Vauvalle tarvikkeet

Tänään hain lastentarvike kaupast sen babyboxin ja mobile lähti matkaan myös. Nyt alkaa olla kaikki valmista pikkusta varten. Jotain pientä uupuu mut ne voi hankkia sit myöhemmin jos muistaa. Vanhojen äippäpakkauksien vaatteet on kyl hyviä ja lämpimiä. Ja ihme kumma kuinka kestäviä.
 
Meillä on nyt pinnis koottuna patjat, täkki ja laitapehmuste pestynä ja paikoillaan. En ihan vielä viitsinyt pedata :rolleyes: Mulla on jo lähes kaikki 50 ja 56 vaatteet pestynä samoin noi muut koneen kautta menevät oheistarvikkeet :grin Ei sitä malta vaan olla tekemättä ku tahtois et aika menis jo vähän nopeemmin (rv tänään 29+4).
 
Täällä myös pyörii pyykkikoneessa äitiyspakkauksen kamat... :) kun lähtökohtaisestihan ne kaikki on pakko pestä, vaikka hirvee määrä pyykkiä tuossa onkin.

Me muuten päädyttiin itkuhälärissä Ikean tuotteeseen :D. Houkutteli halvalla hinnalla (ikea family-kortilla 40€) ja lupailee hyvää kuuluvuutta. Tiedä sitten miten käytännössä toimii, mutta ainakin testailuissa meillä kuului tuo yläkerran ja alakerran välillä.
 
Ja eilen hain Babyboxin Lastentarvikkeesta. Siellähän olikin yksi body mukana ja yksi ruokalappu, ihan kiva ylläri! Samoin ostin parit potkuhousut HM:stä ja parit sukkikset. Lähinnä ostin noita 56-kokoisia, kun äitiyspakkauksessakin tuli niitä isompia housuja enempi. Ja ei varmaan kannata ostaa ihan kamalasti vaatteita etukäteen, ennenkuin näkee minkä mallinen tyyppi tuolta mahasta tulee?

Lastentarvikkeessa ihastelin myös leikkimattoja. Tai no..siis. Siellä oli näytillä 5 erilaista, joista 4 oli kaikissa mahdollisissa sirkusväreissä ja yksi harmonisesti värillisesti itseäni miellyttävä. Totesinpa kuitenkin, että todennäköisesti se ei sitten kyllä ole sitä mitä vauva haluaa, värit taitaa olla pop... Aika kovan hintaisia nuo leikkimatot muuten! Minkä ikäiselle vauvalle olette ostaneet niitä?
 
Tää on yhden kokemus ja mielipide, mutta jos vaan saat lainaan tai halvemmalla käytetyn leikkimaton niin kannattaa harkita.
Meillä ollut leikkimattoa lainassa, nyt taas saatiin mutta ei siinä kaks vauvaa oo ikinä viihtynyt. Jostain 1kk iästä oon laittanu noita meidän poikia siihen kun nostivat päätään mahalteen, mutta esikko alkoi lähinnä huutaan siinä ja kakkonen seurasi mielummin esikon touhuja :wink sit molemmat lähteny keinoillansa (kierien/ryömien) liikkumaan siinä 3kk paikkeilla ja leikkimatto lähinnä kierrettiin kaukaa kun niiden tukikaarien alle olis voinu jäädä vaikka jumiin :grin
Aika monilta kuullu samaa, ettei mikään kauheen suosittu juttu(tai pitkäkestoinen) vauvoilla. Toki voihan jotkut vissiin viihtyä siinä aikansa kun siihen laittaa. Lähes saman asian tosin ajaa viltti lattialla ja siihen heittää pari lelua joita voi tutkiskella.
 
Se voi kyllä olla joo, että käyttöaika on suhteessa lyhyt. Riittäisköhän, jos vaan laitan viltin lattialle ja vauvan siihen, onhan meillä kaksi koiraa jotka varmuudella tulee viltille tutkiskeltavaksi.. :D
 
Meijän poika sai ristiäislahjaksi leikkimaton ja viihtyikin siinä pitkään n.9kk saakka kun siinä on kaiken maailman killuttimia kiinni mitä oli kiva repiä ja tutkia sitten kun pääsi kääntymään vatsalleen, ja selällään katseli miellellään kaaressa roikkuvia leluja.
 
