Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta naiset! Nyt ei enää ole sellainen fiilis, että menkat alkaisivat mutta r-testi on negatiivinen eikä ole raskaustuntemuksiakaan. Ei mitään. Raivostuttavaa! Alkaisi jo se uusi kierto! Ehkä se hormooni tekee tepposet, eikä ole normaaleja menkkatuntemuksia niiden lopettamisen jälkeen. Vaikka maanantaina kyllä oli. Nyt siis kp 29/25-27.

Mitäs teidän viikkoon kuuluu?

Tiisu: mä tossa kans hetken jo odottelin että menkat varmaan tulossa kuun lopulla, mutta en oo siitä enää yhtään varma.. Mulla on kohtu kipuillu nyt muutaman päivän, ei siis mitään ihan älyttömän kipeetä tee, mutta muistuttaa hyvinkin paljon kohdun kasvukipuja. Ja mulla ei oo menkkakivut ikinä ollu tämmösiä. Mulla se varsinainen menkkakipu alkaa ekana vuotopäivänä.
Myöskin vatsa jatkuvasti ihan turvonnut. Rinnat ei oo muuten kipeet, paitsi aavistuksen arat tuolta kainalon liepeiltä..
Niin se ajatus taas puskee tuolta takaraivosta, että oonkohan nyt sittenkin raskaana, vaikka justiin joku päivä tänne kirjottelin että antaa olla, en varmasti oo raskaana.
Tosin, en nyt tästäkään voi olla varma.. Ajattelin että jos nää ihme oireilut jatkuu ja menkkoja ei kuulu, niin teen sitten vaikka kuun lopussa testin.

No niin, nyt tämä päivä muuttui kp 1:ksi. Olen helpottunut, että odottaminen on ohi. Nyt vaan kohti uusia mahdollisuuksia! :-)

Ehtoota!

Tiisu: Kiva eetä ne menkat nyt alkoi niin selkeytää vähän kiertoa, vaikka harmi että ei ollu raskauskierto! Mut vähänhän se olikin epävarmaa. Nyt vaan ovista oottamaan :)

LilMinni: ni missä vaiheessa se sun kierto tällä hetkellä kaiken järjen mukaan pitäisi olla?

Mua jotenkin turhauttaa. Jotenkin tämä kuumeilu on nyt mennut tähän mitä oon pelännyt, että elän vaan kierron mukaan. Jotenkin ei kiinnosta työt ei mikään. tosin ootan kyllä kovasti et kun ens viikolla on loma että voi ola että siitä johtuu tämä. Lisäksi mun työtietokone hajosi ja se vaikeuttaa mun työskentelyä ihan aika melkosesti. Lisäksi mulla on tän viikon 9.lk tyttö harjottelussa ja mua ärsyttää kun se on niin lahna. Seisoo eikä sano mitään. Jotekin kauheen stressaavaa. Tänään pyysin et mee laittaa pyykit kuivumaan, niin se kysy et missä pyykkikone on o_O Öö varmaan siellä miestä se järkky linkouksen ääni kuuluu...
valivalivali! :grin Onneks miehen kansa on ihan ihanaa niin kiva kuitenkin tulla kotiin. Mut mua vähän huolelttaa tuo mun työjuttu, koska normisti oon aina, ihan AINA fiiliksissä mun töistä mut nyt on jotenkin matalapaineista. Mutta kaipa sekin on normaalia.
Ja jos jotain positiivista etitään, niin ovis sattuu mun loma viikolle :wink:love022:dance008

Ilpuri: tarkalleen en osaa kyllä mitään sanoo, mutta oletettu seuraavien menkkojen alkamispäivä pitäis olla nyt tulevana sunnuntaina (jos kierto olis sen n. 28 päivää).. Se mua vaan hämää, että sotkiko se epämääränen tiputteluvuoto mun koko kierron sillon oletetun ovulaatioajankohdan jälkeen.
Rupeen jo niin itekkin ärsyyntyyn tähän arvuutteluun, että melkein jopa toivoisin että menkat tulis nyt piakkoin..

Huomenta naiset!

Ilpuri: On niin tuttua tuo kierron mukana eläminen. Minullakin tuntuu välillä lopahtavan kiinnostus työhön, eteenkin silloin kun koen että en onnistu. Olen jo pitkään odottanut että pääsisin äitiysvapalle ja voin kertoa että senkin osalta järkytys oli suuri keskenmenon yhteydessä. Mitä enemmän sitä odottaa, sitä enemmän kroppa käy kierroksilla ja aika matelee. Minulla on oikeesti tosi mielenkiintoinen ja haastava työ. Ajattelinkin nyt oikeesti panostaa itseni kehittämiseen siinä, eikä sit kun... -ajatteluun. Silloin työpäivät muuttuvat mielekkäimmäksi ja fokus menee enemmän elämän muihin asioihin. Helppoahan se on tääne kirjoittaa, katsotaan miten käytäntö menee. :-D
Kiva, että ovis sattuu lomaviikolle. Nyt vaan ilo irti lomasta muutenkin ja toivotaan että se tärppi tulee!

