Vauvan liikkeet

Suurimmaks osaks selällään tulee nukuttua! Joskus toisella kyljellä, puoliks masun päällä... Hups :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä nukun vuoron perään molemmilla kyljillä, tyyny tietty jalkojen välissä. Välillä puoliks mahallaan, mut silloin neiti yleensä rupee vaatiin tilaa itselleen :D Yllättävän pitkään pystyin nukkuun selällään, viimeiseen kuukauteen en tosin oo enään pystyny kun tulee huono olo :/ Odotan kyllä jo niin paljon sitä kun pääsee nukkuun kuinka haluaa ja sitä ettei satu tai herää joka kerta kun kääntää kylkeään!
 
Mä yritän nukkua kyljelläni, mutta aina kun herään niin oon selälläni :D Nyt on kyllä aina sängystä noustessa vatsa ollut hiukan arka, mutta en tiedä voiko sitä tohon selällään nukkumiseen kuitenkaan yhdistää...?
 
Täällä onnistuu nukkuminen nyt ilman tyynyä jalkojen välissä, mutta oikeastaan vain kyljellään. Selällä voi olla max 5min, niin että saa hetken lepuuttaa kylkiä, mutta pidempää ei voi olla, kun alaselkä puutuu. Iskias on niin tolkuttoman kipeä, ettei oikealla kyljellä voi olla myöskään sitä 5-10 min pidempään. Vasemmalla kyljellä köllötellään ja asentoa vaihdetaan tuhat kertaa yössä. Yöt on aika levottomia. Alkuun koin tyynystä olevan apua, mutta iskias kipujen koko ajan pahetessa tyyny tuntuu olevan vaan tiellä ja lisäävän kipua (liian korkea asento jalalle?). Osittain asento kääntyy vähän mahan puolelle, kun koitan oikeata jalkaa pitää vasemalla kyljellä maatessa erilaisissa asennoissa, että rangassa hermot liikkuisi eikä kipuilu alkaisi. Panadolia turha ottaa, kun ei siitä tähän kipuiluun mitään hyötyä ole. Torstaina on neuvola, jossa pitää kysellä mahdollisuutta päästä vaikka fyssarille. Panacodia saisi varmasti heti, kun sitä pyytäisi, mutta mulla tuppaa menemään siitä pääkoppa ihan jumiin enkä haluaisi ottaa mitää lääkettä ellei aivan pakko. Nyt saa kuitenkin vielä edes jotenkin nukuttua joitakin tunteja yössä :)
 
Mulla tosiaan selällä makaaminen onnistuu ja usein heräänkin siihen, että nukun jotenkin jalat levällään selälläni, mutta paras asento on ollut vasemmalla kyljellä ja tyynyä tai peittoa jalkojen välissä. Joskus makaan niin, että jalat on koukussa oikeelle tai vasempaa ja selkä kiinni patjassa. Se tuntuu hetken hyvältä ja venyttää kivasti, mutta ei siinä kauaa pysty olemaan. Tyynyjä mulla on kaksi niin, että saan pään hieman korkeammalle... Mulla ei ihme kyllä ole alaselkäkipuja ollenkaan, niska ja yläselkäkipuja sen sijaan on...
 
Ootteko huomannut viikkojen edetessä vauvan liikkeissä muutoksia? Esimerkiksi aktiivisuudessa? Täällä liikkeet on määrällisesti lisääntyneet ja touhujaksot päivässä pidentyneet, mutta mahassa alkaa selvästi olla ahtaampaa, kun liikkeet on enemmän myllerystä, kyljen kääntämistä, pepun tai raajojen työntämistä seinämiä vasten tai kevyttä muksimista kunnon potkujen sijaan :) liikkeet tuntuu ajoittain melkein paremmin ihon läpi tunnusteltaessa kuin sisäkautta.. tai siis selkeämmin. Mieskin päässyt niistä nyt oikein urakalla nauttimaan ja pieni tuntuu innostuvan kuullessaan, että isikin on vieressä :love017 nyt rv 32+2
 
Paratiisitar, täällä on ihan sama juttu; nasakat iskut on muuttunu kauheaksi mylläykseksi, maha heiluu ja aaltoilee aavemaisesti, selkä ja peffa työntyy kammottavan näköiseksi ulokkeeksi jne :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hikkaa, pissa, potkurykelmä, kyljen kääntö ja peppua ulos navan yläpuolelta ja vähä "porataan" päällä häpykumpuun tai jonneki sinne päin. Sattuu... olis kiva ku viikot menis nyt vaan nopeasti ja pääsis synnyttää tän pienen myllertäjän :Heartred
 
Sama juttu, oikeastaan varsin harvoin tuntuu enää selkeitä potkuja ja liikkeet tiedostaa melkein paremmin tunnustelemalla mahan päältä. Veljeni katsoi viikonloppuna vähän hölmönä, kun maha näytti jälleen kerran joutuneen alienin hyökkäyksen uhriksi ja totesi tulevalla kummitytöllä olevan kivaa :grin. Olen myös huomannut sen, että isin ääni saa suoranaisen esityksen aikaan, kovasti pitää yrittää riehua saadakseen huomiota :love7. Viikot nyt 28+2.
 