Mä oon kuullut kans että joidenkin vauvat ei oo viihtyneet lainkaan ja toisilla taas kovakin hitti :) Eipäs tiedä etukäteen. Mä tilasin netistä jostain alennusmyynnistä sellasen, ajattelin että ompahan sitten tarjolla jos tyyppi siitä sattuu tykkään. Ja pistän kiertoon siinä tapauksessa jos osoittautuu turhaksi :) Mietin kans tuota harmoonista mut sit totesin että vauva varmasti tykkää enemmän väreistä :) En ottanut kuitenkaan niitä sirkusmattoja vaan löysin sellasen metsäaiheisen missä kivat "luonnollisen kirkkaat" värit. Pöllöjä roikkuu ja mietälie tipuja :)
 
Meilläkään ei kukaan lapsista viihtynyt leikki matolla. Et ihan vauvoista kiinnii tykkääkö vai ei. Meinasin hankkii uuden mut päätinkin et vanha saa kelvata jos sitä tarvii. Siitä kylläkin kaikki vireke poistettu. Musiikki valot ym. Ja ne kaaretkin. Normi viltit ja lelut siinä ajaa melkein saman asian. Meillä kun on 3 kerroksinen talo niin 2 sitterii ollu tosi hyvä. Ei tarvi raahata kerroksien välissä sitteriä ja pienokaista. Sanoinkos jo et ostin sen tukivyön synnytyksen jälkeiseen palautumiseen. Mulla kun viimeks palautu tosi hitaasti vatsalihakset.
 
Minkä kokoisia vaatteita olette hommanneet? Mulle kaikki hokee, ettei kannata niitä 50 cm ostaa, kun jäävät heti pieneksi... mut ei kai pientä voi heti mihinkään 62-kokoseen hukuttaa? Tämä kuuluisi varmaan osastolle "tyhmät kysymykset". :)
 
Ei mitään käsitystä mitä pitäis olla. Mul ei oo yhtään 50-senttisiä mutta 56 ja 62 löytyy. Oon miettiny myös että minkälaisia ulkovaatteita tarvii vai tarviiko... Vai pukeeko sit vaan kerroksia vai käyttääkö jotain pussia... ?? :)
 
Mä en oo vielä pessyt tai laittanut mitään valmiiksi. Kaikki on tosin tallella esikoisen jäljiltä, josko ens kuun alussa aloittaisin laittamaan. :)

Noi vaatekoot on niin lapsesta riippuvaisia, pitkälti siitä minkä kokoinen kaveri sieltä syntyy, toiset kun on 46cm ja toiset 56cm. :)
Meillä meni vielä osa 56cm vaatteista muistaakseni vielä 3kk iässä, ja toiset käyttää muutaman viikon.
Jokunen noita 50cm vaatteita kyllä löytyy, kpl määriä en yhtään muista.
 
Mulla on 56 koon talvipuku, joka meni esikoisella lähes koko talven (syntyi joulukuun alussa). :)
 
Mä oon ostanut Lindexiltä sellaisen nallepuvun, ja meinaan käyttää sitä ulkoillessakin. Lisäks aion hukuttaa vauvaa äitiyspakkauksen haalariin ja käyttää makuupussia sekä lampaantaljaa. Kerrospukeutuminen on pop!

Oon muutaman 50 cm bodyn ostanu, mutta enempi on 56 ja 62.
 
Mulla on kyllä 50 kokoisii vaatteita pari asu kokonaisuutta ja haalarikin Näin aluksi , 56 alkaa olla sit seuraava joita on sit jo reippaasti enemmän. Eihän sitä tosiaan tiiä minkälainen vauva on tulossa ja eri malliset vaatteet sopivat. Jos on 4kiloinen baby tulossa ni ei paljoo 50 kokoisii mahu päälle. Tai ainakaan kauaan. Mulla on se kapalopussi minkä sisällä aijon pitää vauvaa ni ei senkään takia tarvi kovin paljon vaatetusta. Syksyksi hankin 68 tai 70kokoisen haalarin sitte. Meillä kaikki pojat ollu 50cm syntyessää ja 3-3.4 kg ni aika pitkään sai käyttää 50.-56 kokoisii. Eli kotiin lähtö kamppeet on 50 kokoisii. Mitä pakkasin. Mitkä on varmasti viel isoja vasta syntyneelle pikkuselle.
Mut tosiaan ne kannattaa olla helppo puettavii et ei tarvi hirveesti pujottaa päätä pienestä kaula aukosta. Esim.Meillä on semmosii unihaalareita missä napit eessä alas asti eikä ne purista mistään.
 