Lilminni: Sinulla on jännittävä loppuviikko edessä, toivotaan parasta! Kai jotain tiputtelua voi tulla ovulaation aikaan? Jostain muistan lukeneeni.

Tiisu: niin mäkin oon kuullu että ovulaation aikanen tiputtelu voi olla mahdollista, mutta en tiä sitten miten yleistä..
Yritän jotenkin uskotella itelleni, että en oo raskaana, ettei tuu sitten niin kovana pettymyksenä jos menkat vaikka alkaakin. Eihän sitä tiedä vaikka kroppa tekis kepposia..
Ei mulla mikään kiire olis sitä vauvaa saada, mutta saa siis tulla sitten kun päättää tulla. :)

minäpä eilen keksin, että kun nyt tässä on tätä aikaa kulutettavana, niin sain yhdestä lehdestä idean että voisin kokeilla neuloa jotain. Oon siis neulonut viimeksi... Tyyliin ysiluokalla. Ja silloinkin tosi huonosti ! Nyt kuitenkin innostuin ja löysin kivan ohjeen vauvan sukista ja vauvan peitosta. Kävin ostaa lankaa ja ne puikot ja nyt toinen sukka on jo puoli välissä! Hyvä minä! Kerroin tätä tarinaa sit mun asiakkaalle tänään ja Se sano et jaa, saakos nyt ollaan onnitella? Mä olin et siis.. Ei, kun mun tuttava piiriin tulee piakkoin 2 vauvaa, et niille ajattelin. Ja siis niin ajattelinkin, mutta tajusin että en sitä ollut muistanut sanoa. Koin tuona hetkenä nopean mutta sitäkin riipaisevan tunteen. Vähänkö oon miettinyt et oispa kuva sit jossain vaiheessa kertoa asiakkaille että Joo, mä jään pian äitiyslomalle ja sit ne onnittelis ja sit höpistäis vauvoista. Mutta ei, toisten vauvoille vaan teen . Onneksi kuitenkin tuo riipaisu oli vain hetkellinen ja meni ohi :)

iloa perjantai-iltaan! :)

Neulominen on rentouttavaa. En ole nyt neulonut viikkoon, täytyy kohta tehdä joku suunnitelma, että saan huivt valmiiksi. Vauvavaatteita en uskalla vielä aloittaa, vaikka olisi minulla kummilapsi ja kavereiden lapsia kenelle neuloa, :-) Mäkin odotan, että saisi kertoa ne positiiviset uutiset jonain kauniina päivänä ja mielellään ei niin kauas tulevaisuudessa. Mutta elämä on mitä on, toivotaan että se plussa sieltä pärähtää. Kp 3 tuntuu vaan niin masentavalta, ovulaatioonkin on ikuisuus. No kaipa se aika tässä kuluu kun on paljon ohjelmaa tiedossa seuraavat pari viikkoa. Nytkö sinulla alkoi loma? Odottelen tässä joululomaa, vajaa kaksi kuukautta enää siihen. :smiley-bounce012
Mukavaa perjantai-iltaa!

Kiva että toiset tykkää neuloo, mä kun en tykkää yhtään.. Enkä kyllä osaiskaan :D
Ollaan huomenna menossa anoppilaan pikkujouluihin :) pöydät siis notkuu kaikkee jouluruokaa täynnä, NAM! :P ja kotiin lähdetään varmaan vyörymällä :D

Tässä ny odotellaan ja ihmetellään josko menkat tässä vknloppuna alkais.
Viikonloppuja naikkoset!

huomenna vielä töitä, sit viikko vapautta! :) siis mulla ei käynyt tällä kertaa pienessä mielessäkään että omalle vauvalle, ennen kuin Se asiakas sanoi! Mut siis, tietenkin!! Mut en missään tapauksessa tekis ennen kun oon raskaana, ja pitkällä! :)