Täällä myös on vauva suuren osan päivästä hereillä ja touhuilee. Liikkeet on tosi voimakkaita ja välillä tekee ihan kipiää kun toinen työntää peppua tai venyttää raajoja. Yöllä sitten onneksi nukkuu eikä mylläile mahassa, ainakaan en ole ikinä herännyt siihen. Usein käy niin että vauva herää mun yöllisiin vessareissuihin ja sitten tuntuu muutama ärtynyt muksaisu. :grin Isin ääni saa vipinää aikaan masussa. :Heartred
 
Täällä kanssa samanlaista mylläystä ja pepun/jalkojen tunkemista mahan pintaan niin että näkyy vain ulkonevia möykkyjä. Välillä venytetään nahkaa niin että sattuu. Sellaisina päivinä kun itte oon paljon liikenteessä ja kävelen paljon vaavi tuntuu nukkuvan paljon, ehkä kävely jotenkin tuudittaa pienen uneen. :Heartred

Isin ääni on ihan paras, etenkin kun se innostuu laulamaan, niin pitäähän siinä sitten ryhtyä tanssimaan.:love7

Äidin kanssa meillä taas on meidän omat leikit: Iltaisin kun tulee pienet jalkamöykyt mahan pintaan, niiden kohdalta kun painaa hellästi, jalka vedetään pois, ja pian samaan kohtaan uudestaan hakemaan huomiota. Tää tuntuu olevan pienestä hirmu hauskaa ja tätä voidaan leikkiä tosi kauan (kunnes äiti on ihan tylsä, eikä jaksa leikkiä enää parin tunnin jälkeen).
 
Reilun viikon kestänyt suoranainen riehuminen mahassa on laantunut ja muuttunut rauhallisiksi "uimaliikkeiksi". :rolleyes: Tuntuu että vauveli haroo ja tunnustelee käsillä ja jaloilla ympäriinsä, muistuttaa vähän niitä alun ilmakuplatuntemuksia. Välillä sitten tömäytetään tai venytellään kovemmin, mutta meininki on selvästi rauhoittunut. Alkaa ilmeisesti tila käydä jo vähän ahtaammaksi! Tänään rv. 33+4.
 
Pari viikkoa sitten kirjoittelin, että liikkeet muuttuneet rauhallisemmiksi ja pelkiksi muljahteluiksi. No eipä sitä kestänyt kuin sen viikon. Koen, että meillä on rauhallinen liikkuja, mutta viime viikolla aloitettiin kunnolla muksimaan äitiä. Ja samaan kohtaan aina osuu nuo liikkeet, joten alkaa vasenpuoli alavatsalta olla hellänä. Varsinkin, kun menen nukkumaan, niin sitten alkaa kunnon karateliikkeet. Hyvä, että toinen liikkuu :)
 
Täällä oli toissapäivänä ensimmäiset kivuliaat liikkeet! Ei supistelut tai ollut muita tuntemuksia mutta kun vauveli liikkui reippaammin niin vihlas todella alhaalta pikaisesti. Veikkaan et joko potki suoraan alas synnytyskanavaan tai käytti päätään siellä missä paikat on vielä kiinni.. Se tuntui tosi ilkeältä. Meni kyllä aina nopeasti ohi! No sitä kesti vaan vajaa päivä onneks. Nyt normi muljuamista :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Vaavi on käynyt laiskaksi. Saattaa aamusta pari kertaa potkaista, päivällä nukkuu tosi pitkään niin, että mä jo huolestun, mut illalla sitten taas jumpataan kunnolla. Miten tuossa nyt lasket liikkeitä? Jos yrittää pientä herätellä niin saa vastaukseks sellasen laiskan potkun: "Mutsi älä viitti, anna mun nukkua" -tyyliin. Odotanko mä teiniä? :grin
 
Onko teidän vauvoilla liikkeissään joku rytmi? Mä oon ollut huomaavinani, että päivisin kun oon ite liikkeessä ja touhuan kaikkea, niin vauvakin liikkuu tosi paljon ja iltaisin kun rauhoitun sänkyyn niin vauvakin rauhoittuu ja öisin ei liikkeitä tunnu vaikka ravaankin vessassa ja olen paljon hereillä. Nyt kun olen sairaana ja maannut sängyssä koko aamun, ei vauvakaan ole pahemmin liikkunut, välillä jopa huolestuttaa että miksei liikehdintää tunnu kun normaalisti tähän aikaan päivästä vauva on tosi aktiivinen.
 
On noita laiskoja päiviä ollut, tosin niinä päivinä ollaan sit biletetty yöllä. Oon kans itte huomannut ton, että jos on itte paljon liikkeellä niin vaavi nukkuu enemmän (kai se kävelyn liike on niin rauhoittava). Itte oon laiskoina päivinä uhkaillut että soitan neuvolaan jos ei liikkeitä ala seuraavaan aamuun mennessä kuulumaan. Yleensä tää tehoaa ja vaavi jumppailee koko seuraavan päivän. :p Ehkä noita unipäiviä vaan joskus on, mutta jos ne venyy seuraavaan aamuun niin soittelisin neuvolaan.
 
No ku mulla menee just niin päin että jos ite liikun ni vauvakin liikkuu :O Ja nyt on vähä hankalaa kun on perjantai niin ei sit voi soitella ennen maanantaita.. Tosin kyllä nytkin vauva siis liikkuu kun oon välillä mahaa tuuppinut, että ei se täysin liikkumatta ole mutta "normipäivää" rauhallisempi.
 
Takaisin
Top