Vauvahaaveita!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Momwoc
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Morooo tähän perjantaihin. "Oireet" hävinny kokonaan ja aattelenki jo, että kk alkaa sunnuntaina niinku kiertoon kuuluu... Hitot, voinhan mä noin sanoo ja silti jossain mielen pohjalla vielä toivo asuu, että mussa tapahtuu ihmeitä. :p

Mut sen päätin, että testiä en tee huomenna niinku aattelin. Mitä mä sitä negaa tuijottamaan jos menkat alkaa sunnuntaina. Aiemmissa raskauksissa en oo testejä hötkyilly, en tiiä miks tää ny on tällästä "kaikki tieto tänne heti"-meininkiä. Mun kello varmaan tikittää niin kovaa, ettei saa ny asiaan mielenrauhaa.

Mutta ihana ku saa täällä lukea toisten ajatuksia ja kertoilla omiaan. :) Ei tarvi sitä miestä rasittaa odotuksillaan. ;)

Ps. Ny mä kuvittelen taas että tissit arat. :D

Last edited by a moderator:
Nii, meillä vasta eka yritys kuukausi ja tää toivo tuntuu typerältä, eihän se ny heti tärppää ja voihan se olla, että mun lapsiluku on jo täynnä ku ikkääki on jo 39. Luulin jo että ennää en halluiskaan, mut ny tullu tää kuumeilu polttavana ja kello sanoo tiktaktiktak...

Tervetuloa uudet haaveilijat! Minäkin sorruin jo aamulla testaamaan negaa. :mad: Ei pitäisi hötkyillä, mutta välillä ei mahda itselleen mitään. Enite nyt suututtaa aikainen testaaminen, on vasta kp 24, joten onhan se aika epätodennäköistä että mitään näkyy. Ajattele kuinka paljon rahaa tulee tuhlattua turhiin raskaustesteihin!? Sillä rahalla saisi jo vaikka mitä...

Hyvää viikonloppua kaikille!

Tiisu: senpä takia itse ostan vaan sen yhden raskaustestin sillon, jos oon sata varma että tärppi on käyny.. :)
Ei ne testit tosiaan ilmasia oo..

Luulin että eilen olis se epämääränen vuoto loppunu, mutta tänään se sitten taas jatkui hiukan..
Totesin tänään isännällekin, että olis vaan paljon helpompi olla mies.. Plääh! :o

Netistä niitä testejä saa edullisesti tilattua ja kai niien laatu on sama.

Kiitos sympatiasta kaikille :)

Ja tervetuloa uusille! :)

Junttura: Tosi ihanaa että nyt to sun tilanne mene eteenpäin ja varmasti tulee sen myötä paljon luottavaisempi ja varmempi olo.

Momwoc: Joo, sä oot mun idoli tossa plussaus asiassa :grin Onko pieni ihmisen alku muuttanut sinua viime päivinä?

Tiisu: Se hetki ennen testiin sortumista ennen aikojaan on niin hyvä, mut sel jälkeen mulle ainakin tuli kauhea morkkis :grin

www.kotitesti.fi osoitteesta löytyy tosi edullusia testipaketteja ne ne tule huippu nopeesti. Mä oon ostanut sieltä myös jotain siittiöystävällistä liukkaria ja tollasta ja laatu on hyvä. Ne ovis ja raskaustestin mitä mä oon ostanu on ollu liuskatestejä ja ne hän eroaa apteekista ostettavista vain että niissä ei ole sitä muovikoteloa päällä, eli jos egologisuus kiinnostaa rahan säästämisen lisäksi niin suosittelen noita. Siis maksaa tyyliin 2x raskaustesti 3 € ja 7xovistesti 4,5 € tai jotain tällästä, Mä sain ovikse näkymään näillä. Mut raskaustesti näytti negaa.. IHAN VARMASTI TESTISSÄ VIKA!! o_O Tietty kun niitä raskaustestejä koton on niin niitä kyllä tosi paljon helpommin tekeekin. Näyttää sieltä clearbluetakin saavan muta aika apteekin hinnoisa näkyy olevan.