Heippa! Täällä ollaan relattu koko viikonloppu, oon nauttinut kiireettömyydestä ja kotona olosta! Mies on ollut paljon töissä, mutta onneksi ollaan vähän ehditty yhdessäkin olemaan. Ihanaa, että ei ole ollut kummemmin menoja, viime viikonloppu meni pää kolmantena jalkana juostessa, oli ihan liikaa ohjelmaa ja sovittuja menoja energiatasoon nähden :sad001 Nyt olen siis todellakin ottanut kaiken ilon irti, ja löhöillyt ja levännyt oikein urakalla. Tuntuu vaan että tämä väsymys ei lepäämällä vähene. Tänään tulee viikko täyteen pahoinvointia, viime sunnuntaina se alkoi ja on ollut nyt joka päivä suurimman osan päivästä päällä. Tää olo muistuttaa ennen kaikkea ihan kamalaa krapulaa, kun ei meinaa sylki pysyä suussa ja tuntuu että paikallaan makuuasennossa ja silmät kiinni on ainoastaan hyvä olla. Pahempi vaan on se, että krapulassa tietää, että seuraavana päivänä on parempi olo, nyt tämä olo voi pahimmillaan kestää viikkokaupalla! Töissä olen kuitenkin ollut, vaikka on kyllä ollut tosi haastavaa välillä :( Yhdelle työkaverille olen raskaudesta kertonut, on ollut tosi kiva että on voinut jollekin kertoa näistä olotiloista rehellisesti. Kaikille muille kun on pitänyt esittää pirteää ja normaalivointista, vaikka ois kuinka oksettava olo! Väsyttänyt on myös ihan mielettömästi, työpäivät on mennyt peitosta haaveillessa, ja muutaman kerran olen meinannut nukahtaakin töihin.
Turvottaa myös kovasti, vatsa näyttää samalta kun joulupyhien jälkeen, ja jotenkin tukala olo muutenkin. Tämä on nyt ilmeisesti tätä alkuraskauden "ihanuutta", että fyysisesti olo on aika kaamea. Paha olla, väsyttää, ja turvotuksen takia on tosi vastenmielinen olo muutenkin, tunnen itseni todella ällöttäväksi! Onneksi henkisesti kuitenkin on tosi onnellinen olo, niin sen avulla kyllä jaksaa :) Ja yrittää miettiä, että tämä kamala olo on todellakin kaiken arvoista! Ja menee ohi.

Nyt vaan toivon, että olo vähän kohenisi ennen muuttoa, joka on kuukauden päästä. En voi edes kuvitella miten kamalaa olisi muuttorumba näissä merkeissä! Kun en meinaa jaksaa edes normaalia työpäivää loppuun. Mutta monesta paikkaa olen ainakin lukenut, että ensimmäisen kolmanneksen jälkeen olo kohenisi. Muuton pitäisi osua viikolle 14, eli peukut pystyssä! Monelta on kuullut, että ensimmäisen kolmanneksen jälkeen on aika yllättäenkin olo kohentunut, ja moni on tuntenut itsensä jopa erityisen energiseksi!

Kun on välillä hetkeksi saanut ajatukset pois pahan olon sietämisestä, ovat ajatukset pyörineet tulevassa ja uuden tulokkaan ympärillä, mitä pitäisi hankkia ja milloin, minkähän näköinen pikkuinen on, onko se tyttö vai poika, mitä kivoja nimiä onkaan...:Heartred Onneksi ajatukset ovat olleet pääosin positiivisia, eikä huoli ole saanut valtaa. Välillä kuitenkin joutuu myös hetkiä viettämään murehtien: mitä jos raskaus keskeytyy, mitä jos vauvalla ei ole kaikki hyvin... Tulee tosi paha mieli kun sillä linjalle joutuu! Nyt olen saanut onneksi pidettyä ajatukset mukavissa asioissa, ja koko ajan tuntuu helpottavan se huoli :)

Olen lueskellut aktiivisesti juttujanne täällä, eli hengessä mukana edelleen joka hetki! :smiley-angelic003

Huomenta! Nyt kellot on siirretty ja sai nukkua tunnin pitempään. Olimme eilen hääjuhlissa, joten ihan tervetullutta oli. Hääpari oli kaunis ja pidot olivat mitä parhaimmat. Tuli kyllä juotua sievoinen määrä viiniä ja kuoharia, onneksi ei sentään ole krapula tänään.

Momwoc: Mukava kuulla kuulumisiasi. Harmi, että on paha olo ja väsyttää. Toivottavasti se helpottaa sinulla pian. Kannattaakin nukkua ja levätä niin paljon kuin voi. Varmasti on samalla tosi ihanaa aikaa ja pian onkin se 12 viikkoa jo täynnä. Varmasti välillä tulee keskenmenonkin mahdollisuus mieleen, mutta kannattaa pysyä niissä positiivisissä ajatuksissa. :-) Aiotteko selvittää sukupuolen sitten kun sen aika on? Milloin ajattelin kertoa töissä?

