttely tunttuu epämiellyttävältä ja pakko välillä isttuu takakenossa. Mieluiten istun risti-istunnassa, kun tunttuu ettei reidet mahu mahan alle. Vauva on selkeesti tosi alhaalla.
 
Jep, täälläkin se pari kiloa tuntuu jo yllättävän raskaalta kannettavalta. :D muakin houkuttelee enemmän risti istunta, ei pelkästään mahan takia vaan kun tuntuu, että kaikki raskauskilot on tullu reisille. Tää on ihan järkyttävää, mun jalat on ihan muhkuraiset. :eek: :sad001 vauvan venyttelyt on välillä sellaisia ettei tiedä missä asennossa itse olisi ettei tuntuisi joka luussa. :D
 
Huh, joku hermostu nyt ihan totaalisesti, tulee niin napakoita nyrkin iskuja ja päätä pusketaan alas päin. Tämmöistä kohtausta ei ole aiemmin pieni saanutkaan... Taitaa raukalla olla hikkakin yhtä aikaa.. Ja vielä supistus kaiken päälle. Nauraisin, jos ei ottaisi näin kipeää :D
 
Täällä tähän aikaan aina kovin mylläys käynnissä, usein sen aikana nukahdankin :D Ainakin tiedän että kaikki on hyvin!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä on taas pari päivää menty tosi rauhallisilla liikkeillä. Ilmeisesti oottelee että iaukki tulee työmatkalta vihdoin kotiin meidän tyttöjen luo.
 
Tuonne lokakuun jutusteluihin kirjoittelinkin, että ekat kipeät supparit koettiin pe. Ja siitä asti on kyllä vauvelin liikkeet tuntunut ihan erilaisilta. Eri paikoissakin osittain. Mutta liikkuu kuitenkin edelleen hyvin, ehkä vielä vähän entistä aktiivisemminkin. Asettuisi nyt vaan asemiin :)
 
Mun vuokralainen on ollu ihan huiman aktiivinen tähän asti. Kauheeta mylläystä, painalluksiin vastauksia, mahanahkaa venyttelee millon polvi, millon peppu. Eilisillasta asti ollu kovin rauhallista. Huolissani en todellakaan ole, kun vähän joskus joku liike sattuu tuntumaan niin se riittää mulle (niinku esim. nyt :D), mut väistämättä tulee mieleen että rauhottuuko se nyt synnytystä ennen... Meinaan se vasta oliskin, kun oon koko ajan uhonnu ja painottanu vauvallekin, että tulis pihalle 15.10. :)
 
Täällä nyt puol tuntia potkittu melko aktiivisesti ja on kyllä ekat "ilkeän" tuntuiset liikkeet. Alkaa olla toisella jo voimaa! Ja kun on perätilasssa niin voitte vaan kuvitella mihin se just potkii :D
 
Vauva on painunut jo niin pahasti alas että pienikin kävely on vaivanloista. Ihan sellainen "ankka paskat housussa" -fiilis kun vaapun kotonakin olohuoneen ja vessan väliä. Jos pieni ei ole nyt kiinnittynyt niin en ees haluu tietää miltä se tuntuu. :eek:

Potkut ja myllääminen tekee jo tosi kipeetä ja ne osuu kivasti kylkiluihin. Syömisen jälkeen juniori on sitä mieltä, että mamman syöminen on ihan turhaa ja aktiivisesti yrittää potkia ruuan takaisin ylös.

Tällä raskauden vaiheella on selkeesti se tarkoitus, että me äidit aletaan olla sitä mieltä, että synnytyskin on ihan jees kun se tuo vihdoin helpotuksen niin moniin vaivoihin. Kyllä mäkin varmasti jään kaipaamaan masupotkuja, mutta mieluiten antaisin junnun jo potkia vaihteeksi pelkästään isukkiaan olematta itse välikappaleena. :p
 
Täällä ollut tänään varmaan koko raskauden aktiivisin päivä tänään... Ei vissiin pieni oikein tykkää kun supistaa...
 
Miusta tuntuu että meidän neidin liikkeet on jotenkin tasaantunut ja ehkä muuttuneet harvemmiksi. Ehkä hänellä on tosi vähän enää tilaa liikkkua koska mitään kunnon myllerryskohtauksia ei enää ole vähään aikaan tuntunut. Mutta hikkaa taas tuntuu sitäkin useemmin. Lähestulkoon päivittäin täällä hikkaillaan :)
 
Eilen ultrassa näkyi ihanasti miten vauva teki hengitysharjoituksia. Rintakehä nousi ja laski, ja lopulta tuli hikka. Napero oli jo vastasyntyneen kokoinen (3500g) ja niin ihanan pullukka. Ollaan päästy pitkälle siitä pienestä ruipelosta, joka oli pelkkää luuta ja nahkaa edellisissä ultrissa.

Nyt vaan ollaan tiukassa liiketarkkailussa kotosalla hepatoosin takia, ja kyllä hän on kiltisti oman osansa tehnyt.
 
Takaisin
Top