Aamulla heräsin joskus klo 5.30 ja valvoin 2 h ja mietin. En tehnyt aamulla testiä enää kun kyllä oli olo ja ihan ulkoiset fiilikset selkeät, tänään kp1. Pienet itkut aamulla vielä tirautin miehen syliin ja se vaan sano mulle että en sais höyrytä niin paljon siitä. Mut sit sanoin että ei mun mielestä haittaa jos vähän höyryää kun jos fiilikset on postiivisia. Mä oon sitä mieltä että ne " emmä kuitenkaan tuu ikinä raskaaksi" -ajatukset on paljon vahingollisempia sille raskautumiselle. Se oli mun kanssa samaa mieltä. Kovasti se kuitenkin minua lohdutti. En tässä nyt ehkä vielä ole kuitenkaan valmis uuteen nousuun mutta varmaan parin päivän päästä sitten. Tänään vielä aion velloa surullisella mielellä. Eniten mua ehkä tässä ärsyttää se että jotenkin muu elämä ja työ erityisesti jää ihan taka-alalle tämän vauva asian suhteen. Mä tykkään mun työstä, mua ärsyttää etten saa annettua sille niin paljon kun normaalisti antaisin, ei vaan huvita. Muut elämän osa-alueet on nyt kohtuu kuosissa mutta voisin niihinkin enemmän panostaa. En tykkää itestäni tälläsenä. :mad:
Kiitos kuitenkin ihanista ja lohduttavista sanoistanne!

Ja jännän onnellisia odotushetkiä niille joulla kierto lähentelee loppuaan! :rolleyes:

Kiitos Ilpuri ja ihana ku ilmottelit itsestäsi. Tsemppiä uuteen kiertoon. <3

Se on sitte silleen, että en osta yhtää testiä ennää varastoon. Täähän on ihan pakkomielle pissata tikkuun ku kierto on täys. Ei varmaan oo yllätys, että negaa näytti.

Lupasin ittelleni, että seuraavissa kierroissa en päiviä laske ja testin käyn kalliilla ostaan apteekista (ei se kalliimmaksi tuu, jos yhen ostaa neljän sijasta) jos menkat on viikon myöhässä, vaikka oireita olis koko kylän eestä oletetusta oviksesta asti. En aiemmin, en hitto soikoon. Ugh, olen tälle aamulle puhunut. :D

Tsemppiä kuumeilijat, kiva tietää että on muitaki samanlaisia ku mä joka täyttää taloyhtiön roskiksen raskaustesteillä. :D

Jardere: Olen ihan samanlainen ja täytän talon roskiksen ovulaatio- ja raskaustesteillä. Välillä hävettää, että näkyykö roskispussin läpi mitä siellä on. :grin Tulin kesällä raskaaksi ja ennen sitä en testannut aikaiseen paitsi yhdellä kierrolla (ja vaan ovistestillä), mutta sen jälkeen kun tulin raskaaksi ja se näkyi testisä jo 10 päivää ovulaation jälkeen sekä ovis- että raskaustestillä niin olen mennyt ihan hupsuksi. Siitä vedin myös johtopäätöksen, että kun tänään testi on nega ja on 10 päivää oviksesta niin tuskin sitä raskaana ollaan. Kaikenlaisia tuntemuksia minäkin olen seuraillut, mutta kai sitä voi jo todeta että vaikka vatsassa kuinka nippailee (ihan sama missä kohtaa) ja vaikka kuinka palelee ja on nuha ja vaikka lämpö on yli 37, niin se ei tarkoita yhtään mitään - korkeintaan että on lievä flunssa päällä. Silloin kun oli raskaana oli tissit kipeät ja sitä harvemmin on ollut, eikä ole nytkään vaikka se on keltarauhashormoonin ykkössivuoire, niin ehkä se sitten mahdollisesti tarkoittaa minulle jotain raskausoireita. Monelle muulle se on vakio-oire aina ennen kuukautisia.

Kiitos testi-vinkeistä Ilpuri. Kävin katselemassa ja todella halpaa on. Olin jo tlaamassa ison paketin, mutta sitten ajattelin että ehkä en nyt tilaakaan. Mulla on muutamia raskaustestejä kaapissa ja ovistestejä ehkä 10 kpl. Jospa lopettaisin tämän hullun testailun. Jotenkin oon ajatellut, että pitäähän se tietää mahdollisin varhain jotta ei tulisi sitten esim. alkoholia juotua. Melkein aina tuntuu olevan jotkut pirskeet aina muutama päivän ennen menkkojen oletettua alkamispäivää. Toisaalta silloin kun tulin raskaaksi en ajatellut mitään alkoholinjuomisia ja hyvin se ainakin lähti alkuun se raskaus. En jaksa uskoa että keskenmeno muutama viikko myöhemmin olisi siitä johtunut.

Junttura: Hyvä kuulla, että pääsit tutkimuksiin. Varmasti asiat tuntuu paremmilta syy pitkittyneiseen kiertoon selviää ja voit saada siihen jotain apuja.