Tässä raskautta yrittäessä tulee myös välillä ikävät ajatukset mieleen. Mitä jos se ei onnistukaan? Mitä jos sitten taas tulee keskenmeno? Joskus nuorempana olen pitänyt lapsen saamista ihan itsestäänselvänä asiana (jos niitä haluaa), mutta ei se aina sitä ole. Nojoo, nyt lopetan tämän surkuttelun. Pääosin mieli on luottavainen kuitenkin ja onhan se raskautuminen kerran onnistunutkin.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

LilMinni: Ovatko kuukautiset alkaneet?

Momwoc: Just eilen mietin että mitähän sulle kuuluu? Ihanaa kun tulit iloittamaan itsestäsi! Tosi inhottavaa sun pahoinvointi ja väsymys, mutta kyllä se palkinto kuitenkin on sen arvoista :) Milloin 12 viikkoa tulee täyteen?

Junttura: Ootko vielä linjoilla? Mikä tilanne?

Tiisu: Mulla on vähän samanlaisia ajatuksia tänään mielessä kuin sulla. Mut tosiaan kuten itsekin sanoit, olet jo kerran onnistunut.

mä mietin myös sitä että jos ei onnistu. Okei, oon jonkun verran ylipainoinen ja luulen että se on mun se "este". Mutta jotenkin kun tuntuu että jos mun menkat on säännölliset ja muutenkin kaikki toimii normaalisti niin miksi se sit olis este. Mä ymmärrän jos on siaralloisen yli painoinen tai vakavasti lihava tai näin niin sitten. Kuitenkin jos löytää vaatteet normikaupasta niin luulis et lihavuuden taso ei ole vielä sitä että se estäisi raskautumisen. Mutta jos on, niin siihenpä se sit kaatuukin mun lapsihaaveet. Tietenkin voi aina laihduttaa, Mutta kyllähän siihen sitä aikaa menee, jos menee jollain 400-500 g viikossa taktiikalla. Mä en usko mihinkään laihdustusohjelmiin. Varmasti laihduttavat, mutta kroppa on seln jälken shokissa eikä se paino mitenkään voi pysyä poissa.
Mun neulominen takkuaa, tähän mennessä tuloksena kaksi purettua ja yksi keskeneräinen vauvan sukka. Sekin meni piloille, mutta teen sen valmiiksi että edes pienen onnistumisen hetken saisin. Ostin myös langat tuubikaulahuivia varten, ehkä kokeilen sitä seuraavaksi, olis vähän helpomi varmaan.
Tänään fiilsi melko heikko, mä niin pelkäsinkin kesän jälkeen et näin käy. Kaikki projektit on ohi ja aika alkaa madella ja menkat aina vain alkaa. Ens lauantaina on ovis päivä, ja sit kun sais seuraavan kerran testata mä oon sen päivän mun kaveri porukan kanssa pikkujouluissa. Ärsyttää, et aamulla en haluu testata, jos tulos olis positiivinen en malttais olla kertomatta ja jos nega nin sit on paska fiilis, toisaalta jos menkatkin sit alkaa niin silloinkoin paska fiilis. En minä tiiä.. Viimeksi kun menkat alkoi sain koottua itseni niin hyvin, nyt en oikein sit saanutkaan. Ehkä tää harmaa ja märkä syksykin tekee sitä. Ihan mukavaa että loma alkoi nyt, saa miettiä vähän muita kun työjuttuja mutta ei oikein nyt huvita. Erityisen masentava fiilis tänään. Jotenkin kauhistuttaa se että entä jos oikeasti en tosiaan vauvaa saakaan, entä jos mulle ei ole sitä tarkotettu? Jos mua ei ole tarkotetu äidiksi. Jotenkin ärsyttää että kun elämä on ollut, ennen kun tapasin mun miehen, ollut jotenkin tosi vaikeaa, aina on joutunu taistelee itselleen asiat ja joutunut pettymään koko ajan ja sydämensä särkemään uudestaan ja uudestaan niin eikö olisi kohtuullista että edes tämä olisi tullut ilman suurempia vaikeuksia. Mutta eipä vissiin mikään helpon kautta. Mua jotenkin myös ahdistaa se että jos pitää mennä tutkimuksiin ja se johtaa hoitoihin niin ei mulla ole sellasia rahoja. Ei ainakaan moneen vuoteen. Tämä meidän taloprojekti syö ihan kaikn mikä hankitaan. Ehkä tämä nyt on vähän asioiden edelle menemistä, mutta mielessä on kuitenkin käynyt.
Anteeksi kun olen niin kovin masentunut tänään, tekis mieli nyt vaan nyt van mennä jatkaman tätä itkun tuherrusta peiton alle :sad001

