Vauvalle tarvikkeet

Meilläkin vihdoin pinnis kasattuna :) Lakanat on vielä laittamatta. Ja ekan koneellisen vaatteita pyöräytin pesukoneessa viikonloppuna :) Pari päivää olis vielä töitä, sen jälkeen alan järkkäileen hoitopistettä kodinhoitohuoneeseen ja jos pakkais sairaalakassinkin :) Ai niin ja pitää varmaan tutustua miten turvakaukalo toimii ettei tarvii sit vauvan kanssa sitä harjotella :)
 
Meillä kasattiin pinnis viikonloppuna. Huomenna ajattelin aloittaa pyykkäämisen. Tämä alkaa pikkuhiljaa muuttua todellisemmaksi. :nailbiting:

Meillä ei ole tietoa, tuleeko tyttö vai poika ja se on jotenkin hillinnyt osteluintoa. Tähän mennessä kaikki ihan neutraalia, mutta kovasti tekisi jo mieli ostaa jotain erikoisempaa.

Montakohan "vaihtovaatetta" vauvalla on hyvä olla kussakin koossa? Jos on tyyliin 56 senttisiä kuus vaihtokertaa, 62 senttisiä kymmenen jne., niin riittääkö? Siis totta kai riippuu siitä, miten usein itse jaksaa pyykätä, mutta tajusin, etten muutenkaan oikein osaa arvioida, miten kauan tietyn kokoset on käytössä ja paljonko niitä on hyvä olla. Millaisilla määrillä muilla mennään?
 
Mä oon kaikki vaatteet pessy koossa 50 ja 56, ajattelin sit synnytyksen jälkeen pestä niitä isompia kokoja. 50cm ei oo ku muutama mut sitten 56cm on joku 10kpl bodyja ja housuja jotkut 6kpl... Esikoisen kanssa meni "pahimpana" päivänä sellanen 6-8 bodyy/päivä ni onneks oli useampi et riitti vaatteet ees yhdeksi päiväksi.

Lakanat laitan tänään pinnikseen ja kaikki muu onkin sit jo valmiina :)

Sairaalakassia oon alkanu pikku hijaa kasata, siel on nyt kirja, puhtaat alusvaatteet ja vauvalle kotiin tulo vaatteet. Täytyy kaupasta käydä huomenna hakemassa loput (mini shampoo, hoito-aine, suihkugeeli, hammasharja ja -tahna, nannaa sekä liivinsuojia).
 
Minäkin ostelin 50cm vaatteita muutamia.. yhden suloisen mekon ja housuja kun sain käytettynä lähinnä paitoja. Olen koko ajan varautunut, että tulee TOSI pieniä vauvoja, kun "kaksoset on aina niin pieniä syntyessään". Ja nyt sit todennäkösesti tulee kaks jättiläistä kun pitää kauemmin oottaa kun esikoista. :angry5

Meillä on 50 ja 56 kokosia yhteensä vähintään parikymmentä paitaa (noin puolet kietasumallisia), noin kymmenet housut ja olikohan 6-8 potkarit. Sukkia on ziljoona paria, ja sellasia haalariasuja 4 ja 6 unihaalaria, yhdet unipussit molemmille. Onneks ostettiin kuivausrumpu jos meinaa loppua kesken vaatteet... Isompia kokoja on vähintään yhtä paljon, ja koska kaikki mitä on nyt varastossa on poikien / unisex-vaatteita, pääsen sit -jeeee!!!- ostelee tyttöhepeniä lisäksi!
 
Kävin äsken ruokaostoksilla Cittarissa ja samalla ostelin vähän vauvalle tarvikkeita, Liberon hoitotarvikkeet oli plussakortilla -15%. Ensinnäkin, en oo tajunnu että tuttipulloja on niin montaa erilaista ja toisekseen, herrajumala miten kalliita ne on! :grin Ostin kolme pulloa, tuumin että eiköhän sillä alkuun pääse. Cittarissa oli muuten sitä nenäFriidaa, mistä on ollut täälläkin puhe. Cittarissa se maksoi noin 9 €, kun muistan sitä ihmetelleeni viime viikolla apteekissa melkein 15 € hintaan! Eli huomattavasti halvemmalla saa näköjään jotain tarvikkeita.
 
