Vauvakuume vaikka ei yritystä

Täälläkin yksi kuumeilija, joten ehkä tämä on minun ketju :tears: :thumbs-up: En nuorempana ollut edes varma haluanko lapsia, mutta tämän parisuhteen aikana on tullut vahva tunne siitä, että haluan ensimmäisen lapsen mielellään jo melko nuorena. Puoliso täyttää ensi vuonna 25.v ja minä 24.v eli nuoria ollaan, mutta ei nyt mitään teinejä enää. Kaiken kukkuraksi ollaan molemmat vielä opiskelijoita, tosin mies valmistuu n. vuoden päästä ja minä keväällä 2026, molemmat aloille, joilla on hyvä työllisyystilanne.

Ollaan samalla sivulla siitä, että vauva olisi tervetullut ja ehkäisy on tavallaan jätetty jo pois (varmat päivät + keskeytetty yhdyntä). Taloudellinen tilanne on ainoa mikä mietityttää, meillä on kummallakin opintolainaa, asutaan vuokralla, auto ei ole kovin iso, jne. Toki ainahan sitä löytää perusteluja sille, miksi vielä ei ole hyvä aika lapselle. Etenkään minä en elä mitenkään kädestä suuhun vaan säästöjäkin on ja tili on aina kuun lopussa plussan puolella :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes: Puolisolla on hieman huonompi rahatilanne, mutta toki hänenkin olisi tarkoitus tehdä ensi vuonna enemmän töitä ja valmistuminenkin häämöttää jo.

Tuntuu, että järki ja sydän on ihan eri mieltä keskenään tästä asiasta. Toisaalta tiedostan, että taloudellisten resurssien puolesta ei ole se paras hetki, mutta biologian kannalta taas olisi. Joka tapauksessa varmaan aikaisintaan ensi vuoden alkupuolella ruvetaan oikeasti yrittämään vauvaa. Haluaisin ehtiä kesätöissäkin olemaan ennen loppuraskautta / vauvan syntymää. Minulle riittäisi ainakin alkuun ihan yksikin lapsi; en ole ikinä haaveillut pienestä ikäerosta ja haluaisin välissä valmistua ja olla hetken töissäkin. Tuntuu että mitä vanhemmaksi tulee, sitä pahemmaksi tämä vauvakuume yltyy, enkä edes ole kovin vanha vielä! :rolling:

Muoks: Meillä on myös hyvät tukiverkostot ja lähipiirissä on paljon vauva- ja lapsiperheitä eli vertaistukea ja vauvantarvikkeita olisi varmasti tarjolla.

En turhaan miettisi taloutta itse, kun noin lähellä valmistuminen. Pieneen lapseen ei vielä paljon loppupeleissä mene rahaa. Vaunut ja turvakaukalo kalleimmat ostokset ja jos nekin sais tutuilta ostettua 😊 vaatteita myydään edullisesti käytettynä. Toki opiskelun loppuun saattaminen pienen vauvan kanssa voi olla haastavaa, mutta kyllä siitäkin lopulta varmasti selviää.

Nyt nappasi ryhmä. ❤️
Esikoinen syntyi alkuvuonna ja meillä on ollut kaikkea muuta, paitsi helppo alku vauvavuodelle pahan refluksin ja koliikin (tai no, minusta jokaiselle itkulle löytyy syynsä) vuoksi. Rakastan käärylettä (kuten myös mieheni) yli kaiken, mutta tukiverkostojen puute on kyllä ajanut vanhemmat sen verran piippuun, että mies ei usko, että selvittäisiin enää toisesta, jos sattuisikin olemaan yhtä vaativaa touhua toisella kierroksella (en myönnä itselleni, mutta olen samaa mieltä). Silti, minulla on aivan pakahduttava vauvakuume ja itkettää, kun vain ajattelen, että saan kokea tämän vain kerran. 💔 En moiti miestäni ollenkaan kannastaan, koska ollaan molemmat todella uupuneita, mutta mietin koko ajan, että jos hänen mielensä ei muutu, niin mitäs sen jälkeen? Katkeroidunko hyvässä suhteessa vai etsinkö jotain muuta (iän puitteissa alkaa olla jo kiire ja tuntuisi todella pahalta lopettaa pitkä suhde tämän vuoksi).
Toivon, että pidempi vanhempainvapaa alkuvuodesta muuttaa mieheni mielen toisesta, mutta nähtäväksi jää.
Tervetuloa tänne samanhenkisten kuumeilijoiden joukkoon :Hugging Face:

On kyllä tosiaan ollut rankkaa teillä tuossa alussa ja ymmärrän hyvin miehesi mietinnät. Ehkä tarviitte nyt vähän hengähdystaukoa ja tosiaan se, että molemmat ehtii olla kotona lapsen kanssa saattaa hyvinkin muuttaa mielipiteitä!

Muokkaus: Tervetuloa myös @Salla-01 :smiling-eyes:

Autoasiaan: Löydettiin sellanen uusittu versio Volkkarin hippibussista :tears: Eli 5-7-paikkainen sähköpikkubussi. Näissä on vaan se harmi, ettei niitä oikein vielä ole käytettynä myynnissä ja uutena on tosi kallis.

Toisaalta tiedostan, että taloudellisten resurssien puolesta ei ole se paras hetki
Käytettynä saa kyllä niin hyvää vauvatavaraa puoli-ilmaiseksi ja se etsiminenkin on ihan kivaa raskausaikana 😊 Itseä vähän harmittaa ettei oltu aikaisemmin liikkeellä, mutta en voi sanoa olisiko asiat paremmin vai huonommin.

--

Luulin hetken olevani raskaana viime kuussa. Oireet oli niin samat ja taisin tehdä raskaustestin vielä kuukautistenkin jälkeen 😅 Olin siis jo lähes varma raskaudesta ja ihan valmis vastaanottamaan uuden vauvan. sepäs laukaisi sellaisen pohdinnan, että pää on ihan sekaisin. Siis vauvakuume on kova, mutta haluaisin vähän pidemmän ikäeron ja ensivuonna olisi suunnitteilla isompi retki, myös taloremonttia olisi pakko saada tässä välissä pidemmälle. Silti pyörittelen ajatusta mielessäni 🙈🫢 Miehelle ei voi puhua kun on sen verran innostuja, että heittää kaiken järjen romukoppaan jos alan myymään asiaa. Pitäisi kestää vielä 10kk, mutta millähän tässä saa pidettyä itsensä kurissa 😅

Takaisin