Mukavaa viikonloppua kaikille, täällä ainakin ihan hyvällä fiiliksellä.

Ps. Näin unta viime yönä, että raskaustesti oli negatiivinen (Clear Blue digital). Se tuntui todella todelliselta. Silloin kun tulin raskaaksi näin täysin päinvastaisen unen testaamista edeltävänä yönä. Selvännäkijän lahjat tai sitten voidaan todeta että asia pyörii mielessä 24/7,,,:wink

*nauraa* Ihanaa Tiisu, kerro sit ku näät meiän muidenki plussaavan sun unessa. Tää on niin hauskaa, tikkutehtailijat tykkää meistä. :wink Mut ei enää musta, en osta enää testejä, en en ja en. :rolleyes:

Jardere: Mä kans alussa yritin tohon että jos menkat on viikon myöhässä niin teen testin. Yhdessä kierrossa oon onnistuntu oottaa viikon. :)

Tiisu: Vaikka me asutaan omakotitalossa, välillä oon tehnyt testejä töissä. Mä aina paketoin ne testit ennen kun pistän roskiin :)

Tänään tein kauheen purkauksen mun parhaalle ystävälle tästä mun tilanteesta. Joka siis saa toisen vauvansa parin kuukauden päästä. Ja se sanoi että kyllä se ennen pitkään sieltä tulee :) Tänään fiilis on jo hitusen parempi. Tutustuin yhteen naiseen täs vähän aikaa sitten ja me mennään tänään yhdessä syömään ja oon ihan fiiliksissä, kun en tunne tästä kaupungista muita kun mun miehen :)
Sen lisäksi päätin että haluun nyt kuluttaa aikaa vähän muuhinkin kun tähän vauva-asiaan, joten totesin että joulu on jo ihan tosi vähän ajan päästä ja sain idean että teen mun miehelle joulukalenterin! Vhänän on vaikea keksiä sisuksia, netistä googlasin mutta tosi paljon tulee ideoita että ne liityy jotenkin seksiin. Tiety osa nyt saa ollakin mut en halua et kaikki on. Sit siellä oli että "osta kaljakori". Sehän nyt ei ole junttia ollenkaan... o_O Se ei ees onneks kauheesti juo olutta.. paitsi jouluna se kyllä tykkää sellasista tummista jouluoluista, ehkä sellainen.. Oon keksi nyt jo ehkä puoliin, joten menen tästä ideoimaan lisää. Kivaa päästä askartelemaan! Minäpäs nyt höpöttelen niitä näitä ihan vauva asioiden ulkopuolelta, mut saa kai täällä niinkin tehdä! Mutta, kuten huomaatte, uusi nousu on alkanut lupaavasti :dance008

Lauantai-iloa! :hello

Mulla tosiaan se epämääränen vuoto/tiputtelu loppui eilen. Tänään ilmaantui hiukan valkovuotoo, että saapa nähdä mitä sitten seuraavaks ja millon..

Ja mitä tulee noihin testien osteluihin, niin mä en myöskään niitä halua hamstrata, vaan ostan sitten sen yhden jos tarve tulee. Jotenkin tulee semmonen fiilis, että jos tietää niitä olevan jossain jemmassa kaiken varalta, niin se vaan jotenkin lisäis sitä painetta että olis vaan pakko tulla raskaaks, tai kuvitella kaikenlaisia oireita että pääsis testaileen.

Hyvä jos sinulla Ilpuri on jo vähän parempi mieli. :-) Varmasti fiksua keskittyä vähän muihin asioihin välillä ja vuodattaminen kaverille aina auttaa.

Olin eilen tyttöjenillassa. Oli kokonaisuudessa kiva ilta, mutta jouduin ensimmäistä kertaa kohtaamaan raskausuusiset keskenmenon jälkeen. Ystäväni odottaa kaksosia, syntyvät huhtikuussa. Olen tietenkin onnellinen hänen puolestaan, mutta samalla tekee kipeää. Meilläkin olisi varhaisultran mukaan ollut kaksoset tulossa ja vieläpä samoihin aikoihin kun tämä ystäväni. Voi itku! :sad010 En kertonut omasta asiastani mitään enää siinä tilanteessa. Iski taas se inhottava tunne, minun on pakko tulla raskaaksi ja nopeasti... Tänään on jo vähän parempi mieli ja onneksi mieheni osaa hyvin lohduttaa.