Täällä on kans saatu vihdoin vaippapakettikin jo ostettua. Nyt alkais olla kaikki kaapissa odottamassa. Ens viikolla vois varastosta hakea turvaistuimen. Mulla on äiti ommellu tällä kertaa vaunuihin suojan siihen aukkoon, ei tarttee harsoilla peitellä. Netistä katselin, ovat tosi kalliita ostettuina.
 
Mä oisin ostanu kakkosia, kun oli tarjouksessa, mutta ne oli kaikki loppu! Muutkin huomanneet tarjouksen siis. Ykkösiä aattelin pari pakettia, muuten kakkosia.
 
Mullaki on pari pakettia ykkösiä, mutta joku just jossain kirjoitteli, että heidän vastasyntyneelle ei ollut ykköset mahtunut vaan suoraan kakkosilla alottivat.. :) nyt oon miettiny, et pitääkö hakee viä paketti kakkosia, mutta kerkiäähän ne kotiutuessaanki hakee.. :)
 
Mulla on kans kakkosii paketti mut vissii vois hakee toisenkin ni ei iha heti lopu kesken. Tai ehkä vinkkaan anopille.
Joo mä ostin cittarista kans sen nenäfriidan kun oli halvempi ja ainun purelan rasvaa tissinpäille. Eli lanoliinia. Halvempi kaupassa kuin apteekista. Otan sen mukaan sairaalaan jo. Se suojaa nännejä.
 
Sairaalassa antovat lanolinit ja pebanthenit minulle viimeksi, mutta hyvä se on ottaa oma mukaan varuiks et ainaki on sitten. Oon laitellu vauvaöljyy nänneihin tässä viime viikkoina, kun ne on niin kuivat että ihan sellasta valkosta höröä pinnassa.
 
Mä ostin eilen kaupasta 2 koon vaippoja valmiiks ku en usko et meille tulis alta 3kg vauva... ostin myös yhden tuttipullon ja liivinsuojia
 
No niin, minä se vaan vetäsin hyllystä sen ykköskoon vaippApaketin, täytyy käydä varoilta kakkosia kans, kun tätä galluppia on seurannu. :)
 
Esikosta laitoin nänneihin sitä mitä-onkaan-lampaanrasvaa(Lanolin?), oli kyllä hyvää. Mutta kakkosesta aina imetyksen päätteeks vaan puristin kädellä maitotilkan ja jätin siihen nänninpäähän: kosteutti tosi hyvin(luonnon oma lääke) eikä menny nänninpäät rikki. Kantsii ainakin kokeilla kun maito nousee!
 
Eilen tehty viimeisimmät hankinnat vauvalle:grin ostin 1koon vaipat, sellanen pienempi paketti. Aattelin lähtee koittaa niillä ja mies saa mennä ostaa sitte muita jos nuo ei käy.
Kyllä oli melkoset hintaerot tuotteissa! :hungover:ostin paljo rainbown tuotteita, kait ne tehtävän hoitaa:rolleyes:
enään puuttuu/ostan kun tarvitsen: rintakumit,rintapumppu,bepanthen, särkylääke vauvalle,itkuhälytin ja kuumemittari.


tuttipullon kanssa meinas tulla paniikki, oli ihan hirveesti vaihtoehtoja:nailbiting: päädyin sitte sellaseen ainun anti-colic malliin, vaikka oli hintava. En osta muita pulloja nyt, koska itse en ole osannut juoda tuttipullosta vauvana:grin
 
Muokattu viimeksi:
Meidän esikoinen oli lähemmäs nelikiloinen syntyessään ja helposti käytin 2 pakettia ykköskoon vaippoja! Eli ne jotka ovat ostaneet ykköskokoa niin varmasti pärjäävät alkuun niillä! :)
 
Kiva tietää hei! Mulla kun tosiaan pari paketia niitä ykkösii. Ostin niin ku vertailuksi pamppersin ja liberon. xD haha! Toivottavasti vauvalla ei oo kovin muhkean pyöreetä peppua! ;) <3
 
Mä oon miettinyt kovasti rintapumpun hankintaa, oletteko hankkineet?
Kertokaapa viisaammat et kun siinä pumpussa on se yks pullo niin joutuuko pumppaamaan aina siihen samaan pulloon vai käykö siihen myös tutkijoille? Ja käykö ainut medela pumppuun ainut pullot ja aventin pumppuun aventin pullot?
 
Takaisin
Top