Vauvalle tarvikkeet

Mä ollaan miehen kanssa hommattu jo pinnasänky ajat sitten sun muuta. Nyt kun minä haluaisin pinniksen tuolta varastolta kotio pestäväksi ja koottavaksi mies ei suostu sitä vielä tuomaan. Sanoo, että liian aikaista, mähän eilen taas hermostuin oikeen kunnolla! Onko se muka liian aikasta? viikot 28+4 :mad::oops::confused:
 
Meillä ei oo hankittuna mitään muuta kuin vaatteita, miehen mielestä kans liian aikaista (rv 26). Koko viikon supistellut mahaa ja eilisestä asti jopa kipeesti niin kysympä vaan että kukahan niitä vaunuja ja istuimia ja muita hankkii jos tilanne jatkuu pitkään tälläsenä että oon ihan petipotilaana?? Niin oon sitä mieltä että ei ole liian aikaista valmistella kun ei ole tietoa miten vointi etenee...
 
Lelutus, ei ole enää liian aikaista! Nythän ollaan jo niillä viikoilla, että vauvalla on jo hyvät mahdollisuudet selvitä vaika syntyisikin. Meillä rv 28+0. Ja Kittyn tapauksessa varsinkin, jos vaikuttaa että on mahdollista joutua petipotilaaksikin vielä (toivottavasti ei!!).
Minä jätin esikoisen pinniksen kasaamisen ja vaatteiden pesun "niille viimeisille viikoille kun varmasti menee yliaikaseks ja sitten on vaan hermona kotona" ja kaveri syntyikin 2vk etuajassa, eikä mitään ollut valmiina. Vaikka äitiyspakkaus-laatikko onkin mielestäni ihan hyvä unipaikka vauvalle, oli harmillista nukuttaa siinä koska oli pakko, kun sänky piti vielä maalata ja kasata. Vaatteet pistettiin koneeseen kun tultiin takas synnäriltä "vielä pariks tunniks odottelemaan" kun supistukset heikkeni, ja jätettiin kuivumaan narulle kun lähdettiin tositoimiin. Appivanhempia jouduttiin pyytämään sairaalavierailulle ajamaan meidän kautta, että tuovat vauvan kotiintulovaatteet sieltä meille. Oli se vähän turhaa, jos ei nyt jopa noloa.
Joten ei muuta kun kamat valmiiksi vaan!!
 
Mä en millään jaksaisi odottaa, että tulee joulunjälkeis-alet, josta on tarkoitus pinnis yms. ostaa. Kantorepun jo tilasin tosiaan, mutta tuo pinnasänky on tarkoitus ostaa niistä aleista. Ja kasailla aika pian siinä tammikuussa, ihan vaan senkin takia, että isommat sisarukset tottuvat yhä enempi ajatukseen siitä, mitä tuleman pitää.
 
Meillä on seisonut tyhjän panttina pinna sänky jo 6 vuotta tossa seinän vieressä. Ei sitä lapset ole kuin muutamia öitä viettänyt niin lasten pehmolelut siellä viihtyy. Nyt hankin huutonetistä kapalopussin ja muutaman pikku sukka pussin, sitte kävin ostaa valmiiksi vaippa paketin (jostain kuulin että odottava äiti pitäis hankkia vaippapaketti ennen synnytystä niin se tois hyvää onnea) no pitääkö paikkansa en tiedä. Nenäfriidun, kynsisakset, nänninpäihin rasvat ja suojat ritsikoihin. Aattelin et jos nyt en osta niin ne tulee ostettua sit liian myöhään.

