Vauvalle tarvikkeet

Tuo pikkarit-sairaalaan riippuu vähän sairaalasta. Hyvinkäällä oli niin kivan pehmeitä mummoalkkareita ei olis tehny mieli ottaa parit kotiin. Mut en ootanu. :D

Okei eli kaikkialla ei siis oo niitä verkko-erikoisuuksia? :D ne oli kyllä tosi karut..tai mulla ne ei oikein ees pysyny päällä saatika paikallaan

Joo hyi kamala niitä verkkopikkareita. Ne oli vaikea laittaa jalkaan myös sen siteen kanssa. Mä otan myös omat pikkarit mukaan sairaalaan. Ja omat olovaatteet. Ne kaavut oli ihan hirveet. Mä sain viimeks ylisuuret kaikki. Sanottiin vain et voi harmi et just sun kokoiset on pyykissä... arg... otti päähän. Jos joutuu viettää vähän pidempää sairaalassa. Kuten mä jouduin yli vklopun kun ei saatu lääkäriä tarkistamaan lapsi kotiin lähtöä varten. Itseasiassa pakkasin sairaala kassin valmiiksi jo. Ei tarvi stressata sitä. Ja mun tapauksessa se lähtö sairaalaan voi tapahtuu etuajassa. Supistuksii vähän väliä.

Ai niin... mä hankin 120×120kokoisen harsoliinan. Netistä. Toi koko vähän mietitytti mut luulen et tulee kovaan käyttöön. Siihenhän voi pikkuisen vaik kapaloidakin.

Mä tilasin eilen vähän alennusvaatteita beibille ja samalla hoitoalustan. Vihdoin löytyi etsiskelyn jälkeen sellainen, jossa ei ole jotain muumikuvioita ja myrkynvihreää väriä... Samoin tilasin kantorepun, mukavassa alennuksessa sekin jo. Nyt pitäisi vielä sitten malttaa niihin tammikuun alennusmyynteihin esim pinnasängyn osalta... Muistaako kukaan, miten Ikea aloittaa alennusmyynnit? Oliko ne heti vai vasta loppiaisen jälkeen?

Kävin ikeassa ja normihintasena pyökki pinnis 39.99€ pohjan saa säädettyä kahteen eri korkeuteen. Väri oli vähä väärä mutta, kuitenkin pinnis niin vähä aikaa käytössä...

AadaEveliina, mistä pinniksen hommasitte?

Meiltä löytyy melkein kaikki muu paitsi itkuhälyttimet, pinnis ja syöttötuoli (vaikkei niillä edes kiire olekkaan). Hoitopöytä, kehto, vaatteita, vaunut, sitteri, kätkyhälytin, imetystyyny, kylpyamme, leikkimatto ym pientä.

En minäkään suosittele ketään siihen pinnikseen satasia sijoittamaan, vaikka kuinka saisi pohjaa laskettua ja etuseinää purettua. Ei se lapsi varmasti siellä montaa vuotta suostu nukkumaan. Meillä ainakin esikoinen siirtyi viimeistään pari vuotiaana (en nyt enää tarkkaan edes muista, mutta luultavasti jo aiemminkin) ihan tavalliseen lastensänkyyn, jossa pituus on säädeltävä. Ne pinnikset on vain 120 cm pitkiä ja riippuen tietysti lapsesta, niin metrin pituusraja rikkoutuu jo siinä 3:n viimeistään 4:n vuoden kieppeillä. Ja pitäähän sinne jalkopäähän saada vähän pehmoleluja yms. mukaan. Ja meillä iltasatu luetaan lapsen sängyssä eli äiti tai isä istuu siellä lukemassa, joten kyllä tulisi vähän ahdasta pinnasängyssä :)

Kätkyhälytin on sellain matto mikä laitetaan patjan alle ja jos ei tietyssä ajassa lapsi hengitä tai alkaa hengittämään liian harvakseltaan niin alkaa hälyttämään.Ei tarvi olla joka hetki kyttäämässä,jotta hengittääkö pikkunen varmasti.

Aqqu84 tilasin sellaisesta ku www.babytown.fi , olikohan Karoliina-pinnasänky ja valmistaja Skidi. Selailin eri tarjouksia netistä ku hyväkuntoisista vastaavista Tori.fi:ssä ym.pyydettiin käytettynä about samaa hintaa.. päätin et ostetaan sitten uusi ku samoihin hintoihin saa.

