Vauvalle tarvikkeet

meillä on kaukaloon lämpöpussi mikä on ihan paras ostos ikinä ni ei tarvii vauvaa haalariin pukea kun matkustaa kaukalossa. Samoin kun menee kauppakeskukseen ni läpöpussi on helppo avata niin että on vaan vauvan alla niin ei tule kuuma. Esikko kun oli sen vajaa 5kg ni eihän sille meinannu mennä ees kaikki 56cm... Esikolle ostin silloin vaunulenkkejä varten Lindexiltä 62cm toppahaalarin ni se saa mennä tällekkin vaunulenkeillä ja ei oo kuitenkaan niin iso ku se äitiyspakkauksesta tullut mikä jäi esikolta kokonaan käyttämättä kun syntyi helmikuussa ja kun seuraavana talvena tarvitiin niin oli pieni.
 
Mä mietin että ollaan miehen kanssa molemmat oltu aika isoja syntyessämme (54 cm ja 4 kg) niin tuskimpa tästä pirpanastakaan mitään rääpälettä tulee :) Siks pienimmät koot niitä 56 cm vaatteita.
 
Jokos on ollut puhetta milloin meinaatte laittaa sängyn ja vaipanvaihtopisteen valmiiksi?

Itse meinasin tuossa helmikuun alussa, kun jään äippälomalle. mies on harmittavasti vielä ulkomaan työreissussa rv 37, niin yritän että kaikki olis valmista ennen sitä, niin en vaan yksin rupea kasaamaan mitään tuolla viikolla.
 
Meillä on sänky jo kasattuna...mies kasasi viikko sitten. Vuodevaatteita en ajatellut laittaa kuin vasta maaliskuussa tosin. Turvakaukalo on nyt nostettu pinnikseen säilytykseen ja laitoin kaukaloon kotiutumisvaatteet kyllä jo valmiiksi.
 
Pinnis valmiina ja kaikki vaatteet pesty..joo oon ajoissa:happy: huone on vielä järkkäämättä ja sen teen vasta lomalla...tänään menossa 29+5:rolleyes:
 
Pinnis tarvii viel siirtää meijän makkariin ja laittaa petivaatteet, vaipan vaihto paikka täytyy laittaa kodinhoitohuoneessa ja makkarissa kuntoon mut kaikki vaatteet on pestynä kaapissa :grin
 
Kertokaas kokeneemmat, mitä siihen vaipanvaihtopaikalle olisi syytä varata vaippojen lisäksi?
 
Meillä oli vaipat, kosteuspyyhkeet, talkki, rasva, Topsyjä, tutti ja vauvan alla pikkupyyhe. Kylvyn jälkeen taisi olla myös kori, jossa kaikenlaista, mm. hiusharja, mahd. lääkevoiteet (navan sieni-infektioon), kynsisakset ja nenä Frida ym.

Mulla oli ikeasta pehmeät narukorit, joihin sitten kasaantui ne tarpeelliset kamat. Isoimmassa pidin vaippoja. Samalla kaavalla meinasin tälläkin kertaa.
 
Meillä oli siinä peppupyyhkeitä (ikeasta sellaisia pieniä neliön muotoisia pyyhkeitä), talkkia, rasvaa, sinkkivoidetta, vanulappuja, topseja, septidiniä, kosteuspyyhkeitä ja vaipat.
 
Ihan on makuasioita, Meillä on/oli vaipanvaihto pisteellä:
Peppupyyhkeet (pieniä pyyheliinoja) ja vaipat. Niillä pärjäsin. :)
Alkuun niitä tops puikkoja (sen viikon ennen kuin tynkä irtosi)ja ihan märällä topspuikolla vain putsasin.
 
Ei meilläkään tainnut olla kuin topsyt+septidin, vaipat ja harsoja. Peppupyyhkeitä käytin lähinnä kun oltiin liikenteessä, muutoin pesin pyllyt vedellä.
Septidin, koska kovista yrityksistä huolimatta pysyi molemmilla kiinni n.2vkoa napatynkä eikä irronnut helpolla: haisi niin karmealle (mädälle) että Septidiniä oli pakko laittaa mukaan ettei tulehdu.
Harsoja sen takia kun sain pissasuihkut päälleni usein pikku pippeleistä kun vaihdoin vaippaa :D heitin siis haaraväliin harson vaipan pois oton jälkeen ettei tullut ruiskuja päälle!
 
Niin ja vauvaöljyllä hieroin molempia pieninä silloin tällöin, tykkäsivät kovasti ja rauhoittuivat tosi hyvin unille varsinkin kylvyn jälkeen :) en oo käyny mitään kurssia tms.mutta hieroin kauttaaltaan: masua, raajoja, jalkapohjia...usein imettäessäkin hieroskelin noiden jalkapohjia, kätilö Kättärillä neuvoi että vauvat tykkää (ja se rauhoittaa ym.)
 