Äitini toi espanjasta kuolalapun ja kivat tennarit.jotka mahtuu 9kk vanhalle ja oli kutonut tytölle pinkit tossut ja villasukat. Jotka oli kyllä niin ihania.
Kannatan hankkimaan tai itse kutomaan junasukka malliset villasukat pysyy hyvin jalassa vaikka kova olisikin potkimaan jaloilla. Tai itse tykkäsin kovasti siitä mallista. :grin
 
Just tajusin että meillä ei oo yhtään harsoja talossa!? Niitä saatiin aikoinaan hirvee kasa mut oon tainnu antaa kaikki pois...Ne on kyllä hyvin tarpeellisia varsinki jos kova puklaileen. Täytyy alottaa metsästys...
 
name it:ssa oli söpöjä pöllökuvioisia...ja bebesissä unelmapehmeitä kuviollisia, mutta ne oli ihmeen isoja, joo olihan siinä kuvia miten jotkut jenkkijulkkikset oli kääriny koko vauvan niihin, mutta kyllä mulla on ihan muut kapalointipeitot täällä kylmässä pohjolassa, että lähinnä pulkuräteiksi tarttis, ja siihen se jättikokoinen on ihan epäkäytännöllinen... :/
 
Meillä on doron itkuhälärit /radiopuhelimet joissa kaksi normaalia radiopuhelinta ja yksi langan päässä oleva. Kätevä jos langallisen laittaa lapselle saa hälyttimet vaikka kummallekin vanhemmalle.
 
Meillä olisi hakusessa sellaiset, joissa ei ole tarvetta kameralle tai vanhempien puhetoiminnolle, mutta kuuluvuus pitäisi olla pitkähkö. Tarkoitus siis käyttää hyvin paljon ensi kesänä meidän mökillä, jossa ajatuksellisesti vauva nukkuu tyytyväisenä ja vanhemmat on esim. kalassa tai nuotiolla :)
 
Meillä on ollut käytössä sellaset kun Padwico 830, ja ollu tosi hyvät. Kantavuus ollu jotain 400-500m et ite oltu juhannuksena naapurimökin terassilla olusilla kun pikkusmurffi vetäny hirsiä omassa mökissä. Kuuluvuus ihan huippuhyvä, ohikävelevien naapureitten puheesta jopa saanu selvää kun on ollu hälytin pihalla vaunuissa. :wink Noissa ei oo mitään extratoimintoja, radiopuhelinta tms, mut hyvät perushälyt joissa akkukin kestää tosi monet (yleensä 2-3h) päikkärit. Niin monet, et ei koskaan muistaa ees millon on ladattu viimeks. Sekin on aika iso plussa et voi luottaa ettei akku lopu aina kesken (niin kun yhellä kaverilla).
 
Kuulostaa tosi hyvältä, just tuollaisia kaivattaisiin. Täytyy kuitenkin odotella niitä joulunjälkeisaleja, josko vähän saisi hintaa tiputettua.

Me muuten ostettiin turvakaukalo tällä viikolla tori.fin kautta. Todella siistissä kunnossa oleva Brio Primo telakoineen, 50€. Telakkaa tuskin vaan hirveästi käytetään, kun meidän auto on miehellä työkäytössä vauva-ajankin ja siellä kulkee enemmän ja vähemmän työkavereita kyydissä, niin ei tunnu telakka välttis toimivalta ratkaisulta. Enkä nyt tiedä miten muutenkaan kovin usein tulee vauvan autoiltua, ei joka päivä.

Ahdistuksella tässä mietin ensi kesää ja mökkimatkoja, kun autoon pakataan Emmaljungat vaunukopalla, 2 isoa koiraa, yksi turvakaukalolapsi ja kaksi korokeistuinlasta aikuisten lisäksi. Itse tavaroista puhumattakaan...
 
Apua, miten nuo kaikki voi saada normi autoon pakattua??? Me ostettiin suksiboxi kasvavaa tavaravuorta varten autoon, silti jäi rattaat ottamatta tänne reissuun, koska ei yksinkertasesti mahtunu kyytiin. Boxiin meni lumilauta, sukset ja kaikki vaatteet, takakonttiin kengät, ruuat, kissan hiekkalaatikko ja muuta pikkusälää. Sisään kissa ja me kolme smurffia. Joudutaan varmaan ostamaan pikkubussi kun kaksoset on syntyny ! Jostain luin että matkoille pitäs antaa miehen pakata - ne ei ota turhia kamoja. En tiijä kyllä osaako ottaa kaikki oikeesti tarpeelliset vaippaikäselle.. :rolleyes:
 
Mummoloissa ja muissa on kätevää kun on kissanhiekkalaatikot ja mummolarattaat ja sängyt yms valmiina, niin ei tartte kaikkea aina pakata mukaan...jos siis mahdollista, kuten meillä onneks on...
 