Tuo kätkymatto täytyy laittaa harkintaan...

Meillä pojat nukkunut kerrossängyssä jo pitkään yhdessä, vajaa vuoden. Ostettiin valkoinen ikeasta, tosin kumpikaan ei nuku vielä yläsängyssä vaan ala-sängyssä isompi ja pienempi nukkuu alta vedettävässä sängyssä. Oli kätsy kun sen sai piiloon aiemmassa pienemmässä huoneessaan vanhassa kämpässämme. Nyt pojilla iso huone. Pojut oli siis n.1v3kk ja 2,5v kun siirtyivät siihen. Kerrossängyssä on ollut myös aina hauska kiipeillä ja leikkiä ;) aina kun kavereita tulee kylään niin se on hitti.

Tää kolmas ja siis tyttö, tulee varmaan nukkuun meidän huoneessa kunnes saa oman pikku huoneen, ainakin ekan vuoden niinkuin pojatkin oli. Veikkaan että pojat haluaa olla kaksin omassaan :) tai saas nähdä! Mutta tuo tilaamamme pinnis menee varmasti sen 3-4v hänelle sänkynä. Ilta sadut luetaan sitten yhdessä, en kyllä aio yrittää ahtautua pinnikseen tytön seuraksi :D

En oo ennen kuullutkaan tollaisesta kätkyhälyttimestä.. Mitä sellainen maksaa ja mistä niitä saa?

Tuohan tuo toki varmasti mielenrauhaa, jos vanhemmat asiaa pelkäävät, mutta suurimalle osalla vekotus on kuitenkin tyystin tarpeeton rahareikä.

Ensi synnyttäjänä se ainakin itselle tuo,kätkykuolemia kuitenkin tapahtuu,vaikka on prosentuaalisesti vähäistä.
Ja jos joku haluaa turvata oman lapsen alkutaipaleen huolimatta siitä,että saattaa olla turhakin väline niin sen ei pitäisi olla keneltäkään pois.
Ja jos haluaa tuhlata vaikka siihen pinnasänkyykin 300e niin mikäs siinä,jokainen tekee tyylillänsä ja suotakoon se heille

Mun täytyis alkaa maalaamaan pinnistä valkoiseks eka ja sit vaaleenpunaseks... meil on semmoinen 79vm retro pinnis jota ei saa nostettua. Se kyl ottaa selkään kivasti jo nyt siihen kurottelu. Mut tää on semmoinen minkä saa vedettyy pituutta kasvun mukaan. Saa nähä viihtyykö pikkunen siinä. Pojat ei viihtynyt siinä Ollenkaan.

Muo kyl himoittais hankkii se kätkymatto hälytin. Kun muistaa kuinka montakertaa itsekkin tarkistin hengittääkö vauva.

Tuon kätkymaton pitäisin tärkeämpänä kuin esim.sitterin. Olen aiemminkin siitä kuullut, joku aika sitten...
Esim.meidän kakkonen nukku tosi pitkään ja sikeesti vastasyntyneestä, mutta useimmiten vielä mahallaan. Kyllä tätäkin äippää vähän huoletti et onko se ihan ok. Ja kätkytkuolemia tosiaan tapahtuu. Sehän on sama kuin vakuutus: Jos jotsin tapahtuu. En usko että vakavilla onnettomuuksilla ja sairauksilla on juurikaan isommat prosentuaaliset mahdollisuudet?
Itse en ole vakuuttanut tulevaa vauvaa, olen ajatellut että raha ei korvaa sitä surua jos jotain kuolemaan johtavaa sattuu, mutta kuoleman Ennaltaehkäisy, se vasta on jotain!

Minusta myös hinta on pieni verrattuna siihen,jos ilman sitä huomaamatta lapsi lakkaa hengittämästä.
Saahan sen myytyä sitten pois,jos ei meinas enempää maksuja tehdä.
Mekään ei olla vielä vakuutettu tulevaa lasta,huomenna oli tarkoitus soitella vakuutusyhtiöön asian tiimoilta.

Tänään tuli äitiyspakkaus <3 Samalla annoin tulevalle isälle isyyspakkauksen, taisin kyllä olla siitä ite enemmän innoissani vaikka kylläpä tuo ukkokin hymyili sitä penkoessaan :)

Takaisin