Joo, vaipanvaihtoonhan ei kummosia tarvii kun vaipat ja kosteuspyyhkeet, pyyhe on hyvä olla pesupisteen luona.

Sit jos kaikki muutkin hoitotoimenpiteet tekee samassa paikkaa, niin kynsisakset, hiusharjat, ja kaikki aineet / rasvat mitä mahdollisesti tarvii. Jos vauvan pylly punottaa, niin Bepanthenit, talkit, sinkkivoiteet, cortisonit jos pahaks menee - mitä käyttääkin, hyvä olla lähellä. Meidän esikoinen teki pieniä kakkoja vauvana joka vaippaan, niin ihan ekan kuukauden aikana käytettiin pyllyn putsaamiseen Ceridalilla kostutettuja pumpulilappuja - tuli tavallaan hoitoöljy samalla ja oli ainakin pehmein mahollinen millä pyyhkiä. Tää oli siis neuvolatädin vinkki, ja kun ainetta sattu olemaan kotona valmiiks (olin käyttäny korvasuihkeena) niin tuli käytettyy. Mutta jos punotuksia tulee niin kaikkee kannattaa kokeilla, mikä kellekin sopii. Yksi kaveri on äitinsä vinkistä hoitanut vauvansa peppua ihan ruokaöljyllä ja silläkin kuulemma vaippaihottuma parani. :-)
 
Noista vaatteista sen verta, että äitiyspakkauksen koko 50 on kyllä todella iso! Pojumme siis syntyi jo nyt tammikuussa maaliskuun sijaan, ja onneksi olin ostanut kirpparilta halvalla koon 50 vaatteita, jotka ovat suurin osa ihan ok meidän 46cm jätkälle. Esim. H&M:n bodyt ovat suht kapeita ja pitkiä - ja ihan sopivia nyt jätkälle, äitiyspakkauksen vaatteet puolestaan taas kaikki ihan jättikokoisia, ja saavat odottaa käyttöä vielä ainakin pari kolme viikkoa :D
 
Niistä pakkauksen vatteistahan osa on tosi hassun mallisia; lyhyitä mutta leveitä. Kai niitä silti käyttää.
 
Eilen laitoin vaavin sänkyyn patjan, laitapehmusteet ja pinkit lakanat :Heartpink tuli jotenkin ihanan hömppä fiilis. Kaikki olis jo aikalailla valmiina.
Shoppasin myös pinkin Dooky-verhon vaunuihin ja nätit kesto-liivinsuojat Stockalta. Nyt on hirvee tarve hypistellä ja shoppailla, vielä kun löytäs jonkun kivan uuden alustan...mietin Färg&Formin pinkkiä pilvi-sellaista, oon siis yhtäkkiä hurahtanut kaikkeen pinksuun ja tyttömäiseen :excited001mies nyt sit sanoi että "eikös vaipanvaihtoon kävis ihan joku viltti vaan".. no Ei Käy :grin haha....

Tuntuu et nyt kun poikien jälkeen saan tytön niin shoppailu ihan eri tasoa ja meinaa vähän lähtee lapasesta...piti sitten ostaa Pop:ilta ihania "kotiutumisvaatteitakin" tälle, oli vaan Niin söpösiä ettei voinu vastustaa!
 
Mä mietin kanssa niitä färg&form pilvikuvioisia! Mutta kun haettiin tuplarattaat, niin mukaan tarttui samasta liikkeestä pöllökuvioinen, kun esikoinen niin rakastaa pöllöjä :D ja sitten tajusin, että eihän siitä alustasta yleensä nurkkaakaan näy, kun pidän siinä aina sekä pyyhettä että harsoa päällä vahinkojen varalta...eli täysin yhdentekevää joka tapauksessa se kuvio, oli se sitten pilviä tai pöllöjä. Höh. :(
Shoppaillu olen kyllä ahkerasti, pieniä mekkoja on jo rivitolkulla... tällä kertaa tajusin sentään aloittaa lähes pelkästään koosta 62cm, kun esikoisella meni täysin hukkaan sitä pienemmät...pari viikkoa, max kuukauden meni edes jotkut 56cm vaatteet...
 
No siis onhan tuo ihan hukkaan heittoa kun ostelin 50-56cm vaatteita, ei mitään järkee. Mutku mutku mutku :rolleyes::grin lisäks sain kuulla tänään että varmaan pitkä tyttö tulossa..argh.

Oi ihania kesämekkoja sitten saa pukea pikku puklumaakarille!
 
Takaisin
Top