Vauvalle tarvikkeet

Tutkailin kans noita pumppuja ja prismassa oli emma-merkkinen ja se makso kait 20€. Sitte oli joku toinen merkki ja se oli 53€, onkohan olemassa "hyvää ja halpaa":grin:grin...kannattaako ostaa etukäteen vai vertailla hintaa/laatua:wink?
 
No, niinpä. ☺
Mä en uskalla jättää hankkimatta etukäteen kun nyt jo kylmillä ilmoilla tuntuu tissit kipeiltä niin saan ihan varmasti rintatulehduksen kun Napero syntyy.. joten joku kyllä hankittava. ☺
 
En osaa vastata itse kymysykseen, mutta voit sitten kaataa pumpatun maidon aina toiseen pulloon, näin pumpun pullo pysyy vain "pumppausastiana". Tuleeko paketissa todella mukana vain yksi pullo? O.o ihmeellinen kulutusyhteiskunta!
 
Aventin pumpuissa on se kätsy et niihin ainakin saa samanmerkkiset pullot suoraan kiinni ja niihin siis pumpattua :)
Itelläni oli Aventin käsikäyttönen mut jouduin antaa lainan takia pois...nyt vaan toi Medelan sähkökäyttönen, mut tykkään et sillä saa paremmin maitoa ulos kerralla ku voi rentoutua paremmin ku ei tarvi kädellä pumpata(mulla ainaki vaikutti herumiseen). Mä käytän edelleen Aventin ja Tommee Tippee -pulloja ku noi pojat ei muita suostunu vauvana ottamaan, mut ei oo hankala kaataa pullosta pulloon. Niin ja useimmiten ku pumppasin niin laitoin Ainun maidonsäilytys-pussiin ja pakastimeen, joten jokatapauksessa piti kaataa eri "astiaan". Pakastimesta lapsenlikat tai mies sulatteli sit tarpeen tullen evästä vaaville :dummy1:
 
Mut varmasti jotku halvemmat pumput ja pullot voi olla hyviä, mejän pojat oli nirsoja eikä tuttiakaan ikinä oikeastaan syöny...
 
Rintapumpuissakin on vähän et joillekkin sopii ja toisille ei. Mulla oli ekaks ainun. En tykänny. Tosin se on varmasti muuttunut paremmaksi kymmenessä vuodessa. Sit hankin aventin käsi käyttöisen se toimi kivasti ja pärjäs hyvin. Nyt hankin aventin sähköisen pumpun. Mulla vielä niitä pullojakin muutama tallella.
Mä kuitenkin imetin poikaa täys imetyksellä 8kk asti. Sit pumppasin ja imetin. 1v2kk asti. Muistaakseni.
 
Mulla on mendelan/ainun käsikäyttöinen pumppu ostettu esikkoa odottaessa Prismasta (makso joku 20€) siin tuli yks pullo mukana. En oo ees testannu sopiiko siihen muut pullot (tuskin) ku oon aina tyhjentäny sen "pumpun pullon" sisällön joko tuttipulloon tai minigrip-pussiin pakastusta varten. Raskastahan se on käsin pumpata ku mullakin sitä maitoa tuli ihan sikana mut käsivoimiahan se vaan vahvistaa :)
 
Mulla on ollut ainun käsikäyttöinen pumppu ja sillon siihen meni ainakin ainun tuttipullot suoraan. Nyt mietin raskinko sijoittaa sähkökäyttöiseen...
 
Minulla ei ollut rintapumppua ollenkaan esikoisen kanssa, enkä osannut sellaista kaivatakaan. Eli minun mielestä se ei ole mikään pakollinen hankinta ennen kuin tulee tarvetta..

Vaipoista..
Liberoissa on sellanen jännä verkkokangas sisäpinnalla, joka jää helposti vauvan pyllyyn kiinni, jos ja kun tulee kakkaa. Sitä joutu joskus ihan repiä tai irrotella öljyn kanssa.. (vaihettiin siis vaippa kyllä aina ruokailun yhteydessä ettei se ollut tuntitolkulla ollut, mutta kun kaveri kakkas joka vaippaan vähän, ja pienet kuivahtaa nopeesti...) Pamperseissa kivempi sisäpinta, mut liberot taas olis istunu malliltaan paremmin. Muumit oli aika huonoja, mut ne on kuulemma uudistunu täysin, että nyt aiotaan kokeilla vauvoille niitäkin taas jossain välissä. Ois kiva ajatus suosia suomalaista... Jotain ekohamppuvaippoja (mitälie olivatkaan..) ostettiin kerran hätärinä siwasta, ja ne oli niiiiiiiiiin kovia että käytettiin just se yks mikä oli pakko ja loput meni roskiin.
 
Joo mä kans ostin kerran lidlistä jonkun pikkuvaippapaketin, kun oltiin kyläilemässä ja ei ollu vaippoja mukana, ja tietty tuli kakkaa selkää myöten. Vieressä sattui olemaan liiteri, ja täytyy kyllä sanoa, etten eläessäni ole huonompaa vaippaa lapselle jalkaan laittanu: kova, joustamaton ja ihmeellisen mallinen! Roskiin meni loput. Mut kaveri taas on käyttäny niitä lidlin toujoureja ja tykännyt kovasti, mut meidän kokeilema oli siis samasta kaupasta mutta toisen merkkinen. Samoin Liberot on jotenkin karheampia kun Pampersit, eli Pamsuilla meillä mennään tälläkin kertaa, luulisin.
 