Ilpuri: Voi että, jaan tuskasi. :-( Välillä vaan tulee niitä heikkoja hetkiä ja päiviä. Mitä pidempää on yrittänyt (ja mitä useampi kerta on pettynyt), niin sen useammin se hiipii mieleen. Kuitenkin sanotaan, että jos vuoden sisällä raskautuu se on ihan normaalia. Se ei tietenkään juurikaan lohduta kun kuume on kova. Vuoden yrittämisen jälkeen voi haketua kunnallisille tutkimuksiin ja hoitoihin, hintaa en tosin tiedä. Ainakin on paljon edullisempaa kuin yksityisellä. Mutta ei sellaista kannata vielä miettiä ja stressata. Stressikin saattaa heikentää raskautumisen mahdollisuutta.
Oletko tikuttanut ovista koko teidän yritämisen ajan? Minä olen, enkä ole kokenut sen kauhean stressaavana mutta voihan se sitä olla. Erityisesti sellaisena kiertona kun ovulaatio ei tule, mulla on ollut kaksi sellaista kiertoa. Onko sinulla paljon ylipainoa? Luulisi, että on pääasia että ovis tulee suhteellisen säännöllisesti ja kierto on normaali. Rankaa laihduttaminen on shokki kropalle ja laihduttaminen vaatii muutenkin energiaa ja motivaatiota. Olen normaalipainoinen ja joskus olen laihduttanut 5-10 kg, niin että olin oikein timmissä kunnossa. Kierto lähti heti heittelemään ja menkat jäi pois.
Kyllä vaan täytyy uskoa, että me vielä ne vauvat saadaan vaikka siihen menee (tai on jo mennyt) vähän pidempi aika kuin kuvittelimme.

Tiisu: Kyllä musta nyt näkee että mä oon ylipainoinen ja olis tiputettavaa, mutta oon ollu aina tällänen. Syön kyllä monipuolisesti ja terveellisesti ja liikun päivittäin, joskus vähemmän joskus enemmän.. Mä tikutin ensimmäisen kerran viime kierrossa, missä se ovulaatio tosian vahvasti ihan ilmaantui. Ja ennen viime kessä mä aina tunsin kun se munasolu irtosi, et jotenkin on vaikea ymmärtää että olis sitä painosta siihen haittaa. Tottakai sitä varmaan olis mukava olla hoikempi, mutta kyllä mä tykkään itsestäni nytkin. Mun miehen mielestä on tosi kaunis ja hullun seksikäs, joten en oo tuntenut aiemmin niin tarvetta mietiä tätä.
Vissiin kunnallisella puolella on melkooisen pitkät jonot. Mutta ihan sama periaatteessa, ei nyt tarvii viel niitä miettiä kun eihän se ole missään tapauksessa ajankohtaista. Välillä on näitä päiviä, mut tää nyt ehkä on se kaikkei alin aallonpohja missä mä oon viel ollu :sad001 Ei auta kuin odotella!

Ilpuri: ei oo kuukautiset alkanu, vaikka siltä on välillä tuntunu että alkaa minä hetkenä hyvänsä.. Nyt on nännitkin hiukan arat..
Taas siis arvuuttelen, että ollakko vai eikö olla, vaikka justiin oon taas pari päivää aatellu että en ole.
Miehellekin sanoin, että oonkohan nyt sittenkin, ja sano vaan että mee ostaan testi.
Toisaalta vähän houkuttelis, mutta yhtään ei oo semmonen olo, että vois tulla plussa..

Ilpuri: Pääasia on että ovulaatio tapahtuu ja kierto on säännöllinen. Tuskin se paino siihen mitään vaikuttaa. Ja se, että olet itse tyytyväinen ja mieskin pitää tosi sexynä on tärkeintä! :-) Laihduttamunen väkisinkin lisää stressiä.Tutkimus- ja hoitoasioita ei tosiaankaan kannata vielä miettiä ollenkaan. Se on sitten sen ajan murhe jos on ollakseen. Pian se ovulaatio siitä taas lähenee ja kaikki on mahdollista!

LilMinni: Sinulla on jännät paikat, milloin ajattelit ostaa testin?

Tiisu: kyllä mä ajattelin, että joko huomenna tai tiistaina poikkeen apteekkiin, jos ei kuukautiset ala.. Annan vielä max. pari päivää armonaikaa niille, jos vaikka sittenkin alkais.

Takaisin