Nyt odotellaan sitten menkkojen alkavan ja eikun uuteen nousuun sitten sen jälkeen. Ostin yhden paketin ovis- ja raskaustestejä 7 eurolla, ei paha. Nyt ei tarvitse tähän asiaan kuluttaa rahaa puoleen vuoteen, niitä oli siis jo ennestään kotona. Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Tiisu: Tuo on niin inhottavaa :sad001 Ja varmasti vielä rakempaa juurikin se että jos on aiemmin tullut se keskenmeno. Mutta taisin jo aiemminkin sanoa, et huippua on sun kohdalla se että sä olet TULLUT raskaaksi. Eli kaiken järjen mukaan sulla eikä sun miehellä ole esteitä siihen, että sä raskautuisit. Joten jokaienn uusi kierto on toivoa täynnä! :rolleyes:
Mutta onhan se rankkaa iloita ystävien raskaudesta tai saati sit siitä vauvasta kun jos se ehtii tulla ennen omaa raskautumista. Mun lähipiiriin tulee vuoden alussa vauva tai itseasiassa kaksikin, pelottaa jo valmiiksi varsinkin tämän ensimmäisen vauvan kohdalla että miten reagoin kun saan sen ensi kertaa syliin. Edellyttäen että en ole raskaana vielä tuolloin.
Mutta, anna sille pahalle mielelle hetki aikaa ja sit uutta kohti :dance008

Mä olin eilen sen mun uuden tuttavuuden kanssa syömässä ja meille oli ihan huippu kivaa, oon niin fiiliksissä etä sain uuden ystävän! :happy093

Jardere: Missä vaiheessa sun kierto nyt siis kaiken järjen mukaan on?

Ilpuri: Kiitos myötätunnosta, näin se pitää ajatella. :-) Ja nyt oli varmasti vähän huono kierto sen tulehduksen takia, täytyypä vähentää sokerin syömistä ja lisätä hapanmaitotuotteiden syömistä jatkossa. Kiva kun sait uuden ystävän tuolla paikkakunnalla, se pitää mielen virkeänä. Hyvä idea tuo kalenteri, tässä voisi itsekin alkaa miettiä joululahjoja. Olin ajatellut neuloa miehelleni kaulahuivin, mutta minulla on vielä oma "koehuivini" ihan kesken. En ole neulonut 15 vuoteen, joten aloitin hempeällä lilalla. Ei ehkä sovi miehelle... Ajattelin myös panostaa vähän enemmän työasioihin ja itseni kehittämiseen nyt loppuvuoden, niin pysyy ajatukset kurissa. Mutta näin se on ollut, että vaikka se vauvahaave koko ajan on mielessä sen intensivisyys onneksi vaihtelee ja menee vähän aallottain. Ensi kierrossa en tarkkaile mitään oireita, en testaa etukäteen enkä mittaile lämpötiloja (paitsi just oviksen jälkeen) paitsi jos nyt tiisit tulisi sikakipeiksi... :p

Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille!

Moro sunnuntaihin.

Ilpuri, pystyn vastaamaan kysymykseesi tarkasti, kierto on nyt 1/28. Aamulla melkeen nauramaan aloin ku tunsin tutun menkkanipistyksen mahassa ja niinhän se oli. Ihan tarkka ajotus ja ihan normaalilla vuodolla, vaikka olin ihan varma välillä että oireet ei voi olla muuta ku raskautumista. Jonkin sortin itsepuolustusreaktio varmaan tuo nauru.

Kumma kyllä, ei mua kauheesti harmita. Kivaahan se tekeminen on. ;)

Huomenna lähetään reissuun, saa ihan rauhassa syödä ja juoda pitkän kaavan mukkaan ja nauttia miehen haleista.

Miestä tais muuten aamulla jännittää mun reaktio ku silitteli ja piti sylissä ku kerroin menkoista. Tuli ihan mielettömän Ihana yhteenkuuluvuuden tuntu ja olo niinku vastarakastuneella.

Mukavaa alkavaa viikkoa kuumeilijat. Paljon plussia. :) Mulla on levollinen olo. Kyllä se ihme vielä tapahtuu jos niin on tarkotettu. :Heartred

Otin kans nyt ite sen asenteen, että saa kaikkien oireiden kyttäys jäädä..
Ensin pitäis muutenkin odottaa, että kierto tasaantuu.
Tuli tossa vähän väännettyä isännän kanssa, niin meni vähän jopa fiilikset kolmannen hankkimisesta..
Saatan toki sitten kattoo laskurilla, että millon osuu ovulaatio millekkin ajankohdalle ja pidän kirjaa menkoista, mutta muuten mennään ns. soitellen sotaan..
Täytynee ehkä vielä istuttaa ton ukon takamus penkkiin, ja puhua asia perin pohjin, että haluaako se vielä sen kolmannen vaiko ei.. Jos sitä epäröi, niin sillon ei kyllä kannata. :/

Iltaa naiset!