Rintapumppu oli viimeksi, mutta kertaakaan en käyttäny! Kerääjällä sain sen mitä tarvitsin sen pari hassua kertaa. Tällä kertaa olen harkinnut sähkökäyttöistä, kun mies olis niin innokas syöttelemään ja pääsisin itsekin enemmän liikkumaan kauemmas kotiovelta...urheilemaan, lähinnä.
 
Ööh , mikä on kerääjä? Babyblues

Sellanen Sähkökäyttöinen olisin varmaan hieno, mut ne on aika hinnakkaita. Ostaisitteko sellaista käytettynä? Eikö kaikki osat voi ja tulekin steriloida ennen käyttöä?
 
Mäkin tosiaan olen arponut että onko tuolle käyttötarvetta, mutta kun haluan myös liikkua ilman vauvaa (siis urheilla lähinnä), niin mieluummin ehkä kyllä antaisi sitten pullosta omaa maitoa. Ei oo meinaan noi korvikkeetkaan näköjään ihan ilmaisia... Kun tässä Prismassa niitä ihmettelin pari päivää sitten.
 
Pumppu on hyvä olla jos esiintyy rintatulehduksia. Tai jos maitoa tulee sit yli tarpeen. Joo kannattaa hankkia se maidon kerääjä toiseen rintaan kun imettää. Meinaan siitä toisestakin rinnasta yleensä tulee tippoja. Kaupoissa on semmoisii kuppeja myynnissä halvalla. Mulla on itellä mun oman äidin vanha.
Mä totuttelin rintoja siihen että joka toinen imetys olisi eri rinnoista. Hyvin maitoa tuli. Ja lapsi kasvoi tasaisesti.

Noist vaipoista. Litlen niit liiloja vaippoja mä käytin kun lapsi oli loppumetreillä vaipan poistamiseen. Mut joo pampersia meilläkin suosittiin kun ne istu paremmin.

Toisen lapsen kanssa jouduttii vaihtelee merkkejä vähän väliä. Sillä on atooppinen iho niin se reakoi voimakkaasti jos oli liian kostea vaippa tai ei imenny kunnolla.

Kestovaippoihin mulla ei olisi ollut aikaa. Käytin kyl muutamia kertoja ruskovillan kestovaippa housuja jos kakkosen pylly oli ärtynyt. Ne oli hengittävii.
 
Meil oli hyvä et hankittiin kun esikkoa odotettiin kun sitten synnytyksen jälkeen sitä maitoa tuli multa niin paljon että olisin pari muutakin muksua siinä oman ohessa ruokkinu... Pumppasin joka ilta iltasyötön jälkeen molemmista tisseistä melkeen desin pakkaseen ja myös silloin jos alkoivat tuntuu liian täysiltä. Eipä tarvinnu pojalle korvikkeita tarjota jos olin lenkillä tai hetkellisesti jossain muualla niin etten pystyny imettää :) ja isäkin sain välillä öisin nousta syöttämään niin et mä sain nukkua :)
 
Samaa linjaa ninnuli87 kanssa: isikin voi öisin auttaa kun maitoa pumppaa varastoon(jos maitoa tulee niin ettei tarvi korviketta antaa) tai sit tosiaan saa itekin välillä omaa aikaa. Mä sain tehdä kouluhommia tai harrastaa liikuntaa rauhassa ku pumppas maitoa, tai ihan vaan käydä treffaamassa yksin kavereita tai miehen kanssa ulkona :)
Ja sit kakkonen ku saattoi nukkua syömättä sen jopa 12h niin oli pakko kuitenki ite pumpata tissit tyhjäks jossain vaiheessa aikasta aamua kun täyttyi niin pirusti.
Eli suosittelen kaikille aktiivisille liikkujille ja oman ajan haluaville pumppua! Ellei sitten suorilta halua tarjota vastaavina hetkinä korviketta.
 
Niin ja voihan sitä lypsää maitoa käsin mut koin itse sen tosi hankalana ja hitaana hommana...varsinkin jos yrittää kerätä sitä pulloon talteen :-D
 
Ja vielä: liivinsuojat on kätsyjä myös! Kun jos esim.on liikenteessä/kyläilemässä niin tuo kerääjä voi olla hankala. Niutä voi tehdä itse(ommella) tai sit esim.tunkea harsoa liiveihin, tai ostaa kertakäyttösiä. Mä tällä kertaa panostin ja ostin Aventin nätit valkoiset ja pehmeät pitsiset kestoliiivinsuojat mitä siis pestään pyykin mukana. Maksoi jonku 7€ ja olikohan 3paria/pkt
 
JA SIT vielä :D vaipoista: mä kans oon ihan pampersien puolella, meillä toiminu parhaiten. Mut sit oma sisko diggaa käyttää muksulleen liberoa jostain syystä. Makuasioita kait...
 
Mä oon käyttäny kertakäyttöisiä liivinsuojia kun tissit kans valus niin paljon koko-ajan et sai olla vaihtamassa vähän väliä. Nyttenkin ostin paketin valmiiksi. Mä miettisin kaupassa just noita vaippa merkkejä ja ostin nyt liberoa kun en muistanu et kumpi oli esikolla parempi.... Toinen oli muistaakseni ihan pienenä parempi ku oli "hengittävämpi" ja toinen sit myöhemmin ku alko liikkua enemmän. Siis merkeistä libero vs pampers
 
Takaisin
Top