Meillä myös on mökillä siis käytännössä kaikki perustarpeet peitoista ja hammasharjoista lähtien, mutta ainahan vaatetta tulee mukaan, ruoasta puhumattakaan. "Onneksi" tuo tavaratilanne ei ole jokapäiväinen vaan koskee niitä viikonloppuja ja kesäloma-aikaa, kun miehen lapset on messissä mukana. Yritän myös lohduttautua sillä, että vaunuaika on kuitenkin aika lyhyt...

Mammasmurffi, meillä antaa auto vähän anteeksi kun on sitimaasturi isolla tavaratilalla, mutta vie ne vaunut vaan niin hitosti tilaa...
 
Meillä kanssa sitimaasturi, mut miehellä pakkomielle et hattuhylly pitää olla paikallaan, sillon mahtuu paljon vähemmän tavaraa taakse. No, puolivälissä reissua ollaan, eikä rattaita oo tarvittu kertaakaan, onneks. Appivanhemmilta saatu vauvapulkka käy täällä hyvin kulkuvälineeks ulkona kun on vaan talja siinä pehmusteena. Poika alkaa jostain syystä kitistä jos ei oo taljaa. Liekö sitten kylmä vai pomppunen kyyti ilman...
 
Tunnen olevani myöhässä kaikesta, ainoa mitä hankittu on hoitopöytä kirpparilta 10 e, äitiysavustustakaan en oo laittanut vielä hakuun kun oli joulu ja remppakiireet välissä. No, tänään käytiin Lahden Kärkkäisellä kattomassa ja meinasin itkuun pillahtaa, se tuntui niin loputtomalta suolta että en pystynyt mitään hankkimaan. En edes tiedä mistä aloittaa.. Onneksi on vielä vähän aikaa ja 6 vkoa loman alkuun..
 
Äitiyspakkauksessa on tosiaan kyllä hyvin paljon kaikkea tarpeellista. Pyyhettä, lakanoita, harsoja vaatteista nyt puhumattakaan.

Me (tai no minä, eihän tuo mies nyt varsinaisesti ole shoppaillut...) ollaan nyt hankittu:
- äitiyspakkaus
- ehkä noin 7 kpl erilaisia bodyja alennuksista
- hoitoalusta
- Lindexin nallepuku
- turvakaukalo (käytettynä)
- vaunut

Kun itse en oikein kirppari-ihmisiä ole, niin olen nettikaupoista alennuksista noita bodyja tilaillut. Esim. Stockan nettikaupassa on Name It-bodyja 3 €/kpl, ei ole pahanhintaisia! Ylläolevien lisäksi hain äitini säästämän oman äitiyspakkaukseni vuodelta 1984 ja tarkoitus on sieltä käyttää mahd. paljon potkareita ja paitoja. Samoin harsoja oli säästettynä vinot pinot (tuolloinhan niitä oikeasti tarvittiin, kun kestovaipat taisi olla ainoa vaihtoehto), ja vuodevaatteita.
 
Meillä on esikosta paljon jäljellä ja onhan sitä tullut pikkulikalle paljon vaatetta osteltuakin kun meillä vain noita poikien vaatteita etukäteen on :rolleyes: Tänään aloitin vauvapyykin pesemisen. Voipi olla et oon ajoissa mut tarkoitus olis saada kaikki pestyy ennen äippäloman alkua ja pesutahtina semmonen koneellinen/päivä..
 
Takaisin
Top