Tiisu: Mä kans oon aina silloin tälläin alottanut jonkun kutomis tai virkkaus homman.. usein kuitnekin lopettanut sen kun oon saanu valmiiksi n. 2 cm jotain :laughing002 En oo kovin pitkäjänteinen noissa käsityöjutuisa. Ihanaa jos jaksat kutoa miehellesi huivin! Ja kyl se kans on just hyvä että vähän enemmän keskittyy duuniin. Se kuitenkin vie ajatuksen ainakin osin muualle, jos vaan saa sen motivaation kohdilleen. Mulkin nyt loppuvuosi suurimmaksi osaksi on tosi kiireinen työn osalta, plus sit viel on koko loppuvuosi opiskelijan ohjausta siinä sivussa. Ja siitä tekee mielenkiintoisen viel se, että tämä opiskelija on äidinkieleltää ruosinkielinen ja ei vissiin ihan hullun hyvin puhu suomea, kuten en mäkään ruotsia :grin

Jardere: Tosi ihanaa et oot tollasella fiiliksellä! Ja et sun mies on noin ihanasti tossa jutussa mukana! Harmi kuitenkin menkoista! Uutta kohti hiljalleen!

LilMinni: Joo kyllä varman kannattaa olla molempien varma siitä vauvasta, olipa se vaikka kuinka mones. Tiety kolme on jo selkeesti enemmän kuin yksi :) Vaik mulla ei oo viel yhtään, ja on aina ajatellut että kaksi ois sopiva määrä, niin viime aikoina oon ajatellut että kai sen kolmenkin kanssa selviäisi :) Mut joo, toivottavasti pääsette pian yhteisymmärrykseen.

Mun menkat loppui jo eilen, eli kestivät hurjat 3 vrk! :eek: Yleensä siis 5 vrk, no sit kun taas rattaat päässäni pyöri niin mietin että ne kyllä alkoivat tavallaan 2 pv liian aikaisin jos lasketaan siitä milloin ovis oli, mutta normaali kierron normaalina päivänä kuitenkin. (mun kierto siis on nyt jo olu 2 tai kolme kertaaa tasan 29 pv) No tietenkin testin tein että jos kyse olis ollut valekuukautisista. Nega oli ja sit hetken olin maassa ja mun mies ihanasti mua halasi ja sanoi että kyllä se viel positiivista näyttää. No mut sit mua alkoi suututtaa. Oikeesti tosi ärsyttävää kun joka rapsauksesta pitää olla heti tikku kädessä! Nyt yritän rauhassa odotella ovikseen joka on ens viikon lopussa ja sit taas katotaan mitä tulee :)

Iltaa täältäkin!

Ilpuri: Sinulla oli lyhyt vuoto tällä kertaa, helposti tuollaisen voi luulla valekuukautisiksi. Mäkin olisin testannut...:grinHyvä jos ei jäänyt sen pahempi mieli.

Tuttuja menkkatuntemuksia on täällä ollut, mutta vuoto ei ole vielä alkanut. Mietin koko kotimatkan, että voisin tehdä vielä viimeisen testin mutta tulin järkiini ja annoin olla. Olen melken ylpeä itsestäni. :) Kyllä kaikki viittaa uuden kierron alkamiseen päivän-parin sisällä.

Mokasin tänään töissä yhdessä palautekeskustelussa ja jäi tosi tyhmä fiilis. En saanut tarpeeksi jämäkästi sanottua asioita, vaikka ne olivat kirkkaana mielessä. Olen liian kiltti. Nyt täytyy ryhdistäytyä silläkin saralla.

Lilminni: Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen lapsiluvun kanssa. Onhan se helpompaa ryhtyä projektiin jos molemmat haluaa.

Saas nähdä tekeekö menkat tuloaan.. Valkovuotoo on kestäny kai jotain kolmisen päivää, ja nyt on ruvennu alaselkää välillä jomottaan ja ihme kyllä myös kohtu aristelee välillä.. Ennen kyllä ollu lähinnä alavatsa hellänä menkkakipujen aikaan, että vähän kummastelin miks se aristus ny tuntuu kohdun seudulla.. Alavatsa tuntuu kyllä kans vähän turvonneelta.
Ärsyttää kun kierto on vielä mitä sattuu, enkä tiedä missä mennään :(

Takaisin