Taitaa olla saatuna pääosin 56cm-lähtien vaatteita...ehkä muutama 50cm body joukossa. Meillä 56cm Lindex nallehaalari meni pari kk vaikka pojat jo n.60cm/5,5kg 1kk neuvolakortin mukaan (pojat synty 3-3,4kg ja n.50cm eli hirveesti kasvoi). Tai esikko syntyi kesäkuussa/11 joten oli lähinnä vaipoissa kesän ku oli hellettä paljon, kakkonen syntyi loppusyksystä.
 
Noi vaatteet vaihtelee vielä merkeittäin. Ainakin vähän isommissa kuin 56 huomaa esim. tiukemmat hihat ja kroppaosa Name it:in bodyissa ja Tutalla taas tosi leveät ja menevät pitempään. Ja ne edestä aukeavat bodyt ihan alussa oli minusta tosi hyvät, niin ei tarvinnut pientä päätä nostella ja pujotella bodya ensimmäisten viikkojen ajan.

Mulla on maaliskuussa syntynyt myös esikoinen ja hän nukkui ulkona tuossa mammapaketin haalarissa, alla joku pienempi fleecepuku. Sit ostin pienemmän kevytvanupuvun, joka meni kivasti, kun ilmat jo vähän lauhtui.
 
Hirveesti merkeillä tosiaan kokoeroja, mutta itse en osta tällä kertaa ainuttakaan 50cm vaatetta. Esikoiselle ei mahtunu edes päälle. 56cm meni sen kolmisen viikkoo. Ostettiin kyllä nyt toppahaalari 50-56cm kun sitä tarttee just ehkä sen kuukauden verran, niin 62-68 vois olla liian iso just sillon ihan aluks. Ja oli reilun oloinen, niin siks päädyttiin siihen. 62 -68cm menikin sit jonkin aikaa, ja sen kokoisia olenkin nyt enemmän ostanu, kun en usko että pikkuneiti enää muutaman viikon ajan kiloja kerättyään niihin hukkuu, jos on yhtään isosiskoonsa tullu...
 
Äitiyspakkauksen toppahaalari on kyllä niin jätti vastasyntyneelle, että vieläkin naurattaa kun esikoiselle se puettiin synnärillä kotimatkaa varten. Tai siis aseteltiin vauva keskelle haalaria.. :laughing025
Joku muu ulkovaate voisi siis minun mielestä olla parempi näille meidän tuleville maalisvauvoille (tai helmivauvoille..) Meillä pakkauksen haalari meni sitten suraavan syystalven vasta esikoisella, se syntyi siis helmikuussa pari vuotta sitten. Itse aion pukea toiselle pikkuoravalle esikoisen pehmohaalarin kokoa 56 (vastaava kun pakaauksen se kevyempi haalari mut pienempi ja siinä kääntyy hihojen- ja lahkeensuut pusseiksi) ja toiselle saan serkulta tai ostan jostain vastaavan.. Koettiin että sellasen pukeminen on helpointa, kun turvakaukaloihin on sellaset lämpöpussit, mitkä vastaa toppahaalaria. ja vaunuihin menee joka tapauksessa sitten vielä makuupussiin jne. Kerrospukeutuminen rulettaa tosiaan, niin kun Sanojakin jo mainitsi.

Vastasyntyneet on monesti vielä aika kippurassa ekat päivät/viikot, et vaikka pituutta oiskin yli 50cm niin 50 senttiset vaatteet todennäkösesti menee ainakin vielä kotiutumiseen. Nuo merkkikohtaset kokoerot vaatteissa kyllä pitää ottaa huomioon...

Uusimmasta äitiyspakkauskesta, mitä meille ei nyt otettu, himoitsin vain ja ainoastaan suklaanruskeita orava-potkareita ja niihin kuuluvaa paitaa. No, kävi tuuri ja löysin eilen kirppikseltä KAHDET sellaiset!! Unbelievable!!! :dance011
En oo tietty ihan varma onko ne aivan samat, mutta muistan et joku sellanen orava puku siellä oli ja nää oli söpöt!! Ihanaa...
 
Takaisin
Top