Tuohon yllä olevaan kuvaan olen törmännyt monesti, lähinnä facebookissa. Mua kiinnostaisi itseäni muutama asia, jos jollakin on faktatietoja vastailla:
- Millaista oletettua haittaa tuosta vasemman puoleisesta rintarepusta todellisuudessa voi lapselle aiheutua? Itse kun ajattelen asian niin, että noita on ollut olemassa aika monen monta vuotta ja monelleko lapselle sitten on todellisuudessa tullut tuosta nimenomaisesta repusta aiheutuvia vaivoja?
- Jos lapsi on tuossa vasemmanpuoleisessa n. tunnin kerrallaan, mitä siitä aiheutuu? Vai pitääkö olla 6 h kerrallaan, että jotain olisi havaittavissa? Vaikuttaako siis kantoaika jotenkin?
Me ostettiin Baby Björnin One-kantoreppu, jonka saa sekä selkään että rinnalle. Tuossa repussa lapsen asento on vähän erilaisempi kuin ns. vanhemman mallisissa, näin olen itse käsittänyt ainakin. Mä silti pidän niistä säädöistä ja ominaisuuksista mitä tuossa on ja koen, että se on varmasti vallan mainio meille. Mua mietityttää myös, kuinka paljon näissä on valmistajien promoja, eli voisin kuvitella että tuon kuvan oikeanpuoleisen kantorepun valmistaja saa tästä itselleen varsin hyvin myyntiä?
Tämähän on vähän arka aihe (mielipiteiden vuoksi), siksi toivoisin faktavastauksia ja asiallisia sellaisia. Pitää muistaa, että jokaisella on omat mielipiteensä ja oikeus toimia niiden mukaisesti. Eihän se muilta ole pois, miten toinen asiat tekee :)